T
Tähti ★
Vieras
Vähän on myöhäistä lahjanhankintaa. Taitaa jäädä ilman.
Näin on....vaatteita löytyi :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vähän on myöhäistä lahjanhankintaa. Taitaa jäädä ilman.
Voi hemmetti.Meillä oli tänään viimeinen lääkärissäkäynti/ultra ennen oletettua perjantain sektiotaen tiedä voiko enään huonommin asiat mennä, istukka kasvanut kohdunseinän läpi eli placenta accrenta. Sektioon tarvitaan suuri joukko lääkäreitä, verta 10 yksikköä ja aivan helvetisti onnea. Vauva selviää kyllä, mulle annettiin 50:50, vetää aika vakavaksi.

Minä kyllä ahdistun ihmisistä, jotka haisevat. Ei siinä mitään, jos voi itse poistua paikalta, mutta usein nämä yksilöt tahtovat jutella melkein nenässä kiinni. Vaikka pakitan, ne seuraavat. Tilaa kiitos, kuulen kyllä kauempaakin, ainakin vielä.
Toinen suuri ärsytys on yllätysvieraat. Ärsyttääkö ne muita? Tänäänkin oli aivan muut suunnitelmat, mutta eräs nimeltä mainitsematon yritti kovasti muuttaa kuvioita jopa juhannuksen osalta. Itse en mene minnekään ilman ilmoitusta. Joku saari voisi olla minulle sopiva asuinpaikka. Sinne ei ihan niin vaan pyyhkäistä, tai ainakin pitää nähdä kovasti vaivaa.
KiitosOnpa hurja tilanne! Minä lähetän sinulle helvetisti onnea, koska sille on siellä tarvetta. Toivottavasti tulee perille! Lisäksi tähän odotteluaikaan tsemppiä, voimia, rohkeutta ja kaikkea, mitä tarvitset. Onko sinulla Suomesta perhettä siellä nyt läsnä? Miten mies suhtautuu?
Tytär lähti viikko sitten takaisin Suomeen joten perhettä ei ole nyt läsnä ennen syksyä. Kumpi vaihtoehto teillä nyt on mielessä vahvemmin, lähempänä miehen kanssa vai yliopistosairaalassa? Löytyisikö verenluovuttajia riittävästi siellä kauempana? Harmi, että tässä vaiheessa lentäminen Suomeen ei taida olla vaihtoehto.KiitosTytär lähti viikko sitten takaisin Suomeen joten perhettä ei ole nyt läsnä ennen syksyä.
Mies tyyppi turkkilaiseen tapaan ajattelee rahaa, eikä ehkä oikein ymmärrä todellisuutta. Käytiin siis tänään riskiraskauksiin erikoistuneella lääkärillä joka on vastuu lääkärinä sairaalassa missä sektio tehdään. Suomessahan tällainen sektio tehtäisiin ehdottomasti yliopistosairaalassa, täällä mulla myös sellainen vaihtoehto olemassa, mutta se tarkoittaa sitä että menen silloin sinne ilman miestä koska välimatkaa on niin paljon.
Täällä tämmöinen sektio on hyvin suuren riskin leikkaus turkissa, täällä ei ole veripankkia vaan veren/luovuttajien löytyminen jää meidän tehtäväksi ( onneksi olen AB + veriryhmältäni ja se on yleisin veriryhmä turkissa ) joten nyt on omassa päässä niin paljon kysymyksiä ilman vastauksia..... ensimmäisen kerran täällä ollessa toivoisin oikeasti olevani Suomessa.
KiitosVoi hemmetti.
En tiennyt tän tyyppistä komplikaatiota olevankaan, todella syvältä että sun pitää joutua kokemaan tämä harvinaisuus...! Osasivatko vielä sanoa mistä kohtaa istukka on mennyt läpi, tai onko se kuroutunut pitkälle? Ja oletko saanut tarpeeksi tietoa ja tukea sairaalan kautta?
Perjantaina sun kanssasi on hengessä mukana ainakin iso joukko puolituntemattomia virtuaali-ihmisiä. Halutaan pitää sut täällä.![]()

Kyllä minä varmaan jään lähisairaalaan. Asutaan suuressa, kaupungissa ja yliopisto sairaala taas on vastaavasti pienessä kaupungissa.Kumpi vaihtoehto teillä nyt on mielessä vahvemmin, lähempänä miehen kanssa vai yliopistosairaalassa? Löytyisikö verenluovuttajia riittävästi siellä kauempana? Harmi, että tässä vaiheessa lentäminen Suomeen ei taida olla vaihtoehto.
Toi on iso juttu prosessoitavaksi, ja aikaa ei ole siihen nähden mitenkään tarpeeksi. Hyytymistekijätkin vielä kaupan päälle... Toivon kovasti ettei istukka olisi kiinnittynyt muihin elimiin.Kiitos
Olen tiennyt tämän raskauden olevan suuren riskin raskaus, mutta vain istukan irtoamisen mahdollisuuden osalta ( koska istukka irronnut 2 raskaudessa) molemmilla kerroilla istukka on ollut kiinnittynyt kohdun takaseinään niin kuin nyttenkin, joka siis tekee tästä hyvin suurenriskin raskauden ja on mahdollistanut istukan kasvamisen kohdun läpi ( tämmöisestä ei ole koskaan Suomessa mainittu edes puolella sanalla)
Tässä tilanteessa ei ole enään olennaista onko koko istukka vai vain osa kasvanut läpi, ongelman tekee kaksi aikaisempaa istukan irtoamista jotka kuulemma aiheuttavat sen että veren hyytymistekijät eivät toimi normaalisti ja vuotoa ei saada tyrehtymään. Joten lääkärit joutuvat poistamaan kohdun sektion yhteydessä. Vielä ei tiedetä onko istukka mahdollisesti kasvanut myös kiinni vatsapaitaan/suolistoon/ johonkin muualle myös.
Koska verenvuoto tulee olemaan runsasta ja sitä ei täydellä varmuudella saada loppumaan, on keinot lääkäreillä aika vähissä.
Tilanteen lopullinen vakavuus selviää vasta leikkauksessa.
Nyt on paljon kysymyksiä mihin ei varmasti ole kenelläkään vastauksia ennen kuin sektio aloitetaan. Enkä itse juuri nyt osaa suhtautua asiaan oikein mitenkään....
Tällähetkellä luulen että on parempi jos lapset pysyvät Suomessa, heidän on ehkä helpompi prosessoida asiaa keskenään siellä jos oikeasti käy huonosti.Toi on iso juttu prosessoitavaksi, ja aikaa ei ole siihen nähden mitenkään tarpeeksi. Hyytymistekijätkin vielä kaupan päälle... Toivon kovasti ettei istukka olisi kiinnittynyt muihin elimiin.
Olisko mitenkään mahdollista saada joku Suomesta lisätueksi, vai stressaisiko se vaan lisää?

Epäilen nimittäin kuopuksen vieneen ne Petshop-leikkeihinsä 
Meillä oli tänään viimeinen lääkärissäkäynti/ultra ennen oletettua perjantain sektiotaen tiedä voiko enään huonommin asiat mennä, istukka kasvanut kohdunseinän läpi eli placenta accrenta. Sektioon tarvitaan suuri joukko lääkäreitä, verta 10 yksikköä ja aivan helvetisti onnea. Vauva selviää kyllä, mulle annettiin 50:50, vetää aika vakavaksi.
Voimia
Totta. Jos saa prosessoitua sen huonon 50% tärkeimmät käytännön asiat järjestykseen, voi toivottavasti keskittää ajatukset siihen parempaan vaihtoehtoon - siihen että pääset toipumaan isosta leikkauksesta pieni nyytti rinnallasi.Tällähetkellä luulen että on parempi jos lapset pysyvät Suomessa, heidän on ehkä helpompi prosessoida asiaa keskenään siellä jos oikeasti käy huonosti.
Aina on se 50 % mahdollisuus että kaikki menee hyvin. Toki pitää myös ajatella myös se toinen 50![]()
Nyt me ajattelemme sitä, että käy hyvin. Ehkä miehen ja aikuisten lasten kanssa on kuitenkin sinun syytä käydä läpi sitä huonoa vaihtoehtoa. Jos pystyt. Minulla vaikeissa hetkissä on auttanut se, että kirjoitan itselleni paperille. Kerrot vain jollekin, mistä ne kirjoitukset sitten löytää.Tällähetkellä luulen että on parempi jos lapset pysyvät Suomessa, heidän on ehkä helpompi prosessoida asiaa keskenään siellä jos oikeasti käy huonosti.
Aina on se 50 % mahdollisuus että kaikki menee hyvin. Toki pitää myös ajatella myös se toinen 50![]()
Tähti mä ymmärrän kyllä prosenttisesti Vastavirran Akkaa mutta en enää sua.
Tämä on viimeinen mun kommentti näihin epäasiallisuuksiin.
Jatkossa sivuutan sun viestit ja keskityn vaan kukkiin ja mehiläisiin ja omaan tilaani.