42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti-73: Minä en osaa noista testeista mitään sanoa, kun en ole ikinä testannut! Mutta eikös se ClearBluen olisi kaikista tarkin ja näyttäisi suoraan tekstin "raskaana"? Voin olla toki ihan pihalla asiasta :) Niin, ja mitä tarkoiti kun kirjoiti "..Yksi kemiallinen oli keväällä, jolloin tuli plussa dpo15" Mikä kemiallinen?

Hei, mulle gyne sanoi kemiallisen olevan tässä iässä yleistä :meh: eli menee ihan alussa kesken..johtuu kai yleisimmin munasolun laadusta/ alkiossa vikaa, joten ei kiinnity tms..

Eri testejä on tullut kokeiltua ja nyt kaapissa pregcheck:ejä...

Mä ajattelin vaan, kun jokaisella on tietty oma tarinansa siitä miksei ole tullut tai yrittänyt tulla aikaisemmin tai siis nuorempana raskaaksi. Mun mielestä e-pillerit on yksi raskauden kannalta huono keksintö. Kun ihmiset syö monta vuotta turhaan pillereitä. Sitten huomaa, kun yrittää tulla raskaaksi ettei se syystä tai toisesta onnistu.

...voihan tuossa olla perää! En osaa sanoa, en ole käyttänyt e-pillereitä. Kokeilin niitä nuorena, mutta niistä tuli huono-olo ja jätin sikseen.. Merkki taisi olla Yasmin.

Mulle ainakin gynikset on sanoneet ettei niillä olisi mitään yhteyttä. Ja päinvastoin,kun lopettaa e-pillereiden syönnin, niin sen jälkeen heti seuraavat kierrot ovat kuulemma otollisempia hedelmöittymiselle. Nainen on hedelmällisimmillään 20-24v ja siitä se biologinen alamäki alkaa ja 35v seuraava piikki ja 40v toinen. Vaihdevuodet alkaa 45-55v ja munasarjat alkavat huipuilemaan 10v ennen sitä. Joten uskon vakaasti että me vaan pelataan venäläistä rulettia näillä meidän sukusoluilla tässä vaiheessa ja jokaisella on yksilöllinen tahti näissä asioissa.

Koska sun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ?
Inseminaatio ilmeisesti toimi sulla...onneksi olkoon !
Sulla alkaa nyt jännät vaiheet...

Tähti73, ihanaa :D!!!
Siitä se sit lähtee! Tää on mahtavaa, olkoon tiukasti kyydissä yhdeksisen kuukautta ;)
Sepä se onkin, kun ei voi tietää tarviiko ehkäisyä vai ei, ellei kokeile ilman. Täällä olen varmaankin ehkäissyt ihan "turhaan", edellisessä suhteessa taidettiin joskus/usein olla vähän huolimattomia ehkäisyn suhteen pillereiden lopettamisen jälkeen, eikä koskaan mitään raskauteen viittaavaakaan tapahtunut vuosikausiin. Ex-puolisoni on saanut toisen naisen kanssa lapsen, eli ei ole steriili. Nykyisen mieheni kanssa käytettiin ennen avioliittoa kondomia, joten ei pitäis mitään vaikutusta olla aiemmilla ehkäisytavoilla tähän olemattomaan hedelmällisyyteen.
7-8 dpo ...

Koska sun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ?
Inseminaatio ilmeisesti toimi sulla...onneksi olkoon !
Sulla alkaa nyt jännät vaiheet...

Hei Maria, Kiitos :happy: !!

menkkojen pitäisi alkaa vasta parin päivän päästä, mutta kärsimättömänä testasin jo aiemmin...

Inseminaatio toimi, vaikkei gyne nähnyt sitä tarpeelliseksi, vaan totesi seuraavan askeleen olevan IVF...
Kyllä kannatti kokeilla sitä itse!!! :smiley-bounce015
Ei ne lääkäritkään aivan kaikkea tiedä, miksi ei ota onnistuakseen...

Tähti73, ihanaa :D!!!
Siitä se sit lähtee! Tää on mahtavaa, olkoon tiukasti kyydissä yhdeksisen kuukautta ;)
Sepä se onkin, kun ei voi tietää tarviiko ehkäisyä vai ei, ellei kokeile ilman. Täällä olen varmaankin ehkäissyt ihan "turhaan", edellisessä suhteessa taidettiin joskus/usein olla vähän huolimattomia ehkäisyn suhteen pillereiden lopettamisen jälkeen, eikä koskaan mitään raskauteen viittaavaakaan tapahtunut vuosikausiin. Ex-puolisoni on saanut toisen naisen kanssa lapsen, eli ei ole steriili. Nykyisen mieheni kanssa käytettiin ennen avioliittoa kondomia, joten ei pitäis mitään vaikutusta olla aiemmilla ehkäisytavoilla tähän olemattomaan hedelmällisyyteen.
7-8 dpo ...

Hei Katjusha :hello
Toivon todella, että teillä onnistaisi...lähetän plussasäteitä sinne linjoja pitkin, että olisi tarttuvaa !!++ :smiley-angelic005 :angel8

Nyt vaan malttia :wink

Hei, mahtavaa Onnea Tähti-73!!! Arvelin kyllä että onnistutte, koska sulla oli selvästi semmonen tunne (naisen vaisto!) että inseminaatiota kannattaa kokeilla. Toivon koko sydämestäni että raskaus vahvistuu ja pieni papu kasvaa ja putkahtaa ulos vasta 9kk:n päästä! Paljon paljon onnea!!!

Tsemppiä Katjushalle vähän synkkiinkin tunnelmiin. On raastavaa tehdä kaikkensa ja sitten pettyä joka kuukausi ja vieläpä sinun kohdallasi vuodesta toiseen. Just äsken mietin että oikeastaan en olisi vielä niin vanha ( en vieläkään 42v) mutta sitä ei jaksa tätä rumbaa viikosta ja kuukaudesta toiseen. Nyt on tosi helpottunut olo ja olen alkanut harrastamaan ja keskittynyt muihin asioihin. Mutta varmasti en olisi luovuttanut ellei omia biologisia lapsia olisi.

Olitte puhuneet suvuistanne, että missä iässä ovat iso-vanhempanne saaneet lapsia. Meillä kaikkien puolelta on vain nuorena tehtyjä lapsia. Esim. mummoni oli 23v, äitini 23v ja minä olin 25v kun saimme esikoisemme. Tosin minulla ja siskollani ikäeroa on 7v ja ilmeisesti siskoni tekeminen oli kestänyt nelisen vuotta. Miehen puolelta myöskin alta kolmikymppisenä tehtyjä. Ei iltatähtiä suvuissamme lainkaan. Eli voipi olla ettei meidän suvussa vanhana tätä taitoa enää taida ( paitsi tulinhan kyllä raskaaksi mutta kesken meni ja se keskeytynyt keskenmenon mun kierron varmasti sekoitti)

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnea raskautuneille!

Niin ja Tähdelle piti vielä sanoa että minullakin tuli hirveä krapula lasista punaviiniä siinä kiinnittymisvaiheessa.

Hei, mahtavaa Onnea Tähti-73!!! Arvelin kyllä että onnistutte, koska sulla oli selvästi semmonen tunne (naisen vaisto!) että inseminaatiota kannattaa kokeilla. Toivon koko sydämestäni että raskaus vahvistuu ja pieni papu kasvaa ja putkahtaa ulos vasta 9kk:n päästä! Paljon paljon onnea!!!

Tsemppiä Katjushalle vähän synkkiinkin tunnelmiin. On raastavaa tehdä kaikkensa ja sitten pettyä joka kuukausi ja vieläpä sinun kohdallasi vuodesta toiseen. Just äsken mietin että oikeastaan en olisi vielä niin vanha ( en vieläkään 42v) mutta sitä ei jaksa tätä rumbaa viikosta ja kuukaudesta toiseen. Nyt on tosi helpottunut olo ja olen alkanut harrastamaan ja keskittynyt muihin asioihin. Mutta varmasti en olisi luovuttanut ellei omia biologisia lapsia olisi.

Olitte puhuneet suvuistanne, että missä iässä ovat iso-vanhempanne saaneet lapsia. Meillä kaikkien puolelta on vain nuorena tehtyjä lapsia. Esim. mummoni oli 23v, äitini 23v ja minä olin 25v kun saimme esikoisemme. Tosin minulla ja siskollani ikäeroa on 7v ja ilmeisesti siskoni tekeminen oli kestänyt nelisen vuotta. Miehen puolelta myöskin alta kolmikymppisenä tehtyjä. Ei iltatähtiä suvuissamme lainkaan. Eli voipi olla ettei meidän suvussa vanhana tätä taitoa enää taida ( paitsi tulinhan kyllä raskaaksi mutta kesken meni ja se keskeytynyt keskenmenon mun kierron varmasti sekoitti)

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnea raskautuneille!

Kiitos Rosann! :)
Olen kyllä onnesta niin pyörällä, että vihdoinkin onnistui :happy093

Kummaa, että siitä kiinnittymisvaiheen punaviinistä niin sanotaan auttavan, mutta kokemus oli tosiaan karmaiseva :hungover: ehkä tuo auttoi silti..:wink

Hyvää jatkoa, käyhän täällä jatkossakin, kun ehdit :)

Voi Vau Ihanaa mitä täällä tapahtuukaan!!!!!!

Onnea kovasti Tähti-73 alkavasta raskaudestasi :Heartpink
Ja paljon paljon niitä tarrasukkia mukaan että pikkuinen jaksaa 9kk matkassa mukana :love7

Tsemppiä kovasti myös muille että teillekkin kohta suotaisiin tuo ihana raskautuminen :Heartbigred

Tähti-73: Onnea, onnea ja onnea! :happy: Annat toivoa meille muillekin. Olisipa vaan kiva tietää se sinun AMH-arvosi, En tietenkään toivoisi sinulle matalaa arvoa (mutta mitäpä väliä sillä enää tässä vaiheessa on!), mutta jos se olisi ollut alhainen, niin se loisi minulle enemmän uskoa omiin mahdollisuuksiini. Muita "vikoja" kuin tuo alhainen AMH kun ei ole löytynyt. Vielä. *koputtaa puuta pessimistisesti*

E-pillereistä vielä sen verran, että en kyllä ajattele syöneeni niitä turhaan, vaikka sitten osoittautuisikin että en olisi voinut tulla raskaaksi muutenkaan. E-pillerit ovat tasanneet kiertoni, olen välttynyt kuukautisilta lomien ym. aikana, olen kärsinyt kuukautisvaivoista vain muutaman kerran vuodessa (söin aina monta liuskaa putkeen) ja tutkimusten mukaan riskini sisäsynnyttimien tulehduksille sekä kohtu- ja munasarjasyöville (jotka voivat aiheittaa lapsettomuutta) on pienentynyt. Mitään haittavaikutuksia ei pillereillä puolestaan ole minun tapauksessani ollut.

Voi Vau Ihanaa mitä täällä tapahtuukaan!!!!!!

Onnea kovasti Tähti-73 alkavasta raskaudestasi :Heartpink
Ja paljon paljon niitä tarrasukkia mukaan että pikkuinen jaksaa 9kk matkassa mukana :love7

Tsemppiä kovasti myös muille että teillekkin kohta suotaisiin tuo ihana raskautuminen :Heartbigred

Kiitos paljon Viiden Äiti! :)

Tämän onnellisempi ei voi vaan olla :angel12 !!!

Oireita luulin, että olisi/ tulisi, kun niistä aina paljon puhutaan, mutta ei niin mitään. Tissit tänään alkaneet todella aristaan, mutta siinä se...

Hyvää jatkoa!:angel11

Tähti-73: Onnea, onnea ja onnea! :happy: Annat toivoa meille muillekin. Olisipa vaan kiva tietää se sinun AMH-arvosi, En tietenkään toivoisi sinulle matalaa arvoa (mutta mitäpä väliä sillä enää tässä vaiheessa on!), mutta jos se olisi ollut alhainen, niin se loisi minulle enemmän uskoa omiin mahdollisuuksiini. Muita "vikoja" kuin tuo alhainen AMH kun ei ole löytynyt. Vielä. *koputtaa puuta pessimistisesti*

E-pillereistä vielä sen verran, että en kyllä ajattele syöneeni niitä turhaan, vaikka sitten osoittautuisikin että en olisi voinut tulla raskaaksi muutenkaan. E-pillerit ovat tasanneet kiertoni, olen välttynyt kuukautisilta lomien ym. aikana, olen kärsinyt kuukautisvaivoista vain muutaman kerran vuodessa (söin aina monta liuskaa putkeen) ja tutkimusten mukaan riskini sisäsynnyttimien tulehduksille sekä kohtu- ja munasarjasyöville (jotka voivat aiheittaa lapsettomuutta) on pienentynyt. Mitään haittavaikutuksia ei pillereillä puolestaan ole minun tapauksessani ollut.

Kiitos Dolcetti! :)

En tosiaan tiedä AMH-arvoa, mutta mulle tehtiin ultraus, jolla laskettiin reserviä, lukuja en nyt muista, mutta sekä Väestöliitolla, että Dextralla se tehtiin ja sanoivat, että ikäisekseni on paljon alkavia munarakkuloita molemmissa munasarjoissa..En saanut lääkityksiä, vaikka pyysin...

Kyllä se vielä sinullakin onnistaa, nyt vaan kärsivällisyyttä ja onnea matkaan!! :flower:gen014
6kk on vielä lyhyt aika yrittää..
:signs003

Onnittelut Tähti73!!! Ihanaa, että inssi tuotti tulosta, etkä joutunut kovempiin hoitoihin! Toivotaan että sintti pysyy mukana ja pääsee varhaisultrassa sitten vilkuttelemaan. Joko oot ostanut arsenalin digitestejä ja jännäämään lukujen vaihtumista:-) ihanaa kun plussasit!! Äläkä vaan katoa - me tarvitaan näitä posit.Esimerkkejä!

Muakin kiinnostais amh-arvo..

Olitko siis sekä väestöliitolla että dextralla? Ja jälkimmäiselläkö teetit inssin?; mitä lääkitystä sait sitä ennen.

Mulla on kans sellainen tunne että haluaisin kokeilla niitä lievempiä hoitoja - clomeja/letroja ja niiden tukena lugeja? Mullehan just ivf hoidot ei tuntuneet tiottavan tulosta - ei silloinkaan kun amh arvo oli korkeampi. Kaikki plussathan on tullut luomuna. Jotenkin ne hormonipistokset laittoi systeemin jäihin. Mutta mulla on kyllä kaikin puolin kamalan stressaava vuosi takana ettei siinä mitään synny.

Nyt Tähti73 - eikun zenmäisellä rauhallisuudella ettepäin ensimmäistä kolmannesta - ja kohta huomaatkin että hups puolen vuoden päästä on uusi odotettu elämäntilanne edessä!

Ihanaa olla todistamassa onnea - erityisesti meidän pitkään yrittäneiden kohdalla on helppo helppoa iloita!

Millä testillä sä sait plussan noin aikaisin ? Testasitko aina aamuvirtsasta ?
Mulla tosiaan ensimmäinen testaus iltapäivällä päivää ennen kuukautisia epäonnistui. Väitti etten ole raskaana.

Kolme päivää myöhemmin sain kuitenkin plussan.

Onnittelut Tähti73!!! Ihanaa, että inssi tuotti tulosta, etkä joutunut kovempiin hoitoihin! Toivotaan että sintti pysyy mukana ja pääsee varhaisultrassa sitten vilkuttelemaan. Joko oot ostanut arsenalin digitestejä ja jännäämään lukujen vaihtumista:) ihanaa kun plussasit!! Äläkä vaan katoa - me tarvitaan näitä posit.Esimerkkejä!

Muakin kiinnostais amh-arvo..

Olitko siis sekä väestöliitolla että dextralla? Ja jälkimmäiselläkö teetit inssin?; mitä lääkitystä sait sitä ennen.

Mulla on kans sellainen tunne että haluaisin kokeilla niitä lievempiä hoitoja - clomeja/letroja ja niiden tukena lugeja? Mullehan just ivf hoidot ei tuntuneet tiottavan tulosta - ei silloinkaan kun amh arvo oli korkeampi. Kaikki plussathan on tullut luomuna. Jotenkin ne hormonipistokset laittoi systeemin jäihin. Mutta mulla on kyllä kaikin puolin kamalan stressaava vuosi takana ettei siinä mitään synny.

Nyt Tähti73 - eikun zenmäisellä rauhallisuudella ettepäin ensimmäistä kolmannesta - ja kohta huomaatkin että hups puolen vuoden päästä on uusi odotettu elämäntilanne edessä!

Ihanaa olla todistamassa onnea - erityisesti meidän pitkään yrittäneiden kohdalla on helppo helppoa iloita!

Hei Lady82, kiitos! :)
En toki katoa..:angel8

Kyllä tehtiin, koettiin Dextra enemmän meidän klinikaksi. Mulla ei siis lääkityksiä, joka turhautti sillä tuntui, ettei lapsettomuutta oteta tosissaan...:depressed:

Dextralla painotettiin ruokavaliota mm. maitotuotteiden minimoimista, sekä painonhallintaa, vaikka normipainossa olen, niin siltikin...

Kokeile ihmeessä lievempiä keinoja, jos kerran plussatkin oot saanut luomuna, niin sehän on selvä viesti :wink

Kannattaa lisätä rasvojen osuutta ruokavaliossa, kuten oliiviöljy, voi ja lesitiini, kaikki pähkinät tms..

Paljon tsemppiä ja koita saada tressi minimiin...:farao
Lähetän ++ plussasäteitä ja toivon onnea yritykseen!!
:hello2 :signs003

Last edited by a moderator:
Millä testillä sä sait plussan noin aikaisin ? Testasitko aina aamuvirtsasta ?
Mulla tosiaan ensimmäinen testaus iltapäivällä päivää ennen kuukautisia epäonnistui. Väitti etten ole raskaana.

Kolme päivää myöhemmin sain kuitenkin plussan.

...pregcheck...ihan Citymarketin hyllystä.
Kyllä aamupissasta. Onko kovin aikaista?:woot:

Tähti-73: Kyllähän tuo iso alkavien munarakkuloiden määrä kertoo korkeasta AMH:sta. Minun pienehkö alkavien määrä taas vain vahvisti AMH-arvon paikkansa pitävyyden. Aina nämä eivät toki käy käsi kädessä, mutta useimmiten kuitenkin. Kelloni siis tikuttaa kovaa vauhtia...

... ja tänään alkoivat kuukautiset. Kierto kesti taas vain 22 päivää. *huokaus* Huomenna siis eka letro ja ultra ensi viikon loppuun. Miehen työmatka toiselle puolelle maailmas sattuu sitten mitä todennäköisemmin sen mahdollisen ovulaation ajankohtaan... *syvempi huokaus*

Takaisin