Ajatuksia kesävauvausta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Navy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Navy

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesäkuiset 2026
Mitä ajatuksia teillä on kesävauvasta? Tuntuu, että oon mahdollisesti vähemmistössä ajatuksieni kanssa. Mä en oo koskaan ajatellut saavani kesävauvaa, vaan jotenkin toivonut talvi/alkukevään vauvaa. Esikoinen on loppukevään vauva, joka oli ihan mukava, mutta ajatus kesävauvasta jännittää. 😅

Mun mielestä aika ihanaa! 😍 voi ulkoilla heti. Valoisaakin on, oman mielialan ja jaksamisen kannalta uskoisin olevan kiva. Meillä on ennestään syksyvauva, talvivauva ja loppukevään vauva. Siihen kiva lisä tämä kesävaavi😌

Meillä esikoinenkin kesävauva ja se oli ihan parasta! Heti ulos ja kevyt vaatetus - kotona sai kaikessa rauhassa olla päivät pitkät vaippasillaan. Ei toki muusta kokemusta, mutta tuntuu kyllä kivalta ajoitukselta tämä toinenkin kesälle. 🥹

Meillä esikoinenkin kesävauva ja se oli ihan parasta! Heti ulos ja kevyt vaatetus - kotona sai kaikessa rauhassa olla päivät pitkät vaippasillaan. Ei toki muusta kokemusta, mutta tuntuu kyllä kivalta ajoitukselta tämä toinenkin kesälle. 🥹

Mä oon kans aatellu tän näin! Jotenkin ajatuksena helpompi kun ei tarvii jatkuvasti miettiä, että onhan riittävästi päällä. Ja ihanaa, ettei tarvi itse olla kesähelteillä pahimmillaan viimeisenä raskaana.

Mä kanssa oon todella iloinen kesävauvasta. ❤️ Ei myöskään tarvitse itse viimeisillään kovilla kesähelteillä kärvistellä. 😁

Mä olen ajatellut, että kasvatan pientä pitkän talven ajan ja sitten kun Suomen kesä herää taas eloon ja aurinko lämmittää, hän saa syntyä 🥰

Meillä on ennestään kaksi syyskuun lasta ja se kesä oli aika tuskainen niin tämä on oikein oiva ajankohta 😄 ainoa, että pitää satsata äitiystalvivaatteisiin. Tää eka kolmanneskin menee sopivasti syksyn harmaudessa ja sit alkaa helpottaa 😁

Ihanaa kun voi ulkoilla, on valoisaa ja ei ole niin paljon tauteja liikkeellä. Esikoinen syntyi syksyllä korona ja rsv-viruksen keskelle ja piti olla varovainen siitä mihin menee, ettei saa tautia.. Tuntuu ihanalta, että voidaan koko perhe olla lomalla ja luultavasti terveenä, kun ei tule päiväkodista heti tauteja 😅

Kesäkuu tuntuu kyllä ihanan vaivattomalta 😍 äitiysvapaalle pääsee toukokuussa nauttimaan kevätkeleistä ja ihanaa että pääsee synnyttämään ennen pahimpia helteitä. Esikoinen syntyi joulukuussa ja koin kyllä silloin raskaana ja eristävänä tuon ajan kun tammikuussa oli kovat pakkaset eikä oikein päässyt ihmisten ilmoille. Toki tilanne oli silloin kaikin puolin eri. Mutta ihana ajatus että ensi kesänä pääsee vauvan kanssa esim mökkeilemäön 🥰

Jos ois saanut itse päättää niin mä oisin halunnut kevät tai syksyvauvan, 5/24 syntyneen kanssa koin stressaavaksi kun kesä oli kuuma, kämppä oli kuuma ja pelkäsin kokoajan et onnistun jotenkin altistumaan vauvan uv säteilylle, mulla tuli viime raskaudessa 16kg lisää ja vaan 4kg jäi synttärille nii seki ahdisti kun ei voiku hautautua löysien neuleiden alle jne 🙊 MUTTA en välitä kesästä muutenkaan ollenkaan! 😄

Mulla on touko-, heinä- ja joulukuu vauvat niin kesäkuu tuntuu oikeinkin hyvältä ☺️ ei tarvii kovia pakkasia vältellä ja ei oo kaikenmaailman taudit liikkeellä niin pahasti ainakaan. Ja isommat on jo koulusta kesälomilla niin ei tarvii minkään aikataulun mukaan elää.😍 sit ehtii ihanaa raskausmahaa pitää esillä eikä takin alla piilossa! Nyt niin kamala turvotus että nyt on ihana olla neuleiden alla piilossa ☺️

Ihanaa!! Niin toivoin että saisin keväällä tai alkukesällä vauvan, just nää edellä mainittujen pukemisen helppouden ja tautiriskien takia.
Toki pitkä ja kuuma helleputki voi olla hankala kun vauva ei osaa säädellä kehonlämpöään vielä, mutta ollaan sitten sisällä jos niin käy. Odotan sitä, että voin vaunutella kesäkeleillä ja mieskin saa lomailla kunnolla siinä 😍

Viimeksi synnytin elokuun loppupuolella ja se oli mielestäni kurjaa. Ensin kärvistelin koko kesän liitoskivuissa eikä mitään jaksanut tehdä ja sitku vauva synty ni alko syksy 🙄 Sinä kesänä mun kukkapenkit ja kasvimaat oli hunningolla vaan eipä ole ens kesänä 😂

Sen verran mitä muistan esikoisen vauva ajasta niin se oli ihanaa 😍 ei tarvii sen kummosemmin miettiä pukeutumista. Nyt olis tulevat isoveljetkin kotona ja mies myös kesälomilla. Meillä myös koira niin sen vienti olis helppoa versus kahlaa jossain lumisateessa 😂

Meillä kaksi marraskuista ja en tiedä ihanampaa aikaa saada vauva 🥰 Tunnelmallinen vuodenaika ja saa pesiä vauvan kanssa kotona ✨ Mutta aateltiin antaa mahis kesävauvalle, kun loppuvuosi on niin ruuhkainen 😂 kun miehellä ja lapsilla synttärit viikon välein. Odotan innolla ja vähän jännitykselläkin millaista on odottaa kesäkuista!

Oon synnyttänyt 2 lasta maaliskuussa, toisen kohdalla sairastin koronan ja noron molemmat just vähän ennen synnytystä. Nyt toivottavasti ei enää samalla tavalla liiku taudit touko-kesäkuussa. Onneksi asennettiin ilmalämpöpumppu pari viikkoa sitten, niin pystyy olemaan vauvan kanssa sisällä viileässä jos on kovat helteet. Lisäksi lapset saa jäädä pitkälle kesälomalle ja puoliso myös.
Ainoa negatiivinen asia on että ahdistaa jo valmiiksi raskauden ja synnytyksen jälkeinen keho. Voi olla että uikkaria en pue koko kesänä ja hautaudun väljiin mekkoihin.

Mulla on kokemusta vain talvi- ja syysvauvasta eli en osaa pukea vastasyntynyttä kesällä.😂 Toivonkin että uusi koti on vähän viileämpi kuin edellinen joka oli pätsi..😅
Mutta jostain syystä ajatus juhannusvauvasta oli ihana jo piinapäivinä, vaikka eihän tämä juhannuksena synny vaan voi tulla jo toukokuun puolella.😆 Mutta silti on jotenkin kiva ajatus🤭💐.
Itse kyllä toivon ettei tarvitsisi kaivaa esiin esikoisen odotusaikana ostamaa talvitakkia, koska näytän siinä ihan siltä hiihtäjämuumilta siitä Muumit ja taikatalvi.🤣🥲 Ja tunnistan itsekin pienen epävarmuuden vastasynnyttäneestä kehosta ja kesävaatteista ja niistä kiloista joita tulen taas keräämään.. Sinut olen asian kanssa ja kuuluu asiaan, mutta olisihan se kiva mahtua kesävaatteisiin. 😅
Että ajatuksia suuntaan ja toiseen.🤷‍♀️ Meillä mies on joka tapauksessa pitkän pätkän kotona kun käyttää kakkosen vanhempainvapaapäivät ekana kun alle 2 vuoden ikäero.😊

Mulla on kolme aiempaa, yks loppusyksyn ja kaksi keskitalven vauvaa ja todellakin nautin siitä että tää neljäs näillä näkymin tulossa kesäkuussa maailmaan! Aivan ihanaa olla viimeisillään keväällä ja alkukesästä, vauvan kanssa superhelppoa alussa kun on kesäkelit ja lisäksi mun aiemmat lapset on sitten kesälomalla kuitenkin niin mukava itelle ettei ne ole keskenään vaan oon ite kotona koko kesän vauvan kanssa. Ja ihanaa, ihanaa olla ite koko kesä pois töistä! En ois voinu toivoa parempaa ajoitusta ☺️

Ja siis pukeutuminen jättimahan kanssa on mun mielestä helpointa keväällä ja kesällä. Voi olla leggareilla, hameilla, paidoilla ja tarvittaessa neuletakeilla. Ei tarvi mitään ulkovaatteita erikseen. Mulla kyllä todennäköisesti tulee olemaan niin iso maha että joudun silti hommaamaan äitiystoppatakin vaikka talvella mennäänkin vasta raskauden puoliväliä 😆 Mut loppuajasta on ihana päästä helpolla pukeutumisessa kun se olotila on muutenkin niin työlästä jaksaa.

Takaisin