Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin pitkään sitä mieltä että en varaile ar-ultraa mutta tuumin tässä että ei se raha ole se minkä pitäisi ratkaista. Oma mielenrauha siitä että onko tuolla oikeasti ketään, on se tärkein. Huomenna siis ultraan 6+1 päivänä. Hintaa oli n. 150e Kuopiossa puijonlaakson lääkärikeskuksella joista saa 41 euroa kuulema kelankorvauksia :eek:

Kerrohan sitten miten kävi. Minäkin kyselin ensin tuolta hintaa ja sain vastauksen 89e, josta saisi kelakorvauksen 21e. Googlasin ko. lääkärin ja ei ole saanut kovin kummoista palautetta (töykeä, kovakourainen, laskenut viikot väärin), joten itse en uskaltanut tuonne aikaa varata :( Toivotaan, että sulla on parempi tuuri!

Ar-ultrassa käyty. Pikkunen olikin vielä 2 viikkoa arvioitua nuorempi joten oikein mtn sieltä ei saanut selvää. Joku siellä on,mutta ei vielä varmaa onko se kohdun sisäinen vai ulkopuolinen. Jäi vähän huono maku suuhun maksaa reilu 100e siitä että ei saanut oikein mitään tietoa.. eli nyt mennään jossain viikkojen 4 ja 5 välimaastossa.

No höh, paljonko sulla olis pitäny olla viikkoja? Olisiko voinut ovis olla myöhässä, vai oliko sulla miten säännöllinen kierto ennen plussaa? :)

No höh, paljonko sulla olis pitäny olla viikkoja? Olisiko voinut ovis olla myöhässä, vai oliko sulla miten säännöllinen kierto ennen plussaa? :)
Olisi pitänyt olla 6+1. Yleensä mulla ollut säännöllinen 28 pvän kierto. Mutta ilmeisesti nyt on sitten ovis ollut myöhemmin. Toisaalta saipa nyt varmuuden että joku tuolla sisällä on,vaikkei mitään muuta tietoa tullutkaan :) siellä se kasvaa ja öllöttää,se on tärkeintä. Viikoista viis!

Meille kävi samoin Namskis, luulin olevani jo pidemmällä ekassa ultrassa ja oli todella turhauttavaa kun mitään ei näkynytkään. Olisi pitänyt odottaa rauhassa ekaa käyntiä mutta kun ei tiedä yhtään, on tosi vaikea arvioida.

Meille kävi samoin Namskis, luulin olevani jo pidemmällä ekassa ultrassa ja oli todella turhauttavaa kun mitään ei näkynytkään. Olisi pitänyt odottaa rauhassa ekaa käyntiä mutta kun ei tiedä yhtään, on tosi vaikea arvioida.
Niimpä.. mistäpä sitä oisi voinut tietää että ei ollakaan niin pitkällä kun luultiin.. :( enää en lähde kyllä ultraa maksamaan vaan odotan nyt sit ihan kiltisti että pääsee kunnan kautta pikkuista katselemaan

Ar-ultrassa käyty. Pikkunen olikin vielä 2 viikkoa arvioitua nuorempi joten oikein mtn sieltä ei saanut selvää. Joku siellä on,mutta ei vielä varmaa onko se kohdun sisäinen vai ulkopuolinen. Jäi vähän huono maku suuhun maksaa reilu 100e siitä että ei saanut oikein mitään tietoa.. eli nyt mennään jossain viikkojen 4 ja 5 välimaastossa.
Meillä kävi kans tolleen tai mä en siis yhtää osannu veikata mitkä viikot (synnytyksestä vähä yli 3kk) niin ei näkyny vielä mitn mutta päästiin ilmatteeks neuvolan kautta ja saatiin sit uus aika parin viikon päähän (ensviikolle) :)

Heinäkuisista 2016 tulin huutelemaan, että mulla ar-ultrassa piti olla 8+0, alkio vastas 7+1. Np-ultrassa sama heitto menkkoihin nähden, niin laskettua aikaa siirrettiin muutamalla päivällä eteenpäin :) nyt mennään rv 36 ja pikkuinen tyttö on jo yli 2kg <3

Eli, kaikki voi olla ihan hyvin vaikka ar-ultra heittäisikin :)

Miten te testailitte, joilla nuo viikot ovat heittäneet? Mulla on ollut säännöllinen kierto 28 päivää viimeiset 6 kk, mutta testauksesta päätellen oon nyt alkanut vahvasti epäilee, et olisko kuitenkin hedelmöittyminen tapahtunut vasta 9 päivää myöhemmin, koska kp 30 ei testi näyttänyt sitten mitään vielä. En meinaa kuitenkaan itse mennä ar-ultraan asiaa toteamaan, vaan pitää se np-ultra ajoittaa silleen, et la voi vähän heittää.

Minä tein ekan haamun kp 30. Mutta selkeä plussa tuli sitten kp 33. Tein silloin samana päivänä myös digitestin joka näytti että raskaana 1-2 vkoa. Eli varmaan sitten se hedelmöittyminen on tapahtunut n. Viikko arvioidun oviksen jälkeen. Selostinkohan nyt ymmärrettävästi :D

Namskis varmaan nuo testitkin kertoo sen, minkä ultrat vahvisti, eli onkin kaikki tapahtunut viikkoa myöhemmin. Mut on tää alku kyllä jotenkin niin piinaavaa kaiken epätietoisuuden kanssa, kun ei tiedä onko ketään ja missä on ja millä viikoilla.

Mun neuvolan täti arpoi, että oonko mä oikeutettu alkuraskaudenultraan historiallani, mutta oli sitten kattovinaan että toistuvat keskenmenot ei olis indikaatio. Nyt siis menossa G8P3, joista viimeisin kkm h16+4. Kotidopplerilla olin kuunnellut ääniä melkein joka ilta, ja yhtenä iltana en sitten niitä enää löytänytkään. Mitään syytäkään ei löytynyt, kun tuo oli jo kolmas keskenmeno putkeen. Joista kaks keskeytynyttä, eli ilman mitään oireita vaan ultrassa sitten todettu sykkeetön asukki.
Enpä mä usko että se alkuraskauden ultrakaan mua millään tavalla, ei ole löytynytkään syytä aikasemmillekaan, ja edellisessä raskaudessa nt-ultrassakin kaikki oli vielä hyvin.
Tänään sitten neuvolantäti soitti ja sanoi vielä varmistelleensa asiaa ja että laittaakin mulle lähetteen ar-ultraan, ja se on lääkärille ja jatkossakin ultrat tekee lääkäri. Lähettävät postitse kuulemma ajan sitten sinne.
Tuntuu jotenkin niin idiootilta, ku haluaisin olla innoissani ja odottaa ja suunnitella ja kaikkea. Sitten taas joku kääpiö takoo rautavasaralla päätä, että älä ny kuvittelekaan, että tästä mitään tulis taaskaan.

Hillevi, mä laskin ovulaatiosta. Kuukautisten mukaan olis ollu vielä pidemmällä mutta tehtiin ovulaatiotestejä ja sen mukaan menin. Onko sitten hedelmöittymisessä kestänyt hetki vai mistä lienee kyse. Toisaalta ei ole tässä vaiheessa enää kauheasti merkitystä, tärkeintä että kehittyy ajallaan :)

hya85 jospa tällä kertaa kaikki menisi hyvin! Ymmärrän kyllä tuon pelon, vaikka itsellä vain yksi km takana. Silti se hakkaa koko ajan takaraivossa, että entä jos tämäkin menee. Ärsyttävää, kun kuitenkin raskaus pitäisi olla ilon ja onnen aikaa! Mutta hyvä että pääset sinne ar-ultraan kuitenkin :)

Juuri alkuraskauden ultrasta kotiuduttu. Pienen sydän sykki. Laskettu aika pikkasen muuttui 7+1 omien laskujen mukaan ja mittausten mukaan 6+4. Esikoisessa Laskettu aika muuttui 10 päivää eikä kukaan sitä ihmetellyt. Terve tyttö syntyi

En halua pelotella, mutta. Reilu viikko sitten näin alkuraskauden ultrassa sykkivän pienen sydämen (pienemmän mitä odotin näkeväni). Tänään tyhjän kohdun. Nyt katsottuna turhaa rahanmenoa vain. Toivottavasti muilla pysyy matkassa mukana!

Takaisin