Alkuraskaus ja vuoto

Tsemppiä Kaino-Vieno. :Heartred Varmuutta ei ikinä tällaisissa ole, mutta noin pieni vuoto on suuremmalla todennäköisyydellä ihan vaaratonta. Jos tulee kipuja tai voimakasta vuotoa niin sitten jo huolestuttavampaa. Onko sinulla nt-ultra pian? Jos ei sitä ennen missään suostuta tarkistamaan niin siellä ainakin saa varmuuden.
 
Ensikertalainen täällä kyselee että pitäskö olla neuvolaan yhteydessä... ekaa kertaa raskaana. Nyt 5+0 meneillään ja viime perjantaina olin uimassa/vesijumpassa. Tämän jälkeen illalla jäi vessassa paperiin pariin otteeseen ihan vähän hailakan vaaleanpunaista ”vuotoa”, laitoin siteen. Ei ole tullut siteeseen asti mitään. Seuraavaana päivänä hailakan ruskeeta aamulla pyyhkiessä. Siteeseen ei mitään. Tämän jälkeen illemmalla vain normaalia valkovuotoa. Ei kipuja tai muita tuntemuksia koko aikana.

vääntelehdin vesijumpassa jos jonkinnäköistä liikettä ja pohdein voisiko olla tästä aiheutunut? Vai sattumalta muuten vain? Kenelläkään vastaavaa? Soitanko neuvolaan? Aika vasta 20.1 ensimmäiselle käynnille.
 
Mulla on nyt neljättä päivää vuotoa, nyt parina päivänä tullut jo siteeseen asti, ei kuitenkaan hyytymiä. Kipuja on ollut myös, eli ei hyvältä näytä. Kohta menossa tsekkaukseen.

//Edit. Oli keskeytynyt keskenmeno.
 
Muokattu viimeksi:
Ensikertalainen täällä kyselee että pitäskö olla neuvolaan yhteydessä... ekaa kertaa raskaana. Nyt 5+0 meneillään ja viime perjantaina olin uimassa/vesijumpassa. Tämän jälkeen illalla jäi vessassa paperiin pariin otteeseen ihan vähän hailakan vaaleanpunaista ”vuotoa”, laitoin siteen. Ei ole tullut siteeseen asti mitään. Seuraavaana päivänä hailakan ruskeeta aamulla pyyhkiessä. Siteeseen ei mitään. Tämän jälkeen illemmalla vain normaalia valkovuotoa. Ei kipuja tai muita tuntemuksia koko aikana.

vääntelehdin vesijumpassa jos jonkinnäköistä liikettä ja pohdein voisiko olla tästä aiheutunut? Vai sattumalta muuten vain? Kenelläkään vastaavaa? Soitanko neuvolaan? Aika vasta 20.1 ensimmäiselle käynnille.

En usko että näin alkuraskaudesta voisi liikkuminen aiheuttaa mitään pahaa. Veikkaisin siis sattumaa ajankohdan suhteen. Korkeintaan jos se johtui vesijumpasta voisi olla limakalvoilta, niistä voi vuotaa täysin vaarattomasti raskaana. Ajankohdan suhteen kyse voisi olla valekuukautisista, mitä on monilla. Varmuutta ei koskaan voi sanoa, mutta monilla pieni, kivuton vuoto on vaaratonta. Neuvolasta todennäköisesti sanottaisiin vain että todennäköisesti vaaratonta ja seuraile, mutta totta kai sinne voi soittaa ihan jo oman mielenrauhan vuoksi. Tsemppiä! :Heartred
 
Mulla holahti 7+0 reilusti ihan kirkasta verta ja sen jälkeen tuhrutteli muutaman päivän. Edellinen keskenmeno mielessä olin ihan varma, että taas menee kesken. Hcg tsekattiin kahdesti ja olikin viikkojen tasolla ja nousussa, ja varhaisultrassa 7+5 nähtiin pieni läpättävä sydän ❤️
Vuodolle ei näkynyt syytä ultrassa, kaikki niin kuin pitää.
 
Hei, mulla tuli esikoisesta viikon ajan välillä aika runsastakin vuotoa. (rv7+jotain) Syyksi paljastui hematooma. Lapsi syntyi täysin terveenä tästä vuodosta huolimatta mutta kyllä säikäytti.
 
Minulla tuli eilen illalla pyyhittäessä hieman punertavaa paperiin. Hieman siinä ponnistelin, niin varmaan siitä johtui. Mutta kyllä se pelästytti, mutta nyt jo rauhallisin mielin kun aamulla ei enää tullut. Nyt vasta rv 4+2 viikkoja.
 
Hei mikäs vuotajien tilanne?

Kävin varhaisultrassa 6+6 ja kaikki hyvin. Heti seuraavana päivänä tuli kirkasta verta jonkunverran, ei hurjasti toki. Ja siitä lähtien (5pv) pyyhkiessä ja vähän ns kaivellessa saanut rusehtavaa verta/valkovuotoa paperiin... Ja aika oireeton olen, ei kipuja. Satunnaisesti menkkamaista kipua, mutta nyt todella harvoin. Rinnat kipeät ja raskaat sekä vähän etovaa oloa/pohjaton nälkä.

Ennen joulua olis seuraava varhaisultra, katsotaan maltanko odottaa sinne asti..

Hei, miten sinulle kävi?

Mulla hyvin samantyyppinen tilanne, vähän enemmän viikkoja vain.
 
Minulla pitäis menkkojen alkaa 15.2.20. Toivottavasti ei ala. Toivon raskautta
Oireena minulla:
- närästystä
- nännit vähän tummuneet
- Verisuonia näkyy molemmissa tisseissä
- maitoa tulee rinnoista helposti
- nälkä tulee aika nopeaa
- wc saa käydä n. 1,5-2h välein.
Ovulaatio oli 31.1.20. Silloin sain myös tikutettua oviksen.
 
Minulla tuli kp 29 illalla vaaleanpunaista vuotoa vähän ja romahdin kun luulin että menkat alkaa...ihan samanlaista oli.
Kunnes tamppooni oli aamulla veretön...ja seuraavana aamuna..siis tänään...ja plussa tuli testiin tänä aamuna :angel13:smiley-bounce016:smiley-bounce016:smiley-bounce016
 
Hei mikäs vuotajien tilanne?

Kävin varhaisultrassa 6+6 ja kaikki hyvin. Heti seuraavana päivänä tuli kirkasta verta jonkunverran, ei hurjasti toki. Ja siitä lähtien (5pv) pyyhkiessä ja vähän ns kaivellessa saanut rusehtavaa verta/valkovuotoa paperiin... Ja aika oireeton olen, ei kipuja. Satunnaisesti menkkamaista kipua, mutta nyt todella harvoin. Rinnat kipeät ja raskaat sekä vähän etovaa oloa/pohjaton nälkä.

Ennen joulua olis seuraava varhaisultra, katsotaan maltanko odottaa sinne asti..

Mun vuodoille ei koskaan mitään selitystä löytynyt, mutta harmitonta ilmeisesti kun nyt menossa jo rv 23+3 ja kaikki on mennyt hyvin. Ultrassa on paljastunut pieni ja reipas kaikin puolin terveeltä vaikuttava poika :Heartred Alussa noita vuotoja tuli pari kertaa vielä viimeisimmän viestin jälkeen ja sitten loppui.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti muillakin on harmitonta vuotoa ja kaikki menee loppuun asti hyvin :love7
 
Minulla tuli kp 29 illalla vaaleanpunaista vuotoa vähän ja romahdin kun luulin että menkat alkaa...ihan samanlaista oli.
Kunnes tamppooni oli aamulla veretön...ja seuraavana aamuna..siis tänään...ja plussa tuli testiin tänä aamuna :angel13:smiley-bounce016:smiley-bounce016:smiley-bounce016

Onnea! :happy:
 
Minulla on 98% olo että oon raskaana. Aamuisin ollut pahoinvointia, tissit arat ja nännit hellät, närästystä, mahaa turvottaa ja tissistä tulee helposti maitoa.
 
Hei ja anteeksi kun olen ns väärässä ketjussa mutta onko kellään tullut vuotoa muutama päivä-viikko ennen plussaa? Eli vuotoa n. Rv 4+0-4+2.. Ja myöhemmin plussannut. Mulla on tosi voimakkaat ja useita raskausoireita, kp 35/28-32. Vaihtelee vähän päivästä toiseen mutta koko ajan on jotain ja painoa tullut parin viikon sisään ainakin 2 kg:eek: järkyttävä turvotus, ilmavaivat, röyhtäily ja närästys on hallitsevimmat oireet ja pahenee iltaa kohti. Lisäksi nippailuja ja kramppeja alamahassa ja kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet, mutta plussaa en oo saanu. Viimeksi testasin lauantaina herkällä testillä myöhään illalla, rakkoaika reilu 4 h. Ei siis periaatteessa vielä ois pitäny menkat alkaa tai ehkä aikaisintaan juuri lauantaina, mutta sinä päivänä siis oli n. Puolen päivän aikaan alkanut kuukautisia niukempi vuoto. Jatkui vielä sunnuntaina mutta maanantaina ei tullut enää yhtään mitään, välillä vain hailakkaa punertavaa paperiin kun pyyhki. Onko siis kellään samantyyppisiä kokemuksia? Vai onko kaikilla vuodot tulleet vasta plussan jälkeen?
 
Hei ja anteeksi kun olen ns väärässä ketjussa mutta onko kellään tullut vuotoa muutama päivä-viikko ennen plussaa? Eli vuotoa n. Rv 4+0-4+2.. Ja myöhemmin plussannut. Mulla on tosi voimakkaat ja useita raskausoireita, kp 35/28-32. Vaihtelee vähän päivästä toiseen mutta koko ajan on jotain ja painoa tullut parin viikon sisään ainakin 2 kg:eek: järkyttävä turvotus, ilmavaivat, röyhtäily ja närästys on hallitsevimmat oireet ja pahenee iltaa kohti. Lisäksi nippailuja ja kramppeja alamahassa ja kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet, mutta plussaa en oo saanu. Viimeksi testasin lauantaina herkällä testillä myöhään illalla, rakkoaika reilu 4 h. Ei siis periaatteessa vielä ois pitäny menkat alkaa tai ehkä aikaisintaan juuri lauantaina, mutta sinä päivänä siis oli n. Puolen päivän aikaan alkanut kuukautisia niukempi vuoto. Jatkui vielä sunnuntaina mutta maanantaina ei tullut enää yhtään mitään, välillä vain hailakkaa punertavaa paperiin kun pyyhki. Onko siis kellään samantyyppisiä kokemuksia? Vai onko kaikilla vuodot tulleet vasta plussan jälkeen?

Tuossa vaiheessa voi hyvinkin olla valekuukautiset. Eli pientä vuotoa niillä main kun kuukautisten "pitäisi" olla jos ei olisi raskaana. Oireet kuulostaa myös lupaavilta. :) Kannattaa siis testata uudestaan. Nyt pitäisi jo näkyä plussa, jos olet raskaana.
 
Tuossa vaiheessa voi hyvinkin olla valekuukautiset. Eli pientä vuotoa niillä main kun kuukautisten "pitäisi" olla jos ei olisi raskaana. Oireet kuulostaa myös lupaavilta. :) Kannattaa siis testata uudestaan. Nyt pitäisi jo näkyä plussa, jos olet raskaana.
Oi:smiley-angelic001niin sitä mäkin oon ajatellut, mutta muutaman liian ajoissa testatun negan jälkeen päätin että odotan ystävänpäivään.. Josko sais sitten sellasen tikun ojennettua lahjaksi miehelle aamulla :love017 mutta voishan se tosiaan huomennakin jo näyttää.. Mua pelottaa miten taas romahan jos on nega kun oireet niin lupaavat että on ollu ihan varma tunne siitä että oon raskaana. Ja siis ollut jo oviksesta asti eli n. 25.1.tienoilta
 
Oi:smiley-angelic001niin sitä mäkin oon ajatellut, mutta muutaman liian ajoissa testatun negan jälkeen päätin että odotan ystävänpäivään.. Josko sais sitten sellasen tikun ojennettua lahjaksi miehelle aamulla :love017 mutta voishan se tosiaan huomennakin jo näyttää.. Mua pelottaa miten taas romahan jos on nega kun oireet niin lupaavat että on ollu ihan varma tunne siitä että oon raskaana. Ja siis ollut jo oviksesta asti eli n. 25.1.tienoilta

Minulla kans ollut jo 2 viikkoa semmoinen tunne, että oon raskaana. Tänään pitäis menkkojen alkaa mutta ei oo kuulunut. Tein tänään raskaustestin niin vielä näytti negaa.
Tissit on tosi arat, maitoa tulee helposti ja nännit vähän tummuneet.
 
Minulla kans ollut jo 2 viikkoa semmoinen tunne, että oon raskaana. Tänään pitäis menkkojen alkaa mutta ei oo kuulunut. Tein tänään raskaustestin niin vielä näytti negaa.
Tissit on tosi arat, maitoa tulee helposti ja nännit vähän tummuneet.
Onko sulla imetystä takana ja jos niin milloin viimeks? Mä soitin tk maidon erityksen takia, en saanu aikaa vaan lääkäri kirjoittaa siitä jotain hoitajan konsultaation jälkeen:bored: mulla oli nega se perjantain testi, mut ei oo mitään vuotoa enää tullut. Joten kai ne menkat sit oli viime vkl
 
Onko sulla imetystä takana ja jos niin milloin viimeks? Mä soitin tk maidon erityksen takia, en saanu aikaa vaan lääkäri kirjoittaa siitä jotain hoitajan konsultaation jälkeen:bored: mulla oli nega se perjantain testi, mut ei oo mitään vuotoa enää tullut. Joten kai ne menkat sit oli viime vkl

Minulla ei ole lapsia. Eikä imetystä takana.
Nyt yritämme lasta ja tänään pitäis menkkojen alkaa. Tossa n. klo 13 aikaan tuli tosi tosi tosi vähän verta paperiin pyyhkiessä mutta sen jälkeen ei ole tullut.
Aamulla tein raskaustestin ja se näytti negaa.
Rinnat on arat, maitoa tulee välillä ja ovat vähän tummuneet nännit.
Odotellaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200215-145739.png
    Screenshot_20200215-145739.png
    25.7 KB · Katsottu: 127
  • Screenshot_20200215-145912.png
    Screenshot_20200215-145912.png
    29.3 KB · Katsottu: 122
  • Screenshot_20200215-145923.png
    Screenshot_20200215-145923.png
    30.5 KB · Katsottu: 122
  • Screenshot_20200215-145932.png
    Screenshot_20200215-145932.png
    29.1 KB · Katsottu: 121
  • Screenshot_20200215-145937.png
    Screenshot_20200215-145937.png
    30.1 KB · Katsottu: 107
  • Screenshot_20200215-145949.png
    Screenshot_20200215-145949.png
    32.1 KB · Katsottu: 110
  • Screenshot_20200215-145958.png
    Screenshot_20200215-145958.png
    30.8 KB · Katsottu: 110
  • Screenshot_20200215-150007.png
    Screenshot_20200215-150007.png
    29.6 KB · Katsottu: 118
  • Screenshot_20200215-150024.png
    Screenshot_20200215-150024.png
    31.5 KB · Katsottu: 110
  • Screenshot_20200215-150046.png
    Screenshot_20200215-150046.png
    56.5 KB · Katsottu: 130
Minulla ei ole lapsia. Eikä imetystä takana.
Nyt yritämme lasta ja tänään pitäis menkkojen alkaa. Tossa n. klo 13 aikaan tuli tosi tosi tosi vähän verta paperiin pyyhkiessä mutta sen jälkeen ei ole tullut.
Aamulla tein raskaustestin ja se näytti negaa.
Rinnat on arat, maitoa tulee välillä ja ovat vähän tummuneet nännit.
Odotellaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200215-150054.png
    Screenshot_20200215-150054.png
    54.5 KB · Katsottu: 173
  • IMG_20200215_153354.jpg
    IMG_20200215_153354.jpg
    29.9 KB · Katsottu: 155
Takaisin
Top