Ajattelitko ottaa äitiyspakkauksen?

Däumeline

Kommentoinnin ninja
Elokuiset 2024
Vielä varhaista, mutta pistetäämpä kysely pystyyn :Grinning Face With Smiling Eyes:
Ajattelitko ottaa äitiyspakkauksen? Mitä mieltä olet äitiyspakkauksesta 2023?

Itse en sitä saa, kun täällä Saksassa asun, mutta mielelläni seuraan muiden pohdintoja. Esikoisesta jätin ottamatta, koska meille tuli talvivauva ja haalari olisi ollut liian iso syntyessä/liian pieni seuraavaan talveen.
 
Vielä varhaista, mutta pistetäämpä kysely pystyyn :Grinning Face With Smiling Eyes:
Ajattelitko ottaa äitiyspakkauksen? Mitä mieltä olet äitiyspakkauksesta 2023?

Itse en sitä saa, kun täällä Saksassa asun, mutta mielelläni seuraan muiden pohdintoja. Esikoisesta jätin ottamatta, koska meille tuli talvivauva ja haalari olisi ollut liian iso syntyessä/liian pieni seuraavaan talveen.
Tuun tänne vaan kommentoimaan, että tästä löytyy jo ketju, jos haluaa jatkaa siellä! 🥰

 
Apua sori, tää on syyskuisten ryhmä 🙈🙈🙈 Katoin eka että vapaa keskustelu. Ignooratkaa mun viesti!!!! 😘 (harmi ettei noloja viestejä voi poistaa)
 
Mä en oikein tiedä, mutta todennäköisesti ei oteta. Esikoiselle otettiin ja meillä on kaikki tallessa eli ei tarvita toista pakkausta. Toisaalta sen saaminen on musta kiva etappi ja haluaisin kummallekin muistoksi sen oman laatikon ja makuupussin. Kuitenkin 170 euroa on paljon rahaa ja tulisi kyllä käyttöön.

Sanoisin siis, että ei oteta pakkausta, mutta varmaan jossain raskausmielentiloissa sen kuitenkin sit tilaan 😂

En kyllä myöskään kauheesti tykännyt 2023 pakkauksesta. Tosi suppea ja värimaailma oli jotenkin liian persikkainen/ruskea/lämminsävyinen mun makuun 😄
 
Me ei taideta ottaa. Esikoiselta on jäljellä vielä kaikki, joten sinänsä ei tarvita mitään ja tämänvuotinen ei niin omaa silmää miellytä. On myös näköjään aika suppea, mutta niinhän tuolla lukikin. Toisaalta vähimmälle käytölle meilläkin jäi vaatteet, kun niitä tuli ostettua myös itse ja saatua. Viltti, haalari, lakanat, toppahaalari ja villahaalari (oliko sitä tänä vuonna?) On olleet eniten käytössä meillä. Niin ja toppahanskat ja -rukkaset ja pienet hanskat sisälle suojaamaan raapimiselta. Niitä ei meinannut saada mistään ostettua itse. Mutta siis oliko niitäkään tämän vuoden pakkauksessa 🤔

Lisäänpä vielä, että jos olisi esikoinen kyseessä niin ottaisin kyllä pakkauksen. Siinä on lähes kaikki kuitenkin tarpeellista silloin kun ei vielä ole mitään 🙂
 
Muokattu viimeksi:
Värit on tosiaan melko möllit munki silmään, mutta esikoinen kun on kyseessä niin kyllä uskon et otetaan. Siinä saa kuite sen ensisängyn samalla, se on kiva. Ja meän vauvat pitäs tulla just syksyä vasten niin on hyvä et saa noita ulkotamineita rattaisiin puettavaks. Tai oon olettanu, että laatikon pohjalla on edelleen se patja? Minä ja kaikki sisarukseni ollaan laatikoissammme nukuttu. Siitä mielikuva, että patja pohjalla. Ja onhan se kiva kerran ainaki päästä kokeen, näin suomalaisena:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ja siis muokkaan sen verran, että pukeudun itse joko värikkäästi tai täysin mustaan :D mutta minusta lapsien vaatteissa ja leluissa täytyy olla iloisia värejä
 
Olisin toivonut enemmän värejä ja näin ensikertalaisena harmittaa myös, että vaatteita on selvästi vähemmän kuin edellisenä vuonna. Tai siltä se näyttää. Kun ei ole mitään käsitystä siitä, mitä vauvalle kannattaa pukea, niin olisin kyllä ottanut kaiken ilolla vastaan.

Musta pakkaus on asiana ihana ja hyödyllinen ja oon vuosia odottanut sitä hetkeä, että pääsee ihmettelemään äitiyspakkauksen äärelle. Joten olen kyllä aika pettynyt. Mun strategia on nyt joko olla tutustumatta pakettiin yhtään enempää ja sitten edes vähän yllättyä siitä, mitä siellä on tai sitten syynätä se läpi huolella ja hankkia vastaavat tuotteet muualta. Aika näyttää!
 
Olisin toivonut enemmän värejä ja näin ensikertalaisena harmittaa myös, että vaatteita on selvästi vähemmän kuin edellisenä vuonna. Tai siltä se näyttää. Kun ei ole mitään käsitystä siitä, mitä vauvalle kannattaa pukea, niin olisin kyllä ottanut kaiken ilolla vastaan.

Musta pakkaus on asiana ihana ja hyödyllinen ja oon vuosia odottanut sitä hetkeä, että pääsee ihmettelemään äitiyspakkauksen äärelle. Joten olen kyllä aika pettynyt. Mun strategia on nyt joko olla tutustumatta pakettiin yhtään enempää ja sitten edes vähän yllättyä siitä, mitä siellä on tai sitten syynätä se läpi huolella ja hankkia vastaavat tuotteet muualta. Aika näyttää!
Tota mietin kans, et ku kierrän paljon kirpputoreja niin lasten kamaa saa kyllä oikeasti tosi halvalla. Eikä mua haittaa, etteivät ole uusia. Ainut syy miksi ottaisin ton laatikon on se, et sais tosiaan kokee sen äitiyspakkauksen. "Minäkin kuulun äiteihin" moment. Sellainen, että voin keskustella muiden äitien kanssa siitä. Tää ulkopuolisuuden olo täs yrittämisaikana on ollu hirveää, ku ei viel oo sitä lasta niin muut sulkee automaattisesti ulos kaikista lapsikeskusteluista (vaikka minäkin olen 2 lasta kasvattanut, vaikkei omia ollutkaan).
 
Tota mietin kans, et ku kierrän paljon kirpputoreja niin lasten kamaa saa kyllä oikeasti tosi halvalla. Eikä mua haittaa, etteivät ole uusia. Ainut syy miksi ottaisin ton laatikon on se, et sais tosiaan kokee sen äitiyspakkauksen. "Minäkin kuulun äiteihin" moment. Sellainen, että voin keskustella muiden äitien kanssa siitä. Tää ulkopuolisuuden olo täs yrittämisaikana on ollu hirveää, ku ei viel oo sitä lasta niin muut sulkee automaattisesti ulos kaikista lapsikeskusteluista (vaikka minäkin olen 2 lasta kasvattanut, vaikkei omia ollutkaan).
Joo juurikin tuo, että saa sen äitiyspakkauksen avaamisen ja siihen liittyvän kuulumisen kokemuksen, ymmärrän täysin ❤️ Ja samaa mietin myös, että käytettynä löytäisi varmasti valtavan määrän kaikkea ihanaa. Pohdin, että onko tuossa jotain sellaista, mitä olisi vaikea löytää muualta?
 
Joo juurikin tuo, että saa sen äitiyspakkauksen avaamisen ja siihen liittyvän kuulumisen kokemuksen, ymmärrän täysin ❤️ Ja samaa mietin myös, että käytettynä löytäisi varmasti valtavan määrän kaikkea ihanaa. Pohdin, että onko tuossa jotain sellaista, mitä olisi vaikea löytää muualta?
En keksi kyllä noista mitään, mitä en olisi muualla nähnyt myynnissä. Ja moni myy myös äityispakkauksen vaatteita ja jopa laatikkoa kirpputoreilla
 
Hmmm me varmaan otetaan äitiyspakkaus, vaikka esikoiselta on vaatetta kyllä ja haalari yms🤔 esikoisen laatikosta käytettiin kyllä kaikkea, paitsi kuolalappuja ja pari kondomia🤣 jotenkin itse en osaa vielä hankkia paljoa tavaraa lapselle, ennenkuin se on sit syntynyt niin sikäli toi laatikko on hyvä mun kaltaselle taikauskoselle😅
Toi haalari on kyllä ihan jättimäinen syyskuisella ekana talvena(esikoinen käveli jo ulkona siinä kohtaa kun piti vielä pakkauksen haalaria).

Esikoiselle kaikki on tullu käytettynä suvuilta, kavereilta tai kirppikseltä paitsi turvakaukalo ja istuin autoon. Meijän lähikirppiksel on ainakin rivissä just noita äitiyspakkauksen haalareita alle kympillä, eli käytettynä saa äitiyspakkausta vastaavat tarvikkeet kyllä halvemmalla kuin mitä se pakkauksen korvaava summa on.
 
Me varmaankin otetaan pakkaus. Meillä kyseessä esikoinen ja uskon, että tuolla on ihan tarpeellista tavaraa kun mitään ei valmiina jo ole.

Mitä tulee vaatteiden värimaailmaan... aika mitäänsanomattomia. Tykkään kyllä itse enemmän neutraaleista ja maanläheisistä väreistä, että on noi ihan ok. Mutta ei kyllä tullut mitään sydämen tykytyksiä (ilosta ja onnesta), kun nuo näin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Menin nyt sitten kuitenkin katsomaan pakkausta tarkemmin yleissilmäyksen sijaan ja hyvä niin! Metsäaiheinen body ja eläinkuosinen makuupussi (jolle tulee ainakin paljon käyttöä!) on kyllä tosi ihania, joten saattaa tässä kuitenkin käydä niin, että ne saattavat riittää itselleni perusteluksi pakkauksen valitsemiseen. Ajatuksesta tulee kyllä tosi lämpöinen olo 💕
 
Minä aion myös ottaa pakkauksen ihan vain senkin takia, että esikoinen kyseessä. Jotenkin ajatuksena, että jonkinlainen rituaali siihenkin liittyy. 🧡 Lisäksi mukana tulee hyödyllisiä juttuja, joiden hankkimista ei tarvi ite sitten ressata 😊
 
Samaa mieltä haalarista. Se on tosi iso. Meillä esikoinen meni päiväkotiin 1v 2kk vuoden vaihteessa ja piti sen talven vielä äitiyspakkauksen haalaria. Eka talvi mentiin vaunuissa peittojen alla villavaatteet päällä. Ja villahaalareita ostettiin 2kpl pienempiä ennenkuin sen vuoden pakkauksen haalari oli sopiva.
 
Joo juurikin tuo, että saa sen äitiyspakkauksen avaamisen ja siihen liittyvän kuulumisen kokemuksen, ymmärrän täysin ❤️ Ja samaa mietin myös, että käytettynä löytäisi varmasti valtavan määrän kaikkea ihanaa. Pohdin, että onko tuossa jotain sellaista, mitä olisi vaikea löytää muualta?
Yleensä torista löytyy hyvin esim. sitä makuupussia, joka olis mulle ehkä se tärkein äippäpakkauksesta 🤔
Mä tykkään kyllä tän vuoden väreistä, mut on kyllä vähentynyt tosi paljon noi tuotteet muihin vuosiin verrattuna.
 
Takaisin
Top