Apua närästykseen!

Kyfi1993

Vauhtiin päässyt keskustelija
Millä te hoidatte närästystä? Itsellä ollut nyt monta viikkoa kamalaa närästystä.. En voi syödä rennietä, tulee ennemmin oksennus kuin saan sitä otettua.. Onko jotain kotikikkoja? Muita kuin ruokasooda-vesisekoitus.. Alkaa olemaan meinaa ihan sietämätöntä tää..

Onko muilla närästystä? Itsellä alkoi viimeinen kolmannes juuri, rv 27+2 tänään..
 
Ite olen kyl hyväksi todennut sellasen kun caviscon. Apteekista.. Nyt alkanu pikku hiljaa nostaa päätään närästys ongelma. viimeksi raskaana ollessa vasta viimeiset 2kk vaivasi nyt aikasemmin näköjään.. Jotkut ei sitä edes tarjoa apteekista kun käy kysymässä et mikä käy raskaana olevalle. Mut toi käy kyl lääkäri vinkkas ja terkka kun ei rennie auta yhtään mulle..
 
Inside brus niminen poretabl on mulla auttanu pahaan närästykseen.
Se sisältää ranitidiinia mut lääkäri anto luvan ottaa raskaana :D
 
Mulle myös sitä cavisconia apteekista suositeltiin edellisessä raskaudessa kun renniestä ei enää loppuvaiheessa ollut apua. En itse sitäkään kyennyt käyttämään, yrjö meinasi lentää myös siitä, kuten renniestäkin. Nyt vedän vielä rennietä mutta närästys ei vielä ole ihan niin pahaa kuin viimeiset 2kk edelliskerralla. Silloin söin lääkärin määräyksestä omeprazolia sisältävää närästyslääkettä joka päivä (otetaan 1krt/vrk) 2kk ajan. Olisko ollut ratiopharmin omeprazol-valmiste, joka on käytännössä sama kuin esim. Losec.

Se oli pelastus! Yöt helpottuivat ja koko päivä myös, silloin närästi myös pystyasennossa TODELLA pahasti. Närästys meni siis täysin pois on lääkkeen avulla! Omeprazolia käyttäessä suositellaan konsultoimaan lääkäriä ensin. Minulle vakuutettiin kättärin perinatologia myöten, että on turvallista käyttää loppuvaiheessa vaikka olikin aika pitkän aikaa käytössä. Mutta kannattaa siis esim. neuvolalääkäriltä ensin kysäistä tuosta, ennenkuin marssii apteekkiin.
 
Hmm.. mutta minkäslaisia nämä lääkkeet ovat? Tabletteja (imeskeltäviä,nieltäviä, pureskeltavia?) vai juotavaa? On niin paljon merkitystä myös sillä, jotta saisin alas edes lääkettä :sad001
 
Gaviscon on juotavaa. Losec, omepratsol yleensä kapseleita. Minulla oli aiemmissa raskauksissa ranitidin sandoz poreena reseptillä, ranitidiini siis vaikuttava aine. Kyllä noita löytyy joka lähtöön ja laatuun. Soita vaikka neuvolaan terkkarille huomenna ja kysy mitä suosittelee.
 
Gavisconia saa myös pureskeltavina tabletteina, mutta ne alkavat "vaahtoutumaan" heti suussa ja se tuotti ongelmia ainakin mulle. Omeprazol oli nieltävänä kapselina.
 
tossahan noi tuliki vastaukset.. mä oon onneks cavisconia pystyny ottamaan. siis pureskeltavana ja vettä reilusti päälle.. toivottavasti pärjään niillä loppuun asti.. mut kannattaa sun varmaan terkkarilta kysellä sen luulis osaavan auttaa. noitaki lääkkeeitä kun on oikeesti joka lähtöön tiiä sitte mikä auttaa kenelläki ja mitä pystyy ottamaan...
 
Kärsin viime raskauden loppumetreillä närästyksestä ja mulle auttoi Valmarin, saa luontaistuotekaupasta. Tämä laitetaan veden joukkoon ja on nestemäistä. Varuiksi ostettu jo jääkaappiin :)
 
Mulla vielä toistaiseksi toiminu rennie ja oikealla kyljellä makaaminen. Mut kannattaa puhua neuvolassa asiasta.
 
Heippa. Jos kotikonsteja etsit, niin mulla auttaa ihan vaan maito. En normaalisti juo, mutta viime ja tässä raskaudessa auttoi kyllä suuresti. Jos kokeilet, olis kiva tietää tepsikö :)
 
Minccu, täällä kanssa on maidosta ollut apua! Yleensä en sitä juo, ajatuskin ällöttää muutoin kuin kahvin seassa, ja sekin raskauden aikana jäänyt pois. Nyt kuitenkin toisinaan tehnyt mieli, ja kyllä se vaan on mullakin auttanut närästykseen. Ihme juttuja :)
 
Maito ei oo itteeni auttanu :sad001 Kävin nyt hakemassa tuota Gavisconia litkuna, saa nähdä meneekö alas..
 
Mulla on närästänyt ihan koko raskauden. Välillä pahenee, ja saatan herätä siihen että eväät nousee kurkkuun :D tympeä vaiva.. Toivottavasti lääkäri on uusinut omeprazolin, se on ainut mikä auttaa :)
 
Maatunen
mullakin muuten ajatuskin maidosta puistattaa, paitsi tosiaan kahvissa. Mulla on myös niin, että jos ei närästä, en maitoon koske :) ja siis ennen raskautta en edes ole yrittänyt maitoa närästykseen. Taitaa siis olla mulle se raskauden juttu
 
HYI! Menin ostamaan tuota Gavisconia ja päädyin tuohon nestemäiseen.. Huono valinta.. Erittäin huono, meinaa oksennus vielä pahemmin lentää kun tuota nielee, mutta auttaa sentään, toisin kuin rennie.. :hungover:
 
Kannattaa kokeilla sitä omeprazolia tai muita tehokkaampia närästyslääkkeitä, jos alkaa yökkiminen kyllästyttää...
 
Mä kävin eilen itelle hakee lisää cavisconia purutablettina.. Niin antoi farmaseutti sit testi pakkausket jotain uutta jok kylä oli tehokasta.. Joku Reduflux..
 
En ominpäin uskalla mennä kokeilemaan noita, kun sanoi apteekkarikin, että lääkärin luvalla saa losecia ja muitakin vain syödä. Tota Redufluxia haluisin kokeilla itekkin, mutta ei meijän apteekkiin ole tullu sitä vielä :/
 
Takaisin
Top