----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Totta. Tutkimuksia on tehty, jos jonkinlaista, mutta kaikki pelaa. Hoidoissa ei ole koskaan oltu. Nuorempana ei tajuttu lähteä apuja hakemaan sen enempiä. Sitten kun viimein saatiin esikoinen, niin oltiin niin onnellisia jo hänestä, ettei vieläkään ymmärretty hakea apua. Toista tehtiin yli kuusi vuotta, joten tuttua kauraa tämä on. Nyt ollaan jo niin vanhoja kurppia ukon kanssa, että kannattaako enää hoidot ollenkaan. Ehkä pientä piristystä voisin hakea kyllä. Itsellä on vahva epäilys kilpparista vaikeuttajana. Faktaa ei ole, vain mutua.

Vastavirran akka :) jospa nyt tärppää pian! Toivon sitä sydämestäni:Heartpink

..
Liittymisestä en vielä tiedä, mutta pottuilun uhallakin tulen nyt huutelemaan sivusta tänne.

Olen palaamassa töihin parin viikon päästä, jolloin mieheni jää kotiin puoleksi vuodeksi. Täällä kommentoitiin että isää ”tarvitaan” vasta paljon myöhemmin (jäi vähän epäselväksi mitä tällä tarkkaan ottaen tarkoitettiin)? Mun mies on odottanut vanhempainvapaataan kuin kuuta nousevaa, en kyllä millään hennoisi häneltä sitä kieltääkään. Jännittää palata töihin, mutta luotan kyllä että mies saa tuon ipanan pidettyä hengissä :grin Tyttö menee päiväkotiin sitten maaliskuussa, jolloin suunnitellaan molemmat alkavamme tehdä nelipäiväistä viikkoa, jolloin tyttö olisi hoidossa vain kolme päivää viikossa. Meillä myös iso asuntolaina, ja mulla työmatka nyt jo 45-50min/suunta, joten yhtään kauemmas ei kyllä voida enää muuttaa. Tyttö on myös todella sosiaalinen ja nyt jo rakastaa muskarissa ja perhekerhossa käymistä. Muskarissa häippäsee heti sylistäni ja menee ringin keskelle bailaamaan :hilarious: Kiinnostavaa että kahden introvertin lapsi on tuollainen superekstrovertti, bussissakin aina vilkutellaan aivan kaikille.

Ja isäasiasta vielä, mun oma isä matkusti noin 200 päivää vuodessa kun olin pieni, ja etäiseksi on kyllä jäänytkin.
Marrasmai :) Tervetuloa mukaan! Toivottavasti uskaltaudut tänne, liittyt.. :)

Ihanaa, että mies on täysillä mukana ja jää puoleksi vuotta kotiin :cheers
Teidän lapsi pärjää varmasti.

Oikein hyvää paluuta töihin:joyful:

Hohhoijaa, komppaan niin Peppipupua kun olit havainnoinut joka kuukausi tän saman kaavan toistuvan... :hungover:
Itse koen että vaikka meillä kaikilla on oikeus ajatella mitä haluamme, olla mitä mieltä tahansa ja omata millaiset aatteet ja vakaumukset ym ym ym, niin yhtä lailla meillä on velvollisuus täällä kirjoitella siihen sävyyn ettemme loukkaisi toisiamme. Ns. yleisellä tasolla asioiden ilmaan heittely ja kärkäs kommentointi voi ihan aikuisten oikeasti tuntua toisista pahalta ja loukata, eikä mun mielestä aina ole korrektia vedota siihen että kerronpa tässä vaan oman mielipiteeeni, jokaisella on siihen oikeus jne. Täällä kuitenkin on jo jonkin verran toisten tilanteet tulleet tutuksi niin ei ole mukavaa sörkkiä tieten tahtoen herkkää ilmapiiriä.
Hienovaraisuus tietyissä tilanteissa on samaa kuin kohteliaisuus. Aamen.

Marrasmai, kiva kun tuut tänne! Oltiin samassa viime heinäkuisten ryhmässä! Tsemppiä työhön paluuseen ja miehelle hoitovapaalle. :)
Ja tervetuloa muillekin, nimimerkillä tai ilman! :)

Minä oon tän päivän mököttänyt. :sour:

Tähti, minkä ikäisten lasten kanssa teidän poika on nyt päiväkodissa?
Mä täällä harmittelen, kun tyttö joutuu olemaan pienten ryhmässä vieläkin. Tyttöä selvästi harmittaa asia vaikka tarhassa viihtyykin. Ikää kuitenkin yli 3v. Haluaisi leikkiä isompien kanssa, mutta ei enää pääse sitä tekemään. Päiväkotiin tuli uusi ope, joka pisti tiukan rajan pienten ja isompien välille. Ennen söivät aamulla yhdessä ja saattoivat leikkiä samassa tilassa. Nyt pienten pitää pysyä omassa huoneessaan ja myös syödä siellä. Tosin nyt kun mies taas kesän jälkeen jatkaa vuorotyössä niin sitten pääsee iltapäivisin yhteisulkoiluun joka toinen viikko. Nyt kesällä on mennyt niin että mies on hakenut päiväunien jälkeen kotiin. Tai siis aloittiko teillä poika suoraan isompien ryhmässä vai pienten? Meillä tarhassa voi olla toki sekin ongelma että isojen ryhmä on täysi ja sen takia joutuu olemaan taaperojen kanssa samassa ryhmässä.

Tähti, minkä ikäisten lasten kanssa teidän poika on nyt päiväkodissa?
Mä täällä harmittelen, kun tyttö joutuu olemaan pienten ryhmässä vieläkin. Tyttöä selvästi harmittaa asia vaikka tarhassa viihtyykin. Ikää kuitenkin yli 3v. Haluaisi leikkiä isompien kanssa, mutta ei enää pääse sitä tekemään. Päiväkotiin tuli uusi ope, joka pisti tiukan rajan pienten ja isompien välille. Ennen söivät aamulla yhdessä ja saattoivat leikkiä samassa tilassa. Nyt pienten pitää pysyä omassa huoneessaan ja myös syödä siellä. Tosin nyt kun mies taas kesän jälkeen jatkaa vuorotyössä niin sitten pääsee iltapäivisin yhteisulkoiluun joka toinen viikko. Nyt kesällä on mennyt niin että mies on hakenut päiväunien jälkeen kotiin. Tai siis aloittiko teillä poika suoraan isompien ryhmässä vai pienten? Meillä tarhassa voi olla toki sekin ongelma että isojen ryhmä on täysi ja sen takia joutuu olemaan taaperojen kanssa samassa ryhmässä.

Eclipse :) Meillä on samassa ryhmässä kaikki 3-4 vuotiaita.

Ihan pienet 2v ja sen alle, on oma pienten ryhmä ja sitten taas 5-vuotiaat on jo isojen ryhmässä.

Pääseekö teidän tyttö kuitenkin leikkimään ulkoleikkejä päivisin isompien kanssa?:rolleyes: Meillä kaikki lapset saavat leikkiä eri-ikäisten kanssa, tavallaan kaikki saavat leikkiä keskenään, kunhan hoitajat seuraavat, että kaikki sujuu hyvin :)

Mun pitäisi muuttaa mun vaatekaappi paremmaksi. Jostain syystä siellä on paljon vaatteita joita ei voi yhdistella ja tavaraa aivan liikaa. Onko joku tutustunut tuohon capsule asiaan? Miten saisi sellaisen helposti mietittyä noista? Onko joku hyvä kirja? Ja jos pitää vaihtaa vaatteita sen pohjalta ostaisitteko eettistä uutta vai kirppikseltä merkki vaatetta? Mitä merkkejä kannattaa ostaa kirppikseltä jos haluaa kestävää ja laadukasta?

Ja miten kierrättäisitte Vaatteet jotka ei sinne sovi ja eivät ole merkkivaatteita? Niitä on Turh viedä kirpparille. Uff?

Me ollaan ensin pidetty kaveriporukalla vaatteidenvaihtoilta, ja kaikki jäljelle jääneet on lähteneet Kierrätyskeskuksiin ja SPR:n Konttiin. :)

Omaa vaatekaappia oon käynyt vuosien varrella läpi Anuschka Reesin ilmaisresurssien avulla, ja hänellä on myös kirja: https://anuschkarees.com/curatedcloset

Varsinaiseen kapseliin en ole lähtenyt, sen ylläpito tuntuu jostain syystä liian vaivalloiselta.

Yllättävän vähillä lempivaatteilla sitä kyllä pärjää, oon ostanut tarpeeseen sekä käytettyjä että eettistä uutta ja nautin väljemmästä vaatehuoneesta.

Mulla se ongelma että on erikseen bilevaatteet, kotivaatteet, juhlamekot ja työvaatteet. Capsule kai koittaa tietyllä tavalla yhdistää.

Mulla on muuten 20vuotta vanha Hm takki mekko joka on mun rakkaus. Korjattu kaksi kertaa. Jotenkin osasin ostaa sen laadukkaan hm:n. Joskus siis sieltä myös saa hyvää.

Mä vien vanhat ja pieneksi käyneet vaatteet Uffille. Se on musta kätevä systeemi. Myymään en jaksa ruveta.

Tänään on seulontaverikokeet. Ja enää ensi viikko ja sitten pääsen ultraan. Ja reilu pari viikkoa niin eka kolmas jo mennyt. Hurjaa.

Mä pyysin mun unbornheart dopplerin ystävältä takaisin. Hyvin sillä kuuluu äänet. Se yhdistetään puhelimeen ja näyttää sykkeet.
Ostin sen jo vuosia sitten mutta nyt vasta tuli käyttöä.

Itsellä vaatekaapit vaatisi totaalista mylläystä ja vaatteiden läpi käymistä. En oo pitkään aikaan jaksanut tehdä niille mitään muuta kuin siirrellä paikasta toiseen. Ennen oon myynyt kirppiksellä parempia ja loppuja vienyt konttiin tai uffin looriin. Mulla paino seilaa edestakasin joten en viitsi ihan kaikista vaatteista luopua...
Sellaisen muutoksen olen tehnyt että nykyään en ostele juurikaan heräteostoksia vaan pyrin ostamaan vain tarpeeseen ja tulla vähemmällä toimeen. Samoin olen aivan tietoisesti alkanut katsastamaan parempilaatuisia vaatteita jotka kestäisivät aikaa. Ei se määrä vaan laatu- ajatuksella siis.
Kotioloissa en niin erikoisia vaatteita tarvitse mutta eri asia on sitten kun joskus palaan työelämään. Töissä tarvitsee olla fiksuja ja siistejä vaatteita.

Tuosta kestävyydestä ja ekologisuudesta, sehän se olisi ihan ihanteellista kun pystyisi hankkimaan ja ennen kaikkea löytäisi sellaisia vaatteita jotka oikeasti ovat hyvälaatuisia ja kotimaisia (oikeasti kotimaisia) sekä vielä itselle sopivia ja ajattomia. Vinkkejä minäkin otan vastaan, varsinkin pluskokoisille naisille sopivista merkeistä! :thumright

WM sullahan alkaa olla hyvällä mallilla eka kolmannes, voi että. Ihanaa. Toivottavasti kaikki menee jatkossakin hyvin! :Heartred

Mulla päivä alkoi Gonapeptylin pistämisellä mutta ajatukset on synkät, tuntuu turhalta pistellä mitään ja sotkea Lugesteroneilla kun alkio oli kerta huono... :disgust

Mutta mutta, mukavaa päivää kaikille! :hello

Muoks vielä; mitä Suskille ja pikkuiselle kuuluu? :Heartred

Todellakin Juoksee aika!
Onko teillä Wm sektio siis se selvä synnytystapa kun sinne asti päästään? Onko muut tulleet myös sektiolla?

Kuulostaa niin hyvältä WM tuo sinun tilanteesi! Näissä hetkissä, kun saan lukea toisten onnistumisisita ja siitä, että raskaus vihdoin etenee hyvin, toivon, että saisin itsekin vielä kokea raskauden ja kaiken sen mukanaan tuoman, oli se sitten helppoa tai rankkaa.

MiuMaulle hyvän onnen puhalluksia myös!

Ja tosiaankin, aika kuluu kyllä tosi nopeaan, täällä kp 28 jo näköjään, ei tietoa menkoista, eikä mistään muustakaan o_O

Takaisin