alkuraskauden tuntemuksia

äidiksi haluava

Vasta-alkaja
Onko kennelläkään ollu tuntemuksia ennenkun raskaustesti on näyttäny positiivista?[:)] Olis mukava kuulla onko kellän ollu vai onko oman pään mielikuvitusta.

Mä ramppasin jatkuvasti vessassa ja ehdin jo epäillä virtsarakon tulehdusta, kunnes tajusin, että menkat ovat myöhässä ja tein testin.. Plussaa näytti ja tässä mennään. Ja tuossa vaiheessa viikkojakin oli ihan vain jotain tyyliin 4-5? Meillä oli siis raskaus täysi yllätys, emme edes sitä yrittäneet, joten en osannut yhdistää vessassa ramppaamista mitenkään raskauteen. En ikinä ollut edes kuullut, että alkuraskaudessakin joutuu rampata vessassa... [:D]

Voisiko alavatsan kihelmöinti, joka välillä tuntuu lievänä kipuna asti, olla merkki jostain? Omia tuntemuksiaan on ruvennut tunnustelemaan ihan eri tavalla kuin ennen, tämä on silti ainoa uusi juttu jonka olen viimeisten kolmen päivän aikana tuntenut, jo nelisen kertaa.

Mulla oli esikoisen kanssa vaan omassa mielessä semmonen vahva tunne että olisin raskaana. Ei siis mitään fyysisiä oireita mutta vahva tunne. Vähän ennen testausta huomasin kuitenkin että vatsa oli turvonnu melkosesti ja sieltähän se kaksi viivaa tuli sitten testiin. Tän tokan kanssa nännipihat tummu ja suureni jollain 5. tai 6. viikolla ja rinnat oli tosi arat ja päänsärky järkyttävä. Kärsin myös unettomuudesta ihan alussa. Kummankin kanssa olin jo ennen testin tekemistä tosi kärttynen ja ärsyynnyin kaikesta mikä ei menny just niinku piti (sain mm. hirveen itkupotkuraivarin kun tippu kädestä lusikka lattialle....).

Minulla ei myöskään ollut mitään fyysisiä oireita ennen testin tekoa eikä jälkeen. Ainoa varma merkki ja omasta mielestä luotettava oli vahva tunne henkisesti, että olen raskaana. Tehtiin raskaustesti lähinnä huvin vuoksi, koska tunne oli niin varma ja niinhän ne viivat tulivat ennen kuin housuja sain jalkaani. emoticon

Aloin punastelemaan tooooosi helposti ennen testiä :D Harvemmin punastelin aiemmin, mutta just ehkä viikko ennen positiivista testiä se alkoi ja jatkui koko raskauden. Luin selitykseksi sen, että veren määrä lisääntyy raskaana ollessa ja blaablaa, eli ulkoista hehkumista (:DD) ja sit mulla oli vaan niin liikuttunut olo koko ajan, että just kaks päivää ennen ku tein testin aloin jo uskoa, että raskaana taidan olla, vaikkei sitä uskaltanut itselleen myöntää. Raskaus oli toivottu.

Sitten mun maha turpos jo uutena vuotena (ovis laskurien mukaan ois ollu 25.12 -3.1. 2010) ja ihmettelin ku mun housut ei menny kiinni, ei sitte millään! Muistan,ku ennen ilotulitusta katselin peilistä mahaani, koskaan ennen turvonnut niin isoksi ja oli myös paineen tunnetta kohdun kohdalla, mutta ajattelin kuvittelevani.

Tein raskaustestinpuolessa välissä tammikuuta, ku menkat oli 2-3 päivää myöhässä. Kyllä se jännitti, muistan ikuisesti sen onnen tunteen kahta punaista viivaa katsellessani.. Sitä piti katsoa muuten ainakin viis kertaa ja sit taas pois, ettei vaan silmät valehdelleet <3 :))

Ainiin, sitten mulla oli kylmiä-kuumia aaltoja.ennen testiä alkoi sydämentykytyksiä tulemaan ja luulin, että olin saanut jonkun sydänpussintulehduksen.. Mutta joissakin raskauksissa saattaa alussa tulla sellaista tunnetta? En muista mistä luin tästäkin, vai oliko peräti tyyliin Housessa ja tai jossakin lääkäri-sarjassa :D

Seksihalut suurenivat, olin jotenkin herkempi kiihottumiselle ja mitä kaikkea sitä olikaan :D

Saattaa olla, että olen liian kova tutkimaan tunteitani, että siksi olen huomannu nää kaikki :---DD

Ps. Teksti saattaa sisältää kirjoitusvirheitä. Vähän kiirus ja väsy eikä kerkeä korjailemaan nyt mitään! Onnea raskautta yrittäville ja jo plussanneille <3 :)

Mä kyllä aavistelin jo ennen testin tekemistä että paksuna ollaan.=)
En tiedä liittyykö raskauteen, mut mulla tuli öisin tosi paljon suonenvetoja.
Ja töissä palelin kaks viikkoo ennen ku menkat oli myöhssä.
Yleensä mulle riittä pelkkä normaali työasu, mut sillon jouduin pukee alle hupparin eikä sekään riittäny. sitä kesti viel jonkun aikaa siitä, ku testin olin tehnyt.. :)

Ainii, sit viel himoitsin ruokii mist en oikeesti tykkää ollenkaa. Mm. kanamunia ja mätitahnaa.

Menkat oli pari päivää myöhässä, ku tein testin ja sain varmuuden asialle. =)

Heippa!

Minulla on ollut vaikka minkämoista tunnetta. Tällä hetkellä tosiaan menossa kp 23/27 ja yk 1.

Tällä hetkellä konkreettisin merkki on rintojen aristus. Olen aikaisemmin tuntenut järkyttävää turvotusta, huimausta, närästystä, nipistelyä alavatsan seudulla. Tosin luulen että suuri osa noista merkeistä johtuu remontin aiheuttamasta stressistä ja huonosti syömisestä.

Liikaa ei kuitenkaan haluaisi merkkejä raskauden piikkiin laittaa. Pettymys olisi iso vaikka ensimmäinen yrityskerta meillä onkin.

Takaisin