----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hannuli77 :) Et siis lähtisi esim. inssiä kokeilemaan? Inssi on kevyin mahdollinen hoitomuoto.

Jostain syystä ajattelen, että sulla on vielä "rutkasti" aikaa...:happy090

Löytyyhän niitä 50v. synnyttäneitäkin, tosin ei monia, mutta sinne saakka on viä vuosia:happy119

Tähti, en lähtisi. Jotenkin koen että tää iltatähtihaave on jo itsestään liian paljon vaadittu toteutuakseen. Jos tää tälleen luomusti onnistuisi, niin hienoa. Jos ei, niin sitten niin ei ole tarkoitettu. Eriasia, jos esikoista yrittäisin, silloin varmasti menisin tappiin asti. Mulla ei ole mahdollisuutta iän ja aikaisempien lasten takia julkiselle, eikä mulla ole varaa yksityisiin hoitoihin. Ja aikaa varmasti olisi vielä, mutta on tää niin stressaavaa, että eiköhän 1.5v riitä. Kun nuo isommat kasvaa koko ajan, alkaa lapsenlapset olemaan kohta ajankohtaisempia :))

Tindra :)
Mikä kierron venymisen aiheuttaa? Mitä tarkoitat tässä venymisellä? Onko venymisellä väliä, jos onkin raskaana...

Kun tarkka ovishetki on tiedossa, niin onhan "venymiseen" sitten jokin syykin ja onko se aina se kemiallinen raskaus?:rolleyes:
.

Stressi, kipeenä olo, kemiallinen ja ikävä kyllä ikäkin voi venyttää kiertoa pitkäksi. Mun ennätys on 43 päivää vaikka yleensä on suht. säännöllinen 31-33 päivää. Pitkä kierto on minusta itestä ainakin tympee jos testit vaan näyttää negaa niin itse ainakin tossa megakierrossa toivoin menkkoja että pääsi taas vauva-rojektin kimppuun

Stressi, kipeenä olo, kemiallinen ja ikävä kyllä ikäkin voi venyttää kiertoa pitkäksi. Mun ennätys on 43 päivää vaikka yleensä on suht. säännöllinen 31-33 päivää. Pitkä kierto on minusta itestä ainakin tympee jos testit vaan näyttää negaa niin itse ainakin tossa megakierrossa toivoin menkkoja että pääsi taas vauva-rojektin kimppuun

Tindra :) Oliko tämä pitkä kierto sinulla ultrattu?

Mulla oli joskus 20+ ikäisenä jokunen pitkä kierto, syytä en lähtenyt selvittämään. Kierrot muuttui todella päivän tarkoiksi about 35++. Nyt 45+ on jopa tunnin tarkka kierto. Mutta saattaa venyä, mikäli on oltu ratsailla, eikä plussaa näy.

Ikään olisi vaikea venymistä liittää:wideyed:

Tindra :) Oliko tämä pitkä kierto sinulla ultrattu?

Mulla oli joskus 20+ ikäisenä jokunen pitkä kierto, syytä en lähtenyt selvittämään. Kierrot muuttui todella päivän tarkoiksi about 35++. Nyt 45+ on jopa tunnin tarkka kierto. Mutta saattaa venyä, mikäli on oltu ratsailla, eikä plussaa näy.

Ikään olisi vaikea venymistä liittää:wideyed:

Kysyin gyneltä tästä ja hän sanoi että ennen vaihdevuosia voi kierto alkaa heittelemään jompaan kumpaan suuntaan, mutta nämähän on yksilöllisiä asioita eikä tietenkään tarkoita että näin olisi kaikilla naisilla.

Ihanaa että sulla on tarkka kierto, kumpa minullakin.. Katsotaan nyt mihin oma kierto asettuu.

Kysyin gyneltä tästä ja hän sanoi että ennen vaihdevuosia voi kierto alkaa heittelemään jompaan kumpaan suuntaan, mutta nämähän on yksilöllisiä asioita eikä tietenkään tarkoita että näin olisi kaikilla naisilla.

Ihanaa että sulla on tarkka kierto, kumpa minullakin.. Katsotaan nyt mihin oma kierto asettuu.

M-M :) Jos heittää toiseen suuntaan, eikös se tarkoita reilusti "lyhyempää" kiertoa?:rolleyes:

Esim. entinen 29pv kierto muuttuu 20pv:n kierroksi tai tulee välivuotoja...?

Pitkä kierto esim. 36pv, voi viiitata siihen, ettei ole ovuloinut kyseisessä kierrossa?

• Tykkään
Reaktiot: M-M

M-M :)

Toivotaan, että pian asettuu :)

Jospa vaihdevuodet ei olis lähellä, kun ei kierto heitä mihinkään.
Teininä taisi vaihdevuodet olla lähempänä, sillä oli joitakin 36pv:n kiertoja:laughing021 "Joking"

No joo siis, tressihän tekee sen, ettei ovuloi ja silloin kierto venyy... Yritetään me leidit olla tressaamatta:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020...mistään!:smiley-angelic006

Tähti, en lähtisi. Jotenkin koen että tää iltatähtihaave on jo itsestään liian paljon vaadittu toteutuakseen. Jos tää tälleen luomusti onnistuisi, niin hienoa. Jos ei, niin sitten niin ei ole tarkoitettu. Eriasia, jos esikoista yrittäisin, silloin varmasti menisin tappiin asti. Mulla ei ole mahdollisuutta iän ja aikaisempien lasten takia julkiselle, eikä mulla ole varaa yksityisiin hoitoihin. Ja aikaa varmasti olisi vielä, mutta on tää niin stressaavaa, että eiköhän 1.5v riitä. Kun nuo isommat kasvaa koko ajan, alkaa lapsenlapset olemaan kohta ajankohtaisempia :))

Hannuli77 :)

Entä, jos sulla on kuitenkin vauvakuume, niin... :rolleyes:

Kaikilla ei ole kova vauvakuume, vaikka olisi kyse esikoisesta.

Sinuna menisin yksityiselle. Inssiin sijoitus ei ole edes mikään sijoitus, ei se maksa mitään...selviää muutamalla hassulla satasella.

Jokainen tekee miten haluaa :) Itsekin oon välillä kahden vaiheilla toisen suhteen. Lähinnä se, että sujuuko raskaus ongelmitta 45++ ja miten jaksan vastasyntyneen kanssa, kun toinen lapsi on rasavilli 2v.++taapero.

Mutta koska meillä on vauvakuume, ajattelen, että nyt on viimehetket, tai toista on ihan lähes turha yrittää enää 50v. iässä...

Nää on kyllä niin kinkkisiä asioita:scratch

Toivottavasti sulla nyt nappais, ilman muita hoitoja:drunken_smilie
Plussapuhallus!!

Kiitos Tähti, toivotaan tännekinpäin säännöllistä naisen elämää :) Nyt on vasta 4. menkat tulossa synnytyksen jälkeen ja kahden viimeisen kierron pituus on ollut 33 päivää. Pidetään peukkuja ettei pidemmäksi veny!

Toivomme tressitömiä päiviä kaikille! Ite alan jännitteleen ja hermoilemaan helposti niin mulla ainakin on omilla tunnetiloilla selvä vaikutus hormoonitoimintaan.

Kiitos Tähti, toivotaan tännekinpäin säännöllistä naisen elämää :) Nyt on vasta 4. menkat tulossa synnytyksen jälkeen ja kahden viimeisen kierron pituus on ollut 33 päivää. Pidetään peukkuja ettei pidemmäksi veny!

Toivomme tressitömiä päiviä kaikille! Ite alan jännitteleen ja hermoilemaan helposti niin mulla ainakin on omilla tunnetiloilla selvä vaikutus hormoonitoimintaan.

M-M :) Totta. Omalla ajattelulla on valtava merkitys. On erilaisia luonne tyyppejä. Jotkut tressaa jo etukäteen tulevia asiota, jotkut tressaavat esim. lopputulemaa.

Tressiä luo erilaiset odotukset; omat, kumppanin, suvun, kavereiden...ja se pahin; työnantajan!
Nyky yhteiskunta luo tressiä, jatkuva yhteydenpito -netti - twitterit, "apsit ja papsit' jne...Töissä erilaiset atk järjestelmät, tulviva ja käskyttävä sähköposti ja eri yhtiöiden omat järjestelmät. Pankkiasioitakaan ei enää voi hoitaa pankissa, kun kaikki on verkossa.
Tässä pinta raapaisu.

Ovuluidaan siinä sitten, niin, että kierto on vielä aika tarkka, eikä heitä:chicken:
Voihan maailma.

Last edited by a moderator:
Oon mäkin kuullut että ikä voi pidentää kiertoja.
Mulla oli aiemmin 30-31 ja nykyään 28-29. Yks kierto oli 31. Välillä vaihtelee. Ennen onnistunutta viimeisintä raskautta oli 34. Ehkä raskauden jälkeen lyhenee.

Oon mäkin kuullut että ikä voi pidentää kiertoja.
Mulla oli aiemmin 30-31 ja nykyään 28-29. Yks kierto oli 31. Välillä vaihtelee. Ennen onnistunutta viimeisintä raskautta oli 34. Ehkä raskauden jälkeen lyhenee.

Muska77 :) Hyvä pointti! Raskaus tosiaan voi lyhentää.

Muistelen, että kierto olisi ollut 30pv ennen raakautta, mutta raskauden jälkeen se on ollut (28)-29pv. Lapsi siis täyttää 2v. toukokuussa.

Mulla on kierrot ollut vähän mitä sattuu, toki ”historiaani” kuuluu lääkkeillä tuettuja kiertoja, tahtoo 2-3 pv venyä, ovuloimattomia km-jälkeisinä kiertoja... monenlaista. Mulla oli viime kierto lyhyehkö ja oletan ovuloimaton
ImageUploadedByVau Foorumi1520870733.660091.jpg

Mulla heittelehti ennen lapsia kierrot 30-60 välillä, enemmän siellä ylähaarukassa. Nyt kun olen piiitkän tauon ehkäisyjen jälkeen taas vuoden ajan kiertoillut, niin yhtä lukuunottamatta on pituus ollut kellontarkka 28vrk. Tyytyväisenä lääkärille siitä mainitsin, niin palautti maanpinnalle, että se ei välttämättä hyvä ole....

Vauvakuume on kyllä hirveä. Tänään kaupassa hiplailin (tiedän!) 50 senttistä bodya, ja tunsin ihan kipua. Tosin en tiedä onko tää vaan mun kaipuuta muutokseen (olen ollut ajoittain kyllästynyt elämääni), ikäkriisiä lasten kasvamisesta, loputon hoivaviettini, mitä olen tähän mennessä täyttänyt haalimalla eläimiä... Välillä mietin, että onko mulla vain ruusuiset muistot? Olenko hullu, kun vihdoin on tilanne että Lapset on isoja ja helppoja (10 ja 13), mulla on omaa aikaa niiden ollessa puolet viikosta isällään ym. Että enhän mä sitä uutta lasta "saa" pois, siinä olen kiinni 24/7... vaikka ainahan sitä jotain stressaa ja pohtii pärjäämistä. Toista lasta odottaessa musta tuntui mahdottomalta, että voisin rakastaa kahta, kun olin ollut esikoisen kanssa niin symbioosissa. Nyt ihan hölmö ajatus.

Hannuli mullahan oli tuo tilanne silloin kun mietittiin yritetäänkö nyt tätä 1v4kk. Silloin mun nuorin 7v ja tytöt Välilä isällään jolloin omaa aikaa eikä muutoinkaan enää niin paapottavia. Mutta kuume oli kova ja enpä oo katunut päivääkään. Tuo nuorin (tietty kaikki muutkin) on niin suloinen ja isommat lapsetkin niin siitä tykkää. Ja nyt vielä haluisin sille kaverin :hilarious: Kun mulle tuli kkm niin teini kyllä sano ettei ois halunnutkaan enää lisää siskoja. Toiseks vanhin oli pettynyt ja 8v ei kerrotukkaan ettei puhu muille eikä pahoittelut mieltään.

No siltähän mustakin tuntuu, että nyt riittäis jo tää oma aika :)) 7v olen tästä nauttinut, ja myönnän että alkuun tuli juhlittua ja tehtyä kaikkea sitä, mistä oli aiemmin vaan haaveillut. Nyt on kaikki tehty, juhlinta ei kiinnosta, villi seksielämä on jäänyt taakse... nyt olis aikaa pesiä. Tuo neiti 10v haaveilee, et siitä tulis isosisko, rakastaa vauvoja. Olis ihanaa, kun noista teineistä olis jo oikeasti apua. Ja toisaalta, silloin kun ne olis isällään niin olis mahdollisuus keskittyä pelkkään vauvaan. Nyt olis itseluottamustakin ihan eri lailla, ja toisaalta rennompi asenne. Ja tosiaan, yhtenäiset yöunet meni siinä vaiheessa kun esikoinen syntyi ja imetin 2h välein yötä-päivää. Siitä jäi joku sisäinen herkkyys, että heräilen edelleen :p Että enää puuttuis se vauva. Haloo!

Mulla on myös ihan älytön kuume vaikka meillä on kaksi pientä ja kuopus on vielä alle vuoden. Välillä mietin omaa jaksamista ja sitä että onko ihan järkevää vielä yhtä pientä näin kovasti haluta. Koulukin on sillä mallilla että kohta olis valmista ja jos nyt jään äitiyslomalle niin taas valmistuminen siirtyy.. Mies on tosiaan yrittäjä ja välillä vaihtelevasti aikalailla kiinni töissään eli yksin oon aika paljon lasten kanssa. Ja myönnän että välillä oon tosi väsynyt kun esikoisella on ollut tosi voimakas uhma ja se on tuonut omat haasteensa. Mutta eipä näillä asioilla taida olla järjen kanssa mitään tekemistä :) Tiedostan kyllä itsestäni sen, että tämä meidän pikkuenkeli kenestä jouduttiin luopumaan oli poika ja nyt kun ollaan saatu kaksi tyttöä, haaveilen vielä pojasta. Tiedän että jos raskaus vielä onnistuisi, voisi tulokas olla tietenkin myös tyttö ja aivan yhtä toivottu ja rakas hänkin olisi.

Onko teistä kukaan tehnyt sitä vanhankansan sormustestia lasten lukumäärästä ja sukupuolesta? Itse olen ihan leikkimielellä tehnyt ja kyllä minulla ainakin on paikkaansa pitänyt mutta se näyttäisi vielä yhtä lasta (poikaa) mutta eihän sitä tiedä saako lasta syliin asti mutta näin ainakin haluan uskoa.

Täällä dpo6 ja testit polttelee kaapissa. Ei oo mitään erikoista oloa, vatsassa tuntuu sellaista painetta ja olo on jotenkin vaan hyvä ja seesteinen. Niinku aiemmin kirjoitinkin niin vehnis ja gelee royal on kyllä tuonut mulle itselle hyvinvointia ja tasaisempaa mieltä.

Onko kukaan testaillut tänään? Monella on kyllä jännät päivät menossa. Plussia ja hyvää mieltä kaikille!

Täällä kääntyi kp1. Yhtäaikaa hyvä ja huono asia. Huono tietty, koska ois jo voinut tärpätä. Mut ihan hyvä ettei venynyt liikaa.
Mutta pettynyt olo on. Kertakaikkiaan pettynyt.

Pahoittelut Kettutyttö :( Mutta ainakaan ei tarvitse turhaan menkkoja odotella. Uuteen kiertoon ja plussatuulia!

Kehtaanko sanoa? Dpo9 ja testasin aamulla. Nega tietysti. Eikä edes herkkistestejä, vaan kaapinpohjalta löytynyt rfsu, mikä on ehkä paskin testi ikinä. Hullu mikä hullu :p

Muokattu viimeksi:
Täällä kääntyi kp1. Yhtäaikaa hyvä ja huono asia. Huono tietty, koska ois jo voinut tärpätä. Mut ihan hyvä ettei venynyt liikaa.
Mutta pettynyt olo on. Kertakaikkiaan pettynyt.

Pahoittelut Kettutyttö! Kp1 on aina pahin.. Halauksia täältäpäin. Hemmottele ja herkuttele tänään josko se tois parempaa mieltä..

Takaisin