----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jokuhan juuri täällä mainitsi sperman auttavan stressiin, vai näinkö unta. Hommiin vaan, jos nuttura kiristää. Ja ihan muuten vaankin.

Vastavirran akka :) Sperma on hyvä ajatus jokaiselle...:joyful:

Onneksi jokin stressitaso on aina hyväksi, jos vaaditaan suorituksia. Pieni potku persuksissa niin alkaa kyllä tapahtua:laughing002

Jospa siittiöillä ja munasolulla ois sama ajatus!!:cheers

No voi nyt... sanonko mikä... Kuuntelin Samuli Edelmannin Tähtipölyä-biisin, ja tuli ihan kyyneleet. Onkohan minun pääkopassani kaikki aivan tallella :wtf:

Ristiriitaiset olotilat vaan jatkuu. Silti se kaipuu vauvaan on vielä olemassa vahvana. Ottaa tästäkin nyt sitten selvän o_O

Kp15, ei ole harrasteltukaan, en vaan ole jaksanut :oops:

Pakko mainita että mun mies laulaa tuota Tähtipölyä-biisiä niin että sanoo aina tähtipölyn tilalle siemenneste :hilarious::hilarious:

Eka neuvolakäynti tänään takana. Yllätyin, kun näköjään systeemi seulojen osalta muuttunut sitten edellisen kerran, kun ekaan neuvolaan asti päästiin. Silloin oli selvä juttu, että yli 40 v ensisynnyttäjälle tarjotaan seulojen lisäksi NIPT.

Nyt tarjotaan yhdistelmäseulonta, jonka tuloksen perusteella mahdollisesti lähete NIPT-tutkimukseen.

Kummastelin tätä, kun sehän on enemmän kuin todennäköistä, että seulat tässä kohtaa hälyyttää. Luin jostain, että ”järkevin” tapa olisi np-ultra + NIPT ja samalla saisi heti mahd varman tuloksen ja välttyisi ylimääräiseltä hälyytykseltä, jatkolähetteeltä ja odottelulta.

Ei minulle ole tarjottu kummassakaan raskaudessa NIPTiä, kuulemma ikä ei ole riittävä peruste, vaan seulojen pitää hälyttää ensin. Harkitsin NIPTissä käymistä yksityisellä, mutta hinta oli sen verran kova, että väliin jäi. Ja nyt tässä viimeisessä raskaudessa kromosomit tutkittiin jo ennen alkionsiirtoa, joten tässä raskaudessa NIPT olisi ollut suurin piirtein turha.

Hippunen, ei ne seulat automaattisesti hälytä, vaikka ikää on. Minulla ei hälyttänyt. Iän vuoksi ei tullut mitään ylimääräistä seurantaa. Ainoa, mihin vaikutti oli se, että minulle luvattiin, ettei synnytystä päästetä reilusti yliajalle, vaan käynnistys tulee, jos ei itsekseen synny ajoissa. Tosin käynnistyksen syy oli lopulta vauvan koko ja se, että vauva kääntyi aina väärään tarjontaan, kun lapsivettä oli paljon. Kun vauva kerrankin käännöksen jälkeen majaili oikeassa asennossa, niin yritettiin saada hänet ulos.

Montako viikkoa sinulla on nt-ultraan?

Eka neuvolakäynti tänään takana. Yllätyin, kun näköjään systeemi seulojen osalta muuttunut sitten edellisen kerran, kun ekaan neuvolaan asti päästiin. Silloin oli selvä juttu, että yli 40 v ensisynnyttäjälle tarjotaan seulojen lisäksi NIPT.

Nyt tarjotaan yhdistelmäseulonta, jonka tuloksen perusteella mahdollisesti lähete NIPT-tutkimukseen.

Kummastelin tätä, kun sehän on enemmän kuin todennäköistä, että seulat tässä kohtaa hälyyttää. Luin jostain, että ”järkevin” tapa olisi np-ultra + NIPT ja samalla saisi heti mahd varman tuloksen ja välttyisi ylimääräiseltä hälyytykseltä, jatkolähetteeltä ja odottelulta.
Joo, tuon takia me käytiin ekassa raskaudessa yksityisellä NIPTissä jo 11+0. Kustannus per päivä vs. päivä lisähuolta oli sen arvoista, myös kun silloin tulokset oli huonoja. Tulokset tuli päivää ennen julkisen nt-ultraa, joten oltiin jo ehditty aloittaa sureminen ja tiedettiin ettei kaikki ultrassakaan ole kunnossa. Päästiin jo tehdyn NIPTin ansiosta heti istukkabiopsiaan ja muihin jatkotutkimuksiin HUSissa.

Muokattu viimeksi:
Joo, tuon takia me käytiin ekassa raskaudessa yksityisellä NIPTissä jo 11+0. Kustannus per päivä vs. päivä lisähuolta oli sen arvoista, myös kun silloin tulokset oli huonoja. Tulokset tuli päivää ennen julkisen nt-ultraa, joten oltiin jo ehditty aloittaa sureminen ja tiedettiin ettei kaikki ultrassakaan ole kunnossa. Päästiin jo tehdyn NIPTin ansiosta heti istukkabiopsiaan ja muihin jatkotutkimuksiin HUSissa.

Olitteko tuolloin käyneet jo np-ultrassa vai katsottiinko se samalla yksityisellä?

Olitteko tuolloin käyneet jo np-ultrassa vai katsottiinko se samalla yksityisellä?
Käytiin ekalla kerralla NIPTissä suht heti kun se oli mahdollista, ja saatiin tulokset juuri ennen julkisen nt-ultraa. Tuolloin vielä sai käydä pelkässä NIPTissä, nykyään myös klinikoilla se on yhdistetty nt-ultran kanssa.

Tälläkin kertaa me käytiin yksityisellä NIPT-nt-ultra kombossa 12+2 vaikka oltaisiin saatu HUSin kautta NIPT ja ultra suoraan ilman seulontaa - HUS haluaa jostain syystä ottaa NIPT + ultran vasta 13+3, ja pelkäsin että ei saataisi tuloksia ajoissa istukkabiopsiaan nähden mikäli niissä olisi ollut taas huonoja uutisia. (Istukkabiopsia ei ole luotettava rv 14 jälkeen, kun taas lapsivesipunktio on luotettava vasta rv 16->. Jos NIPT-tulokset olisi myöhästyneet pari päivää, olisimme huonojen uutisten kohdalla ensin joutuneet odottamaan pari viikkoa jotta pääsemme punktioon, ja sen jälkeen viikon-kaksi itse tuloksia.

04E90A6A-79B1-438A-84C2-CF8947B0A8BE.jpeg Ovisplussalta näyttää. Kävin juuri ostamassa testejä ja odottelin plussaa vasta alkuviikolle. No halpa kierros yhdellä tikulla nyt. Ukko matkalla, mutta onneksi palaa tänään takaisin. Viikonloppu kuviot on siis selvillä.

Minulla huonot tulokset tuossa keskimmäisessä raskaudessa näkyivät jo ihan seulontaverikokeista. Siinäkin NIPT yksityisellä olisi ollut ihan rahanhukkaa, kun ne kaksi seulontaveriarvoa näyttivät suoraan sikiön kehnon kohtalon. Arvot olivat sen verran huonot, että lopputuloksen tiesi ilman ultraakin.

Ai että, katselin Pinterestistä vauvojen vaatteisiin liittyviä pinnejä, kyllä läikähti kaipuu siihen, että saisi vielä pitää omaa tuhisevaa pikkuista sylissä :love017 Siellä oli niitä NIIN söpöjä vauvojen kuvia että huh! Ehkä tässä vielä täytyy oikeasti aktivoitua, vaikka tämä kierto ainakin meni ihan harakoille ja variksille. Olisi varmaan kyllä hyvä käydä gynellä katsomassa esim. myooman tilanne, ja tietysti nyt miettiä, aloittaisiko tässä jotain muitakin apukeinoja kuin foolihapon. Imetyskin vielä jatkuu, loppua ei ole näkyvissä vieläkään. Nyt on mennyt pitkään vain 3 kertaa vuorokaudessa, tai kaksi, riippuu tilanteista.

Saako kysyä mikä kunta kyseessä?

Täällä YK 3 ja kp:t jotain en jaksa laskea enkä mä mihinkään mun kuumeesta päässyt vieläkään...
Viimeksi kun odotin tuli nipt automaattisesti kun olin yli 40v . Jotenkin se oli tosi huojentavaa päästä niptiin.tylsää jos nyt sattuisin vielä odottavani, ettei siihen pääsiskään kunnallisesti:(

HUS haluaa jostain syystä ottaa NIPT + ultran vasta 13+3, ja pelkäsin että ei saataisi tuloksia ajoissa istukkabiopsiaan nähden mikäli niissä olisi ollut taas huonoja uutisia. (Istukkabiopsia ei ole luotettava rv 14 jälkeen, kun taas lapsivesipunktio on luotettava vasta rv 16->. Jos NIPT-tulokset olisi myöhästyneet pari päivää, olisimme huonojen uutisten kohdalla ensin joutuneet odottamaan pari viikkoa jotta pääsemme punktioon, ja sen jälkeen viikon-kaksi itse tuloksia.

Motto78 :) Meille tehtiin NIPT ~ rv.9 + ~ HUS:ssa. Viikot oli heidän mielestä riittävät. Ultraa ei tehty.

Yksityisellä olisin saanut, mutta se olisi ollut kallista. Olin tuolloin 43-v.

View attachment 81622 Ovisplussalta näyttää. Kävin juuri ostamassa testejä ja odottelin plussaa vasta alkuviikolle. No halpa kierros yhdellä tikulla nyt. Ukko matkalla, mutta onneksi palaa tänään takaisin. Viikonloppu kuviot on siis selvillä.

Vastavirran akka :)

Hienoa!:grin Ja nyt sulla tärppää pysyvästi!!:cheers Puhallan plussatuulta sinne:hello2

Taidan myös nyt ostaa kaupasta testejä ja katsella miltä tulos näyttää:angelic: kp...(??) limoja..

Plussaa kaikille!!:cheers :cheers :cheers

Minulla huonot tulokset tuossa keskimmäisessä raskaudessa näkyivät jo ihan seulontaverikokeista. Siinäkin NIPT yksityisellä olisi ollut ihan rahanhukkaa, kun ne kaksi seulontaveriarvoa näyttivät suoraan sikiön kehnon kohtalon. Arvot olivat sen verran huonot, että lopputuloksen tiesi ilman ultraakin.

Suski75 :) Pahoittelut tapahtuneista.

Nyt tulee ehkä yllätyksellinen kysymys, mutta tulipa mieleen...elikäs...osaatko yhdistää tapahtuneet asiat johonkin, esim. ruokavalioon? Riittämättömiin vitamiinitasoihin (esim. B-fooli...)?:rolleyes: Vai onko kaikki ollut aina tasaisesti samaa?

Tsemppiä kohti synnytystä, sieltä se ihana lapsonen ihan kohta syliisi kierähtää:Heartpink

Täällä YK 3 ja kp:t jotain en jaksa laskea enkä mä mihinkään mun kuumeesta päässyt vieläkään...
Viimeksi kun odotin tuli nipt automaattisesti kun olin yli 40v . Jotenkin se oli tosi huojentavaa päästä niptiin.tylsää jos nyt sattuisin vielä odottavani, ettei siihen pääsiskään kunnallisesti:sad001

JustMee :) Kuumeillaan vaan, niin kauan kuin mahdollista. Ei siinä mitään rajaa ole, eikä tarvitse päästä pois minnekkään:laughing002

Mä olen valmis kuumeilemaan niin kauan, kunnes raskaus alkaa, vaikka sitten ois 50++ , mutta ellei ala, niin eipä sitten asialle mahda mitään, mutta ainakin on kuumeillut ja yrittänyt!!!:p:cheers

Plussaa sinne!!:cheers:cheers:cheers

Takaisin