Ajatuksia tulevasta synnytyksestä/synnytysvalmennuksesta

Meillä oli eka synnytysvalmennus eilen :) Lyhyt luento siitä, mitä synnytyksessä tapahtuu, miten pitäisi varautua ja milloin olla yhteyksissä sairaalaan. Niin ja video, joka taisi kyllä olla aika kaunisteltu laughing7 Olisi ollut kiva, jos mukana olisi ollut enemmän keskustelua tms. muiden perheiden kanssa, mutta sitä ei nyt ainakaan tällä kertaa. Ei kuitenkaan harmittanut, että tuli käytyä.

Erityisemmin uutta asiaa ei varsinaisesti tullut, vaikka olenkin vähän raskausummikko, ja jopa mies totesi, että tuo oli varmaan "pakollinen oppimäärä", jos ei yhtään ole perehtynyt omatoimisesti asioihin - eli siis todella perusasiaa, koska miehenkin tietotaso ne kattoi (tai ehkä mä vaan aliarvoin miestäni) :laughing001

Eilen sain varattua myös ajan synnärille tutustumiseen, se olisi reilun kuukauden päästä vuorossa! :smiley-bounce012
 
Nyt se iski...paniikki!!! :eek: Kävin tutustumassa synnytysosastoon, kun se on rempattu sitten viime synnytysten. Ihan siistit tilat, mutta sairaala on sairaala.... Siinä vaiheessa, kun synnytys on käynnissä, niin on aika sama millainen ympäristö on yms. Nyt vaan tuli olo, että en halua olla siellä hetkeäkään yksin, ilman miestä. Mies on reissuhommissa ja nyt pelottaa, että joudun siellä kärvistelemään itsekseni, jos vauva ei odota laskettuun aikaan. Se sairaalaympäristö vaan karmii...ja joo olen itse hoitaja :smiley-ashamed008 , tosin en töissä sairaalassa... Sitten kun tietää, että pienellä henkilökunnalla kätilöt tekevät työtänsä, että ei siinä kukaan huvikseen pyöri seurana.
 
Takaisin
Top