----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli kp 9 7mm. Ja se on kuulemma hyvä. Sanoiko siis ultratessa, että liian ohut?
Soitin juuri sinne ja odottelen takaisinsoittoa.
Että kun hävettää, kun mulla on näin huono muisti.:bag: Jotenkin se käynti vain oli oikeasti niin ripeä ja asiat tapahtuivat hetkessä, niin ei kaikki jäänyt mieleen. Enkä kai niin yrittänytkään painaa kaikkea mieleen, kun luulin, että muuta kuin katsoo kannasta sitten ajan kanssa.

En ole edes varma oliko sanamuoto liian ohut vai aika ohut.:smiley-angelic006

Sehän se, kun vieläkään ei omakantaan ole tullut mitään. Olisin niin halunnut tarkistaa sieltä, että muistanko kaiken oikein.
Tylsää että noita pitää odottaa! Mä kysyin joskus follikkelivaiheen ultrassa 5 mm limakalvosta (lääkäri sanoi sen olevan "ohut"), kuulemma ei ollut liian ohut vaan normaali. Tarkkaa kiertopäivää tälle en valitettavasti muista.

Ilmeisesti 4 mm olisi vielä ok: https://www.kaypahoito.fi/nix02614

Tylsää että noita pitää odottaa! Mä kysyin joskus follikkelivaiheen ultrassa 5 mm limakalvosta (lääkäri sanoi sen olevan "ohut"), kuulemma ei ollut liian ohut vaan normaali. Tarkkaa kiertopäivää tälle en valitettavasti muista.

Ilmeisesti 4 mm olisi vielä ok: https://www.kaypahoito.fi/nix02614

En viitsisi sanoa mitään, kun en ole varma, mutta juuri tuota 4mm olen muistellut, että olisi sanonut. Jotenkin oletinkin, että se olisi ohut, kun mulla on niin lyhyet menkat aina olleet. (2-3pv) Eikä kovin runsaatkaan. Kai ne ovat verrainnolliset keskenään.:bookworm:

Lisään vielä, että mulla on todettu oikea munanjohdin tukkoiseksi aukiolotutkimuksessa kauan sitten, n.15v sitten. Mainitsin tuosta niin keskityttiin vasempaan. Siitä oli nyt maininta, että ei johtavaa follikkelia, 15mm kysta.

Voisi melkein sanoa, että alkaisivat jo menkat, että pääsisi äkkiä ekan kerran niitä letroja testaamaan.:smiley-bounce013

Kosmoskukka jännä että eivät seuraa voin isoa kystaa ultralla. Käsitin, että tuo saattaa estää jotain ja puhjetessaan kipeä?

Kosmoskukka jännä että eivät seuraa voin isoa kystaa ultralla. Käsitin, että tuo saattaa estää jotain ja puhjetessaan kipeä?
Joo, minuakin vähän hermostuttaa se. Lukenut niitä juttuja miten kipeä puhjetessaan on. Ja miksi sen pitikin juuri siellä ”toimivassa” munasarjassa olla. Mulla ei asiasta mitään kokemusta, ensimmäisen kerran kävi ilmi.:confused004

Mullakin on ollut keltarauhaskysta alkuvuodesta, sotki hieman kiertoa (seuraavan alku viivästyi) muttei ollut kovin kipeä ja oli hävinnyt itsestään.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00155
Lohdutuksena sanon, että mulla on löytynyt toiminnallisia, sekä keltarauhaskystia. Kovia kipuja niihin liittyen ei ole ollut. Koko ollut noin 3cm luokkaa mulla.

Jos sulla on torvi tukossa, niin pääsisitköhän laparoskopiaan tai johonkin, missä sitä voisi yrittää avata?

Tämä näytti ultrassa sellaiselle tasaisen vaaleanharmaalle. Follikkelit taas näkyivät sisältä mustana.
Nyt vähän hirvittää jo syöpäkin tai suklaakystan kiertyminen ja ties mikä, kun olen asiaa googlaillut:cool::eek::hilarious: Syyskuussa jos raskaus ei ole alkanut Letroilla, niin pääsen jatkotutkimuksiin, ja eiköhän tämäkin oteta huomioon.

Viimeksi sitä laparoskopiaa ei tarvittu, kun tulin aivan yllättäen luomuraskaaksi ja hoitoihin ei tarvinnutkaan lähteä. Varmaan nyt on uudelleen ajankohtainen.

Tämä näytti ultrassa sellaiselle tasaisen vaaleanharmaalle. Follikkelit taas näkyivät sisältä mustana.
Nyt vähän hirvittää jo syöpäkin tai suklaakystan kiertyminen ja ties mikä, kun olen asiaa googlaillut:cool::eek::hilarious: Syyskuussa jos raskaus ei ole alkanut Letroilla, niin pääsen jatkotutkimuksiin, ja eiköhän tämäkin oteta huomioon.

Viimeksi sitä laparoskopiaa ei tarvittu, kun tulin aivan yllättäen luomuraskaaksi ja hoitoihin ei tarvinnutkaan lähteä. Varmaan nyt on uudelleen ajankohtainen.
Tieto lisää tuskaa, näinhän se on. Ymmärtääkseni ultralla näkee jo paljon, että pitääkö huolestua. Pienihän sulla se kuitenkin on.

Mutta siis Kosmoskukka ei sulla varmasti ole hätää kun se jo lukee siellä papereissa. Varmasti seuraavat tarvittavalla tavalla! Eikös letrot jotenkin "kuivata" kystia. Vai oliko se keltsi hormoni. Mä olen ihan sekaisin näiden kanssa.

Mutta siis Kosmoskukka ei sulla varmasti ole hätää kun se jo lukee siellä papereissa. Varmasti seuraavat tarvittavalla tavalla! Eikös letrot jotenkin "kuivata" kystia. Vai oliko se keltsi hormoni. Mä olen ihan sekaisin näiden kanssa.
Ihanaa, että joku muukin on sekaisin näiden kanssa.:joyful:
Hävettää tämä mun tietämättömyys, mutta kiitos teille, kun kärsivällisesti olette auttaneet!:)

Viime kesänä kävin ultrassa ja silloin löytyi myoomia ja kystia. Muistan sen tunteen, kun odottelin että milloin ne räjähtää. Ja varmasti kaikki kerralla. Mietin, että varmasti lapset on tosiaankin jo tehty, kun ei kohtuakaan varmaan enää voi säästää. Ihan oli turhaa pelkoa se. Kyllä kipuja välillä oli, mutta ei mitään tajunnan räjäyttävää.

Vanhemmiten kaikki ylimääräisyydet lisääntyy, kuten kystat, polyypit ja myoomat. Ei ne ole, kun hidasteita suurin osa.

Joo, minuakin vähän hermostuttaa se. Lukenut niitä juttuja miten kipeä puhjetessaan on. Ja miksi sen pitikin juuri siellä ”toimivassa” munasarjassa olla. Mulla ei asiasta mitään kokemusta, ensimmäisen kerran kävi ilmi.:confused004

Kosmoskukka :) Ei hätää, näin pieni kysta lähti minulta ainakin ihan itsellään ja huomaamatta pois.

Tämä kystä oli siis 5-vuotta sitten, ultrassa näkyi. Lääkäri sanoi, että jos se kasvaa, nin hän punktioi sen neulalla. Kysta ei kuitenkaan kasvanut, vaan kuitui pois itsestään (ilman lääkitystä), en tosiaan huomannut mitään. Ei siis sattunut, eikä ollut mitään havaintoa tapahtumasta.

Ultrassa vaan todettiin, ettei sitä enää ole.

Inhottaviahan nuo ovat. Uskon, että sinunkin kysta vaan häviää huomaamatta pois.

Oman kokemuksen perusteella onneksi harvinaisia ne ovat. Ainoa selkeä vaiva kystasta oli se, että kierto venähti....kp46 taisi alkaa menkat. Mulla siis säännöllinen kierto 29-30.

Valtavasti tsemppiä ja plussapuhuria.

Kp 10

Inosotolin!!!!:Heartpink
Kp10 ja melkein ovis Leffaviivat!!!:smiley-angelic003

Inssi varattu perjantaille kp12.
Tämä ainehan on taivaasta!!!:smiley-angelic008

Enää ei letroihin kannata koskea.

Toivottavasti ei myöhästytä inssistä....tämä super super Inosotolin (500mg):p

Last edited by a moderator:
Lisäys, tästä Inosotolinista alkoi jo voimakkaat "oviskivut" kp5......

Eilen ovistesti oli vielä tyystin blanko, mutta tänää kp10 se näyttää jo räjähtävän käsiin:smiley-ashamed004 :laughing021

Tämä aine nopeuttaa mun ovista enemmän ja paremmin, kuin letrot ja IVF-piikit. Epäilen kahta munasolua ja jopa molemmissa munasarjoissa:smiley-angelic003

:smiley-bounce016

Takaisin