42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti-73: Kyllähän tuo iso alkavien munarakkuloiden määrä kertoo korkeasta AMH:sta. Minun pienehkö alkavien määrä taas vain vahvisti AMH-arvon paikkansa pitävyyden. Aina nämä eivät toki käy käsi kädessä, mutta useimmiten kuitenkin. Kelloni siis tikuttaa kovaa vauhtia...

... ja tänään alkoivat kuukautiset. Kierto kesti taas vain 22 päivää. *huokaus* Huomenna siis eka letro ja ultra ensi viikon loppuun. Miehen työmatka toiselle puolelle maailmas sattuu sitten mitä todennäköisemmin sen mahdollisen ovulaation ajankohtaan... *syvempi huokaus*

Hei Dolcetti :)
Nyt vain ajoitus kohdalleen, riittää yksi siittiö ja yksi munasolu!! :wink

Mielestäni ei kannata liiaksi miettiä "arvoja" ja tressata...ruokavalio on tärkeä ja hyvä fiilis!! :hello2

Hei tänne :)
tuntuu jo vähän turhalta postata samaa asiaa jokapäivä, mutta tässä kuitenkin, eli testi tänään vahva positiivinen aamulla (dpo13)..

Kyllä se vaan haamusta lähti ja joka päivä vahvistui :) Verikokeisiin seuraavaksi ja mikäli kaikki sujuu mallikkaasti, on eka ultra lokakuun alussa...

Silti pelkään menkkoja, lienee kai tavallista...:mad:

Hyvää tsemppiä tänne kaikille!! :dance018:signs003

No näinhän se on Tähti-73, kiitos tsemppaamisesta ja sympatiasta :happy:
Suhtaudun asioihin kuitenkin omasta mielestäni varsin realistisesti ja en jaksa uskoa raskaaksi tulemisen mahdollisuuksiin. Tai sitten vain suojaan itseäni pettymykseltä. Pahalta kuitenkin tuntuu kun mies on alkanut silloin tälloin tiputtelemaan keskustelujen lomaan pieniä huomioita esimerkiksi siitä, millaisia olisimme vanhempina. Hän on siis alkanut maistelemaan ajatusta vanhemmuudesta ja tuntuu pahalta... syylliseltä jopa, kun tietää etten mitä todennäköisemmin voi sitä hänelle "suoda".

Varasin huomiseksi soittoajan lääkärilleni. Keskustelen uudelleen näistä lyhyistä kierroista ja siitä, pitääkö/voiko niille tehdä jotain. Jos kannattaa ja voi, niin se ratkaisisi toivottavasti sen ongelman joka liittyy miehen työmatkaan -> myöhäisempi ovulaatio -> mies takaisin Suomessa. Kysyn myös siitä miten nuo Letrot vaikuttavat ovulaatiotestin tuloksiin. Vai tiedättekö te? Jotenkin tuntuisi, että Letrot voivat vääristää tulosta?

Hei Lady82, kiitos! :)
En toki katoa..:angel8

Kyllä tehtiin, koettiin Dextra enemmän meidän klinikaksi. Mulla ei siis lääkityksiä, joka turhautti sillä tuntui, ettei lapsettomuutta oteta tosissaan...:depressed:

Dextralla painotettiin ruokavaliota mm. maitotuotteiden minimoimista, sekä painonhallintaa, vaikka normipainossa olen, niin siltikin...

Kokeile ihmeessä lievempiä keinoja, jos kerran plussatkin oot saanut luomuna, niin sehän on selvä viesti :wink

Kannattaa lisätä rasvojen osuutta ruokavaliossa, kuten oliiviöljy, voi ja lesitiini, kaikki pähkinät tms..

Paljon tsemppiä ja koita saada tressi minimiin...:farao
Lähetän ++ plussasäteitä ja toivon onnea yritykseen!!
:hello2 :signs003

Nyt mua alkoi kiinnostaa entisestään... nimittäin mä uskon just noihinnasioihin mitä kirjoitit! Olisitko voinut yv:nä laittaa hoitaneen lääkärin tietoja, koska tollaselle lääkärille mäkin haluan enkä - myydäänpäs kallis ivf tällekin.
Mä oon nimittäin just innostunut raakaruuasta ha aion lisätä sitä ravintooni.. tää työstressi putäis vaan selättää jollain tapaa..

No näinhän se on Tähti-73, kiitos tsemppaamisesta ja sympatiasta :happy:
Suhtaudun asioihin kuitenkin omasta mielestäni varsin realistisesti ja en jaksa uskoa raskaaksi tulemisen mahdollisuuksiin. Tai sitten vain suojaan itseäni pettymykseltä. Pahalta kuitenkin tuntuu kun mies on alkanut silloin tälloin tiputtelemaan keskustelujen lomaan pieniä huomioita esimerkiksi siitä, millaisia olisimme vanhempina. Hän on siis alkanut maistelemaan ajatusta vanhemmuudesta ja tuntuu pahalta... syylliseltä jopa, kun tietää etten mitä todennäköisemmin voi sitä hänelle "suoda".

Varasin huomiseksi soittoajan lääkärilleni. Keskustelen uudelleen näistä lyhyistä kierroista ja siitä, pitääkö/voiko niille tehdä jotain. Jos kannattaa ja voi, niin se ratkaisisi toivottavasti sen ongelman joka liittyy miehen työmatkaan -> myöhäisempi ovulaatio -> mies takaisin Suomessa. Kysyn myös siitä miten nuo Letrot vaikuttavat ovulaatiotestin tuloksiin. Vai tiedättekö te? Jotenkin tuntuisi, että Letrot voivat vääristää tulosta?

Näinhän se on että pessimisti ei pety..
mutta uskon positiivisen ajattelun voimaan. Meillä tio sama toisinpäin mies toivoisi minunkin kokevan tuon ihanuuden ja mulla pää pilvissä ja mietin välillä vsunuja tms:-)

Näinhän se on että pessimisti ei pety..
mutta uskon positiivisen ajattelun voimaan. Meillä tio sama toisinpäin mies toivoisi minunkin kokevan tuon ihanuuden ja mulla pää pilvissä ja mietin välillä vsunuja tms:)

Hei Dolcetti:)

Pessimistisyyteen kanssa vaivuin aina hetkellisesti, kun menkat alkoi, kuukausi toisensa jälkeen..
Mutta annoin itselleni luvan olla pohjamudissa hetken...että jaksoi taas iloita menkkojen jälkeen kohti tulevaa onnistumista :singing:

Yrittäminen on tosi kovaa "henkisesti" ja kannattaa ottaa taukoa välillä, vaikka yrittääkin.

Tressaaminen ei ainakaan edistä sitä onnistumista, tavallaan pitää päästä balanssiin, sekä henkisesti, että myös kroppa on hyvässä vireessä. Syö riittävästi hyviä rasvoja, rasvattomalla ruokavaliolla on vaikea raskautua! :wink Myös voita ja jäätelö on sallittu :)

Onnea hirmusti Tähti-73!! Itsellä oli todella epätodellinen ja epäuskoinen olo kun ensimmäisen inssin jälkeen tuli plussa. Ihan tuonne viikolle 12 hiukan pelkäsin meneekö kaikki hyvin. Testailin digillä ja se toi luottoa kun ensin näytti raskaana 1-2 vk ja viikot digillä nousi kun viikon välein testasin. Hullua hommaa..... varhaisultrassa käytiin myös varmistamassa että kaikki oli hyvin.
Onnea vielä kerran, ihana asia!

Nyt mua alkoi kiinnostaa entisestään... nimittäin mä uskon just noihinnasioihin mitä kirjoitit! Olisitko voinut yv:nä laittaa hoitaneen lääkärin tietoja, koska tollaselle lääkärille mäkin haluan enkä - myydäänpäs kallis ivf tällekin.
Mä oon nimittäin just innostunut raakaruuasta ha aion lisätä sitä ravintooni.. tää työstressi putäis vaan selättää jollain tapaa..

Hei Lady82,:)
En osaa ottaa kantaa noihin lääkitysasioihin, ne on henkilökohtaisia, mutta uskon, että rahan perässä usein klinikat kylläkin.

En siis saanut Väestöliitossakaan lääkitystä, ja siksi mm. päätettiin vaihtaa Dextraan, kun ajateltiin, että pitää saada lääkitys...mutta ei! :wink Ei ne anna, jos arvot kunnossa ja mullekin sanottiin, että ihannearvot, ei sotketa kroppaa lääkkeillä..

Ruokavalio on se johon voi itse vaikutaa ja uskon, että sillä on onnistumiseen hirvittävän suuri vaikutus

Last edited by a moderator:
Kiitos kaikille tsempistä ja hyvistä vinkeistä. Ruokavalio on ihan kunnossa, samoin painoasiat, vaikka herkkusuuna ja kulinaristina jääkaapista löytyy aina voita, eikä kerman käyttö ole kiellettyjen listalla. Syömme muutenkin monipuolisesti, kohtuudella lihaa ja paljon kasviksia. Puolivalmisteisiin ja valmisruokiin emme koske, vaan kokkaamme aina itse. Stressinsieto- ja hallintakykynikin ovat kouliintuneet elämän varrella erinomaisiksi, joten kaikin puolin tasapainoisissa merkeissä mennään eteenpäin.

Täältäkin muuten peukku Dextralle! Tunnen heidän toimintaansa myös ammatin, ystävien kokemusten ym. kautta, ja tiedän että Dextralla on huippuosaamista ja käytössä huipputeknologia. Minulle ei ole yritetty tuputtaa mitään ylimääräistä, eikä esim. aukio-olotutkimusta tehty ollenkaan, koska sitä ei pidetty tarpeellisena. Omaan kokemukseeni tosin varmasti vaikuttaa se, että tunnen lääkärini muutakin kautta, joten saan varmasti monessakin mielessä henkilökohtaista palvelua :)

Juttelin lääkärini kanssa tänään ja sovimme ultra-ajan ensi viikolle. Saan ilmeisesti silloin myös pienen määrän istukkahormonia, jonka pitäisi tukea ovulaatiotani ja siihen liittyviä muita kehon prosesseja. Niin letrojen kuin tuon istukkahormoninkin pitäisi kai hieman hidastaa ovulaatiota, joka on tietysti hyvä asia mieheni työmatkan huomioonottaen.

Muokattu viimeksi:
Onnea hirmusti Tähti-73!! Itsellä oli todella epätodellinen ja epäuskoinen olo kun ensimmäisen inssin jälkeen tuli plussa. Ihan tuonne viikolle 12 hiukan pelkäsin meneekö kaikki hyvin. Testailin digillä ja se toi luottoa kun ensin näytti raskaana 1-2 vk ja viikot digillä nousi kun viikon välein testasin. Hullua hommaa..... varhaisultrassa käytiin myös varmistamassa että kaikki oli hyvin.
Onnea vielä kerran, ihana asia!

Hei Myyh! :)
Kiitos!! Kyllä tämä on uskomaton tunne, kun onnistaa:dance011
Epätodellinen fiilis, ei tätä usko todeksi millään ja pelottaa.

Kannatti kokeilla inseminaatiota, on sallittua ajatella ja vaatia lääkäreiltä, eihän ne kaikkea tiedä, mistä jokin asia johtuu.

Onnea sulle odotukseen!! :Heartbigred

Kiitos kaikille tsempistä ja hyvistä vinkeistä. Ruokavalio on ihan kunnossa, samoin painoasiat, vaikka herkkusuuna ja kulinaristina jääkaapista löytyy aina voita, eikä kerman käyttö ole kiellettyjen listalla. Syömme muutenkin monipuolisesti, kohtuudella lihaa ja paljon kasviksia. Puolivalmisteisiin ja valmisruokiin emme koske, vaan kokkaamme aina itse. Stressinsieto- ja hallintakykynikin ovat kouliintuneet elämän varrella erinomaisiksi, joten kaikin puolin tasapainoisissa merkeissä mennään eteenpäin.

Täältäkin muuten peukku Dextralle! Tunnen heidän toimintaansa myös ammatin, ystävien kokemusten ym. kautta, ja tiedän että Dextralla on huippuosaamista ja käytössä huipputeknologia. Minulle ei ole yritetty tuputtaa mitään ylimääräistä, eikä esim. aukio-olotutkimusta tehty ollenkaan, koska sitä ei pidetty tarpeellisena. Omaan kokemukseeni tosin varmasti vaikuttaa se, että tunnen lääkärini muutakin kautta, joten saan varmasti monessakin mielessä henkilökohtaista palvelua :)

Juttelin lääkärini kanssa tänään ja sovimme ultra-ajan ensi viikolle. Saan ilmeisesti silloin myös pienen määrän istukkahormonia, jonka pitäisi tukea ovulaatiotani ja siihen liittyviä muita kehon prosesseja. Niin letrojen kuin tuon istukkahormoninkin pitäisi kai hieman hidastaa ovulaatiota, joka on tietysti hyvä asia mieheni työmatkan huomioonottaen.

...juu ja Dextra:lla kohtelu on ollut ystävällistä, lämminhenkistä, eikä maksusitoumuspapereita tyrkytetä ensimmäisenä, vaan hoidetaan ja lasku saatiin postitse kotiin, vaikka halusin hetikin maksaa. Väestöliitolla ei tuntenut oloa asiakkaaksi, vaan potilaaksi:hungry:..Siinä on muuten vissi ero!:wink

Huomenta kaikille! Taas tuli lisäkysyttävää lääkärikäynnille ja teille :) Eli, niukat ja lyhyet kuukautiset: ovatko merkki jostain? Merkitsevätkö sitä ettei kohdun limakalvo ole ehtinyt kehittyä tarpeeksi paksuksi ennen ovulaatiota ja että vuoto on siitä syystä niukka? Ettei kiinnittymiselle olisi edes mahdollisuuta, vaikka hedelmöityminen tapahtuisikin? Tähän on varmaan jotain hoitoja tarjolla?

Hellurei! :bored:

Tänään on sitten alettu elään pienen öklötyksen kanssa... Näinkö äkkiä raskausoireita sitten tulee ( dpo16)... Hurjaa!!:woot:

Dolcetti, monet tuolla pitkään yrittäneiden ketjussa ottaa Geleetä (ainakin alkukierrossa) estrogeenin tueksi, ja vehnänalkioöljyä ja greippimehua tukemaan hyvää kohdun limakalvoa sekä riittävän pitkää luteaalivaihetta ...
Täällä uhkaa kuukautiset alkaa minä päivänä tahansa. Lämpö oli eilistä alhaisempi joten olo ei ole hyvin toiveikas...
11 tai 12 dpo

Mulla alkaa huomenna 23 raskausviikko ja saan huomenna neuvolasta todistuksen raskauden kestosta. Voin hakea äitiyslomaa ja äitiyspäivärahaa. Kunta maksaa palkkaa kuulemma 72 päivältä.

Oih Maria, ihana uutinen! Nyt oot jo selkeillä vesillä! Sitten pääset hypistelemään äitiyspakkausta. Mitäs hankintoja olet jo tehnyt?
Mä haluaisin kans joskus päästä tilaamaan äitiyspakkauksen. nyton vasta kal

Takaisin