Alanvaihto

Haha, sinne meni hakupaperit. Joskus kyllä mietin että onko mulla jotain hetkellisiä manioita, kun keksin jonkun jutun niin sen kummemmin miettimättä kaikki-mulle-heti-nyt :smiley-angelic006

Edellinen työpaikkakin oli sellanen että ihan vaan hetken mietin että olisko tuolla kiva tehdä töitä ja sit soitinkin jo rekryyn ja hain tarvittavia papereita ja kolmen päivän kuluttua tuosta soitosta olin jo menossa tekemään 12 päivän työputken.

Heippa, onko täällä kokemuksia monimuotona opiskelusta amk pohjalla? Onko kuinka haastavaa yhteensovittaa lapsiperheessä, jossa molemmat vanhemmat käy täysipäiväisesti myös töissä. Itse olen tätä alkanut pohtimaan kun alanvaihto kiinnostaisi, mutta talous ei anna periksi lähteä päiväopiskeluna opiskelemaan joten siinä mielessä monimuoto olisi minulle sopivampi.

Vaatii järjestelmällisyyttä ja motivaatiota. Opiskelen monimuotona, töissä tosin osa-aikasena pienemmillä tunneilla nyt, hellu täyspäiväsenä hektisessä työssä, lapset 7 ja 9v. Eka vuosi meni hikipinkona, loput ajatuksella kuhan läpi pääsee :oops: Paljon ryhmätehtäviä, projekteja sekä sitä itseopiskelua. Luennot mulla 2xvkossa,4h per ilta, voi toki jälkeenpäin katsoa, mutta revi sitten ne neljä tuntia jostain :shy: Ystäviä samassa tilanteessa, osa täyspäiväsesti töissä ja haastavaa on, mutta kun motia on ja puoliso joka jeesaa lastenhoidossa kun ite on luennolla tai tekee tehtäviä/on ryhmäpalavereissa, niin hyvin on onnistuneet. Helppoa ei ole, mutta ei se mahdotonta ole. Opintotuki lainaosineen ja huoltajakorotuksineen on yllättävän hyvä tänäpäivänä, mutta tietysti pienempi kuin kokoaikasesta työstä saa tu palkka.

Oletteko vaihtaneet alaa? Pitikö kouluttautua uudestaan kuinka kauan?

Vähän oon alkanut miettiä, pitäisikö vaihtaa. Töihin ei ole yhtään ikävä. Ehkä siksi haaveilen, että olisin kotona kunnes vauva täyttää 3.

Opiskelin hiusalalle ennen lapsia, lasten ollessa pieniä vaihdoin alaa terveyssyistä ja lähdin opiskelemaan teollisuuslaborantiksi ja vuosi valmistumisesta alotin AMK opinnot monimuotona (Johtaminen) :grin

Ennen hiusalaa olin käyny mutkan ratsastuksenopettaja/hevosenhoitajakoulutuksessa, allergia pakotti lopettamaan joten siirryin samaan kouluun matkailupuolelle, ois tullu tarjoilija ja turistien kaveri mutta en kokenu kaikkea sitä tarjoilua ja hyysäämistä omakseni, joten kesken jäi.. Lukiossakin olin ja kaikista noista sai kivasti hyväksilukuja, niin hiusalalla sitte ei tarvinnu yleisaineita käydä eikä vapaita. Labra 2v ja nykyset Amk opinnot kestää 3,5v.

Takaisin