Aavistitko olevasi raskaana ennen plussausta?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Aavistitteko te olevanne raskaana jo ennen positiivista raskaustestiä? Mistä arvasitte asian laidan?

Minulla on joka kerta nännit muuttuneet niin aroiksi, että olen aavistellut raskautta jo ennen testin tekemistä.

Täältä löydät luetun artikkelimme merkeistä, jotka voivat viitata raskauteen jo ennen plussausta.
 
En todellakaan, olin varma, että en ole raskaana. Tein testin vain siksi, että saan kuukautiset alkamaan. En tiedä, jos olisin odotellut kuukautisten myöhästymistä, olisinko huomannut raskausoireita. Yritysaikana kaksi kertaa luulin, että nyt on varmasti tärpännyt, mutta ei ollut.
 
Tiesin, mutta yllätys oli miten pitkällä olin.

Suurin merkki oli kipeet tissit, yks oli omituinen parin kilon painon nousu, mikä ei laskenu ja yks oli kohonnu leposyke, mikä ei laskenu.
 
Esikoisesta ja kolmannesta tiesin, että tärppäsi. Jotenkin sen vaan tiesi. Neljännestäkin aavistin, mutta plussa tuli hieman aiemmin kun odotin, joten yllätti hieman (ja kun tärppäsi heti).

Toisesta en todellakaan osannut aavistaa. Hän sai alkunsa yllärinä (toivottuna silti:Heartred) ja havahduin oireisiin vasta joskus rv 6-7 ja plussa tietenkin pölähti testiin heti. :p
 
Itellä oli sellasii epämääräsiä mahakipu/tuntemuksia mitä ei oo ikinä ollu, että aavistin jotain mutta en ollu ihan varma.
 
Aavistus oli kummastakin mutta ei sellasta todella varmaa fiilistä. Nyt toisen kohdalla oli lupaavia nippailuja yms tuntemuksia ennen testin tekoa :)
 
Ekastakin aavistelin mutta tästä toisesta olin käytännössä varma jo vain muutaman päivän hedelmöittymisen jälkeen niin että olin jo diagnosoida itseni luuloraskaaksi. Alavatsalla oli painon tunnetta ja nippailua, parin päivän päästä rinnat kasvoi niin että mieskin ilmoitti minun olevan raskaana. Viikkoa ennen menkkoja tuli kiinnittymisvuoto ja digitesti ilmoitti 1-2 viikkoa raskaana 5 päivää ennen menkkoja. Jokseenkin selvä tapaus :D
 
En kai ole koskaan oikein aavistanut olevani raskaana. Olen testaillut vaan, koska on ollut mahdollista siihen, että olisin raskaana ylipäätään :)
 
Itselläni ei ollut harmainta aavistustakaan siitä, että olin raskaana. Kiertoni on heitellyt ennenkin ja luulin raskausoireita PMS-oireiksi. Olin koko ajan ihan varma, että kuukautiset alkavat millä hetkellä hyvänsä. Tätä jatkui pari viikkoa ja sitten ilmestyi outo raudanmaku suuhun sekä kuvotus kahvinhajusta, jolloin asia lopulta meni jakeluun. Testin tehdessäni olin rv 6+0. Iloinen yllätys se lopulta oli, kun olin luullut etten voi tulla raskaaksi ja nyt vieressäni kuitenkin leikkii vilkas 7-kuinen poika. :dummy::Heartblue
 
Mä tiesin viikko ennen menkkojen alkamisajankohtaa että nyt ollaan raskaana. Meinasin pyörtyä töissä jota ei ole koskaan tapahtunut 10v työuran aikana.
 
Mulla tuli niukkaa ruskeaa vuotoa viikko oviksen jälkeen ja sitä tullut nyt muutaman päivän, tissit on ulkosyrjiltä tosi kipeet ja oudon vetämätön olo. Näiden oireiden kanssa olin varma tuloksesta :)
 
Mulla oli niukkaa ruskeaa vuotoa oviksen aikaan.. oviksen jälkeen hassua pulputusta alavatsalla. Siitä alkoi ”the tunne” (mutta en uskaltanut vielä sillon ees toivoa, kun ”the tunne” on tullut aikaisemminkin ja silti menkat alkanut).. viikko sitten alkoi järkyttävä väsymys ja ”kipeä olo”, lämmöt 37 ja flunssaa. Sekä alavatsaa juili. Torstaina töissä kouraisi oikein kovasti niin, että piti ihan kyyristyä ja ottaa tukea.
 
Kuopusta odottaessa olin varma raskaudesta ennen kuin menkat olivat edes myöhässä. Mä olin niin väsynyt että meinasin nukahtaa esim. auton rattiin ja ruokapöytään kesken syömisen, siitä tiesin että nyt ei oo ’kaikki ok’ ja tajusin että ahaa, mä olen varmasti raskaana. Tein positiivisen testin samana päivänä kuin menkkojen olisi pitäny alkaa, ei tullut yllätyksenä. :joyful:
 
Mä oon pitänyt aina naurettavana sitä et miten nyt voi tulla jokin "tunne" et on raskaana. Mulle tehtiin pakastealkion siirto ja välittömästi sen jälkeen tiesin et nyt tärppää. (Aiemmin oli tehty tuoresiirto, josta vastaavasti arvelin että tuskin onnistuu.) Tein siitä viikon kuluttua testin ja en yllättynyt plussasta koska mulla oli se olo. Joka itseasiassa onkin tässä nyt ollut se selkein oire ylipäätään
 
Ekastakin aavistelin mutta tästä toisesta olin käytännössä varma jo vain muutaman päivän hedelmöittymisen jälkeen niin että olin jo diagnosoida itseni luuloraskaaksi. Alavatsalla oli painon tunnetta ja nippailua, parin päivän päästä rinnat kasvoi niin että mieskin ilmoitti minun olevan raskaana. Viikkoa ennen menkkoja tuli kiinnittymisvuoto ja digitesti ilmoitti 1-2 viikkoa raskaana 5 päivää ennen menkkoja. Jokseenkin selvä tapaus :D

Mulla mies merkkas mut raskaaksi ennen testejä vaikka ite väitin muuta:D... lopputulos olikin plussaa...
 
Sain toissapäivänä hailuran viivan herkkään testiin mikä ei ollut yllätys. Tiesin olevani raskaana kun oli sellainen tunne. Suurin oire joka paljasti oli rinnat, minulle ilmestyi heti nännien "taakse" kivikovat patit ja muutenkin rinnat olivat ihmeen arat ja nänneihin ilmestynyt valkoisia pieniä nystyjä sekä väsymys on ihan kauhea, levätä saa koko ajan. Tunne oli selkeä sen vain tiesi vaikka raskaus olikin vahinko eli ehkäisy petti, mutta nyt sitten valmistaudun äitiyteen. :Heartbigred
 
Tiesin siitä, kun ennen menkkoja ei alkanu tuhruttaan. Mulla tiputtelee aina 3-7pv ennen menkkoja. Toinen vihje oli että pari päivää ennen plussaa huomasin iltapäivällä, että olin käyny pissalla useemman kerran työpäivän aikana pelkästään aamupäivästä vaikka yleensä selviän yhdellä vessakäynnillä koko päivän. Vahvin merkki oli kuitenkin se fiilis, kaksi viivaa ei ollut yllätys.
 
Molemmilla kerroilla kun tärppi tuli, suhtauduin testaamiseen tyynen rauhallisesti enkä pitänyt testin tekemisellä mitään kiirettä. Jostain tuli täysin tyyni ja rauhallinen olo. Muilla testauskerroilla olikin sitten kiire testaamaan. Raskaushormonit vaikuttivat minuun muutenkin tosi voimakkaasti ja reagoin asioihin ihan eri tavalla kuin normaalisti.

Eli siis vastauksena kysymykseen kyllä molemmilla kerroilla oli tunne että nyt tärppäsi.
 
Takaisin
Top