Alkuraskaudenultra/nt-ultra

Oman elämäni sankaritar

Näppärä viestien naputtelija
Elomammat 2017
Eloäidit 2020
Sain kutsun nt ultraan. Se on jo 21.1. Järjesteltiin jo miehen työvuorot niin, että pääsee mukaan. Totisesti jännittää jo, vaikka olen kahdesti alkion nähnyt ruudulla. Pelkään menettämistä edelleen joka päivä. Mutta siitä tunteesta ei varmaan koskaan pääse. Ihana mennä miehen kanssa yhdessä, oli uutiset millaisia tahansa.
Onko muille tullut vielä kutsua?
 
Ei oo aikaa vielä, mutta toivon saavani sen tammikuulle.
 
Jos paasen ns turvallisille viikoille niin 17.2 varmaan yritan saada ukon viemaan mut mun tuttavan klinikalle (hoiti mua yliopistollisessa sairaalassa ennen ku siirty yksityiselle) olis 12+0 silloin.
 
Ei vielä aikaa, mutta pitäisi olla ultran helmikuun puolenvälin tietoilla. Toivottavasti päästäis sinne saakka ja siitä vauhdikkaasti yli:love7
 
Nostelen tätäkin, kun alkukuiset alkavat olla niillä viikoilla että ultra lähestyy. Onko ketään aikeissa ottaa nipt-testiä?
 
Aion mennä, jos seula on alle riskirajan nt-ultrassa, tai jotakin muuta poikkeavaa näkyy ultrassa. Nyt kun olen kuunnellut sydänääniä kotona ja tietää sikiön olevan hengissä, jännittää ja pelkää sitten niitä kehityshäiriöitä jne. Aina jotain pelon aihetta oltava. Eilen kävin veriseulassa rv 11+0. Viikon päästä suunnilleen sitten ultra. Katsotaan. :nailbiting:
 
Mulla kanssa harkinnassa miten toimitaan. Toisaalta en tiedä mitä nipt testin tuloksella teen jos jotain löytyy, en siis lähtökohtaisesti haluaisi tarkempaa seulaa siksi että voisin sitten keskeyttää raskauden vaan kai sitä naivisti toivoo että se testi olisi puhdas ja sitten ei sitä asiaa tarvitsisi murehtia. Kallishan tuo on ja ultra pitää yksityisellä tehdä joka tapauksessa käsittääkseni vaikka olisi julkisella jo niskaturvotus mitattu.

Helsingissä kestää tovi ennen tulosten tuloa kotiin, kuulin että maakunnissa saa riskiluvun heti ultrassa. Jotenkin sitä toivoisi ettei tarvitsisi tulosta odotella kovin kauaa.
 
Mulle varattiin nt-ultran aika jo kun ekan kerran soitin neuvolaan, kuukautisten mukaan olisi ollut 11+5 mutta nyt onkin luultavammin 11+0 meneillään kun menen nt-ultraan. Mitä luulette, onkohan liian aikaista? Ei saatu muutettua enää aikaa, oli niin kovin täyttä jo joulukuussa pitkälle alkuvuoteen saakka!
 
Eikös se 11+0 ole ensimmäinen ajankohta, kun nt-ultrassa voi käydä?.. Itselläni menee aika pitkälle, kun vasta 12+5 on tuo ultra. :eek: veriseulassa käyty ja nyt vain odotellaan sitten... Täällä meillä päin eivät näköjään näytä seulonta arvoja omassa kannassa ennen ultraa. Varmaan parempi, ettei tule googletettua etukäteen noita arvoja ja vedettyä omia johtopäätöksiä.. Muut verikoe tulokset tulivat saman tein.
 
Mulla kanssa harkinnassa miten toimitaan. Toisaalta en tiedä mitä nipt testin tuloksella teen jos jotain löytyy, en siis lähtökohtaisesti haluaisi tarkempaa seulaa siksi että voisin sitten keskeyttää raskauden vaan kai sitä naivisti toivoo että se testi olisi puhdas ja sitten ei sitä asiaa tarvitsisi murehtia. Kallishan tuo on ja ultra pitää yksityisellä tehdä joka tapauksessa käsittääkseni vaikka olisi julkisella jo niskaturvotus mitattu.

Helsingissä kestää tovi ennen tulosten tuloa kotiin, kuulin että maakunnissa saa riskiluvun heti ultrassa. Jotenkin sitä toivoisi ettei tarvitsisi tulosta odotella kovin kauaa.

Meillä ainakin heti ultrassa sanoivat, ja sitten tarkempi tuli postissa
 
Meillä ainakin heti ultrassa sanoivat, ja sitten tarkempi tuli postissa

Ai saitte sen lopullisen riskiluvun jo Bulevardilla? Mahtavaa jos käytäntö on muuttunut. Olen käsityksessä että saa vaan sen turvotusmitan ja jonkun epämääräisen arvion seulan tuloksista mutta se varsinainen riskiluku lasketaan vasta käynnin jälkeen...
 
Ai saitte sen lopullisen riskiluvun jo Bulevardilla? Mahtavaa jos käytäntö on muuttunut. Olen käsityksessä että saa vaan sen turvotusmitan ja jonkun epämääräisen arvion seulan tuloksista mutta se varsinainen riskiluku lasketaan vasta käynnin jälkeen...


Valitettavasti maakunnan puolelta, mutta oon kuullut huhua, (eli ystävälle) oli kyllä muistaakseni heti Bulevardilta kerrottu. Toivottavasti on muuttunut tuohon suuntaan...
 
Vuosi sitten meille kerrottiin vain turvotusmitta ei yhtään mitään muuta tuolla ultrakäynnillä. Se varsinainen riskiluku tuli jälkeenpäin postissa. Enkä haluaisikaan että alkavat siinä antamaan epätarkkoja tuloksia

Tämä käsitys minullakin. Tiedän että jossain kaupungeissa heillä on se ohjelma käytössä joka riskiluvun laskee ja syöttävät sinne nt ja saavat riskiluvun annettua jatko-ohjeineen heti. Tämä minusta hieno toimintamalli koska nt ei yksinään kerro vielä mitään, paitsi jos on tosi suuri on aika varmasti jotain pielessä.
 
7 päivää ultraan...  :nailbiting::nailbiting::nailbiting:kylläpä toivon kovasti hyviä uutisia. Pudotus tulee avaruudesta asti, jos sikiöllä havaitaan ongelmia. Taas kerran rukoillaan joka ilta universumia, että meille suotaisiin terve lapsi syliin.
 
Mulla on ultra 24.1. Tavallaan harmittaa, että tuli käytyä varhaisultrassa niinkin varhain kuin 6+jotain, koska tämä väli on tuntunut tooosi pitkältä ja vähän ehkä epätodelliselta. Ei kipuja, ei vuotoja, muttei toisaalta hirveitä pahoinvointejakaan, joten vähän sumussa mennään, että mitä sinne alakertaan oikein kuuluu. Toki voishan sitä käydä yksityisellä tsekkaamassa, onko kaikki kunnossa, mutta pankkitili on vähän eri mieltä. Ja nyt kun olen tänne asti sinnitellyt, niin pakko jaksaa vielä kymmenen päivää.

Tildanen kyseli nipt-testistä. Me ei olla vielä sitä päätetty, mutta tavallaan kyllä kiinnostaisi. Varmaan katsotaan eka nt-ultra ja tehdään päätös sitten. Aika kova hintahan se on. Onko jollakulla kokemuksia siitä?
 
Minulla ei omakohtaista kokemusta nipt kokeesta, mutta ystäväni kohdalla se tehtiin niskaturvotuksen ollessa yli 5cm. No testin tulos oli hävitetty sairaalaan puolesta ja hän joutui joka tapauksessa lapsivesipunktioon... Inhimillisiä erehdyksiä sattuu, mutta kun kyse tulevan lapsen terveydessä, niitä voi olla vaikea sietää. :sad001
 
No huh huh, kuulostaapa todella ikävältä tuollainen! Varmaan ihan marginaalinen tapaus, mutta voin vaan kuvitella harmituksen määrän, kun kohdalle tuollainen sattuu. :grumpy:
 
Takaisin
Top