4D ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanski_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en osaa päättää haluanko tohon 4D ultraan. Ja siellä pitäs käydä jos meinaa niin kuun loppuun mennessä (kuun lopussa 30vk täynnä). Mutta, en osaa päättää! Toisaalta saadaan käydä ihan kyllästymiseen asti siinä tavallisessa ultrassa vauva koon seurannassa. Mutta toisaalta se on niin eriasia käydä 4D, missä näkyy kasvot ja kaikki. Ja luulisin että mies varmasti tykkäisi ja ois kiva saada dvd vauvan oleilusta, mistä vois muutkin pienokaista ihailla. :) MUTTA siinä näkyy myös kaikki poikkeavuudet paremmin, jos sellaisia ois, enkä tiiä haluanko tietää, koska se tois vaan stressiä. Ja toisiko sinne meneminen vaan stressiä, jos alkais pelkäämään kaikkea mahdollista, vai osaisinko muka ottaa lungisti. Vaikeeta! En osaa päättää:oops:

Isabella, Meillä ei kunnallisella oo enää ultria missä käydä, jos nyt ei sit jotain tarvetta oo mennä sinne.. Siks mä ainakin haluisin just käydä et näkis pikkusen vielä ennen syntymää kunnolla. :) Ja jos siellä jotain ilmenee outoo niin kyl mä varmaan senkin haluun tietää nyt kun sitten synnytyksessä, et osaa varautua asiaan. Mun mielestä se meidän rakenneultra oli jotenkn semmonen etten ihan luottanut sen lääkärin kertomisiin ja koko ajan on tunne et onkohan siellä nyt varmasti kaikki niinkun pitää...

Vippex, Mulle sanottiin et sitä kela korvausta ei enää saa oli sit mikä viikko tahansa.

Hanski_ niinpä aivan totta tuokin. Uskoisin että sitten olis varmempaa meilläkin että haluaisin siihen mennä, jos just viimeinen ultra kunnan puolelta ois se rakenneultra, mutta me nyt käydään ultrassa kaupungilla synnytykseen asti.. Ja se meidän lääkäri on erikoislääkäri, joka on tehnyt pitkän työuran myös äitipolilla ja se on kyllä tosi tarkka, kattoo kaikki joka kerta tarkasti, niin vauvan kuin kohdunsuuntilanteenkin ja minun virtaukset sekä vauvan :)
Enkä oikein tiedä miten suhtautuisin asiaan, jos 4d:ssä ilmenisi esim. huulihalkio, olisiko siitä mitään hyötyä, että tietäisin asiasta ennen synnytystä, jos sitten vaan kuvittelisin kaikkia kauheita kauhukuvia päässäni ja sitten menis koko raskausaikakin stressatessa, joka jatkuis sitten vielä synnytyksen jälkeenkin, kun pitäis alkaa murehtimaan, miten hoidot ym. järjestyy.

Ajattelen tän jotenkin tosi monimutkaisesti, että oikein ottaa päästä:grin En tiiä oonko nyt enemmän sen kannalla, että en halua mennä, mutta mieli voi muuttua jo toisessa hetkessä :D

Isabella, Ihan totta kyllä. No saa nähdä onko 3vk päästä rahaa edes koko ultraan kun rahasta ei oo vielä tietookaan.. Pitäis tehdä remontti loppuun ja sit vielä remontoida lattiasta kattoon vaavin makkari (jota ei kerkee, eikä jaksa sen jälkeen kun muksu on syntynyt) ja auto pitäs ostaa ja lapsikin varmaan tarviis jotain hankintoja ennen elokuuta ja ja ja! Sit vielä ne hiton rahatkin putoo olemattomiin heinäkuun lopusta ja.. stressi iskee kohta! :sad001

Joo ihan totta kyllähän sillä 300€ sais jo aika paljon näkyvää aikaseks, onhan se toisaalta sama kun laittaisi rahaa tuhka tuuleen, kun kuitenkin kaikilla on ollu mahdollisuus siinä rakenneultrassa käydä ilmaiseksi..

Hanski, soitin kolmeen paikkaan, ja niistä kaikista sain tuon viikkomäärän kela-korvaukseen :) Kaksi paikkaa Lahdessa ja yksi Lpr. Eli kyllä sen olisi saanut jos olisi alle nuo viikot... :)

Ja lisään vielä, että itse en koe että rahat menisi kankkulan kaivoon :) Kymmenen vuotta sitten ei paljon tälläisistä mahdollisuuksista puhuttu, ja itse ainakin odotan mielenkiinnolla, millainen 4D ultra on :) Nykytekniikka on vaan niin uskomatonta. Ja kaikilta tuttaviltani olen saanut vain positiivista palautetta 4D ultrassa käynnissä. Odotan kokemusta enemmän kuin innoissani :Heartbigred Mutta jokainen meistähän kokee asian omalla tavallaan :)

Vippex ymmärrän myös täysin sinun kantasi, jos minä olisin yhtään rennompi odottaja, niin olisin jo juoksemassa 4d ultraan, onhan siinä oma ihana viehätys :) mutta minä oo tämmöinen liika huolehtija ja herkkä, ei ehkä mulle ois paras vaihtoehto että jo raskaana ollessa saisin tietää mahdollisista poikkeavuuksista, kun kerkeäisin sitä vielä hyvin murehtimaan synnytyksen jälkeenkin. Mutta tietenkin ihanteellistahan olisi, jos kaikki todetaan olevan kunnossa ja voi sitten hyvillä mielin jatkaa odotusta :)
Mielestäni jos rahat ovat hyvin tiukoilla ja kaikki rattaat ja muut tarvikkeet ostamatta, niin silloin ehkä järkevämpää minusta laittaa rahat tarpeellisiin hankintoihin koska siinä tapauksessa jos rahat laittaisi ultraan, niin ne ikään kuin menee hukkaan. Mutta joo itsestään selväähän tuo :grin Riippuu siis paljon perheen varallisuudesta, onko järkevää vai ei :)

Molemmissa asioissa omat hyvät ja huonot puolensa. Se on vaan sit että harmittaako jälkeen päin jos ei siinä 4D:ssä käynytkään jos sitä mahdollisuutta ei enää tulekaan. :confused: Voihan sitä sitten vaikka niissä vauvan tarvikkeissa koittaa vähän säästää ostamalla osan tavarasta käytettynä ja ei osta niitä emmaljungia vaan vaikka briot, sehän on kans sama asia kun autot et joku haluu bemarin tai mersun ja jollekin kelpaa se auto millä pääsee pisteestä a pisteeseen b. :) Joku joskus sanoi että raha ei sitä onnea tuo vaikka se kummasti elämää helpottaakin! Mutta kyllä mä oon valmis luopumaan jostain ehkä sen ultran takia.. Tai onhan tässä jo muutenkin luovuttu aika monista asioista tämän uuden tulokkaan myötä, mut päivääkään en vaihtais pois vaikka hankalaa välillä onkin! Onneks ukit ja mummot on luvannu auttaa hankinnoissa vauvan kohdalla. Et ainakin vaunut ja pinnasänky on kyllä luvattu ja nehän on aika paljon jo ne. :) Toisaalta onhan siinäkin oma puolensa et ei oo rahaa kaikkeen jos niin aatellaan et tietää itsekin ettei aina saa kaikkee mitä haluaa niin osaa sit lapsellekin sen asian tuoda ilmi et elämässä ei aina saa sitä mitä haluaa tai jos haluu niin jostain muusta joutuu mahdollisesti luopumaan saadakseen mitä haluaa. Oppia ikä kaikki. :)

Mie olen kaikki tavarat ostanut :) Ja kaikki ovat käytettyjä :) Rahaa vaunuihin, telakalla olevaan turvakaukaloon, pinnasänkyyn, hoitopöytään, itkuhälyihin, pyyhkeisiin, petivaatteisiin, patjoihin, peittoihin, tyynyihin, leikkimattoon, sitteriin, rintapumppuun, imetystyynyyn yms, kaikkeen mitä tarviaa olen saanut menemään pikkasen reilut 300 euroa :) Että todellakin kannattaa vaan hyödyntää käytettyä tavaraa, ovat kuitenkin NIIIIIN vähän aikaa käytössä, että itse en esim vaunuihin upottaisi 500 euroa. :) Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, miulla huomenna siis tasan 27 täynnä, hiphei <3

mä mietin aikoinaan et saan mä rahaa turhempaanki palamaan ja menin 4d-ultraan. silloin kela-korvauksen sai vielä ennen rv 24. haalin kaiken tarpeellisen käytettynä työkaverilta, miehen veljen perheeltä ja tuttavilta, joten rahaa ei oikeastaan mennyt montaa kymppiä vauvan tarvikkeisiin. valehtelematta ostin vain kissasuojan pinnasänkyyn (täysin turha!) ja ammeen, joka nyt on siskolla lainassa.

Della_79, meillä kissa kotiutuu, kun vauva syntyy ja olen aikonut hankkia sen kissasuojan pinnikseen, miksi olet kokenut turhaksi?

4 deessä piipahdettu :salut

Siellä se kaiffari pidätteli meitä jännityksessä viime minuutteihin asti: kädet tiukasti nassun edessä - vain nenu pilkotti :taunt014

Ja sitten hän viimein näytti minun maailmani söpöimmät kasvot :Heartbigred:Heartblue:Heartbigred

Niin on nätti ja kaikki paikallaan. Tehtiin samalla samat tutkimukset kuin rakenneultrassakin eli virtaukset - sydän - munuaiset jne.

Rauhoitti mieltä :cool:

Painoa tullut itselle n. 3 kiloa joten oli hyvä tietää, että kaveri saanut massaa sen verran kuin pitääkin eli elopaino 700 grammaa tällä hetkellä. Lisäksi : 10 sormea - 10 varvasta - kaksi korvaa ja silmää. :dance011Jeeeeee

Kela korvauksen sain - viikkoja nyt 25.

Isabella, me ei otettu meidän kissaa makkariin yöllä ja sit se kissasuoja oli sillai hankala (vähän hyttysverkkotyyppinen), että jos haluaa saada vauvansa pois pinniksestä, joutuu nostamaan sen verkon ylös ym. ja jos kissa hyppää verkon päälle, kissasuoja tietty painuu kissan painosta vauvan päälle. noita suojia on toki erilaisia, se meidän oli peräisin vaunu-aitasta ja vaikutti jo alkuun epäkäytännölliseltä.

Ihana kokemus!!! Ja ihania kuvia tuli :) Varpaita hän harotteli ihanasti :) Uskomatonta kuinka kaikki näkyi niin hyvin!!!!! Ja kaikki muukin siis hyvin, painoarvio nyt 986 gr ja syntymäarvio 3300 gr ja poika niinkuin jo tiesinkin :) Oioi.. ihan sydämestä ottaa! :Heartbigred Vippex 27+2

Takaisin