80-luvun lapset, 90-luvun nuoret.. muistellaanko vanhoja?

Oi voi, tää ketju on ihan paras! :) Mä vaan nyökyttelen täällä kun luin uudet kommentit. :)

Työkaveri kertoi että olivat olleet nyt vasta reissussa jossain paikassa jossa oli myyty karkkeja kuten "meän aikaan." Hänen 2000-luvun lapset eivät olleet osanneet ostaa karkkeja vaan olivat tulleet karkkirahojen kanssa pettyneenä takaisin. Työkaverin oli sitten pitänyt mennä opastamaan miten ennen vanhaan karkit ostettiin. "Kakkosia markalla, kutosia markalla..." :D :D

Oi mita muistoja taa ketju herattikaan!

Telkkarista tuli myos Susikoira Roi ja Ruusun Aika ja Puhtaat Valkeat Lakanat.. :)

Kiss FM aloitti vuonna 1995, ja se oli eka kanava jossa ei ollut juontajia, joten sielta pystyi hyvin nauhoittamaan musaa. :D Ja Kissin chatti oli kylla ihan oma lukunsa, kaikki koulun ATK-tunnitkin vaan chattailtiin..

Ei vitsi, joo toi irttareiden ostaminen oli niiiiin jännää!!! :D sai aina laskeskella, että paljonkos mulla on vielä rahaa käytettävänä..

Ja meiän aikaan oli sentäs vielä vanhat "hopeamarkat" käytössä ennen kuin siirryttiin kullanvärisiin. ;)

Onks kukaan maininnu takatukkia vielä? :facepalm::facepalm: Vuosisadan muotimoka oikein!!!!

Ohjelmien saralta muistui mieleen Hugo-peikko kilpailuohjelma & Taru Valkeapää. :D tästä oli Naurun tasapaino-ohjelmassa jokin aika sitten ihan sairaan hyvä komedia yhellä koomikolla. Se sähkönsininen, Hugon kuvalla ja Ylen logolla varustettu, täynnä karkkia olevs reppu oli niin HOT, sen kun ois saanu.o_O Ei osais nykylapset arvostaa sellasta.:p

Kaikki lastenohjelmat oli vielä lastenohjelmia sillon ennen vanhaan :D Tamagothit oli in mutta mulla oli semmonen siwasta ostettu dino :D Iskän kaa ostettiin mummulassa aina kauppareissulla pullot(lasi) omppu limsaa kyllä oliki hyvää ja äitin kaa ku kävi liniksellä niin sai smurffilimua (lasipullossa) :) spaissareita piti vähän jokaisen matkia ja meilläki oli omat spaissarit :) Voi sitä lapsuutta <3

Mun tuli eilen mieleen GOOSHIT (guusshit;)) kun kaverin lapsella oli leluna sellainen narusta tehty pallo/tupsu. Uuuuu, legendaa!!

Ja tänään, kun kävelin peruskoulun ohi, kiinnitin huomiota sellaiseen, että 95% kaikilla oli PIPO PÄÄSSÄ. Mikä on siis ehdottoman hyvä juttu!! Voi vitsit oli noloa, jos jollain tytöllä oli yläasteella pipo päässä... gosh, sekin oli liikaa, jos sitä piti LIIKKATUNNILLA. Pipot on nyt muotia, olkaa nykyteinit onnellisia...:rolleyes:

Rosalina, toi on niin totta! Muistan aina ala-asteelle kulkiessa kuinka äiti pakotti pistämään pipon päähän pakkasella! Sitten just ennenkuin saapui koulun alueelle niin pipo visusti reppuun :grin mutta hyvä että siitä on tullut nykyisin trendi niin pysyy päätkin lämpiminä kylminä aikoina :)

Ja noista irtokarkkien ostamisesta vielä. Miten halpaa se olikaan sillon kun miettii minkälaisen pussin sai viidellä markallakin! Eurolla et taida saada edes pikkukarkkipussia enää :sad001

Ihana ketju! Itse vasta 80-luvun lopussa syntyneenä en teiniaikoja päässyt viettämään 90-luvulla, mutta silti kaikki aiemmin listatut asiat ovat vielä tuoreessa muistissa. Joku jo mainitsikin purkkapakkausten mukana tulleet tatuoinnit, joita oli toki pakko liimata käsiin useampi kappale. Vieläkin ihoa kihelmöi, kun ajattelen sitä äidin paniikkia, kun hän näki vasta laitetut tatuoinnit iholla ja perheen sukujuhlat olivat alkamassa parin tunnin päästä. Hellemekko ei tainnut päästä oikeuksiinsa, kun kädet olivat joko a) tatuointien peitossa tai b) punaiset kaikesta hankauksesta :laughing002

Lisäksi juuri tänään miehen kanssa puhuttiin nappiverkkareista ja pakollisista NHL:n lippiksistä. Mummoni toi pitkän kinuamisen jälkeen Tallinnasta "aidot" Adidoksen nappiverkkarit, jotka olivat vielä epäonnekseni kolmesta neljään kokoa liian suuret :inpain: Mieheni kertoi myös, kuinka heillä poikien seurassa aina laskettiin nhl-lippisten lipan tikkauksia. Siitä olevinaan näkyi, oliko lakki aito vai ei. Hän muistaa aina vain sen harmituksen, kun muilla pojilla oli aidot lakit ja hänen hattunsa oli hankittu jostain toisaalta :sorry:

Voi, lämpimiä muistoja. Kesät olivat kuumempia, vehreämpiä ja pidempiä, talvet taas kylmempiä ja lumisempia. :Heartblue

Muistan myös ton kun koulussa ei kehdannut käyttää Tallinnasta ostettuja kopioita. Nykyään sekin on ihan sallittua :laughing002

Joo, niinpäs olikin, että aidossa lippiksessä oli enempi tikkauksia! :D Enpä ois muistanut!! Meillä ei ikinä ollut mitään aitoa ( :shifty: ), joten kyllä serkkupoika oli COOOOOOOOL kun sillä oli AITO NHL-lippis. Me vaan katottiin huulipyöreenä vieressä ja kuolattiin... :D

Muokattu viimeksi:
Meillä tuli jossain vaiheessa muotiin punaiset farkut..en tiiä oliko tätä ilmiötä muualla. Ite niin vihasin niitä housuja mut oli pakko mennä virran mukana ja ostaa samanlaiset :grin

Sit muistui mieleen se ihana kotimainen nuorten ohjelma..mikäs sen nimi olikaan.. Enkeleitä ja pikku piruja?

just muistelin että meillä oli lapsena sellainen neuvostoaikainen Mosse-polkuauto. Googlatkaa jotkut tyypit myyvät vielä niitä ja varmaan nyt kovalla hinnalla. Oli ennen lasten lelut vähän järeämpiäkin :D nykyään kaikki muovia.. Brio taitaa tehdä puisia leluja..

Mä olin ihan koukussa Marienhofiin... piti koulust juosta himaan, et ehti kattoo :D samoin poliisikoira rex, kylhän se ysärin puolella oli? itkin niin paljon ku moser kuoli...

Sit kaikki kotimaiset sarjat (blondi tuli taloon, ihmeiden tekijät yms.) ja visailut.. megavisa, onnenpyörä... passi ja hammasharja :D

Voi eih tätä ketjua! :D ite oon vasta 90-luvulla syntyny, mutta kyllä vaan muistan ku smurffeja kuunneltiin kasetilta ja sit sitä käänneltiin :D
samoin vanha tietokone, hugo-peli, cd-rom nimitys ja korput :D telkkarista bumtsi-bum, kyllä isä osaa, vanhat OIKEAT lastenohjelmat(tohtorisykeröt+muut) ja napakymppi ja se alussa mainittu ylen 'varokaa heikkoa jäätä' hui! :D
Tarrakirjoja
oli useampi, samoin jojot piti olla ja joskus ala-asteella vaihdeltiin pokemon-kortteja, pinkki kierrehärveli avaimia varten, of course! Paksupohjaiset kengät (siten miekin olin kavereiden pitunen :D ) ja ne tatska-purkat, ihan huippuja! :)
Pipoa ei ikinä ala-asteellakaan käytetty, koska se oli nolo! Onneks tajusin alkaa käyttää yläasteella, vaikka muut ei todellakaan käyttäny, olin vähän ku muodinedelläkävijä :D nykyään aika harvoin lapsia/nuoria näkee ilman pipoa, mikä on vaan hyvä juttu :)
Silloin oli talvella lunta ja pakkastakin silleen sopivasti ja kesät oli lämpimämpiä ja rentouttavampia! :) oi niitä muistoja :)

Ai että mitä nostalgiaa lukea näitä teidän viestejä! Musta koko 90-luku tuntuu nykään ihan huvittavalta, muoti, musiikki ja teeveesarjat kaikkineen. Muistaako kukaan Siskoni on Noita -sarjan? Phoebe oli niin mun lemppari :p Itseasiassa katsoin pari jaksoa tuossa viime vuoden puolella ja voi kauhee... :hilarious:

Meilläkin ala-asteella tyttöjen harrastus oli tarrojen kerääminen ja vaihto. Hienoimmat oli sellaset samettitarrat joiden pinta oli pehmeä.

Nintendo ja Supermariot oli huippuja. Ja myöhemmin Playstation1 ja Crash Bandicootit.

Ja ysärin loppupuoliskolta muistan eläväsi windows98:n ja sen modeemin kovaäänisen ruksutuksen :grin

Takaisin