Ajatuksia elokuusta syntymäkuukautena

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ruusa#

Supliikin supersankari
Huhtimammat 2016
Elomammat 2017
Mitä hyviä ja huonoja puolia tai muuten vaan huomioitavaa tulee mieleen elokuussa syntyvästä vauvasta? Tai siitä mihin ajankohtiin raskauden vaiheet osuvat?

Itse ainakin oon innoissani että saataisiin kesävauva :) Miehellä mahdollisuus pidempiin lomiin, ei heti alkuun kauheaa pukemisrumbaa... Ja kumminkin jo pikkaisen viilenee ilmat ettei tarvi pelätä vauvan paahtuvankaan.

Elokuu kuulostaisi just ihanalle <3

Mua ei houkuta se viimeisillään olo helteillä :grin Syntymäkuukautena kyllä ihan kiva.

Niin sillä kyllä moni "pelottelee" että kesällä ois tuskallista olla viimeisillään....
Ei osaa jotenki aatella kun viimeksi tuskastellu talvella pukemisen kanssa loppuraskaudessa! Niin jotenki aattelee vaan että ihanaa ettei sitä ole nyt.:rolleyes:
Nyt tämä joulun ajoittuminen ennen np-ultraa on vähän pähkäilyjä tuottavaa....

Omasta kokemuksesta synttärit kesällä on vähän ikävät, kun kaikki kaverit on jossain lomailemassa. :/ Piti aina pitää synttärit joko ajoissa keväällä tai myöhässä syksyllä. Mä oon myös miettinyt, että onko ihan pöljää antaa omaan makuun olevia talvisia nimiä kesällä syntyvälle lapselle...

Miun mielestä se on loistava kuu syntyä! Itse tietysti hehkutan elokuussa syntyneenä :grin
Ekaa odottaessa meni kesähelteet hyvin, ei ollut oikeastaan sen tukalampaa kuin ilman mahaa. Itsellä kyllä tulikin joku superloppuraskaus siinä kun innostuin pyöräilemään ym. oli ihan huippuolo :couchpotato:
Ajokortti oli helppo suorittaa sitten kesällä, ei tarvinnut olla lukiosta/amiksesta poissa sen takia ollenkaan.. (näin sitten ajatellen kun mukulat on 17-18 :D ).

Mäkin mietin tota synttäriasiaa... mutta jollei synny ennen laskettua niin eiköhän sen synttärien vieton saa venytettyä sinne koulujen alkuun... kun eikös ne jo elokuun puolella ala?
Ja August14 kiva kuulla noinkin loistavasta "kesäkunnosta" raskaana :D

Ja jos viime kesää miettii, nii ei tässä pahkatumista tarvi pelätä. Mun esikoisen laskettu oli toukokuussa ja meni kesäkuulle ja ne vikat yli viikot oli hirveitä helteitä. Se oli kauheeta!

Mutta kesävauva oli paras! Saa olla koko kesän kotona! Muuten olisin töissä! :D

Ja Mulla on ainaki jo maximekkoo odottamassa :) helmpompi se on varmaa kesällä pukeutua kun talvella viimeisillään :)

Samaa mietin vähän kuin muutkin... Niitä helteitä odotellessa :D viime kesän jälkeen puhuttiin miehen kanssa että ensi kesänä vois laittaa muksun mummolaan tjsp ja lähteä käymään festareilla pitkästä aikaa. No, taitaa jäädä väliin kun en halua mahan kanssa lähteä tungokseen :)
Ajatus loppukesän vauvasta aurinkoisine vaunulenkkeineen kuulostaa kuitenkin kivalta!

Mun kaikki syntyy näköjään kesällä. Kesä-, heinä-, ja nyt elokuu o_O kesällä viimesillään olo on täyttä tuskaa jos on vaan hellettä. Viileet kelit on jees :)

Flip flopit ja maximekot tai pelkissä biksuissa parvekkeella ja paljon jäitä ja tuulettimii... :) mä oon ihan täpinöissäni :grin

Ja alkuraskaus joulun alla kun on mulla melkein 3 viikkoa lepäämistä kun töistä ei tarvi muuta kuin päivystellä, saa pahimmat raskauspahoinvointien aikaan olla kotona, oi ihanaa!

Kävin heti plussauksen jälkeen ostamassa väljään keskireisiin ylettyvän takin joka mahtuu koko talven jos maha alkaa kasvamaan ja peittää kohdun ja virtsatien (itsellä välillä paleltumisesta tulee virtsatientulehduksia, varsinkin talven juoksulenkeillä). En usko että sen lisäksi kauheesti vaateinvestointia tarvitse tehdä, joten näen elokuun synnytyksen jopa edullisempana kuin keskitalven synnytys :wink

Jännittää kyllä miten kauheeta on loppuaika jos on kuuma kesä, mulla tytöt syntyny alkuvuodesta ja monesti muistan käyneeni "jäähyllä" alusvaatteisillani ulkona kun oli niin kauheen kuuma ihan koko ajan, tammikuussa siis. Liittyy vissiin lisääntyneeseen verimäärään, jalkapohjat ihan tulessa koko ajan.
Ja ei hätää, asutaan korvessa ;)

Mulle elokuu on oikein otollinen aika, koska olen opettaja. Pääsen toukokuun lopussa sitten jo mammalomalle ja ei tarvitse lähteä töistä kesken lukukauden. [emoji12] helpompi työnantajallekin järjestää sijainen!

Epäilen myöskin että liian kuuma tulisi, tosin varmaan mun tuurilla tulee suomeen just nyt joku intiaanikesä kun oon paksuna. Onneks on vanha talo joka on kesäsin mukavan viilee ja ilmanlämpöpumpusta löytyy "cooling" -asetus.

Esikoinen kun on elokuinen myös, tosin ihan loppukuussa syntynyt niin pidän kyllä elokuusta syntymäkuuna :) kiva kesäinen fiilis vielä ja kyllä se kesä oli helpompaa pukeutumisen kannalta loppuraskaudesta kun vaikka talvi. Hirveitä helteitä ei ollut vuonna 2015, joten silloin ei haitannut, saa nyt nähdä tulevana kesänä sitten. Synnärillä vaan oli aika ruuhkaa, ilmeisesti yllättävän paljon lapsia syntyy juuri elokuussa, mikä on aika hassua kun ne on saatu aikaan vuoden pimeimpään aikaan :D tai ehkä just siksi.

Vierailen heinäkuisista! Me aluks suunniteltiin elokuista, yksi syy koska olen itse syntynyt elokuussa ja horoskooppina leijona. Toinen niin miehellä ja esikoisella on 24.10 ja 25.10 synttärit niin oli ollu kiva sitten saada mulle samankuinen. Nyt kuitenkin näyttää siltä että en leijonaa saa kun LA toistaseks 15.7. :)

Mä odotan innolla loppuraskauden pukeutumista..NOT. Tämän vuoden tammikuussa oli kunnon pakkaset, -28°c tais olla ihan keskiverto, niin oli mielenkiintoista pukeutua rv37-39 tienoilla. [emoji23] ainut plussa siinä oli, että mulla oli tukisukat käytössä rv20 lähtien, talvella ne ei haitannu kun oli muutenkin pitkää housua. Mutta mites toi kesä?! Ne on siis reisimittaset tukisukat. [emoji16] ei muutaku maksimekkoo päälle vaan. Hikoilu on taattu.
Muutoin tykkään elokuusta. Pidän yleensä kesälomankin vasta elokuussa, se on kivan kesäinen ja silti jo syksyinen kuukausi. Miehen loma myös ajoittuu yleensä heinäkuun loppuun-elokuulle, mahtavaa jos sais pidettyä kesäloman perään isyyslomat. [emoji7]

Mä oon toivonu kesävauvaa kun kolme aiempaa on talvella syntyneitä ja se viimesillään toppatakkien ynnä muiden kans pelaaminen ei tosiaankaan oo kivaa. :D Ja heti pääsee ulkoilemaankin vauvan kanssa niin isompien ei tarvi linnoittautua sisätiloihin.

Mä oon itse syntynyt elokuun loppupuolella, kuin myös 2 kummilastani ja veljeni, on se sit varmaan ihan hyvä kuukausi syntyä :wink Omat mukelot syntynyt lokakuunlopulla ja toinen joulukuun alussa, että kesävauveli olis ihan kiva :)

Esikoista yrittäessä toivoimme, että tärppäsii niin, jotta saataisiin alkuvuodesta syntynyt, yritystä takana 11kk ennen tärppiä. Nooh, syntyi sitten 23.12....
Nyt olemme taas yrittäneet 8kk, joten sama se milloin syntyy.
Tosin kesällä on varmasti inhottavaa pyöriä ja ähkiä ison mahan kanssa! Talvella taas sai hankkia isompaa takkia jne.

Meille oli ihan sama milloin tämä pikkukakkonen syntyy, kunhan se nyt vain syntyy. :Heartred Toki mietin kovastikkin, että jos tulee kauhea hellekesä, niin onkohan miten tuskaista olla sen ison mahan kanssa sitten. :)

Takaisin