Apua pahoinvointiin?

Tänään piti ottaa käyttöön nuo Sea Band rannekkeet kun ällöolo alkoi voimistumaan eikä norjan puhuminen ollut kaukana. Apu tuli muutaman minuutin kuluttua kuten pakkauksessa luvattiinkin. Suosittelen ja lisäksi meinaan hakea B-vitamiinia. Minkänimisen B-vitamiinipurkki kannattaa ostaa?

Ei tosiaan auttanut Sea Bandit täällä.. Varalta syön vielä noita B6-vitamiineja, mutta eipä nekään tuntuneet auttavan. Ostin sellaisia kuin Vita B6, eli siis sitä itseään, mutta onhan kaikissa B-vitamiinivalmisteissa sitä.
Mulla on ehkä vähän helpottanut, kun olen syönyt taukoamatta 2 viikkoa, ehkäpä se oli kropan keino sanoa, että täällä on ravintopula, kun ei ole joutanut edellisen synnytyksen jälkeen syömään kunnolla vuoteen. Nyt on vain nälkä IHAN koko ajan, voisin vain syödä ja syödä, vaikka ei tee tippaakaan mieli. Kroppa yleensä kertoo jotain huudollaan, että pitäisi vain keksiä, miten sen turvan sais tukittua. Mutta tuo on sellanen juttu, että jos on pitkään ollut vähällä ravinnolla niin raskausaikana pitää sitten oikeasti SYÖDÄ.
Eikä kannata lähteä syömään sitä roskaruokaa, kokeilkaapa oikeaa kotiruokaa, esim. Karjalanpaisti tai lihakastike jne, toimivat varmasti paremmin eikä tarvitse miettiä lihomista, raskausajan diabeetestä  tms. Mulla ainakin eka raskaudessa teki mieli kaikkea muuta kuin sitä millä tavallisesti elin eli salaatteja ja keittoja, vaan kroppa kaipasi hyvää, maistuvaa ruokaa, mitä juuri oikea kotiruoka on.
Yksi mikä menee alas on paahtoleipä. En normaalisti syö leipää ollenkaan ja nyt menee paketti päivässä. Helppoa, nopeaa ja sitä jotenkin kummassa tekee mieli.. Mene ja tiedä..

Täällä alkoi myös pahoinvointi. Eikä todellakaan mikään ' aamupahoinvointi', vaan ihan perus ympärivuorokautinen! Olen yrittänyt helpottaa oloa ottamalla illalla b-vitamiinia. Olen myös juonut Yogi-teetä nimeltä women's Tea. On aika arvokasta, mutta ainakin itsellä on hieman helpottanut, koska sisältää inkivääriä.en tiedä onko inkivääri hyvä vai ei, mutta itsellä ainakin hieman helpottaa. Kahvin juonti jäi saman tien pois. Kävin eilen ostamassa pahoinvointirannekkeet ja meinasin pyörtyä, kun yritin sitä laittaa. Ei ehkä ihan mun juttu! Tai sitten en vain osannut laittaa sitä oikein. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!!

Tai sitten voi auttaa pelkkä ajan kuluminen.

Mulla on nyt toinen päivä ok fiiliksillä (7+6 lähtien). Tänään (8+0) jopa aika normaali olo, etominen todella minimaalista! Jipii! Sain jopa asioita tehtyä, kävin kodin ulkopuolella jne. Tammikuun aikana olen ollut asioilla kaupungilla tai töissä 10 kertaa. Tämä on siis iso juttu. Nyt sitten jännitetään, ettei se ole keskenmenon merkki, ja jos ei, niin että hyvät voinnit jatkuvat. Ei ole helppoa ei :D

Muisku inkivääriä sisältäviä tuotteita ei suositella raskaana oleville kemiallisten jäämien takia.

Olen käyttänyt inkivääriä molempien raskauksien aikana kohtuudella. Uskon kohtuuteen myös kaiken muun suhteen. Tänään kuulin lääkärissä, että antihistamiinit auttavat raskauspahoinvointiin. Niiden riski on se, että jos siellä on poika, niin 1 sadastatuhannesta voi saada sen jonkun vaikeanimisen syndrooman, jonka pointti on pienipenisyys. Eli siis aika järisyttävän epätodennäköistä. Mutta tuo antihistamiini ainakin auttoi minulla. Viime raskaudesta söin niitä koko raskauden, kun kukaan ei sanonut, että ne kannattaisi jättää, vaihtoivat vain merkkiä. Tänään yksityisellä valaisia asiaa. Mutta sain pojan ja sillä on ihan normaali vehje :)
Joka paikka on varoituksia tulvillaan, että pitää itse valita, minkä kanssa haluaa elää.
Sain myös kuulla, että mitä vähemmän aikaa on edellisestä synnytyksestä ja imetyksestä, sitä voimakkaampi pahoinvointi. Ilmankos siis teen hidasta kuolemaa :) Myös unen ja levon puute ovat vahvat tekijät.
Kerrankin oli asiantunteva ja vakuuttava lääkäri, tuli hyvä ja turvallinen mieli.

Mina Teen myös hidasta kuolema... En edes tieda Monta kymmenta kertaa olen oksentanut sitten alun! tanaan kolme kertaa ja yokkinyt sen satakertaa.. Eraana paivana oksensin 11 kertaa... Kaikki ruoka allottaa, hajut allottaa, mikaan ei maistu ja kaiken syomisien jalkeen on kauhee maku suussa. Mitaan missa on keinotekoisia makeutusaineita ym ei mene alas. Vettä ei voi juoda kun kulauksen kerrallaan Tai se tulee ulos... Esikoinen Kanssa minulla oli yhta paha pahoinvointi ja silloin ei todellakaan Voinut edes ajatella salaatteja, hedelmia ym terveellista. Vaikka kaikki toivottiin siita etta pitaa Syoda terveellisesti niin kaikki " terveellinen tuli vauhdilla ylos ja jouduin syomaan ihan oikeaa ruokaa 2 tunnin valein Tai aloin oksentamaan.. Ja silloin kylla oli pakko syoda sita mita eteen sai ja mika vaan meni alas! Kakkosen Kanssa oli helpompi raskaus ( myos pahoinvointia helpompi!!) ja raskauksien valilla oli vain vuosi. Nyt on kolme vuotta valissa ja oksupoksu lentaa taas! Missahan Hitossa mulla ois nuo rannekkeet?? Ehka niiden avulla kakkosen pahoinvointi olikin niin helppo!!

Hei kaikille vaan.

Tosiaan joillain on tätä pahoin vointia mihin ei auta mikään.

olen yksi niistä. Ekan lapsen sain 17,5 vuotiaana. Ei pahoin vointeja, Helppo synnytys, Helppo lapsi ja kaikki tuntui maailman helpoimmalta. Silloin mietin että näitähän vois väsää vaikka 10kpl.

Toisen lapsen odotus ei sitten sujunutkaan ihan niin kuin eka. Alusta asti oksensin koko ajan. Jos loppuis aamuun mutta oksentelua oli läpi yön. Oksensin ja oksensin. Asuin vessassa tai makasin sängyssä. Lopuksi olin jo melkein jalaton. Menin Terveyskeskukseen ja ne passitti suoraan tippaan sairaalaan. Noh viikon makasin siellä. Meni hetki kun pääsin taas viikoksi. Tokan viikon aikana tapasin toisenkin oksentelevan äidin joka oli tärkeä tuki minulle. Oksennus kertomuksia textailtiin sitten toisillemme. Joskus soittelimme puhelut loppui usein siihen että toinen alkoi oksentaan. Kolmannen kerrankin Kävin vain tipassa ja aloin oppia hiukan millä välttää tipat/sairaala reissut. Ehkä olonikin parani loppua kohden. Muistan vain 6kk maanneeni ja oksentaneeni. 7v poikani auttoi paljon minua. Paljon hän myös vietti muualla aikaa kun en itse kyennyt huolehtimaan. suuri apu oli mummoista,papoista ja siskostani.

Nyt odotan kolmatta 20.9.2013 ois laskettu aika. Sairaslomalle jouduin jäämään uudesta työstäni ja sain potkut. Ihmiselle on niin helppo antaa potkut kyseisessä työssä koe ajalla. Nyt olen jatkanut samaan rataan kun edellisen oksentaminen. Oksennan paljon ihan mihin kellon aikaan vaan. Koitan miettiä syömisiäni ihan hysteerisesti. usein mietin mikä on kiva oksentaa poiskin. Hiukan helpompaa on oksentaminen nyt kun edellinen. Hoidan samallla 1v lasta. Veikkaan että kohta pääsen tippaan taas käymään. Alkaa olla kuivumisen merkkejä jo paljon. Onko muita ketkä jo käynnyt tipassa tankkauksessa oksentelun vuoksi???

Tsemppia!! E onneksi tarvinnut Kayda tipassa Asti mutta ei se kaukana ollutkaan!! Vielako pahoinvointi jatkuu yhta Pahana? Minulla onneksi helpotti! Tai kaipaisin edes allooloa takaisin kun nyt ei tunnu mitaan yhtaan missaan ja Alkaa jo huolestuttamaan!

Joo täällä menään siis rv 16 ja sama jatkuu. Eli oksennan 1-30 kertaa päivä. Hiukan heittelee päivittäin. Tosiaan viellä uudeksi kaveriksi on tullut huippaus ja pyörtyily. Noh oon asennoitunut jo oksentaan reilusti yli puolivälin tai vaikka loppuun asti. Tulee oleen kolmas lapsi ja viimeinen minulle tämän oksentelun takia =DDDD

Voi ei, main87, ei ole yhtään kiva :( Onko ollut kaikissa raskauksissa yhtä paha vai onko oksentelut pahentuneet?

Takaisin