Ajatuksia kesävauvausta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Navy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää toivoin kevätvauvaa mutta kyllä kesävauvakin sopii☺️ toivon vaan että ei tuu helteinen alkukesä😅 pitää kyllä varmaan varmuudeksi alkaa miettiä kunnollisen ilmastointilaitteen ostoa😁

Parasta on se että mies pystyy olla sit paljon apuna kun on kesäloma ja voi olla paljon ulkona😊

Toivon vaan että maha ei kasva/kiloja tuu niin paljon että en mahdu mun talvivaatteisiin😅

Mä oon kanssa itse kesän lapsi ja tämä vauva todennäköisesti syntyisi noin kuukautta ennen mun 4-kymppisiä. ❤️ Paras lahja ikinä! En olis koskaan uskaltanut toivoa mitään tällaista. Talvelle on jo valmiiksi hommattu pari kokoa isompi kevytuntsikka ja annan Vintedin laulaa, jos tarvii vielä isompaa. 😂

Esikoinen on syntynyt kesäkuussa ja sään ja ulkoilun suhteen oli kyllä helppoa! Lisään jo mainittuihin hyötyihin: on helpompaa imettää ulkona kun nälkä yllättää vauvalla. Koiraa kun piti lenkittää niin vähän väliä piti pysähtyä syöttämään johonkin penkin nurkalle ja tissi ei jäätynyt 🙏

Tähän piti vielä lisätä että mä oon säästänyt kaikki esikoisen vaatteet nii ne saattas just hyvin mennä. Tosin siis jos poika tulee. Suurin osa menee kyllä molemmille. Kesävaatteita ei kyllä ihan vastasyntyneellä tullu käytettyä mutta muuten koot saattas mennä just hyvin🥰

@AnnMarii Mua jännittää myös kesävauva juuri siksi, kun en tiedä miten pikkuinen puetaan (tai jätetään pukematta😅) Ja inhoan hellettä, joten toivon että meidän asunto on asuttava keskikesällä 😆
Mutta onhan se valoisuus ihanaa. Varsinkin, jos tiedossa on yhtä rankka alku, kuin esikoisen kanssa, jolla oli paljon itkuisuutta. Saa siitä sitten ammennettua voimaa🫶🏻

Ihana ajatus, uskon että helpottaa huomattavasti kahden lapsen arjen opettelua kun ei tarvitse pukea juuri mitään 😎 ja toi @Viliina n mainitsema pointti imetyksestä on myös hyvä, miten sitä edes ihmiset imettää ulkona vauvaa talvella kun on taaperon kanssa ulkoilemassa? 🙈 On myös ihanaa että saa alkuun olla pitkään koko perheenä yhdessä kotona kun on miehen kesälomakin😊

Ihanaa kun voi ulkoilla, on valoisaa ja ei ole niin paljon tauteja liikkeellä. Esikoinen syntyi syksyllä korona ja rsv-viruksen keskelle ja piti olla varovainen siitä mihin menee, ettei saa tautia.. Tuntuu ihanalta, että voidaan koko perhe olla lomalla ja luultavasti terveenä, kun ei tule päiväkodista heti tauteja 😅
Tää tautihomma kyllä on huippu! Melkeen ne pelottavimmat 3kk ehtii kulua ennen kun pahin tautisyksy alkaa🤞❤️

Mä oon jotenkin todella iloinen tästä ajankohdasta! Ainoastaan omat säästösuunnitelmat menee vähän liian tiukille vauvan ajoituksen kanssa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
On tosi kiva ajatus, että syksyllä pimeän ajan voi käyttää kotoillessa, talvella mahtunee takit päälle normaalisti ja viimeisimmillään raskaana ei ehkä oo vielä aivan kamalat helteet. Myös mukavaa, että mies voi pitää kesälomaa sillä tavalla, että saadaan niitä vanhempainvapaan yhteisiä viikkoja enemmän aikaa kolmistaan. Toi imetyksen helppous kesällä on tosi hyvä pointti, kuten myös tautihomman välttäminen ekojen kuukausina aikana!

Ootan innolla kesävauvaa! Edellinen oli talvivauva ja ootan nyt heti pääsee ulkoilemaan eikä oo niin pimeetä!

Ja itseasiassa odotan vielä enemmän sitä että ei tarvii rämpiä loskassa ja lumessa vaunujen kanssa ja ulkoiluiden aikana voi istahtaa vaikka puiston penkille imettämään tai nurmikolle vaihtaa vaippaa. :D Edellisen kanssa ei tota voinut oikein paukkupakkasissa tehdä vaan piti huudon saattelemana mennä lähimpään sisätilaan. Ja ei tarvii pukea niin paljon, huh!

Kesävauva on ihanan helppo viedä ulos❤️ Ei tarvitse miettiä pukeutumista ja laittaa vauvalle miljoonaa kerrosta vaatteita ulos lähtiessä. Lyhyt ulkoilu onnistuu melkeinpä heti sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Esikoinen on syntynyt kesäkuun alussa ja oli todella ihanaa tehdä vaunulenkkejä.

Meillä on ennestään talvi-, kevät- ja kesälapset. Kesällä on ihanaa päästä heti ulkoilemaan! 😍 Mutta sitten isompana (esim eskari) on hankalampaa saada päiväkotikaverit kutsuttua synttärijuhliin, ellei ole muiden vanhempien numeroita ja saisi siten synttärikutsut lähetettyä 😂 oikeesti, toi tuli ekana mieleen huonona puolena, kun tytön kaverisynttärit on jäönyt kahdesti välistä 😂😂 oikein muuta negaa ei tule kesävauvasta mieleen 🥰

Lapsettomuustaustalla en osaa yhtään ajatella, että vauvan voisi "tähdätä" syntymään johonkin tiettyyn aikaan. Mutta esikoinen on syntynyt keväällä ja kuopus kesän alussa, se on ihana aika saada lapsi, kun ei ole sitä niin kamalaa pukemista ja pääsee tosiaan ulos helpommin. Tautejakaan ei ole niin paljon liikkeellä.

Ensisynnyttäjänä olen ollut niin hämilläni siitä, kun kaikki onnittelevat että saa kesävauvan ja se on niin ihanaa aikaa ja helpompaa. Olen itse viimeiseen asti talvi-ihminen ja rakastan lunta ja pakkasta, niin hyvä kun täällä on muut kommentoinut miksi kesä on hyvä vastasyntyneen kanssa, niin hieman ymmärrän paremmin näitä onnitteluja, kun itse lapsettomuustaustalla ei osaa oikein muuta kuin olla iloinen siitä että saadaan pikkuinen syliin - oli aila mikä tahansa! ☺️

Kyllä olen erittäin tyytyväinen että on kesävauva tulossa, kun edellinen oli talvivauva, joka syntyi keskelle pahimpia paukkupakkasia miesmuistiin. Meidän omakotitalossa oli vaihdettu lämmitysjärjestelmää pari vuotta aiemmin, eikä se ollut päässyt vielä tulikokeeseen kunnon pakkasilla. No eihän siinä sitten kapasiteetti riittänyt, eikä meillä ollut tulisijaa muualla kuin saunassa, joten talossa oli välillä hulppeat 15 astetta lämmintä. Ei siinä viikon ikäisen vauvan kanssa juuri naurattanut. Linnottauduttiin sitten makkariin koko perhe, jotta saatiin pidettyä edes yksi huone jotenkin lämpimänä pakkasten yli.

Ja ihanaa ettei kesällä tarvitse pukea sisävaatteitakaan niin paljon, kun joutuu niitä vaippojakin vaihtamaan ihan jokusen kerran päivässä.

Takaisin