----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asioista pitäisi olla varma, eritoten lääkkeistä, ennen kuin alkaa täällä neuvoa muita. Joku voi vielä toimia sen mukaan ja tuleekin hallaa. Tosin kylläpä yleensä ihmiset suhtautuu täällä kerrottuihin neuvoihin kyseenalaisti kun on keskustelupalsta.

Täällä kp3 ja mietin jos raahautuis kauppaan hakemaan greippimehua. Vehnistä onkin jo kotona. Ja raahautuminen siksi kun sairastettu ja tänään aivan ku olis parempi olo "jo".

Muska77 :) Hei, totta!

Mun osalta on ainakin ihan keskustelua ja sanonkin, että tietääkseni tms. En tosiaan ole lääkäri, enkä edes terveysalan ihmisiä.

Last edited by a moderator:
Ei se niin kummallista ole kun ottaa huomioon kuinka hankala ongelma oli. Plus se että minulla ei ehkä imeydy tuo tyroksiini kauhean tehokkaasti. Ja voihan olla että se nyt jo onkin kunnossa, labra-arvoja tarkasteltu viimeksi ennen joulua.

Tyroksiini ehdottomasti tyhjään vatsaan! Sairaalassa se jaetaan silleen että potilas ehtii sen nielasta ainaki 30 min - tunti ennen aamiaista koska muuten se ei imeydy eikä lääkkeestä silloin ole mitään hyötyä. T. Tuleva hoitsu :)

M-M :) Ootko testannut lisää? Onko viiva vahvistunut aiemmasta?

Varmasti jännää aikaa:p

Tervehdys taustalta. Sattumalta löysin tämän keskustelun jokin aika sitten, vähän myöhässä vain!

Tähti, minulla oli aikoinaan vähän samanlainen tilanne lääkekuurin kanssa. Uskaltaisin sanoa, että tuossa vaiheessa kuuri on turvallisinta ottaa loppuun, näin mulle silloin vakuuteltiin. Ja tulehdus olisi alkionkehityksen kannalta haitallisempi tila.

Lisäksi vielä, Hirvi, tai mahdollisesti joku muu jolla olisi käyttöä ovistesteille: mulla on jäänyt muutamia sellaisia käyttämättä, ja lähetän ne ilomielin jollekulle "suurkuluttajalle". Viestiä tulemaan, ihan luottamuksella tietysti.

Toivottelen samalla kovasti onnea ihan jokaiselle!

M-M ehkä tuo imeytyminen kun on vähän yksilöllistä. Mä otan tyroksiinin jos muistan kun herään ja sit käyn suihkussa. Usein kuitenkin unohdan ottaa ja nappaan just ennen aamupalaa. Lukemat pysyneet hyvinä. Se toinen on alle yksi. Mutta jos ongelmia arvojen kanssa niin silloin kyllä ottaisin reilusti ennen aamupalaa.

Mäkin jännään sun testailuja!

• Tykkään
Reaktiot: M-M
Tervehdys taustalta. Sattumalta löysin tämän keskustelun jokin aika sitten, vähän myöhässä vain!

Tähti, minulla oli aikoinaan vähän samanlainen tilanne lääkekuurin kanssa. Uskaltaisin sanoa, että tuossa vaiheessa kuuri on turvallisinta ottaa loppuun, näin mulle silloin vakuuteltiin. Ja tulehdus olisi alkionkehityksen kannalta haitallisempi tila.

Lisäksi vielä, Hirvi, tai mahdollisesti joku muu jolla olisi käyttöä ovistesteille: mulla on jäänyt muutamia sellaisia käyttämättä, ja lähetän ne ilomielin jollekulle "suurkuluttajalle". Viestiä tulemaan, ihan luottamuksella tietysti.

Toivottelen samalla kovasti onnea ihan jokaiselle!

Tortta :)
Kiitos taustailusta! On varmasti vaan otettava kuuri loppuun saakka. Tuohon suuntaan mullekin vakuuteltiin klinikalta ja yritän uskotella itselleni, että tietävät mitä sanovat. Olisi vaikea antaa itselleen anteeksi, jos vauvalla olisi jokin vika tämän takia, mutta hoitamaton tulehdus voisi viedä vaikka hengen.

Kuitenkin vielä on tilanne, että raskaudesta ei ole varmuutta, niin ehkä ei pitäisi edes miettiä koko asiaa...

Kiitos tsempeistä! Tsempit sinnekin, ulkopuolelle! :)

M-M ehkä tuo imeytyminen kun on vähän yksilöllistä. Mä otan tyroksiinin jos muistan kun herään ja sit käyn suihkussa. Usein kuitenkin unohdan ottaa ja nappaan just ennen aamupalaa. Lukemat pysyneet hyvinä. Se toinen on alle yksi. Mutta jos ongelmia arvojen kanssa niin silloin kyllä ottaisin reilusti ennen aamupalaa.

Mäkin jännään sun testailuja!

Hyvä että on lukemat pysyny hyvinä! :) Minäkin jännäilen että mihin tämä kierto päätyy. Huomenna aamulla teen testin (jos uskallan). Jotenkin kemiallinen pyörii mielessä - liekkö pelko vai etiäinen..

Hyvä että on lukemat pysyny hyvinä! :) Minäkin jännäilen että mihin tämä kierto päätyy. Huomenna aamulla teen testin (jos uskallan). Jotenkin kemiallinen pyörii mielessä - liekkö pelko vai etiäinen..

M-M :) Luultavasti luonnollinen olotila.

Täällä on hyvä tunne sinun plussasta! Luottavaisin mielin:flower

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin! M-M viivoille vahvistumistuulia ja meille muille plussatuulia.

Kp2 ja pettymykseen jo totuttu. Asennoudun niin, että tulevalle lapselle kivempi syntyä alku- kuin loppuvuodesta :)) Teen nyt niitä asioita, jotka raskaana on kielletty: eli punkkua ja huomenna toteutan haaveeni silmien kestorajauksesta. Ens kierrossa sitten tatuoinnin vuoro :wink: Huomenna alkaa toinen letro-kuuri ja siitä sitten taas jännäilemään, saako ukkoa petiin oikeaan aikaan. Otan vaikka väkisin :))

Jotkuthan ottavat tyroksiinin erinäisistä syistä illallakin, esim parin tunnin kuluttua viimeisestä iltapalasta. Itsekin kokeilin sitä mutta ei siitä ollut hyötyä joten palasin ottamaan aamulla. Annostukseen luultavasti vaikuttaa, ja siksi pitäisi aina ottaa samalla tavalla että annostus on "kalibroitu" oikein.

Minä niin hajoan kun liuskaraskaustestit eivät tulleet vieläkään ja huomenna ei jaeta postia. Pakko päästä tekemään testejä! Lähes kärsin vieroitusoireista täällä. Kp 21...Varmaan sorrun tekemään tuon digitestin jota olen säästänyt siltä varalta että jos liuskan tulos olisi epäselvä. Tältäkö se lapsena tuntui joulun alla?

Löysin kuin löysinkin sitten kaksi liuskaa ja tein toisen niistä heti. Jos keskiviikkoon asti kärsisi säästää sen toisen niin olisin tyytyväinen itseeni.

• Tykkään
Reaktiot: M-M
Hirvi, ymmärrän niin hyvin tuskasi! Onko lähistöllä markettia mistä sais vaikka Pregcheck-liuskatestejä? Ite yrittäisin säästää digiä ainakin viikolla eteenpäin ku se ei ihan edullisimmasta päästä ole. Mutta sit ku se testausvimma iskee päälle niin ei siinä paljoa yleensä järkeilyt auta. Ainakaan minulla! :grin

Mulla ei maistu enää metalli suussa ja paineen tunnettakaan ei enää ole alavatsassa. Jotenkin on kyllä ei-raskaana olo. Voihan se toki olla että hormooneista johtuvat olotilat menee aaltoliikkeinä, mutta jotenki epäilen nyt vahvasti kemialllsta. Nyt on vissiin dpo12 ja kp32, ei oo vielä ainakaan monthly witch kurvannu kylään.

Löysin kuin löysinkin sitten kaksi liuskaa ja tein toisen niistä heti. Jos keskiviikkoon asti kärsisi säästää sen toisen niin olisin tyytyväinen itseeni.

Jess! Miltä se testi näytti? Näkyykö mitään?

Olisihan tuolla, mutta kismittää mennä ostamaan mitään kun olen tilannut 40 raskaustestiä netistä (eri merkkejä varmuuden vuoksi).

Hahaa, täällähän on plussahaukkoja liikkeellä, tsemppiä naiset! En tiiä, mitä ite aattelen parin viikon päästä. Toivotaan, että oon kuumeilemassa tosissaan sitte :)
Olo on niinku menkat alkais. Tänään unohdin ottaa aamulääkkeet, kun väännettiin, että miten hoidetaan tyttären silmätulehdus. No, luojan lykky mulla oli e-resepti vielä käyttämättä, kun olin aloittanut kuurin esikon aikaisilla lääkkeillä, sain apteekista tuoreet paketit. Nyt ei oo takaporttia, eli kuskattava lääkkeet käsilaukussa mukana.
Joo, menen asioiden edelle, mutta mulla olis testipäivä sit aikasintaan 4.4. jos päästään alkionsiirtoon. En kyllä tiiä, miten pysyy elämä kasassa, jos ei päästä. Se on sitte niinku siinä se elämänvaihe sitten. Mä oon sairastunut yrittämiseen, kun v. 2006 tää on ollut käynnissä. Mitenköhän sitä osaa olla ilman.
Katjusha kp 16

Mulla ei maistu enää metalli suussa ja paineen tunnettakaan ei enää ole alavatsassa. Jotenkin on kyllä ei-raskaana olo. Voihan se toki olla että hormooneista johtuvat olotilat menee aaltoliikkeinä, mutta jotenki epäilen nyt vahvasti kemialllsta. Nyt on vissiin dpo12 ja kp32, ei oo vielä ainakaan monthly witch kurvannu kylään.

M-M :) Jännätään aamua!

Tuskin olisi näkynyt noin selkeänä dpo9. Kemiallinen on ennemminkin myöhäisillä dpoilla.

Takaisin