Allergisten äidit

Tänään testataan uskallanko vielä herkutella ompuilla. Olen vältellyt niitä ekoista masuvaivoista asti. Maanantaina aattelin että syödään nyt noi jääkaapissa pyörineet pois kun on tässä välissä ihan yhtä lailla vaivoja ollut. Nyt tuli mieleen että täähän oli silloin illlalla tosi itkuinen. Jos sama toistuu niin tietääpä olla syömättä.

Itselle ainakin laittoi heti ilmarit päälle... vaan se on herkuista pieni hinta :P Mutta vauvaa en niiden takia aio itkettää.
 
Muokattu viimeksi:
Maidotonta vähän päälle 2 vkoa takana ja eilen kokeilin taas maitoa. Ei oo tullu oireita, aibakaan vielä, joten ilmeisesti tää refluksi ei ollut allergiaperäistä.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi juku.. Mutta hyvä, että testasit kuitenkin. Itse tavallaan toivon, että olisi kokonaan allergiaperäistä niin saisi ruokavaliolla oireita hillittyä. Lääke kun ei tunnu tehoavan.
 
Meillä oireet on helpottunu lääkkeillä, mut alotin toki samaan aikaan maidottoman. Täytyy kokeilla lääkkeiden jättämistä jossain kohtaa josko olisi ollut ohimenevää laatua oleva vaiva.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Voiskohan toi maito sittenkin vaikuttaa... nyt kun muutama päivä mennyt niin refluksioiretta, nieleskelyä ja kakomista, on ollut taas. Johtuu ehkä ummetuksesta, mutta johtuuko ummetus taas maidosta, korvikkeesta tai jostain muusta. Tuossa maidottoman aikana ehti tehdä vain yhden kakan, mut se oli ihan normaali eikä tehnyt kipuja. Ennen ja jälkeen maidottoman on ollut kovaa, vihertävää kakkaa, jonka päkistely näyttää tuskaisalta.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuulostaa aika pahasti siltä, että maito vaikuttaa taustalla.. Olitko siis pari viikkoa maidottomalla? Esiintyikö sinä aikana reflux oireita? Onko tytöllä muuten iho hyvässä kunnossa? Meidän pojalla oli pää täynnä lauttamaista paksua karstaa ja iho helotti punaista näppyä. Lääkäri sanoi, että nämä molemmat ovat merkkejä allergiasta. Viestivät oireilevasta suolistosta. Ja heti kun jätin viljat pois ni karstaa ei oo enää ollenkaan ja ihokin paranemaan päin. Näyttää taas babyfacelta eikä murrosikäiseltä. Nyt en vaan tiedä onko ummetusta vai mitä ku ei kakkaa päivittäin. Ennen ku tuli n. 12krt vuorokaudessa.

Mä oon eilen syönyt jotain sopimatonta, koska taas ollaan tultu takapakkia. Onneks pidän tota ruokapäiväkirjaa, ja veikkaan että johtuu syömästäni iltapalasta, koska oireilu alkoi aamuyöstä ja jatkuu edelleen.
 
2,5 vkoa olin. Refluksi parani tuona aikana, toki lääkkeetkin tuli kuvioon. Cuplaton palautti oireet hetkeksi, mut muuten jäi iltaitkut vaikka pientä levottomuutta ja tiheää syömistä päivisin onkin.

Mitään iho-oireita ei ole ollut. Miehen vanhemmalla tytöllä, jolla edelleen 7 vuotiaana maitopr tekee oireita, oli vauvana iho-oireinen allergia. Niillä taisi imetysdieetti silloin koostua riisistä ja porosta pahimmillaan.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top