Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin ar ultrassa 6+1 jossa näky pieni 5,8mm vauvan alku ja syke tai sikiökaiku, en oikein itse erottanut ja nopeasti vaan mulle näytti. Neuvolakortin sain jo sieltä mukaan ja lääkäri kirjotti siihen syke + :)

Tänään oli alkuraskauden ultra yksityisellä. Pieni vastasi viikkoja, omien laskujen mukaan 7+2 ja ultran mukaan 7+0. Sentin kokoinen beibi, jonka sydän löi hurjana. <3 minä ja isäkin meinattiin ihan herkistyä, molempien ensimmäinen kun kyseessä. Mahtava kokemus ja tunne :-) ensi viikolla sitten ekaan neuvolaan.

Olen vähän kahden vaiheilla pitäisikö mennä varhaisultraan. Sitten sais varmuuden, että tuolla kasvaa pieni ihme <3

Mä haluaisin jo nyt tietää että kaikki on hyvin, vaikka tiedän ettei näin aikaisin näy mitään 4+4. Pelottaa vaan niin paljon että taas menee kesken. Varasin ar-ultran kolmen viikon päähän, jolloin olisi 7+3. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Täytyy katsoa jos itse pääsisi sinne ultraan. Näytti olevan sopivia aikoja 15.2. Tää oireeton olo saa epäilemään kasvaako tuolla joku.

Meillä olisi ollut ens maanantaina ultra, mutta se piti perua miehen päällekkäisen lääkärinajan takia, eikä vauvaa saada hoitoon ja eihän sitten uutta ultra aikaa löytynyt enää[emoji30]. No miehen lääkäri tärkeämpi tässä kohtaa.

Olin tänään ultrassa (omien laskujen mukaan nyt 6+2 - 6+4) ja jäi vähän hämmentynyt olo. Ultrannut lääkäri ei löytänyt sykettä, mutta ei ollut siitä mitenkään huolissaankaan, sanoi vaan että kun alkio on vielä niin pieni (3,8mm) niin ei niin pienestä sykettä vielä saa? Tuo koko vastasi viikkoja 5+ jotain.

Muokattu viimeksi:
Oletko mangusti laskenut viikot kuukautisten vai ovulaation perusteella? Tikutitko oviksen? Mietin, että joskus hedelmöittyminen voi tapahtua myöhäänkin. Saitko uuden ajan parin viikon päähän?

Olin tänään ultrassa (omien laskujen mukaan nyt 6+2 - 6+4) ja jäi vähän hämmentynyt olo. Ultrannut lääkäri ei löytänyt sykettä, mutta ei ollut siitä mitenkään huolissaankaan, sanoi vaan että kun alkio on vielä niin pieni (38mm) niin ei niin pienestä sykettä vielä saa? Tuo koko vastasi viikkoja 5+ jotain.

Saitko uusinta ultra ajan? Älä vielä huolestu, todennäköisesti hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin ja syke tulee näkyviin viikon sisällä :)

Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto (24-30pv) kun imetys on vasta loppumassa esikoisesta. Ovista en oo tikutellut. Mutta muistan aika hyvin koska lakanoita on heiluteltu kun osui joulun tienoille ne päivät ja siitä laskin nuo viikot. Mutta ihan totta, todennäköisesti syke näkyy parin viikon päästä viimeistään. Lääkäri ei tuntunut olevan mitenkään huolissaan, sanoi että tule uudestaan myöhemmin jos haluat sen sykkeen kuulla. Ja tosiaan yksityisellä kävin (en päässytkään julkiselle) niin täytyy vähän miettiä haluaako uudestaan tuosta sitten maksaa...

Mangusti, mut ultrattiin rv5 eikä löytyny ku pussi. Itku kurkus kotiin itkeen et ois taas tuulimuna kuten 1,5vuotta sitten mutta lääkäri halus ultrata 2 viikon päästä uudestaan ni rv7 löyty syke :) Et älä vielä ole huolissasi.

Huh! Meillä oli tänään eka ultra. Siellä oli pienen pieni kiivaasti sykkivä sydän oikeassa paikassa [emoji7] Rv 7+4 omien laskujen mukaan, ultran mukaan 7+1. Olo on niin onnellinen ja helpottunut! [emoji173] Tsemppiä kaikille jotka vielä ekaa ultraa odottelevat!

Kirjottelin eilen salaiselle puolelle ja nyt vielä tännekin. Mulla oli eilen alkuraskauden ultra. Raskausontelo ja ruskuaispussi viittaa normaaliin raskauteen, mutta koko ei vastaa niitä viikkoja kuin pitäisi. Sykettä ei (vielä) näkynyt, oli niin pieni kokoinen. Todennäköisesti tuulimuna, joka varmistuu naistenpolilla viikon päästä. Yllättävän raskaalle tuntuu eilinen tuomio. Ei ole ollut mitään kipuja, vuotoja eikä toisaalta kovin raskausoireitakaan. Kerron vielä kun saan lopullisen diagnoosin miten käy. Kaikille oikein paljon tsemppiä, luottoa ja tarrasukkia pikkuisille! Nauttikaa raskaudesta täysin sydämin :Heartbigred

9 päivän epätietoinen odotus palkittiin tänään naisten polilla kun kohdusta löytyi eämää Sydän sykki, tänään 6+4 :Heartred

Tutuuh, kiva kuulla, että kaikki on hyvin. Rohkaisevaa meille vähemmän oireita omaaville :)

Onko kukaan käynyt Tampereella varhaisultrassa yksityisellä?

Takaisin