----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Doula apuna synnytyksessä Doulaksi kutsutaan koulutettua ja kokenutta synnytystukihenkilöä, joka tarjoaa jatkuvaa fyysistä, henkistä ja informatiivista tukea äidille ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja heti synnytyksen jälkeen.

Näin kertoo Google.

Yölento :) Mikä on doula?

Ööö....anteeksi maalaisuuteni:smiley-ashamed004 :laughing002
Saat anteeksi :hilarious:!

Mulla oli ystävä doulana viime synnytyksessä, oli ihan loistava meininki meillä! Mä niin suosittelen niille joille se miehen läsnäolo ei ole "välttämättömyys" ja on joku luotettava persoona siihen hommaan olemassa. Toki usein vissiin miehen lisäksi voi olla doula mukana, mutta meni kyllä kahdestaankin :happy:!

On sovittu jo tammikuullekin treffit kanssaan jos sinne asti pääsee. Jokin äkillinen 'oksennustauti' sitten iskee jos sattuu olemaan töissä sopivasti.
Hän sanoi kyllä voivansa tulla myös es ultraan pitämään kädestä kiinni jos haluan. Taidan kyllä mennä ihan yksikseni, onhan mulla tää kumpu kaverina.

No nyt on viivat. Kp14. Oisko plussa?

Huh miten paljon tuo 4g inositolia/vrk vaikuttaa ovulaation ajankohtaan! Eilisestä hailuviivasta ennustelin että olis viivat tikussa kp16, mut tää napsahti nyt samantien. Mun kroppahan taitaa olla ihan hyvässä vedossa :grin

Ja tänä aamuna talletettu!:smiley-bounce016

Taidetaan ottaa huomenna vielä uusintakierros. Ei vara venettä kaada :happy093

View attachment 81661

Heips olen välillä lukenut mielenkiinnolla juttujanne ja myös oppinut uutta. Ja teillä on aivan mahtava henki täällä supernaiset :Heartred

Itse olen alaikäinen tänne, mutta käytössä letrot nyt toista kierrosta (ja terot ollut kerran, nyt en ole saanut selkeää ovisplussaa kiinni, joten en ehkä uskalla aloittaa tässä kierrossa niitä), sekä kaikenlaisia vitamiineja. Inositolia ostin just sieltä myprotein paikasta, kiitos vinkistä!
Mutta kysymys kuuluu, paljonko on 4g (teelusikallinen vai mitä?), löytynee googlettamallakin :bag::hilarious: Ja miten olet nauttinut? Vesilasiin sekaan vai esim. smoothieen?

Kiitokset ja tsempit kaikille, plussatuulia!!:wav

En ole vielä synnyttämässä. Häätötoimenpiteet on aloitettu. Olkkarin huonekalut imuroitu, koko kämpän lattiat imuroitu ja pesty, jne. Seuraavaksi kannan useita laatikollisia esikoisen pieneksi jääneitä vaatteita verkkokellariin...

Olin minäkin aikoinaan joulukuiset 2010 -ryhmässä, mutta tuli tammikuinen 2011 :hilarious: Kun täällä joku mietti, tuleeko Suskille elokuinen vai ei :joyful:

Muokattu viimeksi:
Saat anteeksi :hilarious:!

Mulla oli ystävä doulana viime synnytyksessä, oli ihan loistava meininki meillä! Mä niin suosittelen niille joille se miehen läsnäolo ei ole "välttämättömyys" ja on joku luotettava persoona siihen hommaan olemassa. Toki usein vissiin miehen lisäksi voi olla doula mukana, mutta meni kyllä kahdestaankin :happy:!

On sovittu jo tammikuullekin treffit kanssaan jos sinne asti pääsee. Jokin äkillinen 'oksennustauti' sitten iskee jos sattuu olemaan töissä sopivasti.
Hän sanoi kyllä voivansa tulla myös es ultraan pitämään kädestä kiinni jos haluan. Taidan kyllä mennä ihan yksikseni, onhan mulla tää kumpu kaverina.

Mä olin itse doulana hyvän ystävän synnytyksessä vuosia sitten kun miehensä ei päässyt paikalle, oli rankka ja samalla aivan mahtava kokemus! Vähän oli vaikea keskittyä seuraavana päivänä toimistolla, kävin kotona kääntymässä suihkussa 22 h kestäneen synnytyksen jälkeen ja siitä suoraan töihin. :wacky:

Oli tosi hienoa huomata että tukena oleminen ei vaadi omaa synnytyskokemusta, kunhan vaan tuntee ystävänsä, itsensä, ja tietää että kestää sen ns. rankankin menon prosessin aikana.

Muokattu viimeksi:
Tärppionnea ovisplussien ja niiden odottelijoitten suuntaan! Ja Suskille käynnistyviä supistuksia! :blob7:blob7:blob7

Olin minäkin aikoinaan joulukuiset 2010 -ryhmässä, mutta tuli tammikuinen 2011 :hilarious: Mun täällä joku mietti, tuleeko Suskille elokuinen vai ei :joyful:
Ei nämä vauvat osaa katsoa kalenteria, pahalaiset!

Mä olin itse doulana hyvän ystävän synnytyksessä vuosia sitten kun miehensä ei päässyt paikalle, oli rankka ja samalla aivan mahtava kokemus! Vähän oli vaikea keskittyä seuraavana päivänä toimistolla, kävin kotona kääntymässä suihkussa 22 h kestäneen synnytyksen jälkeen ja siitä suoraan töihin. :wacky:

Oli tosi hienoa huomata että tukena oleminen ei vaadi omaa synnytyskokemusta, kunhan vaan tuntee ystävänsä, itsensä, ja tietää että kestää sen ns. rankankin menon prosessin aikana.
Aivan upeeta että pääsit olemaan ystävän tukena synnyttämässä!

Meillä sattui hyvin ajoitukset doulalle, hän kerkesi kotiinsa pikaisesti saunomaan illalla ensin pisteltyään synnytyksen vauhtiin mulle akupunktiolla. Haettiin hänet sitten mukaan ja oltiin vaan tunnin verran sairalassa ennen syntymää, pääsi tuokin kotiinsa nukkumaan ilta kymmeneen mennessä. Ihan pirteänä!
Joku samanlainen ajoitus voisi olla taas priima :grin..

Mä olen ollut kahden ystäväni synnytyksissä doulana,on kyllä niin rankkaa ja samalla todella mahtavaa, kyllä on ollut kummallakin kerralla paljon rankempaa kuin omien synnyttäminen. Synnytysten jälkeen kyllä uni maistui :grin Miehille iso hatunnosto ja itse lähtisin milloin vaan uudelleen jos tilaisuus tarjoutuisi.

Miehille iso hatunnosto ja itse lähtisin milloin vaan uudelleen jos tilaisuus tarjoutuisi.

Ulkosuomalainen :) Mä synnytin ypöyksin, koska mies "häädettiin" sairaalasta yhden yön jälkeen kotiin, eikä hän enää ehtinyt takaisin, kunnes lapsi oli jo syntynyt, vaikka ajoi 120km/h....

Tuli ennalta suunnittelemattomia käänteitä ja synnytys tapahtui aivan äkkiä ja yllättäin sektiolla vaikka oletus oli, että lapsi syntyy vasta seuraavana päivänä.

Mä olen ollut kahden ystäväni synnytyksissä doulana,on kyllä niin rankkaa ja samalla todella mahtavaa, kyllä on ollut kummallakin kerralla paljon rankempaa kuin omien synnyttäminen. Synnytysten jälkeen kyllä uni maistui :grin Miehille iso hatunnosto ja itse lähtisin milloin vaan uudelleen jos tilaisuus tarjoutuisi.
Miten teillä on arki vauvan kanssa lähtenyt sujumaan?

Ulkosuomalainen :) Mä synnytin ypöyksin, koska mies "häädettiin" sairaalasta yhden yön jälkeen kotiin, eikä hän enää ehtinyt takaisin, kunnes lapsi oli jo syntynyt, vaikka ajoi 120km/h....

Tuli ennalta suunnittelemattomia käänteitä ja synnytys tapahtui aivan äkkiä ja yllättäin sektiolla vaikka oletus oli, että lapsi syntyy vasta seuraavana päivänä.
Mikä sinulla oli syynä sektioon ja miksi oli kiire?

Ainakaan vielä häätöyrityksillä ei ole ollut yhtään mitään vaikutusta.

Muokattu viimeksi:
Raporttia tikkuun pissimisestä: -dpo9 ja raskauskeijun one stepillä nega. Harmaa viivan paikka kyllä näkyy, mutta eikös se näy noissa aina? Ei siihen kyllä mitään väriä tullut.

Takaisin