Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aiemmassa raskaudessa käytiin Meri-Oulun neuvolassa ar-ultrassa ja oli mukava paikka. Edullinen hinta vielä plussaa tietty. Nyt jos kaikki hyvin jatkuu (nyt ei vielä ole edes 4+0 viikko täynnä), varaan sinne varmasti taas ajan jonnekin 8+0 --> viikolle. :)

Mekin oltaisiin menty Meri-Oulun neuvolaan mutta siellä kätilö joka ultraa niin lomalla 15.2 saakka :-0 edullinen hinta ja olen kuullut että hyvä paikka.

Mekin oltaisiin menty Meri-Oulun neuvolaan mutta siellä kätilö joka ultraa niin lomalla 15.2 saakka :-0 edullinen hinta ja olen kuullut että hyvä paikka.

Ai hitsi, totta. Ootte niin pitkällä jo jotkut, että näin juuri plussanneena ei hahmota aikaa! :D

Onko suosituksia missä Tampereen seudulla kannattaisi käydä ar-ultrassa?

Tänään käytin siellä julkisella ultrassa. Lkr antoi ensin hyvin pikaisen ultrauksen jälkeen tuomioksi tuulimuna, mutta sitten kun sanoin, että viikko sitten yksityisellä klinikalla löytyi myös ruskuaispussi (mitä tämä lkr ei nähnyt nyt), niin katsoi tarkemmin. Mies huomasi sitten sykkeen ensimmäisenä ja sitten lääkärikin katsoi, että kappas onhan siellä jotain..

Vaikka kaiken pitäisi olla nyt ok, niin jäi todella epävarma olo tuosta lääkäristä! Hedelmöittyminen mulla saattanut olla päivän pari myöhemmin, niin siksi oli vielä niin pieni.
Ensi torstaina olisi vielä yksi kontrolli, jossa katsotaan miten on kasvanut. Pitäisi olla varmaan huojentunut ja iloinen kun sykekin löytyi, mutta tosiaan tuon lääkärin sekoilujen takia olen tosi hermostunut ja nyt saa taas viikon jännittää..:sour:

Voiko lääkärien taidoissa ultrata olla noin paljon eroa..? Vai voiko siellä olla jotain vikana vaikka sykekin löytyi eli raskaus on mennyt eteenpäin.. Kumma vaan miten tuolla kesti löytää se kun viikko sitten yksityisellä lapsettomuuslääkärillä ei mennyt kovin kauaa löytää.

Tänään käytin siellä julkisella ultrassa. Lkr antoi ensin hyvin pikaisen ultrauksen jälkeen tuomioksi tuulimuna, mutta sitten kun sanoin, että viikko sitten yksityisellä klinikalla löytyi myös ruskuaispussi (mitä tämä lkr ei nähnyt nyt), niin katsoi tarkemmin. Mies huomasi sitten sykkeen ensimmäisenä ja sitten lääkärikin katsoi, että kappas onhan siellä jotain..

Vaikka kaiken pitäisi olla nyt ok, niin jäi todella epävarma olo tuosta lääkäristä! Hedelmöittyminen mulla saattanut olla päivän pari myöhemmin, niin siksi oli vielä niin pieni.
Ensi torstaina olisi vielä yksi kontrolli, jossa katsotaan miten on kasvanut. Pitäisi olla varmaan huojentunut ja iloinen kun sykekin löytyi, mutta tosiaan tuon lääkärin sekoilujen takia olen tosi hermostunut ja nyt saa taas viikon jännittää..:sour:

Voiko lääkärien taidoissa ultrata olla noin paljon eroa..? Vai voiko siellä olla jotain vikana vaikka sykekin löytyi eli raskaus on mennyt eteenpäin.. Kumma vaan miten tuolla kesti löytää se kun viikko sitten yksityisellä lapsettomuuslääkärillä ei mennyt kovin kauaa löytää.
On paljonkin eroa! Ei kaikki oo yhtä taitavia ultraajia.

Tosiaan se et ar ultras kaikki on hyvin ei ole 100% tae että se olisi myöhemminkin. Usein kuitenki raskaus jatkuu täysin normaalisti mut joskus taas ei. Riski pienenee 9+ jälkeen ja kun seuloihin pääsee riski on jo äärettömän minimaalinen ja harvinainen. Itsellä takana viime syksyltä keskenmeno ja vaik jännittää ei ole tällä kertaa ajatuksena mennä ar-ultraan. Haluan ootella nt ultraa ihan kiltisi sit kun se on ohi tietää et vauva pysyy varmasti kyydissä mukana. Esikosta käytiin ar ja silti nt olin kusta housuuni odotustilassa. Ymmärrän et kaikkia hirvittää ja pelottaa. Kannattaa kuitenkin yrittää olla ajattelematta sitä pahinta ja nyt nauttia siitä mitä on. Itse olen hysteerikko myös mut mies saanut rauhotettua et hetki kerrallaan nyt vaan eteenpäin. Kaikille paljon tarrasukkia ja tsemppiä omiin pelkoihin. :Heartred

Täälläkin ultrassa tänään käyty. Pieni vimmatusti sykkivä sydän siellä näkyi <3 huojentaa hieman tietää, että on ainakin oikeassa paikassa kasvamassa pikkuinen. Eihän tämä ar-ultra koskaan ole tae mistään, mutta minusta on ihan kiva nähdä, että kaikki on ainakin tällä hetkellä ok :)

Täälläkin ultrassa tänään käyty. Pieni vimmatusti sykkivä sydän siellä näkyi <3 huojentaa hieman tietää, että on ainakin oikeassa paikassa kasvamassa pikkuinen. Eihän tämä ar-ultra koskaan ole tae mistään, mutta minusta on ihan kiva nähdä, että kaikki on ainakin tällä hetkellä ok :)
Tietenki se on aivan ihanaa nähdä et pienel on kaikki kunnossa.:Heartred

Tännekin vielä!
Löytyi alkio ja syke, vastasi viikkoja 5+6, eli kuukautisten mukainen koko. Oon siis kai sitten vaan plussannut ihan tosi aikaisin, eli 3+1 ja sillonkin oli oireita ollut jo pari päivää! Voikohan olla mahdollista? No, eka neuvola 9.2. Meillä ultrataan joka kerta, joten sillon näkee sit tarkemmin :) Vähän hälveni kyllä huoli, mut jäi vielä kuitenkin mietityttämään.

Ihanaa lukea iloisia ultrakuulumisia :Heartred

Karla, millä viikoilla olet nyt?

Perhe-Artella Helsingissä käyty tänään, kätilö oli aivan ihana ja paikka viihtyisä ja tunnelma kiireetön.

Pientä sulattelua vaatii, sillä suureksi yllätykseksi sieltä löyty 2 sykkivää sydäntä.. molemmat vastasi viikkoja 6+4 mitä pitikin. Ei oo mulla eikä miehellä kaksosia suvussa, joten pääsi todella yllättämään [emoji50]

Ohops, piti mun ne viikotkin kirjoittaa, mutta näköjään unohdin :D 6+1 tänään!

Tuplaonnea peepaalle! :)

Peepaa, onnea!! Mitkä fiilikset? Itse odottelen ar-ultraa juurikin selvittääkseni, että onko siellä enemmän kuin yksi tulossa. 5.2. asti pitää ootella..

Takaisin