Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekaa kertaa kirjoittelen tänne, olen kyllä seurannut keskusteluja jo pidempään. Nyt viikot kai 7+4 (menkoista). LA omien laskujen mukaan ihan tammikuun lopulla. Aluksi ajattelin, etten mene ar-ultraan mutta varasin nyt kumminkin Perhe-Arteen kun eilen tuli jotain ruskeaa vuotoa vähäsen ja säikähdin. Loppui sitten kyllä, ei ole enää tullut. Mutta sitä kyselen, että onkohan nämä viikot riittävät että ultrassa näkyy jo jotain, etten mene turhaan? Siellä sivuilla kyllä sanottiin, että jo 6. viikosta voi tulla.

On ihan hyvät viikot mennä ultraan! Me käytiin 6+6 ja sillon jo näkyi selvästi :)

Seuraava ultra onkin jo ensi viikon keskiviikkona! :) 9+2

Mopsi1, mulla kans nyt rv7+4 ja olin edellispäivänä ar-ultrassa ja siellä näkyi jo pikkuruinen ja syke. Olin lähetteellä ja menkkojen mukaan piti olla vasta 6+4, joten kyllä silloinkin jo ilmeisesti pitäis näkyä, kun kerran olen kutsun saanut jo niin varhaisilla viikoilla.

On nyt juteltu miehen kans jos kuitenki mentäs sinne ar-ultraan varmistamaan tilanne. En vaan malta oottaa yli heinäkuun puolen välin, että nään mitä tuolla mahassa tapahtuu. Sitten ois rv 8+1. Tuolloin pitäs jo hyvinki vissiin näkkyy sykkeet ja pikkunenki.

Minä kävin ar-ulttassa rv6+5 ja näkyi pikkuinen sykkeen kera. Nyt odotan ensi viikon np-ultraa, sitten rv12+0.

Sain tänään neuvolan kautta lähetteen ultraan. Viikkoja minulla on menkoista laskettuna 7+4 ja hedelmöittymisestä laskettuna 8+0, ja ultrassa näkyi pieni räpylätyyppi, joka vastasi viikkoja 7+4. Pituutta reilu 13 mm. Sydän sykki ja kaikki näytti hyvältä <3 Ihana fiilis!! :Heartbigred

Mulla oli rv7+2 toi mitta 11,59mm joten hurjastipa ne kasvaa jos parin päivän päästä on jo 13mm...tai siis se tuntuu paljolta.

Löysinpäs minäkin tieni tänne foorumille :) Edellinen raskaus oli monikkoraskaus ja nyt ei ole viikoista tarkkaa tietoa niin neuvolassa ultrataan maanantaina. 16.6. oli eka neuvola, siellä arvioitiin la 26.1. joten saa nähdä miten pitää paikkansa kun maanantaina tarkastellaan :) Jatkuva ällötys ja väsymys vaivaa, että oireiden perusteella vahvasti raskaana ollaan.

Täällä odotellaan ultraan pääsyä vielä reilun viikon ajan. Huh kylläpä on alkanut jännittämään, entä jos siellä onkin monta!! :D

Sain tänään neuvolan kautta lähetteen ultraan. Viikkoja minulla on menkoista laskettuna 7+4 ja hedelmöittymisestä laskettuna 8+0, ja ultrassa näkyi pieni räpylätyyppi, joka vastasi viikkoja 7+4. Pituutta reilu 13 mm. Sydän sykki ja kaikki näytti hyvältä <3 Ihana fiilis!! :Heartbigred

Hienoa että oli kaikki hienosti! Kysyisin tuosta laskennasta. Miten voi olla hedelmöittymisestä enemmän päiviä? Menkoista laskettaessa (eli perinteisesti) lasketaan vikojen kuukautisten alkamispäivästä, jolloin tavallaan pari ekaa viikkoa ei olla vielä edes raskaana vaan hedelmöitys on vasta seuraavasta ovulaatiosta.

Tällöin hedelmöittymisestä laskettaessa tulis päiviä olla parisen viikkoa vähemmän tai riippuen kuinka pian menkoista on ovulaatio.

Oonko ymmärtänyt nyt ihan väärin...

Meillä menkoista laskettuna olisi tänään 8+4, mutta inssistä (hedelmöittymisestä) laskettuna tänään on 8+5, joten kyllä vaan voi olla hedelmöittymisestä enemmän päiviä, kun menkoista :D En kyllä ite oikeen oo varma miten siitä tulee enemmän päiviä, mutta neuvola laski näin (ja monet sovellukset, kun laittoi hedelmöittymis päivän siihen) ja sen mukaan mekin nyt mennään :)

Ilmeisesti siinä ei tule niitä ns. turhia päiviä, joita ne kaksi viikkoa tavallaan on, kun ei tiedetä tarkkaa hedelmöittymispäivää. Siis en osaa sitä selittää, mutta noin se kuitenkin menee, että päiviä on enemmän, kun tiedetään tarkka hedelmöittymispäivä. Tämä raskaustermistö ym. on muutenkin sellaista hepreaa, että en edes yritä kaikkea sisäistää ja ymmärtää :) Luotan vaan neuvolantädin laskelmiin!

Laskennassa kuukautisten alkamispäivä on 0+0, hedelmöittymispäivä 2+0. Jos oikea hedelmöittymispäivä on tiedossa, on siitä laskeminen tarkempaa, eihän se välttämättä ole tasan 14 vrk edellisten kuukautisten alkamisen jälkeen.

Mulla menee La hedelmöittymisajan mukaan pari päivää eelle.. tai näin mä luulisin ku oon aika varma millon on.. Paitsi että onko hedelmöittymispäivä ja kiinnittymispäivä sama.. tyhmä kysymys.. mut siis kiinnittymiskivut tunsin..

Munasolu pystyy hedelmöittymään noin vuorokauden jälkeen ovulaatiosta ja hedelmöittyneellä munasolulla kestää n. viikko kulkea kohtuun jonne se kiinnittyy, joten siis hedelmöittyminen tapahtuu reilusti ennen kiinnittymistä :)

Mulla neuvolantäti laski hedelmöittymispäivän inseminaatiopäivästä. Eli inssipäivä = hed. päivä

Okei eli en siis voi siitä laskea kun on kiinnittynyt.. hmm.. no se selviää sitte aikanaan. Mulla on ovis kyllä aina ollu tarkka et tuskin kovin montaa päivää heittää :D

Takaisin