4D ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanski_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hanski_

Puuhakas puhuja
Mua on itseäni kiinnostanut nyt tämä 4D ultra ja ajattelinkin kysäistä, että onko kukaan ajatellut käydä kyseisessä ultrassa tai onko jollakulla jo kokemusta? Mä jotenkin haluisin nähdä varmaan eniten ne vauvan kasvonpiirteet ja näkeehän siellä muutakin, jos jotain "vikaa" löytyy, mutta varmaan se ns. ulkonäkö on kaikista houkuttavin. :)

Onhan se varmaan joidenkin mielestä turhuutta, että pitää nähdä et minkä näköinen ihminen sieltä masusta putkahtaa loppujen lopuksi ulos, mut onhan se kokemuksena ainutlaatuinen ja ehkä jopa kerran elämässä?
Kuka sen tietää onko sitä mahdollisuutta enää uudestaan... :confused:

Joten olisi kiva kuulla muiden ajatuksia ja kenties kokemuksia kyseisestä "toimenpiteestä".

Meidän kaupungissa ei ole tätä mahdollisuutta vaan naapurikaupunkiin (70km) olisi mentävä terveystalolle ja soitin udellakseni hintoja niin täällä maksaa itse ultra 220e + käyntimaksu 14e ja jos haluaa dvd:n mukaan niin se erikseen vielä 15e. Eikä kelankorvausta enää saa, jos ei ole ns. lähetettä varta vasten tutkimukseen että epäiltäisiin jotain. Onhan se kallis joo, mutta houkutus on kyllä niin suuri! :rolleyes:

Vielä kerkee miettiä jonkun aikaa meneekö vaiko ei, kuulema paras ajankohta olisi 26-28vk jotta kasvonpiirteet näkyvät parhaiten mutta viimeistään 30vk kannattaisi käydä.

Mie oon käyny yksityisellä Felicitas klinikalla. Ja siellä katotaan sillä 4D ultralla "automaattisesti". Eli nyt kun käytiin vkolla 20 niin saatiin jo parit kasvokuvat :) Ja kyllä siinä ihan kasvonpiirteet näky ja oli kyllä ihan uskomaton kuva, ihan älytöntä että saa tuommosia kuvia :) Mutta siinä on aina sellanen riski että naamasta ei välttämättä saa iha täydellistä kuvaa, jos siinä on jotain edessä, niin kun miulla oli nyt napanuora. Se ottaa kaikua sitten siitä napanuorasta ja naamassa ihan kun ois joku monttu. Mut toisesta suunnasta saatiin sit ihan hyvä kuva.Ja viikolla 20 vauva näyttää aika ruipelolta ja lommoposkelta kun vielä ei oo rasvaa kehossa juurikaan. että ne kuvat näyttää vähän paremmille just sillon viikolla 26 ->. Miulla muistaakseni seuraava aika viikolla 27 ni lääkäri sano että sitten siellä näkyykin jo oikeen pullaposkinen vauva, sillon sitte otetaan dvdllekin :) Tuolla Felicitaksella makso 4D ultra 143 € kelakorvausten jälkee, on varmaa aika paikkakunta kohtasta..

Mielipiteitä on varmasti yhtä monta kun kävijääkin, mutta mie oon ehottomasti sitä mieltä että on käymisen arvosta :Heartred

Minusta ei ole oikeastaan missään vaiheessa tuntunut, että olisi mitään "tarvetta" tai hirmuista halua käydä. Jotenkin tässä vaiheessa tuntuu, että ehdin nähdä meidän rakkaan vauvan sitten sylissä. Silloin ihan alkuraskaudesta halusin ehdottomasti mennä varhaisultraan, että saa tietää olevansa oikeasti raskaana, että ei ole mikään kohdunulkoinen raskaus tms. mutta nyt kun tietää ja tuntee, että vauva kasvaa masussa, niin se tieto riittää. :)

Joo en usko kyllä että miekään oisin käyny erikseen 4D ultrassa, jos ei suoraan olisi sellaista mahdollisuutta. Ei sitä ois ehkä osannu kaivatakkaan. Mut nyt kun siihen on mahdollisuus niin ei malta seuraavaa kertaa odottaa :)

rimpsu Meillä ei tämmöstä mahdollisuutta ole kunnallisella ja ainut ns. yksityinen on terveystalo eikä meidän kaupungissa ole edes terveystalollla tätä 4D mahdollisuutta.. Tosi tyhmä kun eri paikkakunnilla on eri mahdollisuudet. :sad001
Varmaan se on mietittävä asiaa nyt tässä ja odoteltava jos sais kerättyä sen "kolehdin" et pääsis sitten katsomaan :) Olishan se vaan ihana kokemus.

Me käytiin eilen Helsingissä Femedassa 4D ultrassa. Oli ihana kokemus. Minulla on kohtu kallistunut taaksepäin ja istukka etuseinämässä joten lääkäri sanoi jo heti kättelyssä että voi olla vaikeata saada hyvää kuvaa kasvoista. Saatin kyllä pari ihanaa kuvaa missä näkyy osa kasvoista istukan takaa. Tärkeintähän toki on että kaikki oli kunnossa ja terve poika siellä vatsassa on. Minulle ja miehelleni kokemus oli jokaisen pennin arvoinen. Rv 20+3

kävin tyttöä odottaessa 4d:ssa, tällä kertaa taitaa jäädä menemättä, kun on vähän hintavaa. tytön kohdalla kokemus oli kyl mahtava ja sain kotiin viemisiksi dvd:n ja "kilometrin" kuvia, mies kun ei päässyt mukaan. mun tyttö piti käsiä suun edessä koko ultran ajan, joten nettosin ilmaiskäynnin paria viikkoa myöhemmäksi. paikka oli femeda ja voin kyl suositella, vaikka jätänkin sen tällä kertaa väliin :)

VOi että, pakko se on varmaan varata aika ja säästää rahaa nyt siihen. :) Mietin just tuossa itekin että kallistahan se on siitä ei pääse mihinkään ja sille rahalle olis kyllä muutakin käyttöö, mut mä oon sitä mieltä et niitä muita asioita voi ostaa ja tehdä joskus muullonkin! :)
Olisihan se kiva jos omalla paikkakunnalla olisi mahdollisuus tuollaiseen, mutta otetaan kaks kärpästä samalla iskulla ja katotaan jos pääsis hypistelemään vaunuja sit samalla reissulla. :grin

Onko se 4D saman tyylinen kun rakenne siis kestoltaan vai katsotaanko siinä tarkemmin kaikki?

Femedassa 4d:n tehnyt lääkäri oli kyl tosi perusteellinen eikä luovuttanut ton tytön suun alueen tutkimuksenkaan kanssa kesken, vaan laittoi mut kävelee 5min ympäri tutkimushuonetta ja sit määräsi/antoi ilmaisen tutkimusajan, kun tyttö oli sitkeä ja pysyi "nyrkkeilypuolustuksessa" :) sain siitä ilmaiskäynnistäki dvd:n (kuvia en) :)

No niin nyt on aika varattu toukokuun lopulle. :)
Jospa mä sitten saisin sen sukupuoli varmistuksenkin, vaikka se kerran jo sanottiinkin, mutta en usko ennen kun se sanotaan uudestaan ja se varmasti jo näkyy viikolla 26 ihan varmastija selkeesti! :grin
Onpahan taas jotain mitä odottaa ennen elokuun loppua.:Heartpink

• Tykkään
Reaktiot: KTJ
Ihmetyttää, että mikä se neljäs ulottuvuus näissä mainostetuissa 4D-ultrissa on? Kolmiulotteista kuvaa saa joo, mutta häh? Kuulostaa vähän mainosmiesten keksimältä...

Hmm.. joku mainitsi joskus et se 4d tulis siitä kun mukaan tulee 3d kuvan lisäksi ääni, mutta tiedä sitten :) Voip olla mainosmiesten kikkakin! :grin

Niin, tai sit se neljäs ulottuvuus on se, että syntymättömästä lapsesta saa kuvaa jo ennen syntymää. Juhlavaa :)

Olen menossa ensi viikolla 4D-ultraan :) Kela korvauksia ei enää näillä viikoilla saa, joten maksan kaiken itse. Mutta tämä on kokemus, jonka haluan kokea, varmasti ainutlaatuinen sellainen. Menee sitä rahaa turhempaankin. :Heartbigred

Ja lisätään siis vielä, että kuvaukseen on varattu tunti aikaa. Ei malttaisi odottaa :Heartred

Muokattu viimeksi:
Vippex, Voi eiii.... ! :) On varmaan vaan semmonen kokemus, että jos mahdollisuus on niin miksei sitä tilaisuutta käyttäs hyväkseen. Ja tosiaan rahat voi käyttää turhempaankin. Ja miks sitä nyt ei sais ottaa selville et minkä näköinen jälkeläinen siellä masussa oikein on? Ymmärrän kyllä senkin et toiset haluu yllätyksenä nähdä sit kun on sen aika, mut mä olen ainakin niin malttamaton, että haluun nähä kummanko nenä siellä on! :grin
Onkohan se hinta sama oli sitten aikaa 30min tai tunti? Meillä ei ollu saatavilla kun 30min aikoja.

Mun pitää odottaa vielä kuukaus... Nopeestihan se aika menee! :)

Ensi viikolla on siis 27+2 kun menen ultraan :) Felicitakselta sanottiin että 26-28 viikkoja suositellaan tähän. sen jälkeen vauva jo niin iso, että hankalaa tutkia niitä kaikkia asioita joita on tarkoitus katsella :)

Onks joku kilpailuttanut noita pk-seudun 4d-ultria? Minkä verran jää itselle maksettavaksi? vai oliko niin, että näillä viikoilla ei saa enää mitään kelakorvauksia. Viikkoja tällä hetkellä 25+3 ja houkuttais hiukan mennä vielä johonkin ultraan ennen syntymää.

Varasin tänään 4D-ultraan ajan. Aika on puolentoista viikon päästä, silloin on 25+5. Ihana nähdä pikkuinen <3 En malttaisi odottaa!

Jamppa, Mulle ainakin sanottiin et kelan korvausta ei enää nykysin saa tosta 4d:stä jos ei oo sit mitään lääkärin määräämää lisätutkimusta varta vasten jouduttu varaamaan.

Takaisin