Alkuraskauden vuoto

Useamman päivän jo ollut ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Ja välillä menkkamaisia kipuja. Eilen ei vuotanut yhtään. Tänään tuli sitten oikein pikkareihin asti vähän ruskeaa vuotoa. Pyyhkiessä tuli paperiin jotain vaaleanpunaista ihan vähän. Tänään kuitenkin tein aamulla clearbluen viikkonäytöllisen testin ja se näytti ihan oikeita viikkoja. Pahoinvointikin jatkuu.
 
Toivottavasti vuoto on vaaratonta. Tsemppiä! Ikäviä nuo kun voi olla normaalia tai sitten ei.
 
Toivottavasti vuoto on vaaratonta. Tsemppiä! Ikäviä nuo kun voi olla normaalia tai sitten ei.
Niinpä, itselläni kokemusta molemmista vaihtoehdoista. Ensin keskenmeno käytännössä ilman vuotoa (keskeytynyt), oli vain vatsakipuja ja ihan lopussa pyyhkiessä pientä tuhrua paperiin. Sitten ei vuotoja ei kipuja alkuraskaudessa (esikoinen). Sitten kuopuksesta oli menkkakivut ja tuhruvuotoa paperiin. Kuinkahan nyt käy
 
Tulos pitäisi tulla saman päivän aikana. Luulisi että näkyy myös heti sitten kannassa.
 
Mä en kyllä ymmärrä nyt enää yhtään tätä. Vuoto vähenee koko ajan samoin kivut. Tosin pahoinvointikin vähentynyt. Tuskin ennen ensi viikkoa pääsee ultraan. TK.ssa lääkäri laittoi lähetteen polille ja väitti, että viikonloppunakin voisi tulla kutsu sinne? Polin sivuilla taas sanotaan muuta.
 
Aika yksilöllistähän se hcg nousu on, toki vähän pieneltä arvolta kuulostaa. Mutta pelkästään sen perusteella ei voi varmasti sanoa. Varmaan kyllä piinallista odottaa ultraa ja yleensä ne kyllä ottaa vasta arkena arvioon.
 
Mulla ollut vuotoa parina päivänä ihan hulahtelemalla ja sitten tihkuttanut välillä.Nyt ei mitään pariin viikkoon ,mutta pelkään edelleen keskenmenoa.Olin muistellut menkat väärin ja kävin ultrassa kun rv olikin vasta 8+5 (nyt 10+5) ja kätilö löysi elävän alkion jolla kuului sydänäänet.Pyysi lääkärin tutkimaan,koska kohdussa näkyi myös kuunsirppimäinen alue.Lääkäri sanoi että kyseessä on hematooma n.4cm*2,5cm joka selittää vuodon myös.Sanoi että vaikea arvioida miten etenee,mutta normaalisti ei aiheuta ongelmia vauvalle.Onko jollakin kokemusta tästä hematoomasta?Oon koettanut olla nyt pelkäämättä ja lukenut kaikenlaisia juttuja,toisilla tätä on seurattu,mun kohdalla ei mitään seurantaa.
 
Mulla ollut vuotoa parina päivänä ihan hulahtelemalla ja sitten tihkuttanut välillä.Nyt ei mitään pariin viikkoon ,mutta pelkään edelleen keskenmenoa.Olin muistellut menkat väärin ja kävin ultrassa kun rv olikin vasta 8+5 (nyt 10+5) ja kätilö löysi elävän alkion jolla kuului sydänäänet.Pyysi lääkärin tutkimaan,koska kohdussa näkyi myös kuunsirppimäinen alue.Lääkäri sanoi että kyseessä on hematooma n.4cm*2,5cm joka selittää vuodon myös.Sanoi että vaikea arvioida miten etenee,mutta normaalisti ei aiheuta ongelmia vauvalle.Onko jollakin kokemusta tästä hematoomasta?Oon koettanut olla nyt pelkäämättä ja lukenut kaikenlaisia juttuja,toisilla tätä on seurattu,mun kohdalla ei mitään seurantaa.
Mulla oli keskimmäisestä hematooma istukassa eikä siitä ollut vuotoa suurempaa haittaa.
 
Kiitos vastauksesta ylläritähti. Miten pitkälle vuosit? Mulla on nyt lakannut vuoto. Parhaillaan jännitän neuvolan aulassa...kuuluuko sydänäänet.:happy8
 
Kiitos vastauksesta ylläritähti. Miten pitkälle vuosit? Mulla on nyt lakannut vuoto. Parhaillaan jännitän neuvolan aulassa...kuuluuko sydänäänet.:happy8

Miten kävi, saitteko sydänääniä kuuluviin? :)
 
Mulla yli viikon tullut ruskeaa vuotoa pyyhkiessä ja nyt viime päivinä pikkareihin. Ei ollenkaan kipuja. Olo on tosi oireeton, ei pahoinvointia, rinnatkaan ei enää juuri kipeät. Ultraan vielä kolme viikkoa! Pitääkö pitää vaan pää kylmänä? 10+3 menossa.
 
Takaisin
Top