Alkuraskauden verenvuoto

Noora

Silmät suurina ihmettelijä
Hei!

Olen nyt rv:lla 6+0. laskettu aika olisi helmikuun 20 päivän tienoilla..Jos on..
Viime sunnuntaina eli 5+3 huomasin illalla iltapissalla käydessä,että paperiin tuli pyyhittäessä kirkasta verta noin teelusikallisen verran. Tietenkin ihan paniikissa itkin, että nytkö se meni kesken. Yritystä takana 3vuotta8kk ja viimein se positiivinen testi sieltä oli tullut..

Vuoto on jatkunut sunnuntaista asti hyvin niukkana. Siteeseen asti ei vuoda. Joka toisella vessareissulla pyyhittäessä jää paperiin vaaleanpunaista tuhrua. Kävin päivystyksessä maanantai iltana ja siellä lääkäri totesi veren vuotavan kohdunsuulta, ja teki lähetteen gynenpolille. Kävin siellä tiistaina ja lääkäri ei osannut sanoa oliko mennyt kesken vai ei. Kohdunsuu oli kiinni ja vuoto hyvin niukkaa, kohtu oli pyöristynyt raskauteen sopien,  mutta selkeästi ei näkynyt ruskuaispussia tai mitään muutakaan. Sanoi, että se on joko alkava keskenmeno, normaali raskaus tai tuulimuna. Verenvuoto voi johtua esim tihkuttavasta verisuonesta kohdun kasvuun liittyen tai hematoomasta tms.

Nyt viikko pitää odottaa kauheassa piinassa kontrolliultraa. Toissapäivänä otettiin raskaushormoni verestä ja ensi viikolla selviää onko hormoni noussut vai laskenut ja näkyykö kohdussa elämää. Raskausviikot tulevassa ultrassa on 6+6. Lääkäri kuitenkin meinasi, ettei siltikään välttämättä sykettä vielä näy, vaikka kaikki olisi kunnossa.

Kyllä tämä on ihan hirveää tämä odottaminen. Kun ei tiedä mitä odottaa. Joka vessareissu pelottaa. Vuoto ei ole lisääntynyt ja välillä menee useampi tunti ettei mitään vuodakaan. Välillä menkkamaisia alavatsakipuja ja muutaman kerran kovia kramppimaisia alavatsakipuja. Nuo kivuthan ne pelottaa myös.. Raskausoireita mulla ei ole. Mutta edellisessä raskaudessa kuusi vuotta sitten, josta syntyi terve poika, ei ollut myöskään raskausoireita. Ei se auta kuin odottaa. Pidetään peukkuja!
 
Toivotaan parasta Noora! On varmasti kauheaa tuo epätietoisuudessa odottaminen :( Mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa ja sydämen sykekin näkyisi seuraavassa ultrassa.

Minulla tuli just teelusikallisen verran vuotoa 5+0, säikäytti kyllä, mutta nyt oon päässyt yli siitä, enempää ei tullut. Oon lueskellut netistä kaikenlaisia rohkaisevia kertomuksia, missä on ollut vuotoa ja kuitenkin kaikki hyvin. Se voi johtua just hematoomasta tai esim siitä, että istukka on kohdunsuulla ja siirtyy siitä pois vasta kohdun kasvaessa. Toivottavasti sinullakin olisi vaikkapa siitä kyse. Minusta kuulostaa siltä, että voisi ollakin. Sun vuotomäärä kuulostaa kuitenkin hyvin vähäiseltä. Ja menkkakivun tapaiset kivut on kuulemma ihan normaaleja, liittyvät kohdun kasvamiseen.

Mutta on varmasti raastavaa odottaa, kun ei varmaksi voi tietää :( Jaksamista odotteluun ja toivon kovasti että se palkittaisiin sitten hyvillä uutisilla ultrassa.
 
En osaa sanoa mikä tilanteesi on mutta voin kertoa omasta kokemuksestani että syksyllä 2009 mulla oli tuulimunaraskaus. Se alkoi tihkuttaa verta 5+2, seuraavana päivänä menin ultraan jossa näkyi että raskaus on alkanu eli joku renkula oli mutta ei mitään sisällä. Verta tuli harvaksiin eikä edes joka päivä. Sit viikon päästä varmaan alkoi kunnon vuoto ja menin äitiyspolille kun vuoto oli niin hurjaa ja todettiin tuulimunaraskaus ja sain lääkekeskeytyksen. Laitettiin seuraavana päivänä kotiin ilman ultraa ja meni muutama päivä kunnes alkoi taas vuoto ja jouduin uudelleen sairaalaan. En ollutkaan tyhjentynyt kokonaan, jouduin kaavintaan. Sen jälkeen kaikki oli ok. 

Jos vielä 6+0 ei oikein mitään näy, sykettä ei välttis näykään mutta luulis että ruskuaispussi näkyisi ainakin. Pahoin pelkään että tuulimuna on mutta sydämestäni toivon olevani väärässä.

Tsemppiä ja jaksamista!
 
Niin, eihän tässä voi muutakuin toivoa. Tämä epävarmuushan tässä hulluksi tekee.Kurja juttu Tatjuska tuo tuulimunaraskaus. Pitäs vielä kuus yötä jaksaa odottaa,e ttä saa jotain lisäinfoa. Välillä tuntuu, että menis nyt piru vie kerralla kunnolla kesken tai olis menemättä, niin ei tarvis pitkittää tätä piinaa ja vois alkaa orientoitumaan suremiseen. Nyt tuntuu niinkuin olisi löysässä hirressä ja samalla joku hetkeksi sitä höllää ja taas uudestaan kuristaa.

Toivonkipinä elää vielä. jotenkin tuntuu, että eihän se voi neljän vuoden yrittämisen jälkeen mennä kesken. Ei saa mennä!
Nännit meni yhtäkkiä kipeäksi, joten pieni toivonpilakhdus vielä olis..

mutta olenhan mie tieten raskausoireiden toivossa saattanut niitä hinkata niin että ovat kipeänä :) *tollo*

Miepä ilmoittelen ensi viikolla kuinka kävi jos ei aikaisemmin mitään traagista tapahtu. Kiitti kannustuksesta :)
 
Voi Noora, en huomannutkaan aiemmin, että te ootte vielä yrittäneetkin noin kauan :( :( Kyllä sinua nyt koetellaan rankemman kautta. Nehän sanovat, että keskenmenon jälkeen on kuitenkin normaalia paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi. Toivotaan nyt kuitenkin, että siellä kaikesta huolimatta olisi kaikki kunnossa. Saitteko te tuon plussan jonkun hoitojen avulla vaiko ilman?
 
Ihan luomuina yllättäen tultiin raskaaksi :) aikamoinen shokki oli, kun pikkuhiljaa oli alkanut tottumaan ajatukseen,etei enempää tule. Ja just kun alkoi toottumaan ajatukseenr askaudesta, niin alko tuo vuoto :/

Käytiin pari vuotta sitten tutkimuksissa ja ei löytynyt syytä miksei pikkukakkonen ala. Käytiin oulussa yhdessä inseminaatiossa, mutta jätettiin hoidot pois, koska oli tosi hankala Rovaniemeltä laukata Oulussa asti. Varsinaista yrittämistä meillä ei ole ollút pariin vuoteen, mutta hormonit pitänyt huolen siitä, että lakanat on heilunut aina ovulaation aikoihin ;) Nyt siis ihan luomuna raskaana. Tai näkee nyt kuinka käy.

Olen 27vuotias ja mulla on pientä ylipainoa ollut (bmi 28) mutta nyt tammikuusta olen saanut pudotettua 9kg pois (bmi nyt 25) ja olen alkanut syömään ja liikkumaan terveellisesti. Luulen, että tämä on voinut myös avittaa raskautumista.

Jotenkin toivon kans, että mahikset uudelleen raskautumiseen olis paremmat jos tämä nyt kesken menee..
Ja nyt ainakin tietää,että se on mahdollista! jos jotain hyvää tästä pitää etsiä :)
 
Noora: onpa inhottava tilanne :( Kauan olette yrittäneet kuitenkin jo :( Toivon todella, et kaikki olis hyvin.
 
Tuolla toisessa ketjussa juuri kerroinkin, että minulla oli vuotoa esikoisen raskaudessa viikot 4-11, mitään syytä vuodolle ei koskaan löytynyt. Vuotoa tuli juuri kuvailemasi verran, välillä enemmän ja välillä vain suunnilleen joka kolmannella vessakäynnillä. Kyllä oli stressaavaa! Juuri ennen niskaturvotusultraa vuoto kuitenkin loppui kuin seinään ja terve tyttö sieltä loppujen lopuksi syntyi :) Toivotaan, että kohdallasi on kyse vastaavanlaisesta!
 
itellä alkoi tiputtelu viikolla 7+0 ja loppui 7+6 ei tullu siteeseen asti kuin kerran ja kyllä se viikko tuli aika pitkälti levättyä patjalla ja itkettyä joka päivä. lisäks viel välillä nippailuja ja vihlasuja ni olin jo varma et menee kesken mutta eilen sit sain huomata ettei koko päivänä vuotanut eikä tänäänkää ole tullu mitään onneks, normi valkkaria vaan. lisäks tietenkin nyt ollu nippailuja/vihlsuja alavatsas jotka mahollisest ihan kasvukipuja tai ainakin toivon niin.
tiedän noora miltä susta tuntuu ku itellä 2 keskenmenoa vuoden sisää takana. meillekin plussa tuli jätti yllärinä kesäkuun alussa ja ollaan todella onnellisia mut sit ku tiputtelu alko ni olin jo aika varma että taas sitä mennään samaan suuntaan.
vaikka onkin vaikeaa ni jos ei ole supparei ja voimakast vuotoa ja mahd. hartiapistoa niin yritä ajatella positiivisesti, ite odottelen milloi pääsis vihdoin käymään sairaalas ultrassa kattoon onko pienellä iltatähdellä kaikki hyvin.
 
Vuotoa ei ole kuulunut eilis iltapäivän jälkeen. Toivottavasti ei enää alkaiskaan. Ja kipua ei nyt ole ollut.
Ja illalla nännit meni entisestään kipeämmäksi..semmoiset kosketusarat. Voiko tuulimunasta huolimatta tulla rinnat kipeäksi?

Kyllä täällä on niin jännät paikat, kun toivo nyt heräs tuon vuodon loppumisen myötä ja taas toisaalta ei uskalla liikoja toivoa,ettei pettyis.
Ootte kyllä ihania kun tsemppaatte <3 kiitos!
 
Miulla oli viimesyksynä tuulimunaraskaus ja oli tissit kipeät nännejä myöten. Ihan kosketusarat. Muutenkin raskausoireita oli. Spontaanisti ei tuulimuna tullut kesken, enkä vuotanut ollenkaan. Lääkkeillä 21.12. keskeytettiin, Hyvää Joulua siis...

Nyt oon rv 8+1, eikä oireita ole oikein mitään, satunnaisesti tissit on kipeät ja eilen hetken kipuili kohdun seutua. Enemmän oon nyt huolissani jatkosta kuin tm:n aikaan jolloin luulin olevani oikeasti raskaana. Maanantaina toivottavasti nähdään ultrassa syke, 7+4 ei huonon näkyvyyden takia löytynyt...
 
tottakai me tuetaan toisiamme, jokaisella kokemksia onnistumisest ja pettymyksiä ni tuetaa toisiamme kuulumisten vaihdon lomassa. voispa tuntee liikkeit jo mutta ku iltatähti on niin pieni viel ettei niit tunne ennen elokuun loppua... meilt kaikilt voi kysyä ja ajatuksia kannattaa jakaa niin meki tehää :)
noora josko meil molemmil oliki valemenkat, ite optimistisena veikkaan hormonihäiriöö ainaki omal kohal ku ei liiemmi kipui, pienii nippailui tai vihlasui alavatsassa välillä. nyt oottelen et tulis elokuun loppu että alkais mahollisest tuntee liikkeit. :)
 
Ihania uutisia! Ultrassa näkyi pieni matkustaja rv 6+3 ja syke siellä jumputti!
Lääkäri meinasi,e ttä jotain harmitonta tuhruvuotoa, joka voi johtua hematoomasta tai esim pienestä katkenneesta verisuonesta *yhtä suurta hymyä*
 
Eilen illalla alkoi verenvuoto täälläkin. Viikkoja siis nyt 9+4 ja syke löydetty ultrassa jo kahdesti ja kaikki hyväksi todettu. Verenvuoto loppui hetkeksi eilen, mutta jatkui yöllä. Nyt aamulla tuli jo ihan tummaa. Sydäntä puristaa, kun pelottaa niin kamalasti. Alavatsaan koskee ihan kuin olisi menkat, eikä sellaista ole tuntunut kuin ihan alussa viimeksi. Mitään syytä (seksi, kuukautisten alkamisajankohta tms) en ole keksinyt. Jotenkin mulla on vaan sellainen olo, että kaikki on ihan hyvin. Yritän nyt luottaa siihen. Inhottavaa, kun neuvolaan saa soitettua vasta maanantaina ja joutuu yksin vatvomaan tätä.
 
Heips siskot! Täällä ollaan pelonsekaisien tunteiden vallassa. Pakko tulla hakemaan vertaistukea... Toista odotetaan, mut en uskalla vielä ilmoittautua onnekkaaksi odottavien listalle, kun kokoajan pieni pelko perseessä että kaikki ei ole kohdallaan... Sain kaksi vahvaa viivaa testiin 3.7, juhannuksena (23.6. alk) oli kuitenkin tavalliset neljä päivää kestäneet kuukautiset, mitä en ihan oikein ymmärrä, vaikka tiedän et joillekin saattaa tulla, mut heti se on jotenkin käsittämätöntä kun se osuu omalle kohdalle. Neuvola meinas niiden olevan valekuukautiset (mitkälie). Nyt tuhruttanut ruskeaa jo kolmatta päivää, ja alavatsaa vihloilee vaihtelevasti. Harmittaa suunnattomasti tällanen stressi, joka hetki mielessä :( Ekassa raskaudessa kun kaikki meni ku elokuvissa. Edellisistä kuukautista laskettuna nyt olis meneillään 6+4 ja LA olis helmikuun 26. olispa <3 Onko muilla ollut "tavallisia" kuukautisia tai tällasta tuhrua?? Ihanaa että Nooralla kaikki kunnossa, lohduttaa todella kuulla että tää ei kuitenkaan ole tuomittu keskeytymään, et on vielä mahdollisuus olemassa. Kun vaan osais ottaa rennosti. Ja Babette tiedä et vaikka neuvolaan et voi soittaa, et todellakaan ole yksin, eli voimahalia sinne nyt! Tää vau on niin hyväksi todettu, jo aikanaan ekan kanssa täällä päiviteltiin kanssasisarien kanssa :)
 
Mulla tuli kans edellispäivänä verta ihan vähän kylläkin vaan, ja sen jälkeen mahassa ollut sellasta menkkamaista kipua. Enkä myöskään keksi mitään syytä että mistä johtuisi koska menkkojen ei pitäisi alkaa eikä harrastettu seksiä. Se vaan yhtäkkiä tuli ja loppui parin tunnin päästä. Mullakin sellanen olo että kaikki olis hyvin mutta ken tietää, maanantaina on neuvola jospa he osaisivat jotakin kertoa!
 
Kaipa tämä vaan kuuluu vähän asiaankin. Ainakin kaikki sivustot sanoo, että verenvuoto on yleistä etenkin ekassa raskaudessa, eikä ole vaarallista, ellei ole ihan kirkasta ja kivuliasta. Hohhoh, ehdittiin kyllä säikähtää ihan kunnolla. Kunpa tuo nyt ei vaan alkaisi uudestaan, oli vaaratonta tai ei. Mäkin taidan soittaa vielä maanantaina neuvolaan, niin saa kysyttyä asiasta. 
 
Mekin säikähdettiin kunnolla, mutta nyt ei ole pariin päivään tullut mitään on vaan tosiaan sitä mahakipua vähän et eiköhän se ihan normaalia ole! Ja kannattaahan se sinne soittaa ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi et saa sieltäkin jonkunnäkösen vastauksen mistä voisi johtua.:)
 
Takaisin
Top