Alkoholin käyttö miehillänne kun synnytys lähestyy?

En voi sanoa että meillä on ongelma asian suhteen ku mies ei juo ku tosiaan maks kerran kuussa enemmän ja sillonkin maks 10kaljaa, viimeks ollu baarissa ennen mun raskautta.mut ehkä mul johtuu tosiaan tost matkasta et jännitän tota asiaa ku en osaa jännittää synnytystä niin jotain pitää jjännittää ku oon tottunu et kaikki sairaalat yms on lähellä,taksin tai lanssin saa nopeesti mut nytku asutaan tääl metsässä ja tosiaan toi 100km synnärille niin se jännittää. Oon samaa mieltä et alkoholi ja lapset ei sovi samaan paikkaan. mieheni isä on alkoholisti vaikkei sitä myönnäkkään ja hoitaa paljon mieheni siskon lapsia ja vihjailee nyt et tulee hoitaa meidänkin tyttöä. mä sanoin miehelleni et ei sit tod tuu ku sil on aina joku piilopullo et mä en voi luottaa ettei ota ku on meidän lapsen kans. mun mielestä lasten ei tarvii nähdä aikuisia kännissä, se ei kuulu lapsiperheen elämään.
 
Meilläkään ei onneksi ole alkoholin kanssa ongelmaa perheessä eikä myöskään lähipiirissä. Näiden viiden vuoden aikana, jotka ollaan miehen kanssa oltu yhdessä, niin olen nähnyt miehen kaksi kertaa kunnolla humalassa kun on tullut kotiin oltuaan kaveriporukalla baarissa. Jos ollaan yhdessä oltu jossain, niin on aina juonut sen verran vähän, etten ole havainnut mitään humaltumisen merkkejä - tai sitten on itsellä vaan ollut sen verran enemmän meno päällä... ;) Minä olen meistä se, joka olen ennen raskautta ottanut enemmän ja useammin. Mun raskauden aikana mies on ottanut joskus ruoan kanssa viiniä ja nyt kun muutettiin saunalliseen asuntoon, niin ottaa pari kertaa viikossa yhden saunakaljan/siiderin. Jotain hänen alkoholin käytöstä kertoo se, että muuton yhteydessä jouduttiin heittämään pois hänen kaljojaan ja siidereitään kun huomattiin, että niissä oli päiväys mennyt vuosia sitten
En tiedä aikooko mies viettää mitään varpajaisia, en oikein usko. Muutenkin mun mielestä vähän hölmö perinne, kun äidinhän sen 9kk:n raskauden ja monen tunnin punnertamisen jälkeen kuuluisi olla se, joka pääsee ulos juhlimaan saavutustaan ei sillä, että itse haluaisin mihinkään lähteä tai uskoisin, että kovinkaan moni äiti haluaa tai pystyy, mutta noin niinkun ajatuksena sen mun mielestä pitäisi ennemmin mennä noin päin.
 
Meillä on miehellä muutenkin kupin ottaminen vähentynyt huomattavasti plussan jälkeen, että en usko tämän asian kanssa ongelmaa tulevan. Toki mies on tähän mennessä ottanut lähes joka viikonloppu sen yhden saunaoluen ja toisena viikonloppuna sitten tehnyt muutaman paukun ja ottanut pari olutta telkkarin katsomisen ohessa. Sanoin vaan jo että uudesta vuodesta alkaa hänen tipattomansa, eikä pannut pahakseen. Se on sitten ihan sama millaiset varpajaiset mies viettää, kunhan on sitten taas selvänä kun vauvan kanssa kotiudutaan :)
 
 Ei ongelmaa alkon kanssa. Saunakaljat hörppää, missään baareissa ei kulje kun ei viihdy. Tulevana vkonloppuna pitää meil kotona saunaillan nuoruuden kaverinsa kanssa. Tammikuun sanoi pitäytyvänsä saunaolusissa eli yks tai kaks olutta saunomisen yhteydessä. Viime synnytys oli nopea niin ei halua riskeerata mitään alkoholin takia. :)
 
Tääl mies hörppii päivittäin töiden jälkee n.5 kaljaa..ja perjantaisin n.10.Totes vaan mulle et mun pitää ilmotella sit kun alkaa kipeet supistukset että ei enää ota kaljaa et pystyy autoo sit tarvittaes ajaa.No se voikin sit olla et seuraavat kipeet supparit niin tulee jo lähtö :s Kivuttomii suppareit jo itel ollu ja ovat saaneet jonkin verran muutosta tuol alhaalla aikaseks.
 
Täällä ei tosiaa oo ongelmaa alkoholin kanssa :D Viime vklp:una kun oltiin menossa saunaan sanoin että ottaa vaik jonkun lonkeron mukaan, aikansa se oli jääkaapilla taisin toistaa kehotuksen (tiedän ettei mies tykkää juoda edes sitä yhtä illalla, kuulutaan näihin 1-3 kertaa vuodes juojiin ja jos juodaan niin juodaan sit kunnolla ihmisiin) vihdoin kun mies oli sit päättäny mitä ottaa katoin ni sil oli muumi limppari kädessä :D

Mut ihan kiva kun ei juo edes sitä 1-5 illas kun en ite oo yhtää sellanen, että haluisin illalla juoda muuten vain. Yleensä me juodaankin vain silloin kun lähdetään juhlimaan. =)
 
Mä oon nyt muutaman viikonlopun patistanu miestä lähtemään oluelle kavereidensa kanssa. Onneks nyt lauantaille sai sovittua hyvien kavereiden kanssa pienimuotosen kaljaillan ja mä saan sen kauan kaivatun vapaaillan. Jos pikkunen päättää syntyä sillon niin mies on kuitenkin siinä kunnossa että voi olla mun tukena, muutamaa olutta enemmän kun ei meinaa ottaa, lähinnä vaan että pääsee kavereidensa kanssa irtautumaan vielä hetkeksi tästä kaikesta vauvailusta :) 

Sit seuraava viikonloppu onkin joulu ja sitä seuraava uusi vuosi ja sit on laskettu aika. Viime tinkaan jäi sitten tääkin mun vapaailta ja miehen poikien ilta :)  Joulu ja uusi vuosi menee nollatoleranssilla.
 
Tääl taas on ollu semmonen homma et miehen vanhemmat on juonu ittesä jopa känniin mun miehen ollessa muksu..et on joutun humalaisii vanhempiaa kattelee.Hirvitti kattoo sen lapsuus ajalt videoo jossa kaik aikuiset oli kännis ja miehen äiti oli jopa sammun heidän sohvalleen.Ja käsityksen mukaan ei ollut edes yhtä selvää aikuista lapsia vahtimassa.Oon ilmassu ite asian että missään nimes en tahdo että meidän lapset joutuu kasvamaan kodissa jossa alkoholi on ongelma.Ite lopetin kännäämisen kun esikoista aloin odottaa enkä silloinkaan usein juonut.Esikoisen synnyttyä kävin kamujenkaa pari kertaa iltaa viettääs ja kumpanakin kertan otin kaks siiderii ja loput limulinjal.Joskus rankan siivouspäivän päätteeks otin yhen kylmän siiderin kun muksu nukkumas.Raskaana olles mun miehen iskä on yrittän tyrkyttää mulle viiniiki ruoan kans mut en oo tippaakaa ottan.Jos nyt alkaa oma olo muuttuu tukalampaan suuntaan niin miehelle kyllä heti ilmotan että alkaa rajottelee..en tiiä mikä on mut yhtäkkii on alkan liikkuminen tuottaa tuskaa ja tuntuu ettei mitää enää jaksais tehdä.
 
Takaisin
Top