42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Never give up!!! - Katjusha

Entä oletteko ajatelleet adoptiota vaihtoehtona?

Tähti, kiitti!
Adoptio ei ollut miehelleni missään vaiheessa vaihtoehto, ja nyt on aika ajanut asian ohi. Pehmittelyn ja jonottamisen jälkeen ikää olisi liikaa.
Näillä mennään ja tulokseen tyydytään!!
Katjusha 6 dpo

Moikka!! Katjusha sä oot kyllä ihme mimmi! Mä niin nostan hattua, että ootte jaksaneet ja parisuhdekin vielä kasassa! mutta vsrmaankin just toi tjottailuasenne auttaa. Mulla ne kaks ivfää nosti jotenkin toivot aina liian korkeelle, että alas tultiin lujaa. Sen takia luomuilu on parempi, eipähän ainakaan turhia luule. Ihan vsrmasti jos noin pitkän yrittämisen jälkeen yhtäkkiä tuleekin raskaaksi, se nostaa toivoa! Niin mullakin, kun puolen vuoden sisällä 2 kertaa tuli hoitojen välissä luomuna raskaaksi! Ja alkusyksystä se amh arvon kohoaminen toi uutta toivoa, kun luuli jo vehkeiden hiipuvan... nyt ollut parit tuloksettomat kierrot, mutta syynä voi olla työstressi ja ajoitushaasteetkin.

Tää mun ovis kun on jotenkin hankala huomata. Nyt se tuli kuin tulikin silloin kp12 illalla! Ihan selkeet viivat tuli tikkuun ja seur aamuna ne oli jo hiipunu. Ans kattoo oltiinko sittenkään oikea-aikaisesti liikenteessä.. eli nyt on kait sit dpo3 & kp16. Yleensä mulla pn tullut ovisplussa kp9-10 joten tää vaikuttaisi munisten kypsymisten kannalta paremmalta. joten yhdessä jännätään Katjusha! Oliko sulla nyt luomukierto vai ivf lahjasoluilla? Toivotaan että nyt ei olisi sulla hylkimisreaktiota ja tarrasukat ois liikenteessä!

Tähti, kiitti!
Adoptio ei ollut miehelleni missään vaiheessa vaihtoehto, ja nyt on aika ajanut asian ohi. Pehmittelyn ja jonottamisen jälkeen ikää olisi liikaa.
Näillä mennään ja tulokseen tyydytään!!
Katjusha 6 dpo
Ymmärrän täysin meilläkin ollut vähän samanlaista keskustelua. Puhuttiin sijaisperheistäkin mutta se tais kaatua siihrn että kun siinä pitää olla niihin biologisiin vanhempiin yhteydessä. Ja just toi ikäkysymys kun pitää olla tuo 45 vuotta ikäeroa ja mitään isoa lasta ei edes haluaisi. Lahjamunasoluissakin on se mikä mieltä painaa että aikuisena kuitenkin saa tietoonsa biologisen vanhemman yhteystiedot. Ehkä jos ulkomailta sais solun ni se vois meillä toimia. Meneja tiedä.

L82day, luomuna mennään :) Meillä on vielä muutama kuukausi jonoa, jos otetaan vielä lahjamunasoluja. Mä olen itse valmis antamaan sen asian jo olla, mutta mieheni haluaa ottaa vielä yhden erän. Huoh, luomuihmettä odottelen - että säästyisi taas hormonihoidoilta ja kortosonikuurilta :/ ...
Katjusha 9 dpo

Hei, Teille kaikille ! Täällä ollaan melkein loppusuoralla viikko enää laskettuun aikaan. Ainoa ongelma on, että mulla ilmeisesti streptokokki-B. Jouduin antibioottitippaan synnytyksessä. Halusin kommentoida tuohon adoptioasiaan, että mulle ainakaan adoptio ei ole ollut biologisen vanhemmuuden vaihtoehto. Adoptio on prosessinakin aika pitkä, että siinä voi mennä monta vuotta adoptiojonossa. Itse olen ollut äitipuoli edellisessä suhteessa, joten tiedän millaista lapsiperhe-elämä voi olla. Sijaisperheenä toiminenkin voi olla hyvä vaihtoehto, jos ei biologisia lapsia saa. Ei se tietenkään korvaa biologista vanhemmuutta.

Voi tytöt, että koettelee elämä meikäläisen ymmärryskykyä: täällä on menossa kp 23 ja kuukautiset on nyt alkamassa 10 dpo! Mitä hittoa tämä muuttuu pitkästä kierrosta onnettoman lyhyeksi muutamassa hetkessä. Nyt ei pitäisi olla mitään henkistä tai ympäristöllistä syytä heitellä näitä kiertoja tällä tavalla :/
Testasin aamulla putipuhtaan negan. Mutta jos luteaalivaihe on 10 päivää, niin eipä siinä hirveesti jää implantaatiolle mahiksia. En ole mikään ekspertti testailija, joten en osaa sanoa, käykö minulle näin usein. Koko viime vuosi meni vaihtelevissa lääkityksissä, joten omasta kierrosta ei nyt olekaan kovin paljon tietoa. Tässä iässä voi kierron muutokset olla jo mahdollisia. Kyllä harmittaa ihan hitosti.

Voi tytöt, että koettelee elämä meikäläisen ymmärryskykyä: täällä on menossa kp 23 ja kuukautiset on nyt alkamassa 10 dpo! Mitä hittoa tämä muuttuu pitkästä kierrosta onnettoman lyhyeksi muutamassa hetkessä. Nyt ei pitäisi olla mitään henkistä tai ympäristöllistä syytä heitellä näitä kiertoja tällä tavalla :/
Testasin aamulla putipuhtaan negan. Mutta jos luteaalivaihe on 10 päivää, niin eipä siinä hirveesti jää implantaatiolle mahiksia. En ole mikään ekspertti testailija, joten en osaa sanoa, käykö minulle näin usein. Koko viime vuosi meni vaihtelevissa lääkityksissä, joten omasta kierrosta ei nyt olekaan kovin paljon tietoa. Tässä iässä voi kierron muutokset olla jo mahdollisia. Kyllä harmittaa ihan hitosti.

Katjusha:)
alkoivatko todenteolla? Jospa kyseessä kiinnittymiseen liittyvää...

Jaa-a, toistaiseksi tummanruskeaa ja läpikuultavaa, eli ei vielä tummanpunaista. Vaikea tätä olis vähäiseksi tuhruksi luonnehtia. Aamulla tuo selviää, mikä on yön saldo. Kuukupin kun pistää niin on helppo katsastaa koostumus aamulla.

Katjusha - mikäs on nyt vuodon tilanne? Toivottavasti pääsit säikähdyksellä ja kyse olisi kiinnittymisvuodosta. Hugs!

Kopsaan tuolta toisesta ketjusta mun uutiset. KP 3 on menossa ja mieli on melko tyyni, illalla olin taas akupunktiossa ja tänään menen sinne kehoterapiaan.
Mullehan tehtiin semmoinen endokriininen verikoesetti, ja äsken käytiin lääkärin kanssa meidän tilannetta läpi.
Laajan kartoituksen perusteella mitkään muut vasta-aineet eivät olleet koholla, paitsi kilpirauhasen (tämähän me tiedettiin, koska minulla on ollut autoimmuuni tyreoidiitti 20 vuotta). Keskustelussa käytiin läpi meidän taustoja: minulle on siirretty 9 luovuttaja-munasolualkiota ja muutama enemmän omia alkioita. Kortisonihoidon avulla on saatu alkuun 3 raskautta (eli 2 kun toinen oli kaksoisraskaus), eli 3/9 alkiota tarttui. Lääkärin mielipide on että hän varovaisesti suosittelee vielä kolmatta luovuttajamunasoluhoitoa. Luovuttajamunasoluilla raskauden todennäköisyys pysyy samana, riippumatta kuinka monta hoitoa on takana (liittynee varmaan siihenkin, että luovuttaja munasoluineen ei "yli-ikäisty"). Kilpirauhasvaivan takia kortisonin käyttö on perusteltua. Onnistumisen todennäköisyyttä pyrittäisiin parantamaan 5 päivän alkionviljelyllä, jos munasolun keräys osuus sopivalle päivälle. Tätä ei voida ohjailla, munasolut on kerättävä silloin, kun ne ovat valmiit ja siirrettävä joko 3. tai 5. päivänä.
Vaikka kuinka haluan uskoa luonnon parantavaan voimaan, en tohtisi jättää lisälääkityksiä väliin vaikka periaatteessa olisin mieluummin ilman kortisonia.
Illalla taas siis jutellaan miehen kanssa. Luovuttajia on ollut ihan hyvin tarjolla, joten se voi tulla yllättäenkin. Henkisesti olen ajatellut, että maaliskuussa tällä saralla voisi tapahtua.
Lääkäristä aloittamani gluteeniton vietti on hyvä idea :)
ja miehen mielestä raha on vain rahaa, eikä sitä hautaan saa.
Katjusha kp 3 / 23-30

Kiitos päivityksestä Katjusha! Ihana mies sulla (ja ilmeisesti massia)! Te kyllä jo tuolla asenteellanne ansaitsisitte liudan jälkeläisiä! Tuo on kyllä hyvä uutinen, että luovuttajamunasoluja käyttäessä ei vanhene onko teillä ollu 3-5 pv blastokystiviljelyä koskaan aiemmin? Kuulostaa siltä, että olette hyvissä käsissä! Apikset lääkärillekin! Ja onhsn sulla 1/3 alkioista edennyt raskauteen, niin ei muuta kuin go for it ja toivotaan että luovuttaja löytyy pian kun on noin hyvät kannustusjoukot kotona ☺

Katjusha:)
Saan kanssa hyvät fibat, vaikuttaa hyvältä!:)
-go for it!!:smiley-bounce016
:signs003

Hahaa, ei oo hirveesti massia, vaan luotollinen tili ja onneksi ollaan molemmat saatu käydä töissä ;) meillä on identtiset tulot ja yhteinen tili.
Joo, aika jänniä tuntemuksia tuli siellä kehoterapiassa. Jännittävintä oli kuitenkin, että terapeutti ei ottanut kantaa mihinkään uskomukseeni tai lähtenyt omia mielipiteitään avaamaan - eli ei minkäänlaista ohjailua tai manipulaatiota ollut ilmassa. Virkistävää, useimmiten kuulee paljon mielipiteitä henkisiä asioita käsittelevien ihmisten suusta.
Katjusha kp 4 / 23-30

Täällä on ovis vahingossa ohitettu, jälleen superaikaisin: ylin on aamupissasta, ja siitä se sitten lähti haalistumaan päivän mittaan. Tänään saatiin edes kierto korkattua, mutta aika sekaisin taitaa kroppa olla ikävä kyllä. Olisin missannut kokon jutun ellei aamulämpö olis noussu.

ImageUploadedByVau Foorumi1453313551.798473.jpg

Katjusha kp 10 / 22?-30

Katjusha, kuinka pitkään olet ollut gluteenittomalla?
Mä aloitin joulun jälkeen myös gluteenittoman. Lähinnä nivelongelmien vuoksi.
Muistan lukeneeni että gluteeniton ja sokeriton ruokavalio saattaa tasapainottaa hormoonitoimintaa.
-Vielä en ole huomannut muuta kuin että polvikivut ovat helpottaneet.

Annmarie, aloitin syyskuussa. Me ollaan Väestöliitossa ja vasta pari viikkoa sitten juttelin lääkärin kanssa ja hänestäkin oli gluteeniton hyvä idea. Maidottomaan hän ei tarttunut. Mulla on kilppari heitellyt, mutta nyt on paino pysynyt 65 kg ilman mitään toimenpiteitä. Tunnen, että voin syödä aika paljonkin ja tasassa pysyy :)
Joo, taisin tuosta ovulaatiosta "ilakoida" turhan aikaisin, lämmöt on heitellyt ylös ja alas - ja testit näyttää mitä sattuu, niin eihän siellä mitään ovista ole siis tapahtunut.
No kattellaan.. Nyt tuntuu että saisivat soittaa siitä munasolunluovuttajasta piankin. Tästä tais tulla ovuloimaton kierto, nipistelee ja pistelee ja liukasta valkkaria tulee, mutta ei kunnon ovista.
Katjusha kp 14 / 22?-30

Huoh, mikä pettymys: ovuloimaton kierto - löysin netistä vastaavat ja voi olla myös estrogeenivaje. Lämmöt sahaa miten sattuu.
ImageUploadedByVau Foorumi1453694899.014355.jpg

Katjusha kp 15

Hei tytöt,
melkein yksinhän täällä kirjoittelenkin, mutta aion nyt poistaa Vau-aplikaation puhelimestani ja poistua takavasemmalle.
Oikein hyvää jatkoa kaikille ja terveitä vauvoja. Jos jäädään pienemmäksi perheeksi, sekin on hyvä vaihtoehto.
Kiitos kaikille tuestanne kuluneina kuukausina.
terveisin Katjusha

Takaisin