Alkuraskauden verenvuoto

Täällä koettiin tänään pieni ylläri kun kävin vessassa ja ihan yhtäkkiä tuli paperiin pyyhkiessä vaaleanpunaista, vähän niinkuin menkkojen alkamisen aikoihin yleensä, eli ei vielä sellaista kunnon verta. nyt on pitkin päivää tullut vessakäynnin yhteydessä rusehtavaa paperiin ja pikkuhousun suojaankin... nyt jännätään miten käy :s

Mulla on ylihuomenna aika jokatapauksessa alkuraskauden varhaisultraan, joten aattelin ootella sinne. Turha kai huomenna on neuvolaankaan soitella? varmaan sanois vaan et selviää sit ultrassa.

Jos täällä on jo joskus keskenmenon kokeneita niin miten ne on alkanut? kuinka nopeasti tiputtelu muuttuisi kunnon putoukseksi jos kyse olisi keskenmenosta?
Vuoto on vieläkin siis ruskeaa, vaaleanpunaista on tullut vaan kerran päivällä..
 
savanna90,

mulla oli keskenmeno helmikuussa rv 8+0. Se alkoi ruskealla tuhrulla joka kesti kolme päivää. Sitten tuli töissä tunne, että kaikki ei ole todellakaan hyvin ja verenvuoto oli alkanut. Kipuja kuitenkaan ei illalla ollut ja toivo selviämisestä oli aika vahva. Yöllä hirveät kivut ja neuvolaan pääsin sitten seuraavana aamuna, ja siellä lääkäri ultrasi ja totesi keskenmenon.

MUTTA, hyviäkin lopputuloksia vuodoista on kuultu, joten yritä olla stressaamatta. Kaikki voi olla hyvin.

Voimia ja toivotaan parasta!
 
savanna: eka alko kivuil jotka ylty hiljallee ja lopussa sit alko samantien kunnon vuoto ja supparit, tokassa muutamia päiviä tiputtelin pikkusen verta ja oli supparei ja lopulta ylty vuoto. tässä raskaudessa oli vk 7+0 - 7+6 tiputtelua ei kipua eikä ole mitää outoi tuntoi tullu eli katsotaan mitä tuleman pitää oireet vaan pahenee tässä joten toivottavast kolmas pysyy loppuun saakka kyydissä ja kunnossa.
 
Kiitos kokemuksista!

Yöllä oli tullut taas vähän ruskeaa vuotoa, vuoto ei ole ollenkaan punaista joten ilmeisesti vanhaa verta? eilen alaselkää jomotteli, mutta niin on muutenkin välillä jomottanut. muita kipuja ei ainakaan vielä ole.

saa nähä miten käy, ultra onkin onneksi jo tänään iltapäivästä (olin katsonut päivän väärin kalenterista :D ). siellä sit toivonmukaan selviää mistä vuoto johtuu.
Tulen kertomaan illasta tänne miten kävi....
 
Tsemppiä Savanna ultraan. 

Silloin kun mulla oli tuulimuna niin ensin tuli niinku menkat ois alkanu niin ihan punaista, yöllä ei mitään ja seuraavana päivänä sitä vanhaa verta ja sit ei mitään kunnes oli jo todettu tuulimuna niin muutaman päivän päästä alkoi hillitön vuoto. Kipuja en muista että olis normimenkkoja enempi ollu mut sillon olikin vasta viikko kuus menossa.

En usko että vuodoistakaan voi mitään päätellä jos niihin ei liity kauheesti kipuja koska vaarattomia vuotojakin on todella monia erilaisia.

Uskotaan nyt kun oot näin pitkälle päässy että vuoto ei oo keskenmenovuotoa vaan jotain muuta harmitonta.
 
Ja mihin tää aika menee... sen varhaisultran mukaan mulla on tänään täys kymppi 10+0!
 
Mun vuoto oli onneksi vaaratonta. Tänään soitin neuvolaan ja pyysivät käymään, että saadaan katottua kuuluuko sieltä mitään. Ja kuuluihan sieltä nopea, tasainen tykytys. Oli kyllä hassua. Toivottavasti teillä menee savanna90 yhtä hyvin!
 
hyvä että pikkusella kaikki kunnossa babette :) tsemppiä savanna90 toivottavast ultra toi hyviä uutisia. :)
itellä varmaan ihan harmitont oli tuo vuoto ku pari viimist päivää tullu aamiaisest lähtien kaikki kurkkuu ja menny takas alas ympäri vuorokauden, inha tunne.
 
Niinhän siinä sit kävi, että ilmeisesti se juhannuksen vuoto on ollut keskenmeno, eikä ultrassa näkynyt mitään. Niin ne vaistot sanoikin ettei kaikki ollut ihan kunnossa. Uuteen yritykseen vaan lannistumatta. Mukavaa odotusta jokaiselle :)
 
Noniin. Täälläkin eilen, viikolla 9+0, tuli ruskeaa/punertavaa tuhrua paperiin wc-reissulla. Sama jatkui pienimuotoisesti myös tänä aamuna :/ Varhaisultra tehtiin 7+0 ja vahva sydän tykytti silloin viikkoja vastaavan kokoisena... Hurrrrjasti jännittää mennä viikon päästä neuvolan ultraan! Toivottavasti kaikki olisi hyvin, vaikka pessimisti minussa varoittaakin jo valmistautumaan pahimpaan... Aika rikki sitä on vaan heti huolesta! Ihana, stressitön kesä... *huoh* :/
 
pahoittelut mamuska, täytyy sanoa että mahtava asenne sinulla. möpö toivotaan että on jotai harmitont.
 
Ja taas eilen. Ihan kirkasta verta oikein valahti housuun, kun tein ihan kevyitä lihaskuntojuttuja kotona. En ole mistään kuullut/lukenut, että urheillessa (varsinkin kun ei tuo mitään oikeata urheilua ollut) voi käydä noin. Ääää. Parinkymmenen minuutin päästä saa onneksi soittaa neuvolaan. 
 
Babette: Aika kökköä tollanen vaikka olisi vaaratontakin. Kai joku lääkäri vois ihan katsoa mistä se vuoto on peräisin?
 
Sitä olisin itekin toivonut. Mulla on kysta, joka on joskus vuotanut ja olisi tosi helpottavaa tietää, jos se onkin nyt se, joka siellä äkkäilee. Ultra on viikon päästä ja sen tekee kätilö, mutta neuvolasta sanottiin, että eiköhän sieltä ehdi lääkärikin vilkaisemaan, jos syytä ei löydy. Mutta viikko on vaan niin pitkä aika!
 
Ainiin, ja neuvolan täti sanoi, että raskaana ollessa ei saisi tehdä vatsalihasliikkeitä. En ollut ikinä ennen kuullut mitään tuollaista?
 
Toiselta kolmannekselta lähtien ei suositella vatsalihasliikkeitä. Kyllä mä eilen salilla vielä tein ja samoin viime raskaudessa.
 
Tai paremminkin niin että vähän tuntemusten mukaan mutta vatsan kovasti kasvaessa ei niin järkevää koska jo raskauden takia vatsalihakset venyy. Tässä vaiheessa se on vielä ihan ok jos vointi sallii ja on tehnyt niitä ennenkin (mitään uutta liikuntaa ei suositella aloitettavasn raskauden aikana.
 
Joo, tuota "ei mitään uutta liikuntaa"-ohjetta mäkin oon käyttänyt. Tosin juoksu ei ole enää tuntunut hyvältä, joten sen jätin kokonaan. Mutta näköjään mulla tuo vuoto liittyy mihin tahansa rehkimiseen. Eilen tuli taas siivotessa kauheat kivut ja vuoto, ihan kuin olisi menkat. Toivon ja uskonkin, että mulla on nyt juurikin sellaiset valekuukautiset ja veri vaan tulee ponnistellessa ulos helpommin. Nytkin juilii alavatsaa ikävästi. Mä vaan jotenkin aattelen niin, että jos siellä joku hätä olisi, niin verta tulisi kyllä koko ajan.
 
toivottavasti kaikilla vuoto jotain vaaratonta on kauheeta ku yhtäkkiä alkaa vuoto just ku on huokassu helpotuksesta.
 
Takaisin
Top