----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa! Kuulumisianne seuraan ahkerasti ja seuraavaa plussaa ketjuun odottelen. Täällä on niin kiva tiivis yhteishenki. En ole kuitenkaan kommentoinut sanallisesti mitään, kun tiedän, että voi tuntua ärsyttävältä, jos raskaana olevat jäävät ketjuun notkumaan. Noihin hoitojuttuihin erityisesti tekis mieli kommentoida, kun niitä on tullut koettua...

Täällä pahoinvointi velloo edelleen. Esikoisen aikanakin tuli oksennettua, muttei näin usein... Väsymystä on ja tilaisuuden tullen parin tunnin päikkärit menee heittämällä. Kuun lopussa np-ultra sairaalassa. Jännityksellä ja mielenkiinnolla odotellaan! Neuvolan laskujen mukaan nyt 10+1. Varhaisultrassahan me käytiin yksityisellä viikon 7 tienoilla ja yksi papunen siellä kölli ihan oikeassa paikassa pieni sydän tykyttäen. :Heartred

Mollukka mua ei haittaa vaikka käyt kommentoimassa kuulumisia ja otat osaa keskusteluun hoidoista ja kaikesta muustakin. Ehkä joku voi tykätä huonoa en osaa sanoa. Ainakin jos joka päivä hehkuttaa et onpa ihanaa olla raskaana :hilarious: Mut uskon että kaikkia, vanhoja, ainakin kiinnostaa mitä sulle kuuluu ja kuinka raskaus etenee :happy:

Mollukka! :) Upeeta, että yhä seuraat! :) Ei me täällä pistetä pahaksi...tullaan perässä:laughing002

Toivotaan kaikkea parasta sinne raskaus rintamalle! Hyvää odotusta:Heartpink

Mites mimmeillä elo sujuu? Onko kenelläkään piinapäivät menossa tai kohta tulossa?

Täällä alavatsa ja vasen munasarja kipuilee ihan kunnolla - taitaa keltarauhanen tehdä duunia ihan tosissaan. Mulla on kääntyny silleen että nykyään oviksen jälkeiset oireilut on huomattavasti voimakkaammat kuin esim 5-vuotta sitten. Toki nykyään omaa kroppaa kuulosteleekin herkemmin. Eilen illalla otin siivun punkkua, nam. Tänään taas.

Mukavaa viikonloppua! Toivottavasti tulee plussa-aalto ketjuun!

Täällä dpo6 ja odotteluaodottelua. Eilen vihloi alavatsaa muutamaan kertaan napakasti, sellaista repäisykipua. Tänään enempi menkkamaista tunnetta. En oikein viitsi mistään oireesta innostua tai vetää johtopäätöksiä, kun viime kierrossa kerkesin innostua ja ihan turhaan. Luulen että plussakierto olisi mahdollisimman oireeton. Otin eilen muutaman siiderin ja koitan elää tässä muutenkin niin normaalisti, kuin vain kuumeileva ja piinaileva voi. Varuiksi myös siemennettiin (maatalon tyttö :)) ), kun viime kierrossa ovis tulikin viikkoa myöhässä ja jäi hyödyntämättä.

Ja Mollukka, tervetuloa vaan lukemaan ja kommentoimaan! Ihana lukea hyviä kuulumisia. Huomaan joskus ärtyväni, jos luen pikaplussista, mutta sitten mietin kuinka onnekas itse olen kahdesta lapsesta, etenkin kun eivät tulleet helpolla. Ja toisaalta, ei kenenkään onni ole itseltä pois. Ei se jalosta yhtään, että kaikilla olisi yhtä vaikeaa raskautuminen. Ja pitkään yrittäneiden plussat ilahduttaa aina! Olenkin jo sanonut, että toivon tärppiä ensimmäistä yrittäville enemmän kuin itselleni.

M-M (Muumi-mamma) täällä taitaa olla dpo7. Tylsää odottelua. Tai ei meillä kotona tämän sakin kans kerkee oleen tylsää mut kierron suhteen.
Meillä siis eka letrokierto. Hannuli kans sama tilanne.

Mähän siis oon ollu onnekas saadessani useamman lapsen. Ekaa kuumeilin 3v ja kun mies lopulta suostui meni vuosi tärppiin. Siinä välissä kaverini vauva kuoli mahaan kk ennen la ja mulle tuli alkur km. Ne varmaan veti nöyräksi asian suhteen, enkä oo ainoatakaan raskautta pitäny itsestäänselvyytenä. Ja kun huomaa kuinka rakkaita lapset on niin sitä toivoisi muillekin.

:greet025täällä kp7...
odottava fiilis kohti...inssiä....!!:happy093

Taidan mennä samoissa kiertopäivissä Katjushan ja Hirven kanssa:rolleyes:

Last edited by a moderator:
Ja pitkään yrittäneiden plussat ilahduttaa aina! Olenkin jo sanonut, että toivon tärppiä ensimmäistä yrittäville enemmän kuin itselleni.

Hannuli77 :) Minusta kaikki lasta toivovat ansaitsevat lapsen, joten ajattelen samoin:smiley-angelic003

Tiedän erään nuoren parin (25v.), joka on yrittänyt jo kolme vuotta ilman tulosta. Sitten sattui, että lähipiiriin tuli vauva ihan puolisattumalta. Lasta yrittävä nuoripari on masennuksen partaalla, etenkin tämä nuori vaimo (ovat naimisissa). Tilanne sattuu häneen sydänjuuria myöten.

Aina se ei ole ikä, mikä aiheuttaa lapsettomuutta. Mutta onhan heillä ainakin aikaa ratkaista ongelmaa.

Last edited by a moderator:
Täällä vois ehkä olla dpo 7, tai sitten jotain ihan muuta.. ei oikeesti mitään hajua. :sad001

Mulla tosiaan jälkitarkastuksessa oli n 2 cm follikkeli ja lääkäri sanoi, että ovulaatio tod näk parin päivän sisällä. Tiedättekö, onko tuollaisessa tilanteessa vielä mahdollista, että ovulaatio jääkin tapahtumatta? Jos on, niin mitä silloin tapahtuu, surkastuuko follikkeli vaan jotenkin, vai mitä?

Oon joutunut kans kohtaamaan useampia tilanteita työn puolesta, missä vauva/lapsi on menetetty ja tiedostan hyvin vahvasti sen, että mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa tässä elämässä.

Samoin suhtauduin omaan raskauteeni. Kuvittelin olevani niin valmistautunut siihen, että kaikki ei mene hyvin... Mutta ei näköjään pysty tähän asiaan suhtautumaan järjellä...:sad001

Oon joutunut kans kohtaamaan useampia tilanteita työn puolesta, missä vauva/lapsi on menetetty ja tiedostan hyvin vahvasti sen, että mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa tässä elämässä.

Samoin suhtauduin omaan raskauteeni. Kuvittelin olevani niin valmistautunut siihen, että kaikki ei mene hyvin... Mutta ei näköjään pysty tähän asiaan suhtautumaan järjellä...:sad001

Hippunen77 :) Niin totta, elämää ei voi hallita vaikka ohjaksissa olisikin! Se menee omaa latuaan.

Itsekin joskus nuorena ajattelin, että nyt tehdään näin ja näin....silloin ei osannut käsittää, ettei asiat tapahdu sen mukaan, mitä itse haluaa. Tietenkin on tavotteita, joita on mahdollista saavuttaa :)

Itse törmäsin vakavalla tavalla tähän asiaan kaksi päivää sitten. Hammaslääkäri löysi hyvin vakavan tulehduksen ihan yllättäin, enkä ollut tietoinen asiasta. Tilanne on kestänyt vuosia. Vakava bakteeri, lähellä aivoja:hungover:

Nyt olen kotona toipumassa leikkauksesta. Tämä olisi johtanut vakaviin seurauksiin hyvin nopeasti, ellei olisi tuuria mukana. Vielä ei tiedä, paraneeko tästä.

Kyllä vaan tuumaa, ettei elämässä asioita voi itse hallita, vaikka yrittäisi....

Hui, toipumista Tähti! Olipa hyvä, että löytyi nyt kuitenkin! Toivottavasti lähtee paranemaan hyvin!

Katjusha, kiitos tiedosta! Toivotaan ja odotellaan. Eipä sitä muuta voi.

Tähti, toipumista ja olipa sulla onni matkassa että hammaslääkäri tulehduksen huomasi! Toivon pikaista paranemista sulle!

Vielä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: Onko ovistesti positiivinen myös silloin, jos raskaustesti näyttää plussaa? Voiko ovistestillä testata myös raskautta?

Jostain lukemastasi keskustelusta olen ymmärtänyt jonkun näin tehneen. Ehkä olen vain ymmärtänyt väärin.

Vielä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: Onko ovistesti positiivinen myös silloin, jos raskaustesti näyttää plussaa? Voiko ovistestillä testata myös raskautta?

Jostain lukemastasi keskustelusta olen ymmärtänyt jonkun näin tehneen. Ehkä olen vain ymmärtänyt väärin.

Hippunen77 :) Voi testata :) Mutta vain raskaustesti kertoo varmaksi.

Mulla oli positiivinen ovistesti viimekierrossa, kun menkkoja ei näkynyt. Oli luultavasti kemiallinen /alussa kesken mennyt.

Hippunen, minäkin kuullut että olisi o- testi positiivinen kun raskaana. Alussa.

Tähti, voi valtava miten hyvä, että hammaslääkäri huomasi sen!!

Mä en tiedä missä vaiheessa seilaan. Tai tiedän sen että menkkojen pitäisi alkaa, öö, eilen :D
Ei näy. Hirvee turvotus on mut mitää ei kuulu. Ja juilinta vatsasssa loppui eilen. Et alkais nyt sitten niin pääsee uuteen kiertoon. Testi nega.

:greet025 kiitos kaikille parantumistoivotuksista!:Heartred

Menee rutkasti penisilliiniä ja särkylääkettä, sekä kylmäpussi käytössä. Kirurgi leikkasi ikenet auki, tuli yhteensä 8 tikkiä ikeniin ja kitalakeen. Naama on nyt turvonnut, kuin ilmapalllo:smiley-ashamed008 Jos tulee takapakkia, on mentävä sairaalaan.

Takaisin