Aikaisin liikkeellä, mutta niin onnellinen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääskynen Niinpä..Oli hyvä että luonto hoito homman ettei sitä lasta tullutkaan kun sitten se olisi ollut sairas yms..[&o] Toivotaan että olisi syykin tehdä testi..[:)]

Hei vaan kaikille! Minäkin huutelen onnitteluja ja tsempityksiä teille kaikille tuolta viime vuoden joulukuisista! Kyyneleet silmissä täällä ollaan ja eletään hengessä mukana. (Lähellä oli, etten saanut taas ilmoittautua joulukuisiin odottajiin...ehkä sitten muutaman kuukauden päästä aloitan taas uuden matkan ja masun kasvatuksen.) Toivottavasti ilmapiiristä tulee yhtä leppoisa ja toisia kunnioittava niin kuin meillä...Kaikki saavat tallata tavallaan juuri sellaisina kuin ovat, omine valintoineen, kenenkään tuomitsematta. Pitäkää toisistanne huolta! <3

Mäkin oon ollu jo neuvolaan yhteyttä ja mulla on ensi viikolla jo eka neuvola. Siellä kuulemma jutellaan paljon sairaushistorioista sun muista. Otetaan verikokeet ja saadaan kuulemma paljon lukemista kotiin. Samalla varataan aika lääkärille joka tsekkaan tilanteen ja ajat ultraan(muakin kyllä kieltämättä pelottaa, ettei siellä näy tai kuulu mitään). Pääsiäinen sais mennä nopeeta. Ajatukset pyörii vaan tämän ympärillä! Nyt ollaan alettu jo tottua asiaanja puhutaan mieheni kanssa paljon tulevaisuudesta. Mutta elän elämää ihan normaalisti. Olen kuullut paljon juttuja sellasista ihmisistä, jotka lopettaa heti kaiken tekemisen kun ovat tulleet raskaaksi. Mä esim tykkään liikkua kovasti ja heti selvitin minkälaista liikuntaa suositellaan ja millon pitää alkaa enemmän varomaan. Tietoa oli paljon siitä, että kuinka hyväksi se liikunta on myös sikiölle. Jokos olet pääskynen Työnimen antanut?

Niin ja kiitos paljon kaikille onnittelijoille! Ja onnen toivotukset on molemmin puoliset[:)] Teiltä varmasti löytyy arvokasta tietoa ja kokemuksia, joten kertokaa ihmeessä ja auttakaa meitä tietämättömiä.

Noh nii,menkat olis eilen pitäny alkaa mutta ei ole alkanu vieläkään..Luin netistä tässä ajankuluksi ovulaatiotestistä että voiko sillä esimerkiksi testata raskautta niin tuli lukemaan että voi..[:D]No tein sitten huvikseni testin niin näytti haamuviivaa kontrollin lisäksi ja ovis ei pitäisi tulla suunnilleen vielä 2viikkoon.[:)]

Kp 2/26[:)]

Hyvää ja rentouttavaa pääsiäistä Joulumasut 2010!! Toivottavasti saadaan kohta lisää seuraa. Nämä on niitä aikoja kun ihmiset eivät vielä tiedä odottavansa. Sitten kun tekevät nuo laskurit niin rv nousee muutamalla viikolla:) Tsemppiä kaikille!

Raskaustestistä tuli positiivinen tulos tiistaina![:)] Yritys alkoi tammikuun lopulla, joten nopeesti tärppäsi! Kaikki on uutta ja ihmeellistä, nyt vaan kovaa tiedonkeruuta lähipäivinä ja viikkoina. Laskettu aika 4.12 [:D]

Mulla myös on tuo liikunta paljon mietityttänyt. Ihan normaalisti ajattelin harrastaa perusjuttuja, kuten salitreeniä ja varmaan taas lenkkeilyäkin kun kevät on näköjään saapunut jo tännekin. Siis niin kauan ku tuntuu hyvältä. Ja saliohjelman päivitys on edessä tässä muutenkin huhtikuun aikana niin voi sitten enemmän keskustella ohjaajan kanssa, että miten ohjelmaa voi helposti muokata raskauden edetessä. Mutta pelaan myös pesäpalloa, ja automaattisesti pelikausi jää kyllä väliin oman pelaamisen osalta. Ensimmäinen harjoitusottelu olisi jo viikon päästä ja sitäkin jo mietin, että uskaltaakohan sitä ulkokentälle mennä ollenkaan, vaikka vasta niin pieni tuo ihmisen alku onkin, että tuskin olisi moksiskaan pienestä iskustakaan. Mutta katsotaan. Luulisi, että itsekin olisi jo sen verran kokenut pelaaja, että osaisi vähän himmata sitten tarpeen mukaan.

Meillähän on työnimi ollut jo kauan ennen ehkäisyn lopettamista [:D] Meemi on meidän pikkuinen <3

Mulle ei kyllä kaikesta huolimatta oikeen oo valjennu tä koko todellisuus vielä. Tuntuu ku näkisin vaan unta tai tä olis jonkun muun elämää. Luulen, että todellisuus kolahtaa vasta ekan ultran jälkeen.

Jee!! Saatiin uutta verta mukaan! Tervetuloa Jenni.! Ja tietysti onnea paljon! Meilläkin jäi ehkäisy pois tammikuun lopulla, että aika onnekaita kieltämättä ollaan.

Esikoinen taitaa meillä kaikilla olla tulossa, paitsi sitten Minnuskalla jahka nyt sen plussan sieltä kaivat esiin [;)] Onko sulla muuten yleensä ollut ihan normikierto, että onko päivänkin myöhästyminen epätavallista? Kuulostaa kyllä aika lupaavalta, toivotaan, että se testikin sen jo tajuaisi [:D]

Hyvää pääsiäistä myös täältä!!

Mahtava homma Jenni. !!! Mukava saada lisää odottavia meidän porukkaan. Mistä päin Suomea muuten olette? Itse olen Oulusta! Niinkö pääskynen sanokin, että kyllä tämä on vieläkin sellaista itsensä nipistelyä, että onko tämä totta. Ehkä täällä tuleekin käytyä todella useesti, koska tekee siitä hiukan todellisuudesta. Vaikka plussasinkin selvästi kahdesti. Ollaan Jenni. melkeen samassa aikataulussa ku mulla la 2.12.

Mäki aijon kyllä normaaliin tapaan harrataa liikuntaa, mutta tanssin aijon jäytää pois nytten. Me hypitään reeneissä tosi paljon ja muutenkin on lattialla pyörimistä ja joskus tulee kaatumisia, mutta en kyllä muuten halua hysteetiseksi alkaa. Netistä on tullu etsittyä tietoa ja esim. Sauvakävely ja vesijumppa/uiminen ovat hyviä harrastaa raskaana.

Tänää ollut vähän erilaisia alavatsa kipuja. Aiemmin ollut sellasta jatkuvaa menkka kipumaista kipuilua. Nyt harvemmin ja ehkä enemmän pistävämpää kipua.

Mulla on muuten ihmeellisesti paino alkanut enemminki laskee kun nouseen

Pääskynen No mulla olis pikkukakkonen tulossa jos on onnistanu[:)]Esikoinen täytti maanantaina 1v[:)] On ollut yleensä normikierto[:D] Ja ei ole koskaan aikaisemmin ollut päivää myöhässä menkat..Ei ole vieläkään näkynyt eikä kuulunut menkoista mitään,kauhea väsymys oli taas tänää,tuntu et nukahtaa pystyy ja joo,vessas saa juossa vähä väliä[:D]

Hei kaikki, yksi lisää porukkaan.
Keskiviikkona näytti digitaalinen testi, että hedelmöitys 2-3 viikkoa sitten, eli omien laskujen mukaan ollaan jo viikolla 5! Hieno juttu, vaikka lapsi ei ollutkaan suunnitelmissa. Päätettiin, että totutellaan ensin itse ajatukseen ja kerrotaan vasta jonkin ajan kuluttua muille. Mutta pakkohan tätä on päästä purkamaan ja hehkuttamaan jonnekin! :)

Perusolot paikallaan, eli etomiset ja väsymykset. Mutta viinikumeja tekee mieli koko ajan!
Kiinnostaa myös nuo liikunta-asiat, joten kiva kuulla teidänkin kokemuksia asiasta.

Onnea kaikille!

Onnea Nitou! Onnea myös kaikille muille.Viimeksi tänne kirjoittaessani olin niin täpinöissäni etten huomannut onnitella ketään [8|]
Me ollaan kerrottu parhaille ystävillemme (jotka seurustelee keskenään) koska ystäväni arvasi eilen kun nähtiin. En ehtinyt ulko-ovea saada kiinni kun ystävä kysyi koska on laskettu aika![:D]
Vielä ei ole mitään mielitekoja tullut. Pientä vatsakipua on ollut kun heti tietysti alkoi ummetus ja kauheet ilmavaivat [8|]

heei! ja täälläkin esikoista odotellaan [;)] toivottavasti tämä nyt jatkuu ihan loppuun asti meillä kaikilla. :) LA olis 6.12.

Hienoa, että tää meidän ryhmä kasvaa!! Muhun iski joku ihme flunssa ja oon ollu nyt kuumeessa. Toivotaan, että pikkunen kestää! Kävin hakemassa apteekista raskaana oleville tarkoitettuja monivitamiini tabletteja. Olen kuullut niin paljon juttuja särkylääkkeistä, että en halua käyttää edes panadolia. Suosittelen kyllä kaikille niitä vitamiinitabletteja. Sisältävät esim. foolihappoa, joka on tärkeä raskaana oleville. Mutta olipas inhottava apteekin täti. Huomenna on eka neuvolakäynti. Raportoin sitten miten meni. Jännittää jo valmiiksi[:)]

Sista,Ostitko sitä multivitaa mikä on raskaanaoleville ja imettäville,niin ja raskautta suunnitteleville tarkoitettu? :) Mulla on nimittäin sitä ja syön 1 tabletin päivässä niinkun purkin kyljessäkin sanotaan. Siinä on monia hyviä aineita mitä vauva tarvitsee..kuten just tuo foolihappo.

Määä tuun sit lukemaan sun neuvolakäynnistä [;)] [:)]
Tsemii :))

Keskiviikkona pitäisi tehdä testi kun menkat on silloin jo viikon myöhässä ja ei ole kuulunut vieläkään ja ihan kauhea väsymys iskeny..[&:][8|][:D]

No jopas, täällähän tapahtuu!! :) Onnea Nitou ja Marrari!!! Meilläpäs onkin sitten Marrarin kanssa ainakin näillä näkymin sama laskettu aika :)

Sitä pahoinvointia täällä jo MELKEIN toivotaan, on meinaan paino ollut nousussa jo ennen tätä raskautumista ja nyt turvottaa senkin edestä. Karkit ja muut sokerirasvaherkut olen yrittänyt nyt jättää kokonaan, toki jotain poikkeuksia sallitaan, mutta aika hyvin on pitänyt. Eipä tulisi sitten ainakaan turhia kiloja.

LadyVita Mamaa täällä napsitaan, en kyllä tiedä pitäisikö vaihtaa tuon paketin jälkeen. Pitää meinaan kolme tabua syödä päivässä, tosin sitä voi sitten säädellä itse, jos vaikka tulee muusta ravinnosta hyvin noita vitamiineja.

Toi on Minnuska jo niin selvää, että mua ottaa ihan hirveesti aivoon, jos on vaan häiriötä kierrossa :) Toivotaan nyt kovasti, että olisi niin sanotusti positiivisia uutisia [:D] Niin ja myöhästyneet onnittelut teidän 1-vuotiaalle!

Keskenmenosta on täällä nähty unia nyt pariin otteeseen, ei kiva. Ne vähäiset oireetkin on jo kadonneet, mutta ehkä ne taas tulevat tässä viikkojen edetessä.

Sistan neuvolakuulumisia odotellessa! Mahtaisikohan sydämenlyöntejä jo näkyä tai kuulua?? Sehän olisi hienoa! [:)]

Täältä tullaan uutena mukaan!
Viime viikolla tein positiivisen testin ja nyt tässä sitten asiaa sulateltuani uskalsin tännekin tulla(lapsi on kuitenkin erittäin toivottu). Laskettuaika olisi mahdollisesti 7.12 (32 pvän kierron mukaan laskettuna) ja tositaan esikoista odotellaan.

Neuvolaan ajattelin heti yöunilta herättyäni soitella.

Liikunta-asiasta.. Ite liikun lähes päivittäin pitkiä kävelylenkkejä, lisäksi käyn salilla. Tosiaan kiinnostaisi, mitä kaikkea saa tehdä ja kuinka pitkään.

Babaytoy Tänään olisi tarkoitus testailla kun postissa vaan tulee testit,jos ei tule tänään niin sitten pitää käydä ostamassa apteekista testi ja tehdä illalla..[:)]

Pääskynen Tänään teen testin jos tulee postissa.[:)]

Hei kaikki!

Huimaa. Kahden vuoden odotuksen odotus takana. Olen tässä puolitoista viikkoa yrittänyt sulatella plussaa tikussa. No okei, kahdessa. Ja vielä verikokeessakin. Tein positiivisen raskaustestin lauantaina 27.3 ja toisen vielä sunnuntaina. Vasta maanataina kun hoitaja kertoi telkästä pöntössä, pääsi onnenkyynel karkuun silmästä. Tuntui utopistiselta varata varhaisultraa tutulle lääkärille. Sekin on jo ensiviikolla!

Olen kieltänyt itseltäni nämä keskustelupalstat. En uskaltanut päästää itseäni ajattelemaan asiaa liikaa. Pettymykset kun olivat vain niin suuria ja raskaita. Nyt tuntuu uskomattoman hienolta kun voin antaa itselleni luvan haaveilla, lukea ja jopa puhua näistä asioista. Tästä tulee ehkä sittenkin totta :)

Laskettuaika 3.12. Huh, nyt on sekin sanottu ääneen!

Takaisin