Arki vauvan kanssa

Meillä on disflatyl toiminut hyvin mahavaivoihin. Neuvolasta sanottiin että on tehokkaampi kuin cuplaton ja helpompi antaa kun ei tarvi sekoittaa nesteeseen.
 
Mä oon kuullut että valkosipuli saattais myös aiheuttaa ilmavaivoja
 
Sairaalassa meille sanottiin, että mitään ruoka-aineita ei kannata vältellä. Uusia ruoka-aineita kehotettiin kuitenkin ottaa maltillisesti mukaan ravintoon; esimerkkinä "älä syö ensimmäisellä kerralla 2l mansikoita". Mutta siis tottakai jos oireita selkeästi alkaa jostain tulemaan niin silloinhan sitä ei kannata syödä.:)
 
Olipas sitkee lehden myyjä. Ei uskonu, vaikka kahesti sanoin. EI kiitos. Lopulta sanoin, jotta Mulla on tässä rinnan pumppaaminen kesken ja miun pitää saada se tehtyy ennen kuin vauva herää, että mulla ei oo aikaa tämmöseen! Lehtimyyjä sanoi vaan ymmärrän, tuut tuut tuut... Hah! :D tajusipas lopettaa!!!
 
Joo ei tietenkään pidä käydä välttelemään mitään ruoka-aineita, jos ei oireita ole. :)

Itte oon huomannu, että karjalanpiirakat (kunnon ruiskuori) on sellaiset, jotka aiheuttaa kipristelyjä vauvan mahaan. Harmi, ne on niin älyttömän hyviä :grin Kaikkea muuta oon kyllä syöny, noita pahimpia kipristelijöiden aiheuttajia hieman varovaisemmin, eikä oireilua ole ollut. Meillä auttoi myös maitohappobakteerien aloitus. Ei tarvinnut aloittaa mitään cuplattomia tms. :)

Masuvaivaiset vauvat on monet saaneet apua myös vyöhyketerapiasta. :)
 
Meillä neuvolan täti varoitteli uusista perunoista, että ne saattavat aiheuttaa paljon mahavaivoja, samoin kuin sipuli ja erityisesti valkosipuli.
 
Kuulostaa siltä ettei mitään saisi syödä :D Sama kun raskausaikana. Miä en oo vielä osannut yhdistää mitään ruokaa ilmavaivoihin.
 
Meillä on nyt kunnon masuvaivat päällä.. :/ ja voisin yhdistää tämän vaivan suklaaseen. Eilen söin vähän suklaata..en tosiaan kovin paljon, mutta kait se siitäkin voi ärsyyntyä, kun yleensä en suklaata syö? No täytyy jättää sekin seuraavalla kerralla ottamatta.

Hyvähän se on, että vauva pitää huolen ettei äiti liikaa herkuttele :)
 
On meidänkin tytyllä välillä selkeästi enemmän mahavaivoja mutta oon ajatellut sen niin että jos ei ihan mahottomaks mee niin en kyllä kavenna ruokavaliota. Saa tottua äidinmaidon kautta :)
 
Meillä on kanssa ollut nyt pari viimeistä päivää selvästi enemmän ilmaa masussa. Olen koittanut miettiä, olenko syönyt jotain mitä en normaalisti syö, mutten ainakaan vielä ole keksinyt. Turhauttaa, kun eilen oli sitten eka ilta, kun ei poikaa saanut nukkumaan millään, pakko oli sitten ottaa viereen :sorry: Eihän siinä muuten mitään, mutta olen koettanut pitää tuosta yön ekan unipätkän kärryssä nukkumisesta kiinni.
 
Meilläkin nukkuu ekan unipätkän äitiyspakkauksessa ja loput yön unipätkät vieressä. Päivällä sit taas boxiin tai vaunuihin nukkumaan.

Tänään käytiin ekalla vierailulla, mummolassa. Meni hienosti ja poika nukkui niin nätisti siellä sohvalla 2 ja puol tuntii... :D

Huomenna vois testata rintareppua. Poika tänään 3vko.

Onko teillä muuten miten neuvolakäyntejä? Meillä oli nyt viime viikolla ja seuraava kerta ois syyskuun alussa. Tuntuu jotenkin hirmu pitkältä väliltä. Varsinkin kun tuo paino pienellä alkoi vasta nyt nousemaan. Ehkä soittelen sinne ja pyydän punnitsemaan joku päivä, jotta varmasti paino on nousussa.

Mites jälkitarkastus, millon sen pitäis olla?
 
Meillä oli neuvola 3vk ja seuraava 2kk. Tässä välissä (ensi viikolla) 6vk lääkärin tarkastus pojalla ja mulla samalla jälkitarkastus.
 
Meillä on neuvola kerran kuussa. Nyt ollaan käyty siis jo kahdesti + lääkärineuvola. Jälkitarkastus on mulla noin 2kk synnytyksestä.
 
Me ollaan käyty neuvolassa viisi kertaa ja vauva on huomenna 6 viikkoa vanha. Pari ylimääräistä käyntiä oli navan ja masuvaivojen takia. Viikon päästä (7vk) 2 kuukautisneuvola, lääkäri+th. Sitä seuraava th käynti on elokuun alussa. On ihan kiva, että on alkuun tiheästi.
 
Me ollaan käyty neuvolassa viisi kertaa ja vauva on huomenna 6 viikkoa vanha. Pari ylimääräistä käyntiä oli navan ja masuvaivojen takia. Viikon päästä (7vk) 2 kuukautisneuvola, lääkäri+th. Sitä seuraava th käynti on elokuun alussa. On ihan kiva, että on alkuun tiheästi.

Uidi, miksi vauvan navan takia piti käydä? Alko heti kiinnostaa, kun meillä alkoi napatyngän alta kasvamaan sellasta vartta..sitä ollaan nyt spriillä kuivailtu..eikä ole onneksi kasvanut yhtään enempää..vaan tuntuu, että pysynyt samana tai jopa vähän pienentynyt.

Meillä lastenneuvolan kotikäynti 2viikkoa ja 1 päivä ikäisenä tällä viikolla.
 
Meillä oli tänään kolmas neuvola. Tähän mennessä käynnit olleet 1vko, 2,5vko ja nyt lääkärineuvola melkein 6vko iässä. Seuraava aika on 2kk iässä.

Meidän pojalla on mansikkaluomi päässä, onkos muilla luomia?
 
Takaisin
Top