Alkuako vai eikö?!?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tweetu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tweetu

Jostain jotain jo tietävä
Hei!
Olen iältäni 20-vuotias (erittäin nuori siis vielä) mutta hirmuisen vauvakuumen keskellä,ollut jo pidemmän aikaa!
olen kihloissa ihanan miehen kanssa. Ja nyt ollaan otettu vauva haaveet esille ja pillerit lopetin tuossa noin 2 kk sitten. Mutta söin viime kuussa kuusi pilleriä alkuun koska tuli pieni jännitys ja anoppi paasasi kuinka tärkeää ehkäisy on, että he eivät haluasi vielä meille lasta. Mutta mieheni kanssa kun keskusteltiin niin tulimme siihen päätökseen että nyt ME haluamme lasta eivätkä mummot ja papat!

Joten nyt on pillerit siis laitettu kaapin perälle. Viimeiset menkkani alkoivat 14.11 joten seuraavien pitäisi alkaa parin päivän sisällä.. Mutta, niin, mutta nyt olen joko alkanut kuvittelemaan oireita tai sitten oikeasti kaikki ei ole samallalailla kehossani enää. Ensimmäiseksi on tullut kylmänväreet ja yhtäkkinen hikoilu ja kuuma olo. Nenä on tukossa varsinkin iltaisin ja öisin, tänään koin pahimman olon ja oksensin ensimmäisen kerran,huonovointisuutta on ollut miedosti jo noin viikon ajan. Kaksi yötä sitten en pystynyt käymään nukkumaan koska teki niin paljon mieli tonnikalaa jota en yleensä syö kuin pizzassa joten söin sitten purkillisen tonnikalaa -keskellä yötä - . Lämpö on normaalisti 36,5 ja nyt pyörii siinä 37 asteessa . Tupakoin vielä mutta enää se ei tunnu eikä maistu hyvältä. Pari päivää sitten anoppini kysyi minulta olenko raskaana vai muuten vaan lihonut... Tämä kysymys tietysti kouraisi aika syvältä koska minulla on lihomisfobia.. Vastasin vain että olen lihonut,mutta jälkeenpäin mietin että voiko jo tuollaiset vanhemmat ja kokeneemmat aistia sen kun toinen on raskaana, vai kuvittelenko taas?! Muita mahdollisia oireita on nyt viikon kestänyt huimaus,jopa silloin kun istun. Pelottaa tehdä testiä koska raskaus olisi niin toivottu ja negatiivinen tulos pelottaa. Mitä teen?

Tee ihmeessä testi vaikka pelottaa, sillähän se selviää :) Pillereiden lopettaminen toki saattaa aiheuttaa muutoksia ja oireitakin kehossa, ihan niinkuin kova kuumeilukin saattaa saada aikaan kuviteltuja oireita, mutta onhan se raskaus yhtä lailla mahdollista :)
Itsellä tämä viimeisin raskaus alkoi pillereistä huolimatta, joten kaikki on mahdollista :)

Rohkeasti vaan siis testiä tekemään :)

Kiitos vastauksesta, tänään meinasin testin tehdä ja jännittää aivan hirvittävästi!

Oletko itse minkä ikäisenä saanut lapsen? Miten asiasta voi kertoa vanhemmille tai miehen vanhemmille jotka luultavasti vastustavat tätä mahdollista raskautta?

Esikoisen sain 19-vuotiaana ja äiti oli ensimmäinen jolle soitin plussatesti kädessä ja se oli todella iloinen, vaikka en seurustellut lapsen isän kanssa. Äiti kun oli samaan aikaan raskaana ja sai pikkusiskoni 3kk10pvää ennen kuin minä sain esikoisen :)
Äitini kertoi isälleni ohimennen tokaisten vain että "Mitä vaari :)" No tällä vaarilla meni kuukausi että tajusi mistä on kyse ennen kuin tuli kysymään että mitä äiti sillä tarkoittaa, että olenko raskaana :D Ja hän oli myös erittäin iloinen, vaikkakin hieman yllättynyt :)
Eniten jännitti kertoa lapsen isälle, kun tosissaan vaan kännisekoiluja meillä aina oli ollut. Hänen vanhempansa ei ottaneet asiaa niin hyvin, ja lapsenkin halusivat nähdä vasta kun isyystesti oli tehty, vaikka minä kyllä tasan tarkkaan tiesin kuka on isä. Nykyään nämä isovanhemmat on paljon lapsen kanssa tekemisissä ja ovat iloisia lapsenlapsesta, mutta alkuun oli heille aikamoinen järkytys, nimenomaan jo senkin takia, että ei seurusteltu.

Ja eihän se ole teillekkään miehen vanhempien lapsi, vaan teidän ja jos te sitä niin toivotte, niin kyllä ne vanhemmatkin siihen soputuu :) Ehkä pitävät omaa poikaansa vielä omana pikku vauvanaan, ja heitä kauhistuttaa ajatus, että se pieni poika aikuistuu :)

Ja ehkä ensimmäinen ultrakuva voisi olla kiva tapa kertoa raskaudesta? :)

Itse en tästä viimeisimmästä ole vieläkään kertonut isälleni, äiti tietää kyllä, mutta kun isälle on aina jotenkin jännittävää kertoa, vaikka on jo neljäs lapsi minulla :D Ehkä kerron jouluna, että ensi vuonna on taas yksi lahjan saaja lisää :D

Helpottavaa kuulla että jopa neljännen lapsen kohdalla on vielä aikuisenakin jännittävää kertoa perheenlisäyksestä. Katsoo nyt olenko vain kuvitellut koko raskausoireet vai näyttäytyykö pieni plussa jo tänään :)

Negatiivinen sieltä napsahti.. Jotenki tosi pettynyt ja tyhjä olo., koko yön ku valvo pahanolon parissa ja tonnikalaa syöden ja oli jo sellanen olo että nyt varmaan saan yllättää mieheni kesken työpäivän ilouutisilla mitta ei... Ehkä nyt on aika käydä nukkumaan jos sitä heräisi vaikka vähän paremmalla mielellä.. Ja menkkoja odotellen... Vielä sellainen kysymys että voiko olla mahdollista että olisin raskaana ja nämä olisivat raskausoireita vaikka testi näyttikin kieltä? Kannattaako tehdä uusi testi jos menkat eivät ala viikon kuluessa?

Voihan se olla, että oli vielä liian aikaista ja kannattaa kyllä tehdä testi sitten kun on reilusti myöhässä. Toivoa on niin kauan kun ei menkat ala :) Mutta toki kannattaa koittaa varautua siihen, että kroppa on vain sekaisin pillereiden lopetuksen jälkeen.

Kyllä varmasti saat :) Esikoisen jälkeen minulla oli kaksi pitkää suhdetta, kummassakaan ei koskaan käytetty ehkäisyä, mutta kertaakaan en raskaaksi tullut, ja silloin mietin että onkohan jotain vialla. Meni siis se lähemmäs kahdeksan vuotta eikä kertaakaan raskaana. Se olikin yksi syy myös miksi edelliset suhteet kariutui, kun miesten mielestä vika oli minussa, vaikka minulla se yksi lapsi olikin. Missään testeissä ei ikinä käyty. Tämän nykyisen mieheni kanssa oltiin vajaa puoli vuotta seurusteltu kun tulin ensimmäisen kerran raskaaksi, joka tosin meni kesken, ja olin jo totuttautunut ajatukseen, että ehkä en enää lapsi saa, mutta toisin kävi :)

Meillä miehellä on jo 4- vuotias lapsi.. Joten vika ei pitäis sillä puolella olla ainakaan.. Sepä tässä kovin pelottaakin,ja kun lapsi on niin hartaasti molempien toiveissa. Jotenkin epäonnistunut olo, kun ei täytä tehtävää mihin naiset on luotu.

Mutta elä lannistu, ei se lähellekkään kaikille natsaa heti ekoista kierroista, ja on ihan normaali se puolikin vuotta yrittää ennen kuin tärppää. Se on noin 20% mahdollisuus tulla raskaaksi, vaikka ajoitus ja kaikki olisi kohdallaan, joten ei tavatonta että joutuukin joitain kuukausia yrittämään.

En halua nyt missään nimessä vähätellä. Mut ei siussa oo mitään vikaa. Se koulun "yksikin pilleri unohtuu" pelottelu vaan ei pidä paikkaansa. Kyllähän toiset tulee oikeesti raskaaksi pillereiden läpikin toki. Mut vuosikin yritystä on nuorella vielä ihan normaalia. Monet tulee raskaaks 1-3kk sisään ja suurin osa 6kk sisään mut toisilla menee se vuosi. Eikä se et miehellä on lapsi tarkoita ettei siinä vois olla vikaa vaan niin mistä sitä tietää onko siellä vahva sperma vai oliko se vaan heikoista harvinaisen hyvä uimari.

Tarkkoja prosentteja en ny muista mut oliko jotain et 80% on raskaana 6kk sisään ja 90% vuoden sisään. Ja oliko 96% kahden vuoden sisään jos on ajoitettu yhdynnät oikein.

Joka kuukausi täysin terveellä pariskunnalla on n. 20% mahdollisuus tärppiin ja se on vähän niinku rulettia pelais. Sit jos on vaikka heikko sperma se pienentää mahdollisuutta puolella eli on 10% mahkut joka kuukausi. Jos sen lisäks ois vaikka toinen munanjohdin tulossa ni taas puoliks eli enää 5% mahkut. Eli jos kestää ei tarkoita et on vikaa. Mahkut vaan on terveelläkin yhellä yrityskerralla huonot mut ennemmin tai myöhemmin kuitenkin tärppää. :)

Kiitos elmiina kommentista!
Fakta tieto on aina tervetullutta kun itse on niin siellä vaaleanpunaisten tai -sinisten vauva pilvien päällä että todellisuus ja realisuus pääsee vähän unohtumaan! Kyllä se vauva tulee kun on sen aika :)

Plus että jos lopetit nyt pillerit voi kierto olla pidempi. Jos oireet on noin vahvat voit hyvin olla raskaana ja tuntea oireet ennen kuin testissä näkyy mitään. Miun ainoa "oire" joka oli aika varma ni join perjantaina siideriä ja lauantaina meinasin oksentaa aamulla. Mie en ikinä oksenna krapulassa. Tästä vasta tiistaina tuli niin haamu viiva testiin että mies ei ees erottanu sitä vaikka miten näytin. Kuitenkin keho reagoi jo :) Torstaina sit mieskin joutui jo myöntämään että toinen viiva siinä on.

Miulla ei oo kipeä olo mut silti koko yön halaillu posliinia,ja tupakka saa miut oksentaa välittömästi vaikka normaalisti poltin askin päivään.. En oikein tiiä mitä tehdä kun tää ei oo normaalia miulle.. Ja huimausta tosiaan ollu viikon ajan vaikka syö normaalisti ja istuisi ni silti huimaa.

Moikka! Itse olen 19v ja pillerit jätetty elokuussa pois ja kierrot vaihdellut. Ensimmäinen kierto oli 27 seuraava 52 ja nyt menossa 35 eikä oireita raskaudesta eikä kuukautisista.

Tsemppiä teille <3

Takaisin