80-luvun lapset, 90-luvun nuoret.. muistellaanko vanhoja?

Heh, meilläkin oli noita anorakkeja, itsellä ei.
Mutta oli tosiaan tolppakengät ja trumpettihousut.

Saatiin kyllä olla ihan eri tavalla lapsia kuin nykymuksut. Hypittiin narua ja twist-kuminauhamikälie piti olla.
Nykyään kai 4- ja 5- luokkalaisetkin ovat olevinaan niin isoja :sad001

No joo, itsellä meni tuo 90-luvun loppu vähän ohitse, kun siinä vaiheessa taisin olla ns. hevityttö.
Omilla rahoilla ostin pari mustaa nahkatakkiakin. Pyykkääminen oli muuten helppoa, kun käytti vain mustia tai valkoisia vaatteita :D
 
Voi mitä muistoja :p nappiverkkarit, trumpettihousut, anorakit ja tosiaan kissin chatti! Taisinpa siellä chattailessa kerran aiheuttaa isälle ihan mukavan tuntuisen puhelinlaskun :grin ja puhelimista puheenollen, puhelinkopit! Monesti käytiin kaverien kans niistä soittelemassa ties minne.. :rolleyes:
 
Mie olin ihan hurjan ihastunut Esko Ahoon. Olin vissiin 5 tai 6 ja Aho oli pääministerinä ja näkyi päivittäin telkkarin uutisissa. Samoin Toni Nieminen ja mäkihyppy olivat iso juttu samassa iässä :D
 
Aitoja nappiverkkareita en koskaan saanut, tosiaan omistanikin aukesi vain siis ne kolme alinta :D
Trumpetti housut check! Ja anorakkikin oli, sellainen oikein ällökän vaaleansininen.
Trollit, ne ihanat tukkajumalat. Lippiksistä muistan, että piti olla tietyn verran niitä ommeltuja viivoja siinä lipassa ja rautainen "nappi" siellä päällä (jos kukaan ymmärtää mitä tarkoitan) se vain kertoi, että oliko lippis "aito".
Muistan myös jojot. Ja vain coca-cola, fanta, sprite merkkiset oli niitä aitoja ja oikeita :D Meillä tais käydä koulussa silloin vielä joku jojo-mestarikin..

Twist-narut, hyppynarut ja ruutuakin tuli hypeltyä koulun pihalla :) Kuinka silläkin paikalla oli merkitystä missä hypittiin. Kuka juoksee varaamaan sen hyppynaru paikan :D Sit aina huudettiin, ykköspää mikäli jouduit pyörittämään narua ensin. Huh miten paljon sitä alkaakin muistamaan kun muistelee :)

Toista se on nykyään :/ Lastenohjelmia myöten..Vastustan! Vastustan sillä yheksänkyt luvun uhmallani :D
 
Mie olin ihan rakastunu Toni Niemiseen, tein siitä pienen runonkin :D Mullakaan ei ollu aitoja nappiverkkareita ja nyyh, ei myöskään aitoa pilottitakkia ja kamaaaan se oli tosi noloo! Mutta trumpettihousut kyllä ja ite levennetyt viisnollaykköset, muistaakseni oli vielä semmoset ysärin hempeet kukkakuviot niissä levennyskankaissa :D Tolppakenkiä en muista omistaneeni, kuljin tennareissa ja sitte yläasteella niissä jo mainituissa Knoxeissa.

EÄÄÄÄH olihan ne tolppakengät mullakin ja maiharit tietty myös. Mut niissäkään ei ollu teräskärkee eli ei ollenkaan coolit.
 
Katsoiko kukaan Yleltä Pelottaako sarjaa? Vai olikohan se 4mistä tuli? Entäs kihelmöikö selässä ku kuulitte my heart will go on? Ja oliko Titanicin rakkaustarina unelmienne tarina? Muistaako kukaan Daruden hitin? Standform yms.en muista enkä jaksa googlettaa. 5llä kaikilla oli kännykkä paitsi mulla (ja parilla muulla) ohhhh oo niitä aikoja!
 
Joo katoin Pelottaako sarjaa! Se muuten välillä oikeesti pelotti... Ja nappiverkkarit ja lippisten aitoudet ja muut on tuttuja. Nintendolla ja game boylla (kaverilta lainassa :D ) hakkasin super marioo ja donkey kongia. Sit pelattiin koulun jälkeen ja viikonloppuisin jääkiekkoo tai futista tai sit leikittiin kaikkia nurkkajusseja ja karttusta ym. Eikä ollu yhtään noloa vanhempanakaan. Kotona tuli aika vähän oltua. :D partio ja 4h-kerho oli myös meidän kylän suosituimmat harrastukset. (Oon siis maalta)

C-kasetit ja niille musan nauhoittaminen. Samoin elokuvien nauhoitus vhs:lle :)

Vitsit, nostalgiaa :D
 
Oih, Nintendo!!!! :Heartred Silloin hei pystyi Ärkkäriltä (niin sitä sanottiin silloin. tarkoitan siis R-kioskia:wink) vuokraamaan pelejä Nintendoon!!!!
Ja ne tuttikorut... :p
Tukkatyylit oli ihan hirveitä... Ne järkyt isot hiusdonitsit:sick006 Mä olin muotitietoinen ekaluokkalainen ja laitoin sellasen donitsin etutukkaan, oli sellanen "sarvi" sit otsassa.:rolleyes:

Olikohan se vielä 90-lukua, vai joko käännyttiin uudelle tuhannelle kun tuli paksupohjaiset kengät. Hyi helvata, ja sellaset on pakko saada.o_O

Muistaako kukaan sellasia lasten ohjelmia kuin Tukaanidekkarit (Tucan decs) ja Shoe people?? Nekin tuli ysärien alussa tvstä. Youtubesta löytyy noita eri kielillä. MIKSEI TELKKARISTA TUU ENÄÄ EES KUNNON LASTENOHJELMIA (paitsi Muumit välillä)??
Blondi tuli taloon ja Metsolat vois tulla telkkarista taas, ois hauskaa verestää muistoja...:grin Ja Bumtsibum!! Sitä aina lauantai-iltana saunan jälkeen tuijotettiin!

Entäs Dr. Bombay? :D Aika klassikko "yhden hitin ihme".
Mua huvittaa, kun taannoin kysyin -95 syntyneeltä tietääkö se mitkä on Spice Girls ja Back street boys. EI TIENNY:excited001:excited001 jääääärkyttävää.....!! Niistähän oli niitä keräilykorttejakin (ja kaikkea muuta roinaa), jota mä en koskaan saanu ja oon niin traumatisoitunut.:rolleyes:
 
Hei vieteri-avainkaulanauhat! :D Sai kotiavaimet kaulaan roikkumaan. Mä en ikinä saanut sitä vieteriä ja olen siitäkin niin katkera. Oli vielä NEONVÄRISIÄ.

Pojilla on minarit = minisukset, oli niin cool jos tuli sellaisen kanssa kouluun.

Ja tarroja vaihdeltiin (nykylapset ei varmaan ees tiedä sellaisesta mitään...SELLAISESTAKAAN:rolleyes:)

Sit tuli mieleen, että etenkin pojilla oli coolia, kun lippiksen lippa oli puristettu kapeaksi. Mitä kapeampi sen parempi. Ja piti olla merkkilippis tai sit joku NHL-liigan logo siinä.

Hei meiän musanope oli muuten Molli-Ollin isä, repikää siitä!!!! :D :D :D
 
Heh, scatman oli kova sana joskus :wink Pyydettiin serkun kanssa sama cd yhtenä jouluna ( voi jee )
Freestyler tuli joka tuutista yhdessä vaiheessa, siihen ehti jo kyllästyä.

Tarroja ja kortteja vaihdettiin ala-asteella aktiivisesti joo - ilman mitään tv sarjaa johon olisivat liittyneet.

Ei taida 2000-luvulla syntyneet diginatiivit muuten enää tietää miten cd-levykään toimii, kasettisoittimesta puhumattakaan :wink

Ja milloinkas on viimeksi otettu valokuvia filmikameralla? Jännitys kuvien onnistumisesta puuttuu kokonaan.
 
Jep, mulla oli vieteri-kaulanauha avaimille, pinkki tottakai!
Ja tarravihkoja oli useampia!

Ja noista valokuvista. Se oli aina niin jännää kun oli jostain tietystä tilanteesta juhlista/matkalta/jostai tapahtumasta tms ottanut niitä kuvia, niin sit sormet syyhyten ootti et pääsee kehittää ne ja sit kun ne vihdoin oli valmiita nii porukalla ne katottiin ja fiilisteltiin se tilanne uusiks niiden kuvien avulla. Ja naurettiin katketakseen epäonnistuneille ilmeille yms. Nykyajan digikuvista puuttuu se sama jännitys. Huonot kuvat poistetaan heti ja kun sen kuvankin näkee heti, niin ei niitä tuu samalla tavalla enää uudestaan katottua.
 
Voi luoja että naurahdin ihan ääneen kun lueskelin teidän juttuja :grin

Ensimmäisenä tulee mieleen leveelahkeiset housut, nappiverkkarit ja paksupohjaiset "spaissarikengät" :laughing021

Myös tuo c-kasetille nauhottaminen tuli tutuksi! Ja voi sitä ketutuksen määrää kun biisin nauhotus epäonnistu, varsinkin siitä syystä että radiojuontaja alko selostaan biisin päälle loppupuolella!

Ja noi chat-huoneetkin on joskus tulleet tutuiksi :grin

Olishan näitä juttuja mutta menis koko yö niitä rustaillessa!
 
Oi tuo c-kasetille nauhoittelu! Kieli pitkällä ootettiin radion ääressä, että josko vaikka tulis se lempparibiisi :joyful: Ja musavideoiden nauhoitus Jyrkistä vhs:lle! Ja sitten isoveli oli ilkeyksissään ottanut mun videokasetin ja nauhoittanu jotain mun kokoelman päälle, jota oli kerätty monta viikkoa :arghh: Cd-soittimet kun tulivat, niin ne oli aivan järkyttävän kokoisia! Tai mulla ainakin oli semmonen, johon sai viisi cd:tä kerralla ja kaksi kasetti ja varmaan radiokin siinä oli :grin Ihan oma pöytä piti olla moiselle.
 
Luin tytölle eilen iltasatua ja tuli jostain mieleen ne oman lapsuuden satukasetit, joissa sanottiin jotain sellaista " kun kuulet tämän äänen voin kääntää sivua / käännä kasetti "

Monta mökkireissua pelastettiin noilla kaseteilla
 
Luin tytölle eilen iltasatua ja tuli jostain mieleen ne oman lapsuuden satukasetit, joissa sanottiin jotain sellaista " kun kuulet tämän äänen voin kääntää sivua / käännä kasetti "

Monta mökkireissua pelastettiin noilla kaseteilla
Meillä on tuollasia (onni, cd:nä) Miina ja Manu satuja. Niitä kyllä taidetaan vielä ihan kaupoissakin myydä. Tai jos ei myydä niin kirjastosta ainakin pitäs löytyä.. Meillä on tehty "rikos" -> ne sadut on poltettu cd:lle, mutta kirjat on ihan ostettuja.. siis taitaa kirjaston cd:t poltettu.
 
Entäs Speden spelit?:D
Pentuajoilta muistui mieleen myös Markus Kajon juontama Illan kajo-kotivideo-ohjelma, joka oli OIKEASTI hauska (toisin kuin Sampo Marjomaan juonnot hauskoissa koitivideoissa:shifty:).
Ja sit Hakupalat, jota juonsi Meku Manner:D sitä vanhempien kans tujotettiin. Milloin minkäkin tavaran keräilijä etsi itselleen uusia aarteita tai joku etsi aikojen saatossa kadonnuttaystäväänsä. Ja muuttumisleikkikin siinä oli.


Ja lauantaipussista sai välillä jotain "keräilytarroja" joita me liimailtiin sängyn puiseen runkoon.:joyful:
Tatuointi-/tarrapurkat oli pentuna niiiion pop!! Niitä ei varmaan enää ees saa mistään?o_O
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top