42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
L82day, kiva kuulla susta!
Täällä masu paisuu. Eilinen paskauutinen oli Radi-diagnoosi kohonneen paastosokerin vuoksi. Mä syön muutenkin tosi terveellisesti ja urheilen, että kyllähän tämä epäreilulta tuntuu. Juhannushäihin sitten vieraaksi omin eväin ..!
Mulla tuntui kiinnittyminen 6-7dpo nipistelynä. Olin Lugesteronilla joten tissit oli anyway turvoksissa, mutta extraturvoksissa kyllä menkkapäivää kohti. Tunne oli vahva, että jotain tekeillä, testata pitää 14 dpo ja selkeä tuloshan sieltä tulikin.
Katjusha rv. 17+1

Hei Katjusha! Kiitos ihanasta vastauksesta! No olipas yllättävä diagnoosi! Sinulle terveyden perikuvalle? En voi käsittää... Itselle varmaan tulis kaikki diagnoosit kun on lievää ylipainoa ja ruokailutottumuksissa parantamisen varaa. Miten sun pitää elää toisin?
Ootko muuten urheillut läpi raskauden nirmaalisti ja mitä harrastat? Ihanaa, rv17!! So happy 4 u!

Mulle napsahtaa nyt la dpo6...joten thumbs up! Vielä ei ole ollut nämnikipua suurempaa. Mutta alkaaks ne oireetkin vasta kiinnittymisen jälkeen? Mulle hyne sanoi että testaa vasta dpo17? Ei kyllä kertonut miksi? Mulla kierto 29pv ja ovis yleensä tullut kp 10-12, et johtuiskohan siitä? Nyt tosiaan tuli ovisplussa myöhempään ajankohtaan.

L82day, tsemppiä piinapäiviin :)
Mulla alkoi nipistelyllä kohdussa ja rinnat kipeytyivät enemmän myöhemmin. Meillä on klinikalla testipäivä aina 17 dpo että nähdään onko tilanne edennyt ja miten paljon.
Aluksi ei oikein jaksanut tai uskaltanut liikkua reippaasti, hengästyin vähimmästäkin. Nyt käyn pumpissa, spinningissä tai Stepissä 2x vko, ja 3-4 kertaa koirien kanssa reippaalla kävelyllä (3-8 km). Olo on normaali mutta juoksu ei kiinnosta.
Mun täytyy syödä säännöllisesti eli myöhäisiltapala pitää kantaa pidemmälle aamuun. Sokerit lähtee nousuun jos tulee liian pitkä paasto. Eli ei voi nukkua 12 tuntia syömättä välillä :)!!
Just eilen mieheni soitti anopille, jonka häät on tulossa, että mulle pitäis olla gluteeniton ja diabeetikolle sopiva ruoka. Aikoivat ostaa keksejä! No niin, että oma eväsboksi on pakollinen. Suomessa juhlat on yleensä yhtä syöntiä, mutta luultavasti yli puolet tarjottavista ei käy minulle tässä tilanteessa. Muutenkin tulee superlyhyt reissu, meillä on beagle 3 viikon ikäisine pentuineen matkassa, joten rentoa mökkeilyä ja juhlimista ei taida olla tiedossa :)
Katjusha rv. 17+2

Moikka Katjusha! Sähän pystyt hyvin reippailemaan Pump, steppi ja spinning on mun kategoriassa aikas kovaa kuntoa vaativia lajeja, mutta sullahan on hyvät treenit taustalla, joten pystyt varmaankin aika pitkään treenaamaan.

Toi syöminen tasasin väliajoin on varmaan niin totta! Notta se niistä pitkistä yöunista Monihan pitää yöpöydällä hedelmiä tms jos nälkä yllättää. Tuliko sulla missään vaiheessa pahoinvointia?

Mulla ei vieläkään nippailuja... Muistan silloin yhdessä km raskaudessa (kasvu keskeytyi joskus tv 9, mut ulostautui vasta rv11) että siinä oli kiinnityksestä lähtien liki joka ilta alavatsakipua ja melkoista kohtukipua ja alavatsa alkoi pullottamaan. Onkos sulla baby bumpia vielä? Ihanas myötäelää toisen onnea

Se on kyllä kummallista, että jotkut on niin avuttomia keksimään vaihtoehtoja allergisille tai ruokarajoitteisille...keksejä!! Varmaan riisikakkuja Jösses! Mutta onpas veikeetä että koirallakin baby boom!

Dpo6

L82day, todellakin on baby bump, eilen jouduin hakemaan H&M:stä äitiyshousuja, ei voi mitenkään peittää eikä voi pitää farkun nappia kiinni.
Pahoinvoinnilta oikeastaan säästyin. Huonovointisuus osui iltoihin ja liittyi väsymykseen. Nyt on muuten melko vähän oireita, mutta kohdun kasvukivut ja liitoskivut on nyt seurana.
Katsotaan millaiset sokeriseurannat tästä vielä seuraakaan, mutta koitan sopeutua. Mun molemmilla vanhemmilla on tosiaan sokerien kanssa häikkää, joten näillä geeneillä mennään ...
Tsemppiä sulle :) toivottavasti sinnikkyys sielläkin palkitaan!!

L82day, olen laittanut sulle kolme yksityisviestiä, mutta ne eivät vissiin sua tavoita.. Ainakaan en itse löydä kirjoittamiani viestejä meidän yksäriketjusta. Mikähän vikana? Koitan uudelleen jossain kohtaa :)

Moikka Katjusha,
Juu eipä näytä tulleen läpi
Toivotaan ettäonnistuu!
Entäs jos aloitat uuden viestin?
Onpas hienoa, että säästyit pahoinvoinnilta!

Täällä nyt dpo9, ei oikein miltään tunnu ja nännikipukin laimentunut...

Heippa flikat!
Nyt dpo13 ja tein hailakan plussatestin!
Oloja ei ole, muuta kuin väsyttää, mutta uskon sen johtuvan lyhyistä yöunista...

Tässä testiä - analysoidaan yhdessä - ollako vai eikö olla...
Piti testata, että voiko illalla juoda - ei onneksi

L82day, kyllähän tuo ihan plussalta minun silmään näyttää!!
Olin puhelinpimennossa viikonlopun ja sit ku palaan, niin näen tämmöstä!!!
Testaathan lisää, niin ihmetellään viivan vahvistumista :)

Katjusha, eiks oiski ihanaa jos me kaikki kuumeilijat päästäis maaliin Onsku olo! Toi oli iso henkinen asia, kun vihdoin tikku alkoi tummua... Aiemmin ollut vko kk:sta kun oon testannut ja toki se silloin on ollutkin tummana, nyt vasta pari pv kk:sten alkamisajankohdasta mennyt.

Viime kesänähän se tm nostatti hcg:n kyllä, joten joskus vkoilla 7-8 aion mennä vielä ultraan varmistamaan & toivottavasti kuulisin elämäni ekat ultraäänet

L82day, tottakai menet varhaisultraan :) Me ei pystytty nukkumaan rv 7 niin pakko oli ottaa joku aika seuraavaksi päiväksi maksoi mitä maksoi :) Oman lääkärin loma sotki meitä, joten niitä ultria tuli sitten lukuisia :)
Joo maaliin tähdätään ehdottomasti!

Eikä Katjusha!! Kiva kuulla että muutkin hermoo:-) oliks sun eka ultra siis 7+0 vai? Ja näkyikö siitä kaikki niin kuin piti vai miksi useampia ultria? Milloinkas ne sydänäänet on mahdollista kuulla? Ootko muutes käyny 4D -ultrissa?

L82day, meidän klinikka ei antanut ku 7+viikolle ja muutenkin siinä oli lääkärin loma. mentiin Diacoriin, kun sinne sai ajan heti, niin 6+6, koska tiedettiin että silloin näkyy syke. Väestöliitossa käytiin sitten 7+5 ja 9+1, koska piti seurata että hän kasvaa normaalisti. IVF ja lahjamunasolu, tarkempi syyni. Sitten kunnallinen nt-ultra 12+5.
Eka ultra otettiin itse siks ku iski päälle pelko tuulimunasta. Ainahan sitä joku pelko pitää olla :)
4D ei olla harkittu, Lohjan sairaalalla sellanen olis mutta en luottanut pikkusairaalaan ja ilmoittaudumme Jorviin synnyttämään.
Jännityksellä ootan millaisia kuvaraportteja sitten laitat.

Meijän vauvat täyttää tänään kolme viikkoa
ImageUploadedByVau Foorumi1466652091.323301.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1466652116.722356.jpg

Johan sä oot ollu aikaseen hereillä!

Voi hertsileijaa että on söpöjä!! Teillä se on yhtä lisääntymisen juhlaa Musta toi pn niin hauska, että all in - et jos ollaan raskaina ni sit molemmat kans! Todellakin ihmisen paras ystävä! Jokos on ostajat löytyneet?

Mulla ollu niitä samoja yöllisiä vatsakipuja taas kuin tm:ssa, tosin tuskin ne silloinkaan siitä johtu, vaan kohdun kasvamisesta ja olihan ne silloin näkevinän 2-3 alkua siellä.. Mutta ottaa kipiää!

Mä varmaan haluun kans käydä 7+ vkolla ja sit joku 9-10 ennen tuota nt-ultraa - ja myöhän perhana tällä kertaa päästään sinne asti! Mä varmaan kävisin niissä erikoisultrissakin. Mihis asti ne vielä nkl remppaa?

En tiiä, mutta usein tuntuu sulkuja olevan Kättärillä ja Naistenklinikalla. Toki sitte Jorvissakin, mutta tähän aikaan vuodesta taitaa syntyä aika paljon vauvoja :)
Mun normiherätys on 05:30, mutta tänään loman kunniaksi heräsin itsestään vasta kuudelta :)
Kävin neuvolassa ja lääkärin vastaanotolla. Mulla alkaa päivittäinen aamusokerin mittaus ja sunnuntaille sitten semmoinen 10 pistokerran tehopäivä ;) Huoh. Pistäminen ei oo kivaa, mutta pakko suoriutuu.

Tässäpä tuore foto tältä aamulta, eli vihdoin vahvistumassa! Viivat dpo13-16, ja dpo13 digi näytti 1-2 vielä en raaskinut tehdä uutta digiä..

Wautsi WAU!!! :cool05 UPEETA:grin
Onnittelut plussasta L82Day !!! :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Tuliko tämä luomuna ( en ole ehtinyt seuraamaan) ?:rolleyes:

Meillä vauva syntyi sektiolla ( napanuoran takia).. muutoin kaikki meni hyvin :)

Tähti-73 - sinäkin täällä moikkaamassa:-). Onnittelut terveestä vauvasta!! Kerrohan lisää synnytyksestä ja uutukaisesta vauvaelämästä? Ihania tutustumishetkiä pikkuisen kanssa! Onks kaikki ollut sellaista kuin kuvittelit?

Tää on taas luomuna lähtenyt liikenteeseen..:-) säikähti varmaan, kun elokuulle kaavailtiin sitä ivf:ää. Tänään sitten sain varattua rv7 ar ultran ja rv8 ekan neuvolakäynnin! Parin vkon päästä toivottavasti pääsen kokemasn sitä mitä tekin eeltä...

Katjusha - onks sulla raskausdiabetes vai miksi piikität? Ootpas sä early bird! Mä oon just päinvastainen yökyöpeli.

Ihanaa leidit kun ootte vielä täällä matkaa tukemassa. Mä oon vähän vilkuillu 40+++ raskaina olevien palstaakin tässä viime aikoina.

Ihanaa Juhannusta!! Take care!

Takaisin