5. luukku

Itse tykkään Suvi Teräsniskan joululauluista, yleensä se lista soikin Spotifystä. Tänä jouluna myös Varpunen jouluaamuna ja Sylvian joululaulu soivat, sillä olivat edesmenneen mummuni lemppareita. 💔
 
Loirin joululauluista mikään ei mee mulla jatkoon 😬😅 Tuo mainitsemasi just yks pahimmista 😅 Oiskohan ne äänitetty just jonain tiettynä aikakautena, kun nuorena Loirillahan on ollut jollain mittapuulla hyvä lauluääni, ja sit ihan viimeisissä kappaleissa taisi laulaa kanssa hyvin. Mutta siinä välissä, mihin epäilen noiden joululaulujen levytyksenkin osuneen, niin en pysty kuunnella. Näihin Loirin joululaulujen vieromiseen saattaa mulla myös liittyä että yhdistän sen tiettyyn tunnelmaan. Se levy soi aina mummilassa jossa käytiin tapanina syömässä, ja tunnelma oli milloin mitäkin, kireä nyt vähintään joka kerta.
Noh, totta kyllä, Loirin joululaulut eivät kyllä mitkään kuulu omalle listalleni. 😅 Se Sydämeeni joulun teen on vaan jotenkin oikein erityisen pateettinen. Mäkään en muutenkaan ole mikään Loiri-fani, muutaman vuoden takainen Vain elämää -esitys Armo tosin oli hyvin koskettava.
 
Täällä spotifysta aina joululaulut kaiuttimella soimassa, ihan vaan hiljaa taustakohinana😅 oon myös harjoitellut mummin joululaulukirkasta kappaleita ja muistanut ihan uudestaan lapsuudessa kuulleita ja sittemmin unohtamiani kappaleita, joita en sanoista alkuun edes tunnista🥰
 
Tälle kuukaudelle vain yhden kerran soitettu joululauluja ja sekin oli tyttären kavereilleen järkkäämissä pikkujouluissa. En tiedä miksi ihmeessä välttelen näiden kuuntelua. Ehkä juontaa juurensa lapsuuteen ja jouluradion jatkuvaan soittamiseen kotona. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Pakko vielä mainita Leevi and the Leavingsin joululaulut! Oon viime aikoina kuunnellut kirjat yhtyeestä sekä Göstan elämänkertaa ja muistin nuo joululaulut, kun aloin kuunnella bändiä taas pitkästä aikaa.
 
Eniten pidän lasten joululauluista jotka on iloisia mutta sitten on muutama esim. Varpunen jouluaamuna jotka on rauhallisempia ja vähän surullisenkin kuuloisia.
 
Takaisin
Top