Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli alussa tiputteluvuotoa joka onneksi loppui. Nyt sitä on kuitenkin ilmaantunut taas ja olen vakuuttunut siitä ettei kohdussa ole enää mikään elossa (jos on ikinä ollutkaan). Aiemmin varattuun ar-ultraan on yli viikko vielä aikaa. Mitä teen? Soitan heti aamusta lääkäriasemalle ja saan ajan samalle aamulle! Ja mikä parasta

kohdussa majaili pieni alkio jonka sydän sykki :love017

Viikot on nyt 6+1 ja koko vastasi viikkoja 5+6, mutta lääkäri sanoi ettei näin varhaisessa vaiheessa asialla ole merkitystä. Oon niin helpottunut ja onnellinen! Ihanaa!

Mä meen ar ultraan Lahden Perhe-Arteen. Maksaa 60e, kuten myöhemmätkin ultrat kätilön tekeninä. Kävin viime raskaudessa siellä useamman kerran hakemassa kokoarvioo kun tyttö oli niin pikkunen. On tosi edullinen ja kätilö siellä aivan ihana. Ajan sinne Pirkanmaalta saakka :D

Millä syyllä neuvolasta saa lähetteen alkuraskauden ultraan?
Yksi syy on ainakin raskauden keston määrittäminen, jos on ollut kovinkin epäsäännöllinen kierto. En tiiä millä muulla perusteella laittavat :)

Mä kävin alkuraskauden uä:ssä Mehiläisessä 2014 Pk-seudulla ja muistaakseni makso 160€? Olin varannu ajan että viikkoja oli 7. Ultraäänessä todettiin viikkoja olevan vähemmän eli oli hyvä että maltoin muuten olis joutunu menemää ehkä uudelleen jos sykkeitä ei olis löytyny aikaisten viikkojen vuoksi.
Nyt uudelleen raskaana ja ajattelin mennä uudelleen alkuraskauden ultraääneen, en vielä tiedä minne

Kun mä kävin tuolla poks ketjussa ihastelemassa et oottepa te jo pitkällä!!! Mut oli se viimeks piiiitkä aika ootella sitä npultraa sillä ajatuksella et jos ei siellä ookaan ketään. Tosin oireet oli sen verran voimakkaat et olin aika varma ja Rakenneultran aikaan oli maha jo kasvanu ja potkut tuntu selvästi. Aiotteko kotidopleria hankkia? Meillä ei ollu viimeks ja tuskin nytkään hommataan.

Mulla on dobleri edellisestä raskaudesta. Sillon se oli ainakin kiva mutta nyt ainakin sellainen olo etten ostaisi jos ei olisi jo valmiina:)

Mä en oo ajatellut hankkia kotidopleria. Tietty mulla muuttuu myös mielipiteet herkästi. Viime raskauden aikana ajattelin, etten mene varhaisultraan, mutta se oli spontaani km. Nyt taas tässä vaiheessa elämää oon riemusta kiljuen pomppimassa varhaisultraan. Ja nimenomaan noiden viikkojen määrittäminen mua kiinnostaa, eli tarkka laskettu aika. :)

Mä en jotenki uskaltaisi hankkia dobleria kotiin.. Mitä jos en saisikaan sillä sykkeitä kuulumaan.. tai jos kuuntelisin niitä sitten neuroottisena koko ajan, pelottavaa :eek:

Mä en jotenki uskaltaisi hankkia dobleria kotiin.. Mitä jos en saisikaan sillä sykkeitä kuulumaan.. tai jos kuuntelisin niitä sitten neuroottisena koko ajan, pelottavaa :eek:
Samat ajatukset ollut tuosta aina.
Ar ultraan varmaankin varataan aika, viimeksi sieltä löytyi kaksoset joista toinen hävisi matkan alussa ihan verenkiertoon, eli ilman tuota ultraan ei olisi koskaan siitä edes tiedetty.
Oli erimunaiset joten selkeästi erottui omat "pussinsa" ja pikku alkiotkin.
Myös omaa epäluuloisuutta olisi kiva helpottaa ultrassa.

Mä varasin tänään varhaisultraan ajan ja se on 2.6... jännää!
Mä päätin etten hommaa kotidopleria. Mulla ei ollut aiemminkaan ja pärjäsin hyvin. Enkä kyllä kestäis, jos joku kerta en sykkeitä löytäisi. Ajattelin, että jos huolestun, hakeudun avoneuvolaan kuunteluttamaan sykkeet.

Me aiomme myös vatrhaisultraan heti vaan kun mahdollista. Viime keskenmenosta jäi sellanen tutina että ihan pakko saada tietää mitä sieltä masusta löytyy, vai löytyykö mitään...
Tuota kotidobleria en uskalla hankkia, jäisin siihen varmaan ihan hysteerisenä koukkuun :nailbiting:

Me ollaan myös päätetty, että mennään tälläkin kertaa varhaisultraan, viimeksi siellä selvisi tuulimunaraskaus. Musta oli jo tuolloin ihan hirveää, että oltiin aivan varauduttu vauvan tuloon, saatikka jos joutuisi odottaa jonnekin 12 viikolle asti jolloin täällä on kunnallinen ultra.

Takaisin