Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Töissä kerrottu esimiehille tänään, vastaanotto ihan ok. On vaan muuten stressaavaa siellä, ahdistaa :( onneksi pian on kesäloma ja sitten enää 3 kk töitä. Kaupan ala ja myynti ei vaan oikein oo mua varten!

Ja ehkä mua ei tänään väsyttänyt niin paljon kun aamusta selvisin? Ehkä tää helpottaa pian.

Emmu_ma, täällä kans yks kaupan täti. Eikä myöskään mua varten! Miehen kans alustavasti puhuttiin, et olisin perhevapaalla tammikuulle 2017 niin saisin varmasti hengähdyksen työelämästä.

Täällä ollaan super peloissaan rupee olee kaikki oireet poies. Paitsi hikoilu.. :/ ahdistavaa :)

Tinttarilla-, mulla onneksi työ on muutakin kuin myyntiä, vaikka sillä aika iso rooli on. Ahdistaa ainainen vertailu ja kilpailu myynnin suhteen. Itse oon enemmänkin yhteen hiileen puhaltaja ja nyt on ollut vaikea kun koko ajan painostetaan myymään enemmän ja enemmän. Ja kun meidän töissä ei tuo johtaminen tunnu olevan oikein hallussa.

Sama täällä ellapas, ja tuntuu että alun turvotuskin alkaa helpottaa.. Onneksi on ens maanantaina nt-ultra ni näkee onko siellä enää elämää. Jos en sekoa ennen sitä...:wtf Mua tää oireettomuus on vaivannut jo reilun viikon.

Kun ei ois ollutkaan oireita, mutta kun niitä kerkesi jo olemaan, vähän mutta selkeitä. Ja sit ne hävis! Jopa väsymys! Aiemmin en näin vähällä ole päässy, ja tää on kolmas raskaus. Nyt ois rv11+3..

Kattjuska maanantaina mullakin olis uä! Ärsyttävää mulla on hyvä olla ei tuu enää purjo ja tissitkää ei oo kipeät

Voi närästys :yuck: Eilen piti jälleen turvautua Omepratsoliin ja vähän on taas vinkeitä (kiputuntemuksia) siihen tyyliin, että liekö tänäänkin. Alkaa olla kai ruokatorvi hieman ärtynyt jo.

Galieve on mun paras ystävä nykyään :D Neuvolasta suositteli sitä närästykseen ja SE TOIMII! :)

Pitääpä kysyä tuosta itsekin. Minulla on refluksi jo ennestään, joten noiden kipukohtausten tullessa on pakko turvautua noihin toisella tavalla vaikuttaviin lääkkeisiin. Toisaalta Omepratsol kuuluu myös turvallisiin lääkkeisiin, joten en isommin enää stressaa jos joudun niitä ottamaan.

Odottelen esikoista saapuvaksi marraskuussa, huomenna 11vkoa täynnä. Pahoinvointi alkoi rv6 ja jatkunu siitä lähtien päivittäin. Nyt viimeset kaks viikkoa oksentelua joka päivä, parhaillaan 4x/vrk :dead::depressed: Siihen lisäksi vielä väsymys ja ruokahaluttomuus. Alkaa vähitellen olla mehut pois, vaikka jaksan uskoa tulevaan. Töistä välillä sairaslomaa, mutta joinain päivinä oksentamista siinä työn lomassa. Alkuviikosta oli ensimmäinen neuvola, siellä kaikki hyvin. Sen jälkeen paino pudonnut pari kiloa, kun kaikki tulee pihalle. Vähän yllätyksenä tuli, kuinka rankkaa voi olla tämä alkuraskaus. Olen lähinnä tyhjä ja eleetön kuori, jonka sisällä velloo ja etoo jatkuvasti.
Kellään muulla vastaavaa?

Cut-ting, mulla oli kaks ekaa raskautta tollasia, kakkosesta olin tiputuksessakin, kun lopulta kolmeen päivään ei edes vesi pysynyt sisällä. Se on ihan karmeeta eikä sitä voi ymmärtää kukaan muu kuin sellainen, joka on sen itse kokenut (silloinen työnantajani ei ollut itse kokenut sitä ja se oli kyllä kauheeta moralisoimista, kun en pystynyt töissä käymään). Mulla kummastakin jatkui vielä yli puoleen väliin raskautta...13kg laihduin ja joskus aamusin tuntu siltä, ettei olis edes halunnut nousta ja yrittää syödä. Aamu alkoi oksennuksella ja joka syömisen jälkeen se yrjö tuli 15-60min päästä. Nyt oon vielä päässyt vähän helpommalla, en oo ihan joka päivä edes oksentanut ja kun otan närästyslääkettä säännöllisesti, ei se oksetusolo ole ihan niin kamala. Toivottavasti sulla helpottaa pian!

Täällä ei aamut ala A:lla, vaan O:lla... ja illat päättyy samaan. Olen kertonu töissä, mutta tuntuu siltä, että lapseton työnantaja ei ihan ymmärrä kuinka vaativaa on pitää sisuskaluja sisällään samalla kun tekee asiakastyötä.
Voiskohan närästyslääke auttaa siihen tunteeseen, kun tuntuu, että ruoka mitä saan alas jää ruokatorveen lymyilemään ja vatsaa välillä polttelee sisältä? En tarkalleen tiedä miltä närästys tuntuu, kun sitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Kaikki keinot otetaan vastaan!

Mä tosiaan olin yllättynyt siitä, miten paljon toi närästyslääke auttaa! Rennietä söin aiemmilla kerroilla, mut en huomannut vaikutusta. Nyt käytössä tuo neuvolan suosittelema Galieve ja pala kurkussa, ylämahan jatkuva paineentunne ja polte ja just tuo ruokatorven täyttymisen tunne on poissa. Mulla se ruokatorven ällö fiilis ja pala kurkussa aiheutti tarvetta selvitellä kurkkua koko ajan ja kun kröhin, tuli myös se yökkäys ja lopulta aina se oksennus. Kyllä edelleen koko ajan vähän etoo eikä ruokaa tee mieli, mut ei oo koko ajan niin ahdistava olo kuin oli ennen tota lääkettä. Sitä saa ilman reseptiä purutabletteina tai liuoksena. Ne purutabletit ei olleet mulle hyviä, tarttuvat ilkeästi hampaisiin ja alkoi monesti sitten jo sen takia oksettaa. Liuoksen saa hulautettua nopeesti alas ja kun päälle ottaa tilkan vettä, ei sitä jää suuhun ällöttämään :)

Cut-ting voimia sulle. Itse olen koko alun voinut pahoin, en niinkään oksentele kun en vaan syö mitään. Nyt 11+6 ja ihan viime päivinä on alkanut tuntua vähän paremmalle. Olen toiveikas josko alkaisi helpottaa nyt!

Omeprazolia (esim losec) saa ilman reseptiä apteekista ja suosittelen kokeilemaan kun sulla noin pahat oireet on. Sen tehon huomaa ihan sen päivän aikana kun on ottanut tabun. Ei näitäkään suositella huvikseen käytettäväksi mutta jos todellinen tarve on. Kokeile!
Voi hyvinkin viedä vähän sitä painetta vatsalaukusta pois.

Itsellä on krooninen vatsakatarri kiitos runsaan kipulääkkeiden syönnin aikanaan. Siksipä nämä vatsansuojalääkkeet on mulle melkein arkipäivää... :(

Kiitos vinkeistä! Taidan kokeilla tuota Galievea. Jos nyt vain sais oksun pysymään sen ajan poissa, kun käy apteekissa. Olis kyllä superhienoa, jos närästyslääke vähänkään helpottais! Ajattelin plussatessani, että jatkan urheilua ja elämää ihan samaan malliin - koska ei raskaus ole sairaus. Mitä vielä, ainaki tämä on tehny minun olon tosi sairaaksi, vaikka muutoin terve olenkin.

Azalean kanssa kirjoitettiin näköjään yhtäaikaa :) juu kokeile galieve ensin, jos ei vastetta sille niin omeprazol on sitten voimakkaampi lääke.

Kannattaa tietenkin raskausaikana miedoilla lääkkeillä ensin kokeilla, joskin rennien tyyppiset (miedoin) ei sun kohdalla varmaan mitään hyötyä tuo.

Toivottavasti apua saat ja sit neuvolasta voi kysyä jos tilanne edelleen noin paha, määräisivätkö sitten ihan pahoinvointilääkettä.

Kävin hakemassa lääkkeen apteekista, vaikutus taitaa olla osittain myös psyykkinen, koska olo on hetkellisesti parempi, vaikken ole vielä tippaakaan pullosta ottanut :p ohjeiden mukaan sitä otetaan syönnin jälkeen ja ennen nukkumaan menoa, joten nyt tankkaan sen verran mitä pystyy ja kokeilen auttaako lääke!

Takaisin