----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Inseminaatiossa ajoitus on vielä oleellisempaa kuin luomuna, koska pestyt simpat elää vähemmän aikaa kuin luomut eikä sitä varmuuden vuoksi tehdä samassa kierrossa oviksen tienoilla joka toinen päivä.

Netistä tällaista :

2.5v netisä surffailleena ja etsiessä tietoa lisääntymisen tienoilta, asiantuntijat mainitsevat melkeinpä aina munasolun elinajaksi tuon 12h
..myöskään siimahäntäiset, eivät ole heti "laukauksen" jälkeen hedelmöittymiskykyisiä - tiesittekö tämän?..siinä meni muistaakseni muutama tunti(2-6h?)..jotahin tuolta väliltä.

..JA..ovulaatio oli harvemmin O-plussan jälkeen enää 2-3vrk:n päästä..ennemminhin 1-2vrk kuluttua.
(itselläni n. reilu 12h)
Kannattaa olla ajoissa liikkeellä. Pidetään naiset simppoja torvet pullollaan. Munalla on aina hyvä olla vastaanottokomitea.

Tähti miten ultra kertoo ovulaation? Mulla oli hieno iso munis ultrassa kp 9 tuloillaan. Menkat alkoi kuitenkin tiputtelulla kp 20 ja toden teolla 23 eli ei siinä kunnon ovista ollut vaikka niin mulle uskottelivat.

Olen kokeillut ovistesteistä apteekin omaa, jotain one step hommia, clearbluen epädigiä ja hymynaamaa. Testit välillä 12-18 tai 8-16 ja en koskaan ikinä milloinkaan ole saanut plussaa. Melkein ei mulle riitä. Plussa on plussa. Joko mussa vika tai kaikissa maailman testeissä.

Ajattelin vielä kokeilla pregcheckin testejä. Ja pitäisikö aloittaa vielä aikaisemmin? Vai jatkaa myöhäisempään? Mun kierto on aika nakutettu 26-27 nykyään. Ja ajattelin tosiaan tikkujen lisäksi pyytää sen sprog kokeen jonka tulos on sit aivan kiveen hakattu joko on ollut ovis tai ei.

Muokattu viimeksi:
Mä alan taas kuvitella oireita. Väsyttää ja lievä huono olo. Tääl on kyl ollu mahatautiakin liikkeellä.. Hmm.. Mä en enää yhtään muista, mitä oireita mulla aikoinaan oli ennen plussaa. Paitsi väsymyksen muistan.

Olisko laskukaavalla :
Luteaalin olisi oltava vähintään 9 päivää jotta riittävä
Ovulaatio on 12-16 päivää ennen kp 1
Testi on plussalla max 2 päivää ennen

Aikaisin mahdollinen ovis 27-18= kp 9
Myöhäisin toimiva ovis 27-9= kp 18

Eli olis pakko osua välillä 9-18 näillä kerroilla jos olisi toimiva? Olenko laskenut oikein?

Tähti miten ultra kertoo ovulaation? Mulla oli hieno iso munis ultrassa kp 9 tuloillaan. Menkat alkoi kuitenkin tiputtelulla kp 20 ja toden teolla 23 eli ei siinä kunnon ovista ollut vaikka niin mulle uskottelivat.

Olen kokeillut ovistesteistä apteekin omaa, jotain one step hommia, clearbluen epädigiä ja hymynaamaa. Testit välillä 12-18 tai 8-16 ja en koskaan ikinä milloinkaan ole saanut plussaa. Melkein ei mulle riitä. Plussa on plussa. Joko muassa vika tai kaikissa maailman testeissä.

Ajattelin vielä kokeilla pregcheckin testejä. Ja pitäisikö aloittaa vielä aikaisemmin? Vai jatkaa myöhäisempään? Mun kierto on aika nakutettu 26-27 nykyään. Ja ajattelin tosiaan tikkujen lisäksi pyytää sen sprog kokeen jonka tulos on sit aivan kiveen hakattu joko on ollut ovis tai ei.
Koitas vielä pc testejä. Olen itse niihin tyytyväinen. Oikein hyvä, että menet testeihin. Sinuna aloittaisin n.kp 7-8 ja tikkuttaisin pidempään, jos ei plussaa tule. Ja vinkkinä mistä itse erotan kunnon plussan on se, että kontrolliviiva rupeaa tummumaan ennen testiviivaa. Mutta kaikki eivät silti saa plussaa, vaikka toimivatkin. Asia on hyvä selvittää oman mielenrauhan vuoksi.

Mä oon miettinyt tota luteaalihommaa, eli jos nyt vaikka oliskin alle sen kymmenen yleensä, niin pitäishän se hedelmöittyminen silti olla mahdollista? Eihän se vuoto sitten kuitenkaan tulisi.. Vai miten lyhyempi luteaali estäisi raskautumisen?

Inseminaatiossa ajoitus on vielä oleellisempaa kuin luomuna, koska pestyt simpat elää vähemmän aikaa kuin luomut eikä sitä varmuuden vuoksi tehdä samassa kierrossa oviksen tienoilla joka toinen päivä.

Totta! Inssissä mennään täsmäiskulla

Last edited by a moderator:

Olen kokeillut ovistesteistä apteekin omaa, jotain one step hommia, clearbluen epädigiä ja hymynaamaa. Testit välillä 12-18 tai 8-16 ja en koskaan ikinä milloinkaan ole saanut plussaa. Melkein ei mulle riitä. Plussa on plussa. Joko mussa vika tai kaikissa maailman testeissä.

Peppipupu :) Ultrassa näkyy munasolun koko ja myös se, jos munasolu on irtoamassa, koska se luhistuu ja nestettä vuotaa. Irtoamisen jälkeen näkyy valuvaa nestettä vielä aika pitkään, oman kokemuksen mukaan jopa noin 12tuntia...

Mutta arpapeliä on tää kaikki:smiley-ashamed004

.

Peppipupu :) Ultrassa näkyy munasolun koko ja myös se, jos munasolu on irtoamassa, koska se luhistuu ja nestettä vuotaa. Irtoamisen jälkeen näkyy valuvaa nestettä vielä aika pitkään, oman kokemuksen mukaan jopa noin 12tuntia...

Mutta arpapeliä on tää kaikki:smiley-ashamed004

.
Eikös munasolu voi irrota eri kokoisena eri kierroissa. Sulla ei ole Tähti enää paljoa varaa arpoa. Nyt pitää maksimoida onnistuminen.

Lambi mä olen käsittänyt että luteaali on aika jonka keltarauhanen toimii eli oviksesta menkkoihin. Jos tuo aika on alle 9 ei keltsi toimi ja tarvitsee tukea. Muuten vaikka olisi alkio kiinnittynyt ei sen istukka pysty vielä estämään limakalvon rappeutumista = km. Korjatkaa jos on väärin.

Muokattu viimeksi:
Edesmennyttä M. Nykästä mukaillen, "Jokainen muna on mahdollisuus".

Toivottavasti Tähden viivat ottaa vielä toisen spurtin huomenna ja ajoitus osuisi nappiin!

Mä oon miettinyt tota luteaalihommaa, eli jos nyt vaikka oliskin alle sen kymmenen yleensä, niin pitäishän se hedelmöittyminen silti olla mahdollista? Eihän se vuoto sitten kuitenkaan tulisi.. Vai miten lyhyempi luteaali estäisi raskautumisen?

Liian lyhyessä luteaalissa potentiaalinen hedelmöittynyt solupallero ei ehdi kiinnittyä kunnolla kun vuoto jo alkaa. Alussa kaikki tapahtuu kaikilla ihan samassa tahdissa, eikä yksilöllisiä eroja juuri ole. Limakalvoon porautuminen ja se milloin keho reagoi siihen ettei porautuja ole tunkeilija ottaa aikansa, eikä tapahdu välittömästi. Ja sitten tuo peppipupun jo hyvin selittämä keltarauhashomma.

Itse olen tullut raskaaksi tuolla 10 päivän luteaalilla.

Takaisin