Alkuraskaudenultra/nt-ultra

Meillä oli tänään nt-ultra 12+2 ja kaikki oli oikein hyvin siellä. Päivälleen oikean kokoinen. Olen niin kiitollinen ja onnellinen. Nyt vielä odotellaan kirjettä kokonaisriskistä.
 
Normaalit riskiluvut saatiin, ei siis niiden puolesta aihetta lisätutkimuksiin. Nyt vasta huomasin että omakannasta löytyy näköjään tarkka riskiluku (näkyi olevan sekä nyt että esikoisella 1:100 000).

Nyt nt-ultran jälkeen vasta huomaan, että nyt vasta olen uskaltanut kunnolla iloita tästä odotuksesta ja luottaa tulevaan :shy: Saadaan todella neljäs perheenjäsen elokuussa! Niin ihanaa :Heartred
 
Moikka! Meidän laskettuaika on syyskuun alussa, mutta tulin tänne kyselemään kauanko teillä kesti saada tulokset yhdistelmäseulonnan verikokeesta. Olen tosin viikon vasta odotellut, mutta jännittää kun ikää on jo 40v.
 
Moikka! Meidän laskettuaika on syyskuun alussa, mutta tulin tänne kyselemään kauanko teillä kesti saada tulokset yhdistelmäseulonnan verikokeesta. Olen tosin viikon vasta odotellut, mutta jännittää kun ikää on jo 40v.
Siis tarkoitatko riskiarviota ultran jälkeen? Mulle se tuli netpostin kautta aika pian. Olisko ultra ollut torstaina ja maanantaina sain tulokset. Postin kulku tietysti kestää kauemmin, jos sulle tulee paperipostilla.
 
Hmm, mulle tuli omapostiin husin ultra-ajat kyllä aiemmin, joten luulisi että riskiarvio tulisi sinne myös Ehkäpä siellä on kiirettä..
 
Täällä (keski-suomi) riskiarvion sai nt-ultrassa paikanpäällä, kunhan oli käynyt verikokeessa 2 viikkoa aiemmin. Uskoisin, että ultra-aika määräytyikin verikokeen perusteella, kun ajanvarausilmoitus tuli piakkoin verikokeessa käynnin jälkeen ja oli just sen 2 viikkoa myöhemmin. Mitään erillistä ilmoitusta tuloksista en oo kotiin saanut, mutta omakannasta ne löytyy mulla.
 
Meillä oli tiistaina aamulla ultra ja labrojen tulokset näkyi omakannassa torstaina (tri18suh ja ne riskilukuun huomioitavat labra-arvot on S- hCGBV/D, S-PAPPA, netistä näkee kullakin raskausviikolla ”normaalit arvot”). Kirje kotiin tulo perjantaina eli kolmessa päivässä. Varmaan riippuu paljon ruuhkatilanteesta, kauan kestää.

https://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf
 
Hus tulokset tuli mullekin niin, että tiistaina ultra ja perjantaina tai torstaina (en muista käydä postilootalla joka päivä) oli kirje. Yli viikko kuulostaa aika pitkältä ajalta odotella
 
Mulle tuli kotiin vain kirje että kaikki oli hyvin eikä mitään riskiä downiin ym ole. Ei siis mitään lukuja.. :scratch
 
Joo ei ollut mullakaan mitään lukuja. Terkka sit neuvolassa kertoili niitä, mut eipä jäänyt mieleen.
 
Multa löyty riskiluvut iPana Äitiys -palvelun sivuilta :) En kyllä tiedä onko se palvelu käytössä koko Suomessa.
 
Siis eikö saa niitä riskilukuja kotiin? Onpa erikoista, sillä on kuitenkin olisi ainakin itselle ollut iso merkitys että onko se riskiluku 1 : 300 vai 1:10000... Tuossa seulonnassa kuitenkin ylipäätään jonkin kokoinen se virhemarginaali ylipäätään.

Ne ei varmaan halua kertoa noita ettei ihmiset vaatisi jatkotutkimuksia vaikka olisivat lähellä sitä rajaa jonka jälkeen niihin pääsee...
 
Täällä saa kyllä tietoon ihan tarkat luvut. Käytiin ne heti siellä ultrassa läpi ja sit vielä talletettiin omiin tietoihin.
 
Päijät-Hämeessä kerrottiin riskiluvut nt-ultrauksen yhteydessä ja ne merkattiin neuvola korttiin. Muuta paperista tai sähköisistä versiota ei ole olemassa ainakaan henkkoht meillä. Mitäpä sillä tekisikään...:rolleyes: ja kävin siis labrassa 10pvää ennen tuota ultraa.
 
Takaisin
Top