Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla ei ole koskaan ennen ollut tuulimunaraskautta ja siksi jäin miettimään, että annetaanko aina heti eka kerrasta määräys tyhjennykseen?! Ettei asiaa varmisteta vielä myöhemmin?
Mulla epäiltiin tuulimunaa. Kahdesti yksityisellä ultrattiin ja oli tätä mieltä sieltä sain lähetteen sairaalaan ja selvis et oli sikiö joka vastas ihan viikkoja, mutta ei sykettä. Sain sairaalasta vasta lääkkeet.

Minulla ei ole koskaan ennen ollut tuulimunaraskautta ja siksi jäin miettimään, että annetaanko aina heti eka kerrasta määräys tyhjennykseen?! Ettei asiaa varmisteta vielä myöhemmin?

Mä olen niin monta juttua lukenut kun on sanottu olevan tuulimuna ja sit onkin viikon tai parin päästä löytynyt sykkeet. On vaan ollut varhaisemmilla viikoilla kuin oletettu tai sitten huonot laitteet/ultraaja. En tiedä, ehkä kannattaisi kuitenkin käydä vielä uudessa ultrassa viikon päästä varmistamassa? Varmaan neuvolasta kannattaa myös kysyä mitä mieltä ovat, että kannattaako lääkkeitä vielä aloittaa ennen kontrollia. Oliko sulla siis laskennallisesti 5+2 kun kävit ultrassa vai vastasiko tuota kokoa ja olet jo pidemmällä?

Heippa, mä kävin siellä ultrassa aamulla..siellä ei näkynyt mitään. Ei kertakaikkisesti yhtään mitään. Mä en nähny, en kyl osaa kattookaan mutta ei nähnyt hoitsukaan. Ainut mitä se sanoi että kohtu olis laajentunu. Vittu että mä sekoan. Mä en kestä.

Kävin verikokees, tulos 2125! Ja hoitaja sanoi merkitsevän raskautta joka oli 4-5 rv:llä. Munhan pitäis olla siis 7+0...en tajuu :eek:
Perjantaina menen verikokeeseen uudelleen ja tuloksen pitäis olla 4200 jolloin on kuulemma normaali raskaus ja viikoilla 4-5.

Mutta auttakaa nyt tyhmää, mun edelliset menkat on olleet 16.12. Kierto 25 päivää. Ovulaation luulen bonganneeni 27.12.17. Plussatestin tein 11.1.18. Onko tässä nyt jotain mitä en tajuu...:shy:

Mininen, onko mahdollista että oot ovuloinut vaan myöhemmin? Se selittäis kaiken! :)

+Lara+ selittäiskö? Kuin myöhään se voi olla? Kaikkihan on mahollista... yleensä se vain on kp12 ja kivut bongasin nytkin. En tosin testannut.. Seksiä oli 22 ja 27.12 ja sitten vasta 7.1:dead:

Mullakin on ilmeisesti ovulaatio ollut 2vkoa myöhemmin kuin voisi kuukautisten perusteella olettaa. Normaalikierto 28-30d, peittoja heiluteltiin 3 päivää ennen kuin kuukautisten olisi kuulunut alkaa ja silloin siis tämä tärpännyt. Elä siis mininen vielä luovu toivosta!

Kävin tänään yksityisellä ultrassa kun tuonne julkiselle ei sitten löytynyt enää aikoja. Mutta siellä se pieni syke pomppi ihan oikeassa paikassa[emoji173]️.
Niin ja tosiaan vastasi viikkoja 7+0

Muokattu viimeksi:
Käytiin eilen ultrassa (viikkoja 7+1 nyt) ja siellä sykki pieni sydän ❤️ 9,2mm saatiin mitaksi. En ollut edes tajunnut paljonko sitä jännitti, kun edellinen (4/17) todettiin osittaiseksi rypäleraskaudeksi ja sykettä ei ikinä löytynyt. Joku täällä puhui näistä arvoista (hcg?) mitä oli ja mitä pitäisi olla, niin itselläkin se nyt testattiin, kun viimeksi 7. viikolla se oli jo 75 000... nousi siis hieman nopeampaa kuin normaalisti. Nyt toki jännittää ihan yhtä paljon kuin ennen eilistä, kun ei voi uskoa todeksi, että ensimmäinen sieltä joskus olisi oikeasti tulossa...

+Lara+ selittäiskö? Kuin myöhään se voi olla? Kaikkihan on mahollista... yleensä se vain on kp12 ja kivut bongasin nytkin. En tosin testannut.. Seksiä oli 22 ja 27.12 ja sitten vasta 7.1:dead:

Sithän se menis just yksiin jos hedelmöittyminen on tapahtunut 7.1 tai 8.1 ni olisit nyt noilla viikoilla ja hedelmöittymisestä olis reilu 3vk aikaa. :)

Heippa, mä kävin siellä ultrassa aamulla..siellä ei näkynyt mitään. Ei kertakaikkisesti yhtään mitään. Mä en nähny, en kyl osaa kattookaan mutta ei nähnyt hoitsukaan. Ainut mitä se sanoi että kohtu olis laajentunu. Vittu että mä sekoan. Mä en kestä.

Kävin verikokees, tulos 2125! Ja hoitaja sanoi merkitsevän raskautta joka oli 4-5 rv:llä. Munhan pitäis olla siis 7+0...en tajuu :eek:
Perjantaina menen verikokeeseen uudelleen ja tuloksen pitäis olla 4200 jolloin on kuulemma normaali raskaus ja viikoilla 4-5.

Mutta auttakaa nyt tyhmää, mun edelliset menkat on olleet 16.12. Kierto 25 päivää. Ovulaation luulen bonganneeni 27.12.17. Plussatestin tein 11.1.18. Onko tässä nyt jotain mitä en tajuu...:shy:
Jos plussan oot tehny 11.1 ja tullu selkee plussa ei mitään haamuja niin todennäiköisesti 27.12 oot ovuloinu. Alkiolla voi kuitenkin mennä muutama päivä ennen kun kiinnittyy. En osaa sanoa voiko 2vkolla heittää noin. Usein 2vkoa ovulaatiosta tai suojaamattomasta yhdynnästä voidaan tehdä raskaustesti. Mulla itellä esikosta heitti viikolla. 7pvä pupusteltiin ja laskettu meni kuitenki 13pvän mukaan. Toivottavasti olis vaan niin et sun ovis on ollu myöhemmin ja saat pian selkeyden missä mennään.

Sithän se menis just yksiin jos hedelmöittyminen on tapahtunut 7.1 tai 8.1 ni olisit nyt noilla viikoilla ja hedelmöittymisestä olis reilu 3vk aikaa. :)
On se aika epätodennäköstä et 4pvä oviksesta saa jo plussan. Kun 11.1 on plussannu.

Oih no se meni ohi tyystin et jo noin aikaseen on plussa tullut :sad001 toivottavasti ei oo sit kohdunulkonen :confused:

Jep, ihan täysin selkeä plussa 11.1 kiertopäivä 26/25 ja dpo15, eli ihan niinku oppikirjois sanotaa? Kyllä tässä taitaa olla peli menetetty. Toivoa tietysti aina voi, eikä näille minkään voi.
Olin vain niin onnellinen kun viimein yrityskierto 19 tuotti tulosta. No käyn pe verikokees ja ensvkol ultraa hoitsu taas jokatap.Tiesin jo aamul tilanteen ku en nähny ruudulla itekään mitään.
Ihana kuulla teidän ultrakuulumisia ❤

Tänään neuvolassa ja alkuraskauden ultrassa. Sydämenlyönti löytyi ja kaikki näyttää muutenkin olevan kunnossa. Koon puolesta muutaman päivän varhaisemmalla viikolla oltais mutta odotellaan arviota vielä seuraavasta ultrasta. Nyt 7+0.

Iik, istun just Mehiläisen aulassa... Kohta ar-ultra ja rv 8+0.

Ihanaa Sandy, onnea <3

Mä meen huomenna uusintaultraan, viime viikon tiistaina näkyi ruskuaispussi ja alkio muttei sykettä ja kooltaan vastasi viikkoa pienempää kuin mitä omat laskut oli. Neuvolan mukaan tänään olisi 7+5, omien laskujen mukaan 7+4 ja ultran mukaan 6+?. Toivottavasti huomisen jälkeen olen viisaampi :)

Me käytiin tänään myös ultrassa ja pikkunen sykkivä sydän löyty :Heartbigred Helpotti kyllä kummasti omaa oloa joten en voi kun suositella jos vähänkin on epävarma olo pikkusen suhteen. Viikkoja oli 8+5 joten juuri sen verran kun oli laskettukkin.

Takaisin