----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niitä biojötepusseja ei suositella bioastiaan taloyhtiössä. Niitä mulla siis on ja ei käy. Ja tarvitsen jonkin pussin laatikkoon jota pidän pakkasessa.

Ja pudsittomuud ei vaihtoehto koska jätteet jäätyy purkin seiniin ja mun pitää pystyä viemään jätteet samalla kun käytän koiraa. Miten ne kaupan paperipussit? Kukaan sellaisia kokeillut? Ovatko 100% maatuvia? Bio pussit ei maadu...

Kiitos kommenteista, KaarinHa! :Heartred
Oletteko kertoneet hoidosta lähipiirille ja mainitsitteko jotakin jo odotusaikana?

Kyllä kerrottiin hoidoista alusta asti avoimesti koko prosessin ajan, mikä vuosien varrella käytiin läpi. Minusta se oli itselle helpompaa kun kaikki (tarvittavat ihmiset) tiesivät asiasta, esim. pomo töissä, ei tarvinnut pelätä, että itse möläytän jotakin vahingossa, ja toisaalta se mahdollisti sen, että jos/kun jokin menee/meni pieleen, niin ihmiset ympärillä ymmärsivät, mistä on kyse, eikä minun tarvinnut piilotella mitään missään eikä keneltäkään. Tämä on tietysti täysin minun henkilökohtainen mielipiteeni, ja moni muu saattaisi toimia täysin päin vastoin, sehän on aina hoidoissa käyvien oma asia päättää, kertovatko vaiko eivät, ja mitä kertovat ja kenelle, ja missä vaiheessa. Kiittelivät tarhassakin kovasti, kun kerroin siellä pojan saaneen alkunsa lahjamunasoluhoidolla, tietävät nyt sitten ottaa asian huomioon, jos se asia tulee tarhassa jotenkin esille jossain yhteydessä.

Moikka naiset, ihanaiset. Niin tutut kuin uudetkin. Viimeinkin muutama rivi täältä Keski-Euroopasta.

Kolmas lapsemme ja toinen tyttäremme näki päivänvalon 12.1.
Ihana, pieni vauveli, jonka strategiset mitat 2950g ja 52cm. 10 pisteen pakkaus.

Vauva-arki on sujunut hyvin. Imetys takkuili alkuun.

Uskon, että lapsi tulee jos niin on tarkoitettu. Minä ehdin täyttää 44, ennen kuin tämä rakkauspakkaus syntyi.
Älkää luovuttako!

Hyvää ja aurinkoista kesää kaikille! :love7
Miola, onneksi olkoon!!

Tuohon Peppipupun kompostiasiaan nyt sen verran, vaikka itse asun ok-talossa ja meillä on oma kompostori, jolloin mitään pusseja ei erikseen tarvita, vaan voin kerätä biojätteen suoraan johonkin astiaan ja käydä tyhjentämässä sen vaan sitten kompostiin. Lueskelin tuossa eri jätehuoltoyhtiöiden ohjeita (pääkaupunkiseutu ja Pirkanmaa), ja siellä suositeltiin pakkaamaan biojäte joko paperipussiin tai sanomalehteen. Eli jos siitä jotain voi päätellä, niin se paperinen kompostipussi lienee ihan hyvä. Sille vaan sopiva astia kotiin, niin eiköhän sen poisvienti onnistu koiraakin viedessä?

Moikka naiset, ihanaiset. Niin tutut kuin uudetkin. Viimeinkin muutama rivi täältä Keski-Euroopasta.

Kolmas lapsemme ja toinen tyttäremme näki päivänvalon 12.1.
Ihana, pieni vauveli, jonka strategiset mitat 2950g ja 52cm. 10 pisteen pakkaus.

Vauva-arki on sujunut hyvin. Imetys takkuili alkuun.

Uskon, että lapsi tulee jos niin on tarkoitettu. Minä ehdin täyttää 44, ennen kuin tämä rakkauspakkaus syntyi.
Älkää luovuttako!

Hyvää ja aurinkoista kesää kaikille! :love7

Miola :)
Onnittelut perheenlisäyksestä!!:Heartbigred :Heartbigred

Kiva, että kurkit tänne edelleen:cheers

Hyvää vauva-arkea sinne Keski-Eurooppaan :cheers

Last edited by a moderator:
Juuri sama vika mullakin. Viiva ei ikinä vahvistu yhtä vahvaksi, puhumattakaan vahvemmaksi kuin kontrolliviiva. Raskaana silti olen ollut, niin ei se ovis kokonaan ole puuttunutkaan. Myös sellaisissa kierroissa siis testannut mistä tullut raskaaksi. Ja ei vaikutusta myöskään monta kertaa päivässä testailuilla.

Parhaillaan mulla vaan on tää keho jotenkin ihan epäkunnossa. Ei edes selkeitä oviskipuja ole nykyään, että niistä edes pystyisi päättelemään. Pitää yrittää miehen kaatoa silti tänään vielä.

Ja lisäyksenä siihen limailuun, niin mulla ei sitä löydy ikinä niin paljoa, että pyyhkiessä huomaisi, kuin yhden vessakäynnin ajan.

Kosmoskukka :) Nyt kun sait Letrot, niin viiva varmasti/ oletettavasti vahvistuu täysin vahvaksi:cheers

Toivottavasti sait miehen kaadettua ja siipat sisässä?:joyful:

Huh, ku kumma olo. Oonkohan tulossa samaan pöpöön kuin muksut.. Jäätävä väsymys, hirvee nälkä
ollut tänää, vatsa kuralla ja hieman kolottaa. Koitin käydä päikkäreillä, mutta väsyttää edelleen. Kohta
kuopuksen kevätjuhla päikyssä. Koitan raahautua sinne anopin kanssa. Appivanhemmat meillä
remppa-apuna, kun ei mies pysty nyt mitään tekemään. Ovat yön yli, lapset tykkää kovasti :joyful:
Olispa jo viikonloppu :sour:

Pillerit ovat pitäneet menkat poissa, ja kohta oikeasti varmasti on vaihdevuodetkin tulossa. Tietenkin myös taloudellinen puoli mietityttää. Voi olla, että tämä on nyt vain hetkellinen innostus asiaan, ja menee kohta ohi.

KaarinHa :) Ei tarvitse olla hetkellinen innostus....voi olla ihan todellista...oikea innostus.

Mikään ei estä sinua yrittämästä!!:cheers

Plussaa sinne...tsemppiä ja uskoa eteenpäin!!:cheers:cheers:cheers

Last edited by a moderator:
Huh, ku kumma olo. Oonkohan tulossa samaan pöpöön kuin muksut.. Jäätävä väsymys, hirvee nälkä
ollut tänää, vatsa kuralla ja hieman kolottaa. Koitin käydä päikkäreillä, mutta väsyttää edelleen. Kohta
kuopuksen kevätjuhla päikyssä. Koitan raahautua sinne anopin kanssa. Appivanhemmat meillä
remppa-apuna, kun ei mies pysty nyt mitään tekemään. Ovat yön yli, lapset tykkää kovasti :joyful:
Olispa jo viikonloppu :sour:

Helena80 :) Tätä on liikkeellä....kesälomat kolkuttaa ovella ja vielä pitää hetki jatksaa ja malttaa...

Odotan myös lomaa....todella! Oon raatanut koko vuoden vähän liikaakin ja talvilomakin jäi pitämättä.

Loma...loma....oi KESÄLOMA!!:smiley-angelic003

Meillä viimeisen blaston siirto edessä tähän kiertoon. Olisin halunnut, että siirretään lääkkeellisesti tuettuun luomukiertoon, mutta lääkäri ei ollut suostuvainen. Oon koko ajan ollut sitä mieltä, että lääkkeellinen kierto ei oo hyvä juttu mun kohdalla. Nyt mietin, voisinko koittaa pyytää jotain lisätukea gonapeptylin ( ja lugejen) lisäksi? Jotkuthan pistää pregnyliä ja jotkut naksauttelee jotain, en nyt muista mitä.

Voi toki olla, että kaikki meidän alkiot oli vaan viallisia, mutta teoreettisesti siellä olisi hyvinkin yksi terve voinut olla. Yksikään tähän mennessä siirretyistä seitsemästä alkioista ei kuitenkaan ole edes yrittänyt kiinnittyä. Kohtuu surkeaa, kun miettii, että kuitenkin 1,5 v sisään kaksi raskautta alkanut luomuna.

Hippunen77 :)

Koska teillä on tämä blaston siirto?

Kokeilisitko baby Aspirinia, se voisi auttaa kiinnittymisessä... :)

Vastavirran akka :) Ei ihan vielä kirvestä kaivoon:cheers
Kyllä kirves on kaivossa ja pysyy. Ei se tästä enää plussaksi muutu. Tällaista pitkää kiertoa mulla ei ole vuosiin ollutkaan. No kunhan nyt vaan alkais, ettei ukko kerkeä karata liian kauas. Kummallista, kun halut oli tässä kierrossa kovemmat, kun koskaan. Luotan siis tikkuihin enemmän.

Ajattelin vielä selventää tuota biojäteasiaa. Ettette pidä mua täysin sekopäisenä. Joka tosin olen.

Tarvitsen pussin sekä koiran samaan käteen, koska reuman takia vasen voi vaan avustaa kantamisessa, ei kestä otetta eikä painoa.

Ja siksi biojäte pakastimessa etten voi mitenkään kestää pahaa hajua eläimissä, ihmisissä tai ruoassa. Edes ajatusta siitä että jokin happanee varsinkaan jääkaapissa tai tavallisessa kaapissa. Siksi meillä tuollainen ratkaisu.

P. S en myöskään koskaan ikinä milloinkaan käy julkisissa vessoissa ellei ole täysin kestämätön tilanne. Suunnittelen siis kaikki etukäteen ettei tarvitse. Ajatuskin saa mut yökkäämään. En vaan pysty vaikka onkin naurettavaa. Pakkomielle/sairaus? Jee ehkä, mutta tän ikäisenä en jaksa välittää mun erikoisuudesta. En vaan matkusta esim julkisilla koska ihmiset haisee 40% kamalan pahalta. Ja se saa pakokauhun laisen pahoinvoinnin aikaan ja alan ajattelemaan millaiset hygieniatavat ihmisellä onkaan. Ja se oksettaa vielä enemmän. En vaan kykene.

:greet025 Inotosolin...jotain sinnepäin.....

Yksi tabletti (500mg) otettu ja kropassa alkaa tapahtua....Täytyy kiireesti alkaa testata jo ovista, vaikka on vasta kp5.....

Tämä ainehan nopeuttaa enemmän, kuin letrot!:grin

Kp5

Ja kiitos taas Motto78!:gen053

Takaisin