Alkuraskaus ja vuoto

Mirumaru

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuiset 2023
Monellako on ollut alkuraskaudessa vuotoa?

Minulla ollut viikon aja niukkaa, ruskeaa vuotoa, lähinnä jäänyt paperiin pyyhkiessä. Eilen kävin ultrassa ja löytyi syke, mutta kohdussa myös paljon verta ja hyytymiä.

Tänään vuoto ollut runsaampaa, tulee siteeseen asti. Ei kuitenkaan yhtä runsasta, kun kuukautiset.

Väriltä todella tummanruskeaa, lähes mustaa. Aika kuivakkaa vuotoa, ei mitenkään märkää tai limaista.

Moniko on kokenut vastaavaa ja onko raskaus siitä huolimatta jatkunut normaalisti?

Meillä takana lapsettomuushoitoja kaksi vuotta, ennen sitä kolme vuotta yritystä. Yksi keskenmeno 1,5 vuotta sitten, ei muita alkaneita raskauksia viiden vuoden aikana. Nyt tehty luomuplussa.
 
Tuli rv12 asti. Hyytymiä, verta, ruskeaa vuotoa, klönttejä... oli vain kohdunsuulla joku hematooma.
Sanoisin vaan, että *relax* vaikka se onkin täysin mahdotonta.
 
Mulla oli esikoisesta veristä vuotoa oletettujen menkkojen alkamispäivästä eteenpäin vajaan 2 viikon ajan. Syytä ei selvinnyt, vaikka kävin ultrattavana pian plussattuani. Kuopuksesta vuosin verta kertaluontoisesti mutta kerralla enemmän. Keskeytyneessä keskenmenossa puolestaan ei mitään vuotoja. Eipä näistä ikinä tiedä etukäteen, mitä mikäkin enteilee :confused005

Toivottavasti sinullakin kyse ihan harmittomasta vuodosta raskauden jatkumisen suhteen :smiley-angelic001
 
Keskiviikkona plussasin ja eilen alkoi vatsakivut. Tänään sitten aamusta reilusti kuukaustisvuodon kaltaista verta paperiin pyyhittäessä. Raskaustesti oli kyllä vielä vahvistunut tänä aamuna verrattuna toissapäiväiseen, mutta eipä se taida tätä tilannetta pelastaa.

Edit: tämä vuoto olikin vaaratonta, nyt menossa rv 19 :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Olen 27-vuotias nainen. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta huhtikuun lopusta 19 ja vieläkään ei ole tärpännyt.

Lääkäri on minulle määrännyt seuraavanlaiset lääkkeet mitä oon syönyt 4 kiertoa ja silti ei ole tärpännyt.

Letrozol ratiopharm 2,5mg
Terolut 10mg

Oisko mitään muuta apukeinoja tulla raskaaksi?

Minulla tulee muutama pisara verta. Menkat piti alkaa 21.10.19. ei oo kunnon normaalit menkat alkaneet.
 
Olen 27-vuotias nainen. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta huhtikuun lopusta 19 ja vieläkään ei ole tärpännyt.

Lääkäri on minulle määrännyt seuraavanlaiset lääkkeet mitä oon syönyt 4 kiertoa ja silti ei ole tärpännyt.

Letrozol ratiopharm 2,5mg
Terolut 10mg

Oisko mitään muuta apukeinoja tulla raskaaksi?

Minulla tulee muutama pisara verta. Menkat piti alkaa 21.10.19. ei oo kunnon normaalit menkat alkaneet.

Olet siis yrittänyt puoli vuotta (vai tuliko tuohon lyöntivirhe)? Vaikka se tuntuu pitkältä ajalta yrittää ja pettyä sen jälkeen on vielä täysin mahdollista tärpätä luomusti. Itse tulin raskaaksi vuoden yrityksen jälkeen ilman apuja. Toivotan siis kärsivällisyyttä ja tsemppiä.

Kannattaa tehdä raskaustesti, kun vuoto ei ole alkanut kunnolla. Jos olet raskaana pitäisi tulla jo selvä plussa, kun vuodon olisi pitänyt jo alkaa. Tällöin kyse lienee valemenkoista. Monilla tulee pientä vuotoa raskaana silloin kun menkkojen pitäisi muutoin olla.
 
Monellako on ollut alkuraskaudessa vuotoa?

Minulla ollut viikon aja niukkaa, ruskeaa vuotoa, lähinnä jäänyt paperiin pyyhkiessä. Eilen kävin ultrassa ja löytyi syke, mutta kohdussa myös paljon verta ja hyytymiä.

Tänään vuoto ollut runsaampaa, tulee siteeseen asti. Ei kuitenkaan yhtä runsasta, kun kuukautiset.

Väriltä todella tummanruskeaa, lähes mustaa. Aika kuivakkaa vuotoa, ei mitenkään märkää tai limaista.

Moniko on kokenut vastaavaa ja onko raskaus siitä huolimatta jatkunut normaalisti?

Meillä takana lapsettomuushoitoja kaksi vuotta, ennen sitä kolme vuotta yritystä. Yksi keskenmeno 1,5 vuotta sitten, ei muita alkaneita raskauksia viiden vuoden aikana. Nyt tehty luomuplussa.


Mikä siellä on tilanne nyt? Minulla on nyt myös heti plussan jälkeen ollut tiputtelua melkein joka päivä. Nyt viikkoja 5+1 ja raskaus hoitoalkuinen. Edellisessä raskaudessa oli myös vuotoa, mutta silloin kohdusta löytyi iso hematooma. Se kuitenkin hävisi aikanaan ja meille syntyi ihana lapsi.
 
Olet siis yrittänyt puoli vuotta (vai tuliko tuohon lyöntivirhe)? Vaikka se tuntuu pitkältä ajalta yrittää ja pettyä sen jälkeen on vielä täysin mahdollista tärpätä luomusti. Itse tulin raskaaksi vuoden yrityksen jälkeen ilman apuja. Toivotan siis kärsivällisyyttä ja tsemppiä.

Kannattaa tehdä raskaustesti, kun vuoto ei ole alkanut kunnolla. Jos olet raskaana pitäisi tulla jo selvä plussa, kun vuodon olisi pitänyt jo alkaa. Tällöin kyse lienee valemenkoista. Monilla tulee pientä vuotoa raskaana silloin kun menkkojen pitäisi muutoin olla.

En ole raskaana. Negatiivinen testin tulos tuli.
 
En ole raskaana. Negatiivinen testin tulos tuli.

Voi harmi. :Heartred Onko normaali vuoto jo alkanut? Käsittääkseni täysin terveilläkin naisilla voi jäädä joskus yhdet kuukautiset välistä, mutta jos homma pitkittyy kannattaa olla yhteydessä lääkäriin.
 
Mä tuun tänne kanssa kyselemään kokemuksia alkuraskauden vuodosta.

Viikkoja on nyt 9+3, eilen ja tänään on ollut pienen pientä veristä vuotoa. Lähinnä niin, että pyyhittäessä on paperiin tullut pientä vaalean punertavaa tuhrua. Muuten tuo ei ehkä vielä tässä vaiheessa säikäyttäisi, mutta kun takana on 3 keskenmenoa eikä yhtäkään loppuun asti kestänyttä raskautta, niin väkisinkin tulee pelko, että ei kai taas.

Haluaisinkin nyt kuulla kuinka monella on ollut pientä vuotoa alkuraskaudessa ja mistä se on johtunut/onko raskaus jatkunut?
Neuvolaankin jo oman mielenrauhan takia soitin, siellä oltiin sitä mieltä, että ei huoleen jos vuoto on niin vähäistä. Sitten jos vuoto muuttuu runsaammaksi tai muuttaa väriä niin voin soittaa päivystykseen.

Tiedän kyllä itsekkin, että vuoto voi olla tässä vaiheessa ihan normaalia. Aiemmista kokemuksista johtuen koko raskaus on vain ollut hieman epävarmaa ja pienikin "epänormaalius" jännittää.
 
Oli pientä vuotoa alkuraskaudesta ja terve lapsi syntyi. :) En muista enää millä viikoilla, mutta neuvolasta sanottiin että monilla on pientä vuotoa siinä kohtaa kun olisi kuukautiset, jos ei olisi raskaana. Tsemppiä Hansus, ihan ymmärrettävää että vuoto säikäyttää, mutta kaikki voi olla silti hyvin. :)
 
Voi harmi. :Heartred Onko normaali vuoto jo alkanut? Käsittääkseni täysin terveilläkin naisilla voi jäädä joskus yhdet kuukautiset välistä, mutta jos homma pitkittyy kannattaa olla yhteydessä lääkäriin.

Normi vuoto oli 23.-28.10.19. kesti 6pv.
Lääkärissä käynyt kun ongelmia raskaaksi tulossa. Käski 3 kiertoa katsoa ja olla yhteydessä jos ei sittenkään tule raskaaksi. Sitten tutkitaan lisää. On tutkittu jo vähän ja pitäis tulla raskaaksi hyvin. Lääkekuureja syöty että auttaisi raskaaksi tuloon. Nyt viimeinen kierto mikä pitää seurata. Ovulaatio nyt.

Näitä syönyt:
Letrozol ratiopharm 2,5mg
Terolut 10mg
 
Mä tuun tänne kanssa kyselemään kokemuksia alkuraskauden vuodosta.

Viikkoja on nyt 9+3, eilen ja tänään on ollut pienen pientä veristä vuotoa. Lähinnä niin, että pyyhittäessä on paperiin tullut pientä vaalean punertavaa tuhrua. Muuten tuo ei ehkä vielä tässä vaiheessa säikäyttäisi, mutta kun takana on 3 keskenmenoa eikä yhtäkään loppuun asti kestänyttä raskautta, niin väkisinkin tulee pelko, että ei kai taas.

Haluaisinkin nyt kuulla kuinka monella on ollut pientä vuotoa alkuraskaudessa ja mistä se on johtunut/onko raskaus jatkunut?
Neuvolaankin jo oman mielenrauhan takia soitin, siellä oltiin sitä mieltä, että ei huoleen jos vuoto on niin vähäistä. Sitten jos vuoto muuttuu runsaammaksi tai muuttaa väriä niin voin soittaa päivystykseen.

Tiedän kyllä itsekkin, että vuoto voi olla tässä vaiheessa ihan normaalia. Aiemmista kokemuksista johtuen koko raskaus on vain ollut hieman epävarmaa ja pienikin "epänormaalius" jännittää.

Minulla on ollut tässä pikkukakkosessa, jopa kolme kertaa. Säikähdin ihan kunnolla, koska esikoisesta ei vuotanut mitään. Ensin vuoti ihan kuin menkat olisivat alkaneet siinä plussauksen aikoihin. Kesti noin viisi päivää ja vuodon määrä vaihteli ensimmäisen päivän jälkeen. Sitten hulahti noin rv 7/8 siteellinen kirkasta verta yhden illan aikana ja alaselkään jomotti. Ajattelin, että kesken meni. Ei mennyt. Seuraavaksi säikähdin noin rv 16, kun taas hulahti kirkasta verta ykskaks ja tunsin jotain ylimääräistä valuvan pois: vessassa paperiin jäi noin kolikon kokoinen riekale verikudosta. Ei kipuja.
Näille ei ole syitä löytynyt. Lääkärien mukaan harmittomia vuotoja ja nyt porskutellaan jo yli puolivälin.
Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa huolestuneille! Se epävarmuus ja pelko km on ihan kamalaa.
 
Ekan 10 vkon aikana oli vähänväliä vaaleanpunertavia vuotoja jotka kuitenki loppui aina. Lähinnä punertavaa/persikan väristä limaa. Limakalvot ovat verestävät ja herkät raskaudessa joten ei oo tavatonta nää vuodot vaikka se säikyttääkin. Täällä nyt rv 31+4 menossa.
 
Nyt hämmentää entistä enemmän. Noiden aiempien vuotojen aikoihin tuli myös jonkinlainen pieni "naru" ulos. Tänään sitten tuli uudelleen pyyhittäessä pienesti verta ja nyt illalla uudelleen paljon pidempi "naru". En oikein tiedä miten tota narua kuvailisin. Jonkinlaista veristä hyytymään joka on tummahkoa rusehtavan punaista ja joukossa melkein valkoista. Tuo "naru" oli n.10cm pitää ja sitä pystyi jopa hieman venyttämään (anteeksi iljettävät kuvailut). Helpoiten kuvaisin sitä hieman kastemadon näköiseksi, ohuemmaksi vain.

Mitä ihmettä tää voi olla ja joko pitää paniikissa polille soitella? Huomenna soitan neuvolaan joka tapauksessa labran tuloksia, mutta kiinnostaa kovasti onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta. En löydä googlettamallakaan mitään. Tai sitten en keksi oikeaa hakusanaa.
 
Hei mikäs vuotajien tilanne?

Kävin varhaisultrassa 6+6 ja kaikki hyvin. Heti seuraavana päivänä tuli kirkasta verta jonkunverran, ei hurjasti toki. Ja siitä lähtien (5pv) pyyhkiessä ja vähän ns kaivellessa saanut rusehtavaa verta/valkovuotoa paperiin... Ja aika oireeton olen, ei kipuja. Satunnaisesti menkkamaista kipua, mutta nyt todella harvoin. Rinnat kipeät ja raskaat sekä vähän etovaa oloa/pohjaton nälkä.

Ennen joulua olis seuraava varhaisultra, katsotaan maltanko odottaa sinne asti..
 
Minulla tuli oikein lorisemalla vessassa aivan kirkasta verta rv6+0 ja tämän jälkeen pari päivää siteeseen hiukan. Kävin parin päivän päästä ultrassa neuvolan kautta ja silloin ainakin syke näkyi. Nyt 8+2 ja tuon episodin jälkeen ei vuotoa ole enää ollut.
 
Mulla alkoi tänään ensin ruskea vuoto ja sitten vähän myöhemmin punainen. Siteeseen ei oo tullut, mutta pyyhkiessä... Viikkoja 10+6. Naistenklinikalta käskettiin vain seurata mutta oon ihan hysteerinen ja itken vaan täällä kun oon ihan varma että on mennyt kesken.
 
Takaisin
Top