Ambulanssi vai oma kyyti

Minttura, Minä ainakin tarkoitan sitä että ensisijaisesti taksilla sen vuoksi, että synnytys ei ole automaattisesti hätätila johon tarvitaan ambulanssia. Ensimmäinen synnytys yleensä kuitenkin kestää niin monta tuntia että taksia ehtii odotella jonkun aikaa jos vaan ajoissa sen soittaa. Tottakai jos epäilee että jotain on hätänä tai synnytys etenee hurjaa vauhtia, soitetaan ambulanssi koska silloin on hätätilanne. Maalaisjärkeä peliin. Takseilta voi myös kysyä kauanko ne paikalle ajaa jos on ajatus siitä että pienen kylän taksit ei ehdi paikalle. Hätäkeskukseen soitetaan kun on hätä, näin lähtökohtaisesti. Ja tottakai voi soittaa neuvoa ja muuta, mutta mää oon ainakin sitä mieltä että ambulansseilla riittää tekemistä aivan varmasti ja jos synnytys käynnistyy ja etenee normaalisti eikä raskaudessa ole ollut ongelmia, on järkevämpää ja halvempaa yhteiskunnalle mennä taksilla. Tietenkin jos kunnassa on käytäntö että kaikki synnyttäjät ambulanssilla niin antaa mennä vaan, mutta kannattaa kyllä kysyä näistäkin sieltä omasta neuvolasta jo ennen h-hetkeä.
 
Mulle ainakin sanoivat kättärillä että ambulanssin saa tilata jos vedet menee eikä pysty käveleen.. ja tietty muutenkin jos ei ite pysty liikkuun ni lanssi silloin. Muuten joko omalla autolla tai taksilla.
 
Simppu mä en tiedä ootko sä huomannu mun allekirjotusta, mutta mulla ei todella ole kyseessä ensimmäinen synnytys ;)
Ja koska synnytysten kestot tähän mennessä on lyhentyneet joka kerta puolella, niin jos todella kiire tulee, en todella alkais soittelemaan taksia itselleni jolla säkällä menis toista tuntia ennen kun vapautuis ja siinä vaiheessa olisi jo lapsi maailmassa.

Ja kuten aiemmin kirjotinkin, jos tulee todella kiire, eikä mies pääse viemään tms. niin sillon mulla on HÄTÄTILANNE ja mä soitan sen ambulanssin, se on ihan sama mitä mieltä täällä joku muu siitä on.
 
Simppu: Olen esikoinen.

Mulla on torstaina neuvola. pitää kokeilla, josko terkkarilla olis haluja kertoo, miten sen kyydin kanssa on tällä kylällä tehty. Mullahan on siis vähän outo neuvolatäti, kun se ei kerro asioita jos se katsoo ettei asia ole hänen mielestään ajankohtainen. Voi jopa olla ettei se edes tiedä. Saattaa olla että pitää soittaa (kun aika on) sinne hätäkeskukseen ja kysyä niiltä mitä teen. Tavallinen taksi on mulle turha, koska mulla on kyllä kyyditsijöitä. Varmaankin mun oma mies sitten lähtee kuskaamaan, kun se voi jättää työt kesken ja vaan lähtee. Appivanhemmat on "hälytysvalmiudessa" jatkamaan hommia sen puolesta. Onneks nyt ei oo talvi enää. Pakkasessa se vasta hirvittäskin lähtee täältä asti millä kyydillä tahansa. Edelleen olen nyreissäni lähikaupugille, kun lakkautti synnytysosastonsa.
 
Minttura, osoitin siis vastaukseni ketjun aloittajalle, hänen tilannettaan ajatellen.
 
Jokainen menköön sellaisella kyydillä, minkä parhaimmaksi kokee. Ja kannattaa kyllä neuvolasta kysellä, mikä olisi järkevintä. Fakta on se, että vaikka lanssin saa paikalle, niin ei se välttämättä suostu kuskaamaan, mikäli kyseessä on NORMAALISTI alkanut synnytys. Ja eikös tuo syöksysynnytys oo oikeasti aika harvinainen???
 
Takaisin
Top