Aikaisin liikkeellä, mutta niin onnellinen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sen verran vielä tuosta, että minä löysin sykkeen aika alhaalta vasemmalta puolelta. Sieltä osasin heti etsiskelläkin, kun aiemmissa raskauksissa ensimmäisissä ultrissa on aina tuolta löytyneet. Riippuu varmasti paljon siitä, missä pikkuinen on menossa, onnistuuko sitä löytämään. Aamulla löysin heti, mutta kun toista kertaa vielä yritin jouduin haeskelemaan ja meinasi heti karata. Tietysti riippuu myös hiukan siitä, miten paljon vatsanpeitteitä on, onnistuuko vielä tässä vaiheessa tuota löytämään. Mutta tulipa ainakin selväksi ettei erillistä doppleria tarvitse, kun syke löytyy sykemittarilla...

Sieltähän se löyty alavatsalta enimmillään 230 syke :O Voiko vauvalla olla noinkin korkea syke?! Mutta vauvan syke se on, koska ensin otin iteltä tuosta rintalastan tuntumasta ja oli 67 ja nytte sitte ku vatsalta nniin yli 200.. :O Pieni siellää reuhaa menemään! uskomatonta! tunttuu niin epätodelliselta, onko se tosiaan pienen syke<3 Kiitoksia tättärä hirveesti sulle tuosta vinkistä!<3

Täällä ollaan tänään nolattu itsensä pahimman kerran! :O ja mikäs muukaan kuin raskaus syyllinen... Lähin tänäaamuna shoppaileen itelle uusia vaatteita, pikkusen oli huonoa oloa ilmassa, joten söin vähän hapankorppuja ennen kun lähdin. Noh kahdessa kaupassa olin kerennyt käydä, kun menin lindexiin, siellä alkoi jo olla melko tukala olo, mutta ajattelin, että sovitan muutamaa paitaa ja ihanaa pitsiunelma yöpukua (miehelle yllätykseksi ;) noh, sovitus jonossa tuli kamala kylmäkuuma olo, piti aukoa takkia, nostaa hihoja, olisin seuraavana päässyt sovittaan, kun tuntu, että nyt oksennan ja pyörryn, hiki nousi otsalle, syöksyin laittaan vaatteet takaisin paikoilleen ja kun näin myyjän sanoin sille vain: anteeksi, onko täällä vessaan, oon raskaana ja mua oksettaa kamalasti.. hän kerkes alottaa kertomaan, missä on vessan, kun oksensin jo, en pystynyt pitämään, siine LINDEXIN ovelle!!! :O lattialle kamala laatta!!! Voi sitä häpeän tunnetta!!! ihan kamalaaa! pitkään kesti sillä tuoda mulle pussi ja paperia odottelin vaikka kuinka, käsiä ja vaatteita myöten olin örkissä.. itketti vaan kovasti, kun hävetti niin paljon, olivat ymmärtäväisiä, kun kerroin olevani raskaana.. kamalasti hävetti ja anteeksi pyytelin.. tarjouduin itse siivoomaan jäljet, mutta sanoivat, että kyllä me siivotaan, onneksi ei heidän myyntivaatteensa sotkeentuneet! lähin pussin kera käveleen kotia, niin loppu se shoppailu reissu!! ja kyllä hävettää! kaiken lisäksi meillä on täällä tänään ja huomisen koko päivän suihkun, viemäreiden käyttökielto! :O En voi käydä suihkussa ja pestä kunnolla itseäni! kamalaa, ei sitä tiedä, mitä tää raskaus tuo tullessaan, ei ollenkaan! :/ pitäs jotain saada nyt suustakin alas, mutta en ole vielä uskaltanut..hävetti niin kovasti, ihmiset varmaan aatteli, että mulla joku krapula ku oksentaa kaupassa, nuori tyttö ja tuossa kunnossa.. voi nolo!! tietäsivätpä vaan, että se on raskaudesta.. onkos kellään muulla tällaisia painajaismaisia kokemuksia? En muuten enää koskaan kehtaa mennä sinne lindexille!

TsN, voin niin kuvitella sun fiilikset! Itelle ehkä astetta vähemmän ikävästi kävi, mutta noloa oli sekin. Perjantaina olin menossa tenttiin ja jo siinä ennen kuin lähdin oli olo hiukan hutera, mutta aattelin menevän ohi kuten yleensäkin ja söin omenan vielä varoiksi. Bussissa alko olee just tollanen tukala olo, tuskan hiki alkaa valua ja ahistaa ja oksettaa. Aattelin koko ajan et kyllä tä tästä kun aina aiemminkin oon selvinny ja kunhan kohta pääsee raittiiseen ilmaan ni varmaan helpottaa. No höpönlöpön, olo oli ihan heikko ku pääsin bussista ulos enkä meinannut pystyssä pysyä. Yritin koko ajan itteäni tsempata, ettei yliopisto ole kaukana ja matkan varrellakin on ainakin yksi avoin liike, josta varmasti löytyy vähintäänkin roskis. Eipä mennyt montaakaan hetkeä, kun sitten totesin ettei kyllä pysty nyt mitään tekee ja oksu tuli siihen paikkaan jalkakäytävälle. Onneksi ehdin sen verran valmistautua, että pääsin kyykkyyn ja ihan käytävän reunaan. Nolotti ihan älyttömästi, kukaan ei edes pysähtynyt. Hävetti sekin kun eihän sitä saanut siitä millään siivottua, eikä auttanut muu kuin huuhdella suu vedellä, heittää purkka suuhun ja jatkaa matkaa tyytyväisenä siitä, että olo helpottui.

Ihan hirveän montaa kertaa ei ole tarvinnut oksentaa, mutta eikös se tarve iske juuri epäsopivimmalla hetkellä! Sympatiat siis sinnekin TsN! Mutta eiköhän tämä tästä jo kohta helpotu, ainakin jouluksi :)

Pääskynen, et arvaa, miten mukava lukia, että jollakin toisellakin sattunu tällasta!tietysti toivon, ettei kellekkään käy näin kuten meille, mutta mukava kuulla, ettei ole ainoa! :) Mulla sama, että oonkohan kerran vai pari oksentanu kotona ennen tätä kertaa ja just nyt piti tulla keskelle kauppaa ja kauppakeskusta! Mutta toivotaan, että helpottaa tää meijän pahoinvointi ja saadaan nauttia sitten jouluna pienestä nyytistä<3 kyllä hävettää.. huh huh.. nyt pysyn loppupäivän visusti kotona!

TsN KIITOS!! Aivan ihana lukea, että joku muu tekee tuollaista myös. Itse odottelen marrasmurua LA 29.11 ja pahoinvoinnit ollut ihan hirveät. Enää en uskalla lähteä yhtään mihinkään edes postilaatikolle ilman oksennuspussia. Ja jos pusseja on mukana vain yksi joudun monesti pyytämään kaupoista lisää pusseja, kun minähän en niistä piruvie maksa jos niihin vielä laatatakin pitää! [:D] Onneksi kaikki kaupan ja ravintoiden ja kahviloiden tädit ja sedät on kovinkin ymmärtäväisiä. Ja sitä ymmärrystä todella tarvitaan! Ei ole kovinkaan hienon oloista laatata kahvilan kulmalla tai tienpientareella tai keskustassa keskellä kirkasta päivää, mutta minkäs sille voi!!! Jatkuvaa, minä kun olen jo viisi viikkoa voinut tosi huonosti ja oksennus tulee kolmekin kertaa päivässä [:'(]
Mutta ainakin vauva voi hyvin [:)]

Niin juu ja tulipa itselleni vielä mieleen sekin, että raskausviikolla 7 mentiin mieheni kanssa naimisiin. Hääpäivä oli päätetty jo paljon etukäteen, joten eipä sitä sitten muuttelemaan enää kovinkaan mennä. Kun ajoimme hääpaikalle, niin itketti ihan kauheena, olo oli aivan kauhea [:'(] No makasin sängyssä siihen saakka, kun tuli vihkiminen. Sitten kesken vihkimisen minua alkoi pyörryttää ihan tajuttomasti ja tekemPappi pyysi polvistumaan ja laittoi kädet päälle ja alkoi siunata. Minulla pimeni silmissä ja odotin vain koko ajan sitä AAMENTA... ja kun se lopulta tuli niin tämä tyttö lähti juosten ulos. Täysin kesken vihkimisen [:D] Siinä vaiheessa oli mennyt jo vintti sen verran pimeäksi, etten edes nähnyt kunnolla ovea, tiesin vain missä se suunnilleen on ja kun pääsin ulko-ovelle lyhistyin siihen. IHANAA RAITISTA ILMAA!! Pappi vaan katsoi, että johan karkasi morsian ajoissa [:D] No mieheni onneksi selitti sitten raskaudestamme, jonka jo vieraat tiesivätkin, mutta pappi ei. Loppu vihkimisen minä sainkin sitten istua [:D]

Kävimpä katsomassa veljeni vauvaa, joka on ihan muutaman päivän ikäinen. Olihan se vain niin ihana neiti!! Mun sydän oli ihan myyty ja mulla kun ei oo oikeen mitään kokemuksia lapsista tai saatikkaan vauvoista niin mulla oli jotenki tosi hyvä fiilis käsitellä sitä ihanuutta [:)] Olen kyllä ylpein täti! Tässä sivussa pääsee nyt hyvin opettelemaan.. Oikein hyvää tulevaa viikkoa kaikille!! Muistetaan nauttia joka hetkestä!

Tarunen: Onnittelut naimisiinmenon johdosta!

Täällä ollaan muuten edelleen lievillä oireilla, mitä nyt kyyneleet virtaavat vähän väliä ja tuo MIELETÖN pallo...... Muuten vieläkin miettii, että jospa sittenkin on valeraskaus (sykemittari väittää löytävänsä sykkeen, mutta jos se onkin rikki?)... Huomenaamuna on ultra, ja sitä odotan kuin tuomiollemenoa.

Takaisin